15 augusti 2010

Söndag kväll!!!

Japp så var det söndag kväll, eller ja Söndag natt känns det som för snart så är det väl dags att sova.

Helgen gick i rasande fart, tänkte inte skriva så mycket om den då man känner att det blev ju endå inte som man hade trott och tänkt så det här med det dåligt mående knackade på i dag och gjorde sej påmind! *pust*

Men veckan erbjuder en hel del i varje fall, i mörra åker man med G från soc till Sannas familjehem i Bollnäs för en snabb uppföljning och planering skall göras också. Så då blir det en tur utanför kommungränsen här, alltid nå. För igentligen skulle jag vilja åka längre bort en så och bara slippa tänka på det som är hemma. Se om man kan göra något skoj framöver, men det sitter väl i pengar som vanligt.
Bakat negerbollar har jag gjort i kväll i varje fall, för på Lördag tänker vi köra på med kalas gör vi och slår ihop Liam, Emma o Emil för dom fyller ju så nära varandra, så inbjudning kommer snart. Lämpligt när man kan slå ihop det också och det passar bra en helg som är våran där så där mitt emellan. Frågan är bara vad man skall köpa för presenter då, alltid lika svårt. Man tycker ju att dom har allt, men någonting skall man väl komma på tycker jag.

Sen läre jag ta mej i kragen och göra det jag inte har gjort också, fy vad svårt det skall vara att bara komma igång och bara ringa eller göra det man skall. Fattar inte det där, förut har jag bara gjort men nu sitter det långt inne och det kan vara månader i betänke tid jag verkar ha. Någon jävla spärr som fastnat i skallen på en. Men jag måste övervinna det och det handlar om ett telefonsamtal bara, bara. Usch inte så bara det inte. Sen borde jag verkligen ordna upp min ekonomi för den har gått åt HELVETE den riktigt, inkomsten sjunkit rejält och samma räkningar ligger kvar och jag känner bara, jaaa skiter i det. Det får gå ur det går, för jag kan inte trolla och jag vill inte hamna i ett kriminellt tänkande heller som är väldigt lätt när det blir så här att man är utan pengar. Så jag kan inte annat än sitta och titta på, ååå det tänker jag göra också. Pengarna får vara som dom är!!!! Grrrrr....

Nepp ta och lägga sej snart kanske då så man orkar upp i mörra, snart säger jag och så kan klockan gå några timmar till. Men söva blir det nåt tag i varje fall.

Go natt alla bloggläsare!!!

3 kommentarer:

  1. han är snart fri så ni kan börja "knega" igen!

    SvaraRadera
  2. Försök ringa till dom ställen där du ligger efter med räkningar och gör nån slags "avbetalning" eller liknande,innan dom hinner bli för gamla.Det är inte kul att ha massa skit släpande efter sig och det är i längden värt det att leva så snålt det går ett tag för att få bort "skiten".
    Hoppas det löser sig.
    Kram På dig.

    SvaraRadera
  3. Anonymus: Så skönt!!!!

    Catta: Jaa da det löser sej, kram till dej

    SvaraRadera