14 augusti 2010

Full+barnvagen= Totalt slut i huvudet!!!



Kan inte låta bli att hålla käften en sån här gång, för drygt en time sedan så fanns det två personer en mamma och en pappa med en x antal barn och barnvagn som var ute på och pappan som körde vagnen var så jävla full så han kunde inte gå.

Detta säger jag för att dom här två föräldrarna dom håller på med mej och styr över vilken jävla dålig mamma jag är o.s.v nu behöver inte alla ta åt sej, det finns en hög med mammor o pappor jag känner som festar, har barn, kör barnvagn o.s.v men detta gäller till dessa två och jag vet att ni två läser min blogg och jag tycker fan det är sjukt och bedrövligt, men ni gnäller på min mammaroll och så gör ni så här själv. Hur fan kan det komma sej undrar jag, dags att söka hjälp för sitt alkohol beroende kanske. Om inte annat så ge fan i att säga att jag förstör mina ungar och att jag är totalt slut i huvdet som kan göra si och så. Kolla själv va fan ni sysslat med i kväll och jag hoppas att det är fler som sätt duktiga familjen också!!!!

131 kommentarer:

  1. Ha ha ha vilka bra skämt du kan Linda? ;-)

    SvaraRadera
  2. Skämt??? Näää verkligen inte... men man önskade ju att det där var ett skämt i varje fall.

    SvaraRadera
  3. Fy fasen vad lågt..Hoppas fler såg dom och reagerar.

    SvaraRadera
  4. Tänk om det är så att personen du skriver om pratar schyst om dig? Att hon sagt att du är en fin människa? Råkar faktiskt vara sant. Har hört det själv. Du borde vara rädd om såna och inte ge dig på dem i onödan.

    SvaraRadera
  5. om jag har tolkat det du skriver rätt så är det helt ok för dig att alla andra springer runt fulla med sina barnvagnar, "sjukt och bedrövligt" gäller bara för dessa två personer??

    SvaraRadera
  6. Om det är dom jag tror Så vad dom inte så full som du beskriver dom För när jag möte dom så var det ingen av dem som var så full så dom vinglade....

    SvaraRadera
  7. Och allt det där skriver du....Skaffa självinsikt...IDIOT!!!

    SvaraRadera
  8. Löjlig är ett ord som passar på er allihopa. Linda kommer alltid vara kriminell likaså Magnus. Även om ni så att säga sotat erat brott så är ni kriminella tjuvar. Inse det och sluta försöka få det som om ni är oskyldiga. Jag skulle inte vilja ha er som föräldrar med den historia ni har så fundera på att tona ner er lite och försök ändra era liv till det bättre. Barnen kommer och har tagit efter er redan när det gäller språket med svordommar och hot osv. Det kommer bli jobbigt för dom om ni hela tiden ska forsätta söka konflikter och låtsas som om ni inte är dom ni är. Ändra er radikalt om ni vill att era barn inte ska bli beskyllda för att vara som sin mor och far.

    SvaraRadera
  9. Skämtet linda är väl att just DU överhuvudtaget reagerar på en sån sak....sånt skulle du tänkt på på den tiden du hade barn själv!!!

    SvaraRadera
  10. Såg dessa två jag med....

    SvaraRadera
  11. japp visst är det bedrövligt och jag märker redan nu att det är fler som såg det, inte så fulla... näää heller hur. Den ena av dom i varje fall, hur trevligt vore det om man snubbla i backen ner och vagnen åker väg mitt ut i vägen och en bil kommer, för somliga på byn kör som idioter. Näää fyy fan va hemskt!!! Näää det är inte okej för någon att göra så här, men det är inte många som gör det heller. Så de så.... det är inte okej alls, vem det än är. Men grejen var den att man är så jävla nerkörd av dessa två och så kör dom något sådant här själv, det är det jag vill komma till att man har alltid problem själv också. Men det får väl somliga inte in i skallen.
    I skrivandets gång så får jag höra fler som såg det... så då fanns det en del folk som såg i varje fall.

    SvaraRadera
  12. Så här löjlig är dom. Dom gör själv en massa misstag och har uppenbarliga problem själv i sin familj. Eftersom man påstår att inte Linda är vuxen, tycker ni själva att ni beter er vuxnare än vad Linda är genom era inlägg här i bloggen. Ni är lika löjlig ni med och inte en dag äldre. För dessa två det beskrivs om i inlägget är två stycken som känner Linda mycket väl och det enda dom är ute efter det är vara nyfiken och sätta pinnar i hjulen, trots sådan lång vänskap som fanns innan allt hände. Jag själv har tröttnat på att sitta hemma hos dessa två och jag kan säga att jag umgås inte med Linda heller. Men jag låter då henne vara i varje fall.

    SvaraRadera
  13. Vi alla gör våra misstag här i livet Men vissa gör det medvetet Och klara sig lindrigt undan Andra gör det omedvetet Men får skit för det än då Jag känner båda familjer i fråga En har redan gjort sitt val Den andra lever ett stilla vanligt Svensson liv som jag själv är upp växt i Det är normalt att ta ett eller några klas när man är med vänner Men det är inte normalt att tro att allt är mitt Undra i vilken familj barnen far illa....

    SvaraRadera
  14. Helt rätt, alla gör misstag här i livet och visa misstag är medvetet och andra inte helt rätt det också och ännu mera rätt är att visa får stå för sina misstag och andra inte. Inte allt som kommer fram så att säga, oavsett om det är en s.k svensson familj du beskriver. Men hur är igentligen en svensson familj då kan man ju verkligen fråga sej... påstå då för fan inte att det är en svensson familj för då har då ramarna där suddats ut också, ja man kan ju undra vilken familj barnen far illa i, verkligen därför det har blivit minus på nå vis... man kan inte göma sej bakom en fasad när det råder kaos. Murarna håller inte alltid kan ja ju tala om, den raserar mer och mer.

    Kanske dags att stå för sina s.k misstag nå tag!!!

    SvaraRadera
  15. Dina inlägg Linda visar tydligt att du inte kommer ändra dej den här gången heller... men var det så många som trodde det???

    SvaraRadera
  16. Men fy fan linda...stå för sina misstag??!!
    När står du för dina...när domen faller och det står i ljusnan eller? Så du tycker detta är värre än när du har dina barn oskyddade i famnen i mopedbilen då eller?? Sluta upp med ditt konfliktsökande när du är sju resor värre själv. Snacka om stenkastning i glashus!

    SvaraRadera
  17. Snabela: Jasså, ja dom förändrar inte dej heller tydligen... hoppasan bäst att jobba på bättre.

    Jaaaa stå för sina misstag, vet du vad det är för något??? Något som du inte har fått lära dej, jag har gjort massor med misstag som inte ståt i ljusnan och ingen fällande dom, vad hör till misstag då? Är det inte såna du också begår eller är du någon jävla robot eller. . .var mej ett himla tjat över mopedbilen också och det har jag sagt att dom suttit oskyddad fram som likt somligas bil och många fler. Är det misstag också eller? Du som är så jävla felfri...
    Konfliktsökande.... undrar vem i helvete som är det då!!!! Jooo anonyma fjantskallar som lägger såna jävla idiotiska kommentarer här på min blogg det är såna som ni som är konfliktsökare uppenbarligen...
    Nääää men kasta sten på tegelhus!!!!!

    SvaraRadera
  18. Vilket stabilt humör du verkar ha. Jag tyckte det var läge att ta upp tråden med oskyddade barn i mopedbilen med tanke på ditt inlägg om andra föräldrars äventyr i helgen. Du hade förstås ingen aning att du skulle få motreaktioner på ditt inlägg eller? För jag menar du är ju en "toppenmamma" som verkligen vet hur man "skyddar" sina barn och ger dom den "trygghet" dom bör ha.Jag säger bara.....Familjehemsplacering...det säger allt.

    SvaraRadera
  19. Uuuua ja finns det nå stabilare än humöret.. ja det är alltid läge att ge igen så att säga, eller vad det heter prata bort sej. Jooo klart folk kommenterar, så är det ju. Japp klart man är en toppen mamma och självklart skyddar jag mina barn och ger dom den tryggheten dom behöver, ja visst säger familjehemsplacering en del det gör ju det och förlora vårdnanden om barn säger ännu mera, hmmm heller hur var det.

    SvaraRadera
  20. Fan att folk skall hålla på och jävlas med er jämt! Varför kan inte Edsbyn vara så snälla och hjälpa folk som hamnat fel i stället, om inte samhället ställer upp vem ställer då upp. Det slår ju endå tillbaka på samhället, när dom som hamnat snet åter hamnar snet igen. Finns många som vill hjälpa din familj Linda, ta emot hjälpen och bry er inte om folk som endå inte vill hjälpa till, för dom gnäller tydligen hur ni än gör det och hur ni än sköter er. Stå på dej nu /född 1959

    SvaraRadera
  21. Ja helt rätt, det kommer aldrig någonsin spela någon roll om man gör rätt eller fel i somligas ögon och det kallas väl för en gång dömd alltid dömd. Japp ja vet det är många som finns....
    Tack för inlägget!

    SvaraRadera
  22. Hörnu nån som är född 59...du glömmer en viktig sak ifråga. Du tycker inte att linda och magnus har en del jävelskap att stå för kanske? Och vad du förmodligen inte vet eftersom du ger dig in i diskutionen är att yxpacket trackar den aktuella familjen rätt hårt med både det ena och andra(du vet vad jag menar linda) så hur jävla "snet" linda än hamnar så kommer folk i vägen för hennes framfart sk. brottsoffer, tänk lite på dom du innan uttalar dig om saker som slår tillbaka på samhället..jävla dumfan.

    SvaraRadera
  23. Och så måste jag bara få säga mitt!...Alla andra gör ju det så då kan väl jag med va? Utan att bli kallad "mamma" till Linda den här ggn tack!

    Första gången kunde jag förlåta och kanske förstå att om man kommit in i de dåliga banor som Linda och Magnus gjort, att det va svårt att ta sig ur. De satt inne båda två, saknade sina barn och vänner något så enormt, de ångrade verkligen vad de hade gjort! Det köpte jag. Alla gör vi misstag och är värda chansen tillbaka! Utan större svårigheter!

    Andra gången...Då hade jag inte den blekaste om att det skulle kunna hända igen! De hade ju verkligen lärt sig första gången! Hur kan man utsätta sig själv och sina barn för samma skit en gång till? De visste att det va rörigt med barnen och om hur soc ville ha det med dom.

    Jag sa till Linda att det här måste va det dummaste hon gjort i hela sitt liv och att hon helt enkelt får ta det den här gången. Det finns inte alltid folk som tar emot en när man faller! Första gången, ok...andra, ramla själv och ta dig upp...jag står på avstånd! Det går inte att stå bakom ryggen på folk när de visat att allt de sagt inte stämde och att det istället blev tvärtom! Besviken kände man sig. Oroad för deras och barnens framtid!

    Jag finns här för er, men håller mig på avstånd tills ni visat mig att ni kommit på fötter av egen kraft och att ni tar ansvar för det som blivit. Det kommer att bli svårt att kunna lita på er igen och läsa vad som sker genom att se på er och prata med er. Man blev verkligen lurad nu sist. Hade inte den blekaste om vad som skedde. Jag tycker absolut inte illa om er, men det ni har gjort och den situation ni har satt er i.

    Det enda jag kan utgå ifrån är hur jag själv hade känt och mått om jag satt i eran situation...Ledsen, maktlös, arg, ledsen, förtvivlad och fruktansvärt ensam.

    Jag lider med er och hoppas verkligen att ni kommer att kunna stå på egna ben en dag. En dag då allt är som förut och inga lögner och svek finns.

    Och framförallt, det absolut viktigaste, att människorna i Edsbyn slutar att driva er baklänges hela tiden genom sina elaka kommentarer och rena mobbing! Finns ingen som kan ta sig ur något så jobbigt om man inte får göra det på egen hand i sin egen takt. Utan att få en massa skit från människor som inte har ett eget liv de vill vårda och ta hand om istället för att hacka på andra hela tiden!

    Finns ingenting jag saknar med Edsbyn! De få grymma, elaka, vidriga, nyfikna människor som bor där ställer till det för resten av byn med sitt sätt. Ni lyser igenom hela byn med era negativa vibbar, era elaka sätt, era skvaller som ingen bryr sig om. Hur kan man vilja vara en sån människa? Vill man bli ihågkommen som skit och vill man att sina barn ska bli utsatta för sina föräldrars agerande? Barn hör och ser så mycket mer än ni tror! Vidriga Edsbyn (få, men tillräckligt många) personer har förstört trivsamheten i den byn! Det va ett ställe jag är född på...ett ställe jag har vuxit upp på, ett ställe där mina barn är födda, ett ställe där jag ville att mina barn skulle växa upp. Den byn är totalt förstörd pga av egotrippade, självgoda människor!

    Så skönt att slippa allt det..men för att hålla mina barn ifrån det så blev jag tvungen att dra dem från sina rötter...sina kompisar. Orkade inte höra all skit som människor hit och dit fick ta emot från dessa vidriga vuxna! Det höll på i åratal..och håller på än...hade det tagit slut om vi bott kvar och mina barn blivit vuxna?
    Hade de också fått höra samma skit?

    Valet va lätt!

    Kram till er människor som ser på världen som ett ställe att ta till vara på och inte trampa ner med en massa skitsnack! Det påverkar fler än ni kan ana!

    SvaraRadera
  24. Lustigt Linda..När du skriver nåt "vanligt" inlägg om nåt kul eller bra som hänt,då är det inte många anonyma som kommenterar,men så fort du skriver som detta inlägg exempelvis,då kryper dom fram ur sina vrår och det haglar kommentarer..Det visar väldigt mycket att dessa människor är inbitna tjurskallar som aldrig kommer att fatta att folk kan ändra sig.Såna som lever kvar i det gamla och bara kan tänka i en bana. Och en del av dom är nog helt enkelt bara lite "mediakåta" och villl få sin chans till lite fame i din blogg :D

    Hej hopp :)

    SvaraRadera
  25. Madde: Super bra skrivet, helt jävla rätt och inlägget måste vara det bästa på bloggen som någonsin det bästa som skrivits. Lutar mej tillbaka och instämmer till fullo med vart enda ord helt jävla rätt.

    Ja Catta, helt rätt det är så och med ditt inlägg så hänvisar jag upp till Maddes inlägg. Klockrent!

    SvaraRadera
  26. Men linda det faktum att du har pissat ner en till kompis som madde tex. det reflekterar du inte ens över. Eller så gjorde du som så ofta annars....läser det du vill se. Om nu alla anonyma kommentarer är så intetsägande och fulla med skit, varför publiserar du dom då? Jag är nog lika koncervativ som alla andra ni inte gillar i byn men samtidigt är det ni som dömer ut er själva och några av er får ju tom stryka på foten och flytta härifrån, och det som föranleder detta har ni själva ställt till med. Catta: Skötsamma människor har kanske lessnat på hur somliga utnyttjar kommunal välfärd till max och inte visar ett dugg intresse på göra nått åt sitt problem mer än att blogga om det. Det kan vara förklaringen på varför det blir arga miner på bloggen när linda skriver sina mer kontroversiella synpunkter och funderingar.

    SvaraRadera
  27. Hallå där Madelene Eriksson. Nu sitter du och lyser igen som en sol som om att du skulle vara värsta ängel själv utan bekymmer. Linda och Magnus har begått brott och till skillnad från det så tog dom faktiskt sina straff. Men vad gjorde du då, du var ju med Magnus och Linda på ett inbrott du också, du har själv berättat om inbrottet du och Linda gjorde. Furumöbler i Edsbyn. Detta har du själv suttit och berättat om. Allt stöldgods du ville ha då och tog emot och la in beställningar om dom hitta det du sökte. Du var minst lika delaktig du också, detta var inte meningen att jag skulle tala om men med tanke på ditt inlägg så väljer jag att tala om det. För skall dom dömas så skall du dömas också tycker jag. Hur rädd var du inte när Sven Berg kom till mårtesområdet där du bodde. Du hade full upp få undan saker och den här diskmaskinen, skall jag berätta om den också. Linda och Magnus åkte ditt, men dom nämnde aldrig ditt namn och alla andra också som ville ha och fick en massa saker. Många drev på Linda och Magnus inte bara du Madde men du var också med. Jag ville bara säga det för att rätt skall vara rätt och folk runt omrkring skall förstå att det fanns fler som var delaktig i detta. Så sitt inte och säg att faller man första gången att någon tar emot en men inte andra gången. Det är ju som om att om du skulle göra något i dag, något mindre bra och åka ditt på det. Då får du ingen hjälp eftersom du jobbade under Magnus och Linda då utan att åka ditt, har dom namngett dej då har du också fått ta ditt straff. Så känn efter lite själv får du se hur det känns, du behöver inte ta avstånd när du gjort likandt själv tidigare. Men det går bra att vara fin i kanten när inte så många vet, men vi är några stycken Madde. /////en vän i Edsbyn//////

    SvaraRadera
  28. Linda jag finns för dej och hela din familj och detta är Edsbyns mest älskade och lästa blogg.
    BEUNDRAREN

    SvaraRadera
  29. Mest lästa visst!Men älskade...nja tveksam.

    SvaraRadera
  30. Anonym: Någonstans har det på dig, som på alla andra Edsbybor gått in genom ena örat, snurrat runt i din skalle, och sen ut ur munnen i en helt annan version!

    1. Furumöbler stod jag utanför.
    2. Diskmaskinen hade Linda och Magnus inte ett skit med att göra!
    3. Självklart behöver ingen stå bakom min rygg om de ställt upp på mig en gång och jag sen gör samma misstag en gång till. Hade du förväntat dig att någon skulle göra det med dig?

    Och varför välja att vara anonym?

    SvaraRadera
  31. Glömde säga att det vi "tog" emot av dom va att om vi ville så fick vi köpa saker genom deras företag och få det billigare för att de kunde dra av momsen. Mer än så är det inte. Och vi har köpt en vattentunna, en ljuslykta och tvättsvampar till bilen av/genom dom. Sen om de valde att betala det med de pengar de fick av oss för sakerna eller om dom struntade i det är ju upp till dom.

    SvaraRadera
  32. Ja då är det du som sagt fel då. Eller vad då.Snälla du varför står du själv och berättar om hela allt det där som var då. Du berättade om hur spännande det var. Du hade till och med barnvakt hemma. Alla saker som du hade från olika ställen i Edsbyn hemma då, kallas för HÄLERI det. Men det jag säger är att du är inte så oskyldig du heller i detta. Men att dom fick ta straffet, visst dom var ute på mera Magnus och Linda än vad du var. Men säg inte att du inte tycker sånt här är okej när du själv varit med på det. Att stå bakom någon som misslyckas är något man gör om man är vänner, man är väl inte vän med någon p.g.a deras handlingar det är väl personen i fråga som räknas. Men många har svårt att se skillnaden mellan personen och dess handling. Varför jag väljer att vara anonym det är för att slippa hamna i bråk. Jag känner både dej Madde och Linda lika mycket och båda två kan göra fel, ingen är bättre än den andra. Sen tycker jag att du Madde har en himla förmåga att trycka ner dom som står närmast dej som vänner om dom lyckas med något bra så skall du hävda ditt bättre ja en då. Därför håller jag mej till anonymt.

    SvaraRadera
  33. Och en annan anonym nämnde att Linda hade pissat på en vän som jag...Det har hon inte! Linda har sitt liv och jag har mitt liv, och vi har valt att leva våra liv på olika sätt! Det jag menar med mitt inlägg tidigare är att det kommer att bli svårt att kunna lita på vad dom säger genom att de sagt att allt varit ok, men ändå inte varit det. Ville inte dom säa något så är ju det upp till dom då de är sina egna och inte har någon plikt att berätta om sina liv för mig. Självklart blev man chockad och jag kan inte alls förstå varför de gjorde som dom gjorde när de redan satt i den situationen de satt i. Linda har kvar mig som vän, men kanske inte lika intensivt som förut. Jag ser ingen anledning att säga upp kontakten med henne pga av detta då hon har sitt liv och jag mitt. Hon lever precis som hon vill. Det jag inriktade mig mest på va att ni "Edsbybor" hela tiden måste älta och älta i saker! Det kan gå flera år och sedan bara kastar ni upp skit i ansiktet på folk igen när de minst anar det! Det pågår ren mobbing i byn och ingen tycker att det är fel? Och om man ska yttra sig om saker och ting så kan man väl åtminstonde göra det under sitt eget namn istället för att vara anonym. Det är det jag menar! Folk kan inte stå för vad de säger eller tycker! Men de kan fan hacka folk i ryggen hela jävla tiden!

    SvaraRadera
  34. Jag säger att det inte är ok att göra ett misstag och säga att det aldrig kommer att hända igen och man sen gör samma misstag i alla fall. Har inte sagt att hon inte är min vän längre! Och vad har du för rätt att säga att jag trycker ner mina närmaste? Ge mig ett specifikt fall innan du yttrar dig i den saken!

    SvaraRadera
  35. Magnus och Linda är inte helt ensamma om att ha gjort misstag. Men dom får tydligen ta skulden och konsekvensen och straffet av allt en då! Många var delaktiga i detta, halva byn visste vad dom gjorde och halva byn var barnvakt! Hade jag vetat vad som pågick har jag anmält dom/er, för det är inte för att jävlas det är för att hjälpa "Tomten från voxna"

    SvaraRadera
  36. Jädrar vad det kommenteras, full upp med publicering känns det som....

    SvaraRadera
  37. EDSBYN VILL OCH KAN (i edsbyn går allt ut på att jävlas)

    SvaraRadera
  38. Ja publicera på du!

    Anonym: Undrar varför du inte kan prata med mig istället för anonymt i någon annans blogg?
    Och om det är som du säger att jag trycker ner mina närmaste? Va fan står dom kvar som mina vänner för då? Mina närmaste vänner vet att jag säger vad jag tycker och tänker! Och varför skulle jag inte göra det? Jag är jag och det står jag för! Har alltid varit sån och kommer inte att ändra på mig för att någon påstår att jag trycker ner mina närmaste. Jag står för vem jag är till skillnad mot för dig då!

    SvaraRadera
  39. Ja du och jag umgås inte som förut heller precis som du nämner över Linda och det har med ditt sätt att vara och säga saker och ting på. Jag har tyvär tröttnat på det. Ja du har tryckt ner mej ett antal gånger och du gör det även mot andra också och det uppskattas inte!!! Ja vi står väl kvar eftersom vi inte orkar bråka med dej antar vi. Tror att du mår dåligt i dej själv och behöver tala om för andra vad slut i huvudet och dum dom är. Det är inte kul Madde. Jo visst stå för va man tycker det är en sak det men man behöver inte spy ner folk för det. Du tror bara att du är populär du.

    SvaraRadera
  40. Tror inte för en sekund att jag är populär, och ska vi börja prata djupa saker om vad det kanske finns för eventuella bakomliggande saker så kan vi ju undra varför du aldrig brytt dig och frågat mig om jag mår dåligt för då istället för att ta avstånd från mig? Taskigt att som "vän" skriva anonymt i någon annans blogg som hela Edsbyn läser! Varsågod Edsbyn! Jag skulle ALDRIG hänga ut några av mina vänner öppet för andra så som du precis gjorde! Tack...mitt liv och de bakomliggande orsakerna till varför jag kanske är som jag är blev genast mycket bättre!

    SvaraRadera
  41. Fy fan ge er fan inte på Madde så där, hon är min vän och henne är jag jävligt rädd om. Jag har säkert sårat henne uppenbarligen, men vi kan faktiskt ta det med varandra själva vi. Jag och Madde har fan inga problem att prata med varandra ...... lämna oss alla i fred!!! FY SATAN för edsbybor som är sjuk och slut i huvudet...

    SvaraRadera
  42. Äsch Linda! Låt dom hålla på. Det är tydligen någon som stått mig nära och vet vad hon pratar om. Synd bara att den personen va tvungen att hänga ut en på det här sättet! Om det verkligen hade varit en vän så kanske hon hade vetat varför jag kanske har den fasaden jag har med...borde veta vad jag haft för uppväxt mm...så om den personen va ute efter att såra mig så har den lyckats i alla fall. Inget som går att ändra på nu!

    SvaraRadera
  43. Ja fy fan va man började fundera nu!
    Men tack för upplysningarna anonym.
    Det här visste jag inget om allafall.
    //En av Idioterna på Byn//

    SvaraRadera
  44. Madde:Jaa jag blir så jävla less mellan varven och detta är igentligen helt fel dag för mej och ja dom lyckades göra dej ledsen och jag blev ledsen när jag läste ditt inlägg. Vilken röra!

    SvaraRadera
  45. Du har nog med bekymmer du...jag har mina. Släpp det.

    SvaraRadera
  46. Om man tex som du nu då madde skryter och "ballar" med att man har varit med linda och mangnus på deras sattyg för kompisar som du uppenbarligen felbedömde. Då kanske du präktiga lilla dumblondin borde tänka på att det kan finnas uppemot 950 ouppklarade inbrott från den tiden när ni höll på. Detsamma gäller dig Linda tänk dig det 950 åtalspunkter till att sitta av.
    Båda ni rikspuckon utropar edsbybor för gnälliga och ältande, visst det kan så tyckas. Men med tanke på hur verkligheten och statestiken ser ut så kanske ni tjuvdrägg skulle hålla tonerna lite blygsamt dämpade i stället för att bara hata en hel byggd som inte hade gjort er något ont innan ni startade "lilla jönssonligan"

    SvaraRadera
  47. Vad ska jag tänka på? Jag har aldrig stulit något mer än godis från brokiosken när jag gick i högstadiet! Det åkte jag dit för och fick gå på soc och prata om. Sedan dess har jag inte stulit en enda pinal och kommer aldrig att göra igen! Men tro vad ni vill och anmäl det ni tror att jag gjort då? Jag har haft barn och varit ensamma med dom sedan jag va 20 år. Jag har kämpat mig igenom livet som alla andra, men snott något har jag fan inte gjort. Jag älskar mina barn och tar hand om och uppfostrar dom själv. Du ska inte tro att jag är så dum att jag riskerar det käraste jag har på jorden! Och den som startade den här diskussionen där det får det att verka som att jag gjort något kriminellt får nog ta och tänka på vad den gjort. Skrivit i en blogg som hela Edsbyn plus några till läser att jag är kriminell...
    smart drag...det är liksom inte så att alla nu kommer att tro det kanske? Och hur ska jag göra nu då? Jag vet ju att jag aldrig gjort något som är olagligt..mer än att dricka hembränt i yngre ålder eller skitit i tv-licensen (om det nu räknas som kriminellt)Tack för att du får alla att tro skit om en. Du hängde precis ut mig inför alla! Vad ska mina barn tro nu när de får höra att deras mamma tydligen också är kriminell? En sak ska du veta...Jag har växt upp med en far som gått på droger och varit kriminell och behandlat mig som skit rent ut sagt alldeles för många gånger! Det sista jag skulle göra är att ta efter hans beteende då jag själv vet hur ett barn med kriminella föräldrar mår och känner! Och det ska jag tala om för dig att det sitter i än idag! Att bli uppryckt ur sängen på natten för att man helt plötsligt måste följa med någonstans. Jag tackar min mamma för att hon dessa gånger tog mitt parti och ställde sig emot! Hade jag inte haft min mamma så vet jag inte vart jag hade varit idag! Och mina barn kommer alltid att ha sin mamma där som ställer upp för dom i vått och torrt och finns där när de behöver mig! Tro vad fan ni vill för det enda jag känner nu är hopplöshet! Hopplöshet för att jag vet att folk tror det de vill tro istället för att se till sanningen! Måste bara tacka dig för att du precis förstörde mig totalt! Och med mig förstörde du mina barn! Min familj! Du tror inte att en människa måste funka psykiskt för att kunna ta hand om andra va? Tack!

    SvaraRadera
  48. nu tycker jag att det var väldigt dumt av dej linda och publicera dessa saker som sårar din kkompis så djupt kunde du inte ha struntat i det och låtit henne vara ovetande , men du madde bry dig inte det som man inte säger åt människor öga mot öga är inte värt att ta på allvar . bry dig inte i det !!!! en edsby bo som är infödd edsby bo och förstår att det är en väldigt liten liten grupp med människor som håller på"så här .... /Åsa

    SvaraRadera
  49. Är det mitt fel nu helt plötsligt att Madde får kommentarer??? varför har jag orsakat att såra Madde, det är väl för i helvete inte mitt fel vad folk skriver i varje fall.

    SvaraRadera
  50. Åsa: Jag sa åt Linda att publicera det! :0) Det visar bara hur snabba folk är att förstöra för andra! Jag bryr mig! Jag blev väldigt sårad och mår skit för det! Det tänker jag inte säga något om. Är detta min vän så vet inte jag va jag har för vänner egentligen...jag går nu och grubblar på vem av mina vänner det kan vara...tycker alla så om mig? Ett stort hack i hjärtat blev det...men man får väl leva med det.

    SvaraRadera
  51. Om man läser skit kommentarerna om Madde så verkar uttrycken å stavningen misstänkt likt Lindas.... Kanske vill lyfta fokus från sej själv??? Hoppas inte.

    SvaraRadera
  52. Tänkte att jag kanske skulle skänka en liten kommentar också då..Som från början så tycker inte jag att de är nå problem att ta något att dricka när man är med sina barn eller är ut på något.. De har ALDRIG hindrat mig men som sagt man ska inte SUPA SIG FULL när man har barnen med sig.. Jag kan erkänna att jag druckit lite när vi va ut på persmässan och hade barnen med oss..Så länge man kan ta hand om barnen så ser jag inget problem med de..
    Jag är glad att jag inte hör ett piss där vi bor iof så träffar jag inte folk mycket men när man väl gör de så får man höra hur mycket som helst.. Varför inte bara a lägga ner..
    Och du nu som har förstört ett liv för Madde nu då.. Vad känner du? Är du stolt över de du gjort? Att du ÄNTLIGEN kom på nå sätt att få madde att må som piss?
    Jag fattar inte vad de gynnar än att sitta och snacka en massa skit om folk.. Man kan ju inte må så bra då om man gör så..
    Och till Linda... Vi har väll aldrig vart så här RIKTIGA vänner men din vän är jag alltid, visst jag tyckte att de va dumt gjort eftersom ni redan har åkt dit en gång tidigare och fick ert straff så borde man kanske ha tänkt flera gånger om innan man sätter hela familjen i fara igen..Så jag hoppas verkligen för din skull och för barnens skull att ni inte gör om de.. För allt många chanser får man inte oavsett om man är vän eller inte..Jag jag är din vän och hoppas att alla kan snart lägga de här bakom sig och börja om...// Amanda..

    SvaraRadera
  53. Anonym: Ja du lär då inte lyckas få mej och Madde ovänner i varje fall, för det är ju målet med dom flesta inlägg tydligen att man skall bli ovänner med allt och alla, jag har pratat med Madde också i dag för jag tycker att det är så förjävligt när en vän till mej blir ledsen.... Jag står endast för saker som jag gjort och gör och säger och sagt, därför jag är ärlig i det och behöver inte gömma mej bakom något anonym mask som du gör. Ändrar du taktik??? Hmmm... lämna mej och madde i fred i stället eller kommer med nå vettigt och sanning säger jag. Fega bybor borde inte finnas....

    SvaraRadera
  54. Amanda svarar på ditt inlägg lite senare i kväll, skall strax väg.

    SvaraRadera
  55. Unndrar varför amanda så plötsligt kommenterar med tanke på att hon oxå visste vad som pågick. Madde: Du tycker inte att uthängningen ligger på linda ändå med tanke på att det är hon som publicerar allt som skrivs och rådfrågade hon dig innan så har ju du givit ditt medgivande bevisligen.Jag menar hade du inte velat ha de som en annan anonym skrev "blottat" och "uthängt" skulle du kanske inte ha låtit admin för bloggen publicera det. Men det skrivs ju inget som hela byn inte redan visste så det är nog ingen större skada skedd. På tal om att hänga ut sig så tycker jag du fixar det exemplariskt själv med tanke på din senaste "mitt livs novell"

    SvaraRadera
  56. Ja Amanda jag tycker också att det är okej att dricka alkohol i barnens närvaro, så länge man inte tänker SUPA SEJ FULL då är man helt plötsligt på en annan nivå..... Sen det här varför lägger man inte ner det kan ja också undra, varör hela jävla tiden älta i något som var för som t.ex sex år sän det fattar inte jag... snacka om att stanna kvar i det förlutna. Men det gillas tydligen att ältas speciellt om visa. Men man hugger lätt och har inte Madde lagt den första kommentaren hon gjorde här så har vi inte varit här nu heller.... jag tycker att det är fruktansvärt vara anonym och känner att denna som suttit och skrivet detta känner tydligen både mej och Madde, löjligt värre.... varför som sagt inte stå upp för vad man tycker därför att det förekommer också sånt som inte är sant därför tror jag att man mesta dels gömmer sej bakom anonoyma kommentarer... Men men...
    Jaaaa det är åt helvete det vi återigen gjorde det är det och det hjälps inte med nå förlåt och jag kan inte svara på varför heller. För bakom saker och ting ligger det alltid något som gör att man saker och ting, jag hooppas att det aldrig händer igen heller. Å ja säger det igen till skillnad från föra gånger så söker båda hjälp denna gång, jag för mina problem och han för sina problem och sen givetvis våra problem tillsammans... jag gör det inte för alla runt omkring för släkt och vänner och alla andra. Jag gör det för min egen skull och för min familjs skull för att det aldrig skall hända igen. Livet erbjuder inga garantiner, men jag tänker göra allt för att inte hamna där igen det kan jag säga.
    Tack Amanda för ditt inlägg!!!!

    SvaraRadera
  57. Men Madde har ju sagt att jag skall publicera, jag tänker fan så inte stå för vad andra skriver, säger och gör i varje fall. Det har jag gjort en gång i världen, men aldrig mer!!!!! Jag står endast för det som i mitt.....

    SvaraRadera
  58. De va så lite så.. Jo vissa folk tycker om att älta så är de ju bara de kan man inte glömma...Visst är de många som följer din blogg men de är inte de *vanliga* människorna som hackar och ältar för dom har ju sitt eget liv..men som sagt du får stå på dig linda och göra livet till de bättre med dig och dina nära å kära=)
    Anonym: Vaddå visste vad som pågick?? HUr kan du veta de? Och varför inte säga vem du är ist..Tycker du inte att du är lite feg och inte säger vem du är om du nu är både vän med linda och Madde.. men men jag ska inte lägga mig i för jag står utanför allt....Jag är en sådan människa som går genom eld och vatten för mina släktingar när de gäller Madde...

    SvaraRadera
  59. Linda berättade för mig att det fanns en del elaka kommentarer som hade kommit in efter att jag kommenterat. Hon frågade mig om hon skulle låta bli att publicera dem. Jag sa att hon kunde lägga ut det. Trodde väl aldrig att någon skulle skriva riktigt SÅ elaka saker som det nu va. Men som jag sagt tidigare! Folk får tro, tycka och göra precis som de vill för det finns ändå ingen som är intresserad av att lyssna. Folk skapar sin egen uppfattning och det står de fast vid oavsett om det stämmer eller inte. Så det finns ingen mening med att slösa energi på att försöka försvara sig när det ändå inte leder någonvart. Tro precis vad ni vill. Tyck precis vad ni vill, och gör precis som ni vill.

    SvaraRadera
  60. Och sen att ni ska behöva ge er på Amanda med? Det finns ju inga gränser för vad ni är kapabla till att vräka ur er och ge er på.

    SvaraRadera
  61. Det ni verkar ha missat att det minst 2 st anonyma med i tråden. Men tänk lite madde. Först en nära vän som "hänger ut dig" sen kommer det en till med i diskutionen?! VAKNA!!

    SvaraRadera
  62. Väck mig då? Vem av dom anonyma är du nu då? Hur ska man veta vem som är vem och vad dom vill om de inte kan ge sig till känna?

    SvaraRadera
  63. Jag finns att nå på många sätt! Ring! Skicka ett sms! PM:a på FB, Maila eller vad fan som helst! Men VARFÖR säga sådana saker som att jag trycker ner mina närmaste så här?

    SvaraRadera
  64. Linda stå för dina handlingar du och Madde du för dina. Ni har handlat lika fel båda två skillnaden är en dömd den andra inte (tycker du Madde kan tacka linda för det) sen alla andra vad sysslar ni med?? det skryts om hur duktiga man är och allt sånt och en då är ni här inne och håller på.Men det är så här vi vill att samhället skall se ut, varför hjälper vi dom inte i stället. All stöd och all hjälp så slipper vi problem med brott och droger.

    SvaraRadera
  65. Men alltså vad är det du inte fattar??? Har du ens läst vad jag skrivit?

    SvaraRadera
  66. Och det blir en aning rörigt då det är en himla massa anonyma inlägg.

    SvaraRadera
  67. Hahaha...Du verkar nervös madde. jag är den anonyma som inte "hängde ut dig" Jag har ingenting med er att göra kommer aldrig att ha. Tycker bara hela erat gäng är ett satans slödder som aldrig gör nånting rätt. Tror du inte folk skiter lite i hurvida du var med på stöldturenrna. Det skiter alla i...men du verkar märkbart omtagen av det faktum att någon vet nått som du inte trodde att folk visste om dig. Ska jag väcka dig....Tycker bara jag det är konstigt att nån mitt i tråden dyker upp med namn och allt och ger sig in i diskutionen? Jag menar om inte madde eller linda kommenterat anonymt själva vem kan det då vara...jo den tredje med namn och bild som plötsligt vill vara med...vad hade hon för anledning att lägga sig i ?! Hon är ju för fan dessutom en av dom som visste vad ni gjorde hela tiden. Som sagt VAKNA! Eller vad tycker du amanda?

    SvaraRadera
  68. Hur duktig är du då som hänger här som alla andra? Och vad sysslar du med?

    SvaraRadera
  69. Det blir liiite svårt att sätta fokus när alla kommenterar anonymt. Tyvärr blir ni tagna för samma person.

    SvaraRadera
  70. Suck...Jag har aldrig varit med på några stöldturer och att du kallar mig slödder? Varför? Och vadå aldrig gör någonting rätt? Helt ärligt så känner jag mig lika liten och ledsen som man gjorde i mellanstadiet då man blev mobbad! Vad gör man för fel? Man försöker leva ett vanligt svenssonliv med sin familj...helt plötsligt, bara för att man lägger en kommentar i en blogg, så är man är ett slödder och gör ingenting rätt?

    SvaraRadera
  71. Bara stå upp för vad du gjort du var med och då kan du stå upp för det alla andra som visst och var barnvakt också. Men det är klart att detta känns på för dej för alla visste inte att du var delaktig i allt detta heller för du har pratat med många edsbybor och sagt att du aldrig har vetat något om vad Linda och Magnus gjort. Kanske inte sista gången, men första gången eftersom du också var med. Därför är det fel att dom skall få alla ovänner och du klara dej ur allt "som vanligt" ge mej tusan på att du visste det på deras andra omgång också. Ni är lika delaktig!!!! Du kanske inte upplevt detta för, utan trodde att detta kommer aldrig att komma fram men det fungerar inte så. Alla vet!!!! Fick du också Lindas häftiga kickar???

    SvaraRadera
  72. Meeeen va i helvete.....jävla dårar det finns (drar fingret över halsen)

    SvaraRadera
  73. Humöret själv ¤snoken¤

    SvaraRadera
  74. Finns ingen mening med att fortsätta tjafsa! Spelar ingen roll vad man säger. Jag vet vad jag har gjort och inte gjort i mitt liv. Vad andra säger tänker jag skita i. Jag har mitt liv och ni ert! Lev det precis som ni vill. Fortsätt tjafsa och mobba folk i den här bloggen (den verkar uppenbarligen vara ett objekt för det). Men jag kommer inte att vara närvarande! Är det någon som vill mig något så kan den personen ta kontakt med mig personligen istället!

    SvaraRadera
  75. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  76. haha...Amanda då? Hur var det du skrev...stå för vad man tycker? Hahaha. Madde: först stor och tuff...sen kryper du ihop som en igelkott,kör du med det tricker ofta eller? Linda: Ta ett rakblad nästa gång..hahaha.

    SvaraRadera
  77. Anonym: Vad då för rakblad????

    SvaraRadera
  78. Lilla korkade slemmadde då. Först skriver du denna lista:
    1. Furumöbler stod jag utanför.
    2. Diskmaskinen hade Linda och Magnus inte ett skit med att göra!
    3. Självklart behöver ingen stå bakom min rygg om de ställt upp på mig en gång och jag sen gör samma misstag en gång till. Hade du förväntat dig att någon skulle göra det med dig?
    Senare i tråden snyftar du att : "Jag har inte varit med på några stöldturer" Hur satans jävla korkad kan en skenhelig liten blinkande "sötblondin" bli då?
    Alla vet vad du har gjort....och du är ju så jävla dum så att du har bekräftat det själv igenom att inte hålla reda på ad du skriver.

    Linda: rakblad ist. för fingeret du drar så coooolt över halsen!!

    SvaraRadera
  79. Vaaaa fegt da.... rakblad använd det du i stället.

    SvaraRadera
  80. Man kan ju bara inte låta bli att kommentera när en vuxen människa (tvivlar starkt på att du är vuxen iofs.) Använder sig av smeknamn som de inte har en aning om hur de uppkommit ens en gång. Är du vuxen och har barn själv så borde du tänka på hur ditt eget barn hade mått och hur du hade känt om det blivit kallad vid ett. Mitt smeknamn "slemmadde" som alla verkar hålla fast vid då jag hör då och då att det fortfarande används, uppkom då jag som, om jag kommer ihåg ålder, runt 10 år eller yngre, hamnade i en situation som jag kände att jag inte ville vara i. Finns bara 2 närvarande personer som har kunnat veta om detta och sen talat om vad jag sa för att ta mig ur den situationen, och sen har det spridits. En situation som inget barn ska behöva vara med om och aldrig borde utsättas för.

    SvaraRadera
  81. Nu var ju inte kärnfrågan ditt smeknamn. Eller försöker du slingra dig som vanligt?

    SvaraRadera
  82. De som slingrar sig är väl ändå ni som kommenterar anonymt väl? Ni säger att vi ska stå för vad vi gör och säger. Ni som kommenterar anonymt gör det då eller? Ni kan sitta och häva ur er vilken dynga som helst om allt och alla och utnyttjar verkligen den chansen. Så fort det är någon ny som kommenterar så hugger ni direkt! Ni tycker och tänker och har så himla många åsikter men står inte för ett enda dugg egentligen när ni kommenterar anonymt. Ska bli intressant att se vem som hugger nu och i vilken utsträckning! För att ge sig går ju inte eller hur? Det måste fortsätta i all oändlighet! Undrar vad ni hade roat er med om inte bloggen funnits? För att gå direkt till de ni tycker och tänker så mycket om här i bloggen skulle ju vara uteslutet, eller hur? DET om något kallar jag att slingra sig och leta bakvägar till att kunna hugga folk i ryggen när de inte har en aning om vilka ni är. och DET är inte att stå för vad man säger och tycker. Och sen sitta och tycka att vi ska sitta och svara på era frågor? Nä du! Då svarar jag på det jag tycker att jag vill svara på utan att behöva känna några förpliktelser till vad jag ska svara på. För hur man än formulerar sig så letar ni hela tiden fel och brister i saker man skrivit för att kunna fortsätta att provocera!

    SvaraRadera
  83. Kom ihåg en sak madde...du började lägga dina präktiga kommentarer efter en hel del anonyma. Anledningen till att folk är anonyma är den enkla att om man inte slickar yxpacket i röven för att utrycka det på ett sätt så att även du förstår, så riskerar man att råka illa ut. Men håller man sig väl med dom som tex du nu verkar vilja få det att se ut som, så kan man använda namn och bild. Skitenkelt!!

    Linda: Jag tror nog du skulle bli ledsen på din sk. kompis om du bara visste vad hon pratar om dig.

    SvaraRadera
  84. Haha! Det jag sagt om Linda vet hon redan. Hon vet vad jag tycker och det har jag sagt till henne personligen, framför henne och inte anonymt i en blogg! Hon vet att jag tycker att det är fruktansvärt dumt, slut i huvudet, totalt piss att det fick gå så långt som det gjort. Och att jag för allt i världen inte kan förstå. Varför skulle det vara någon hemlighet? Och varför kan inte jag som alla andra ha mina åsikter om Linda och Magnus? Skillnaden är att jag talar om mina åsikter OM linda och magnus TILL DOM! Där har du skillnaden! Jag säger vad jag tycker på ett sätt som gör att dom kan försvara sig mot det. DET gör inte ni!

    SvaraRadera
  85. Och folk kommer till mig heeeela tiden och frågar om Linda och Magnus. Hur går det för dom? Hur är det där nere mm...Jag umgås eller pratar inte med Linda så mycket längre att jag har ett svar på det! Folk frågar vad jag tycker om dom och det de gjort! Jag svarar precis vad jag tycker om det. Mer kan jag inte göra. Varför skulle jag ljuga om det för att hålla god fot med Linda? Och vill ni ha reda på saker om dom så fråga dom och inte mig.

    SvaraRadera
  86. Det är väl ändå ingen här "inne" som har frågat dig heller eller ens bett om din åsikt? Du gav dig självmant in i diskutionen präktiga lilla du och fick svar...kanske några fler än vad du räknat med.

    SvaraRadera
  87. Nej det är nog ingen här "inne" som frågat eller bett om min åsikt. Men utanför här "inne". Sällan jag läser bloggen och dess kommentarer då jag tycker att allt är helt absurt, för de få ggr det funnits en "läsbar" rubrik och man läst kommentarerna under det så har det bara handlat om att provocera och trycka ner. Skriver någon ett inlägg som inte passar "anonym" så är "anonym" inte sen med att tala om det heller.

    SvaraRadera
  88. Jävla dryga anonyma människor, tvi och fan för satans idioter!!!! Spy less på somliga så man kan få nå fel, precis som Madde säger så har hon redan talat om för mej vad hon tycker och jag har inga problem med det. För Madde kan något som inte så många klarar av, det är att skilja på "människan" o "handlingar" man kan tycka om människor även fast man inte tycker om dess handlingar, man behöver inte skära av folk halsen för den sakens skulle. Madde säger det hon vill till mej och vi har inga problem i våran vänn relation, min ni satans anonyma skit idioter, ni är bara uteefter att förstöra för allt och alla. Ni försöker få mej ovänn med den och den och den o.s.v Men ni lyckas aldrig!!!! Fjant skallar det finns, ååå va löjligt. Man kan ju undra om somligas respiktive, vänner eller vad det kan vara vet av att sin fru/man, kompis sitter och kommeterar anonymt i bloggen. Tror inte det jag... verkar inte som så. Så får man själv höra att man växa upp, har då vuxit upp så jag törs stå för vem jag är och säga vad jag tycker och dessutom konsekvenser och det har inte alla anonyma gjort det är en sak som är säker. Men det går alltid hem innan det är färdigt, snacka om att bara vilja förstöra för allt och alla. Men jag undrar mellan varven vad har ni hållt till och hållt på om inte bloggen funnits, finns inte en endaste människa av dom anonyma som skulle kunna komma fram till mej på byn eller hem eller nå. Det går inte det, men här inne är ni och "slickar yxfolket" i arslet!!! Där passar det bra, fega kräk det finns!!!! Gömma sej bakom och vara så jävla fin utåt...det går bra det. Ja sen hoppa på Madde också och fråga om oss, hur det går och allt möjligt, då passar hon bra att vara kompis med Madde va??? Då kallar man inte henne vid dessa fula namn, men sen hemma vid datan då sitter man anonymt. Näää usch fy fan, stå för erat skit i stället anonyma kräk!!!

    SvaraRadera
  89. Det kanske är precis det ANONYM vill tala om för dig linda. Du har ju fattat halva grejen. Men inte vad den går ut på det ser ju minsta barnunge. Och du madde har ju problem med nån av dina kompisar efter att man läst igenom kommentarenra här.

    SvaraRadera
  90. Ja det ser så ut...synd bara att jag inte visste att de problemen fanns innan jag fick det kastat i ansiktet på mig här inne.

    SvaraRadera
  91. Kastat i ansiktet? Snälla madde detta har du vetat om i över 5år. Så kastat i ansiktet var nog i överkant. Men återigen ett gott försök till tillgjord präktighet var det väl iaf.

    SvaraRadera
  92. Jag är både korkad och dum, och till råga på allt en söt blondin...Så hur mycket tror du att jag förstår egentligen?

    SvaraRadera
  93. Men helt allvarligt så börjar det på att bli långtråkigt att sitta och tjafsa med folk man inte "känner". Mycket trevligare att umgås med ansikten, så ha det bra och sköt om er!

    SvaraRadera
  94. "furumöbler stog jag utanför" Så du har inte varit delaktig alltså? Och inte satt du barnvakt heller va? Inte känner? haha du skulle bara veta. Av lindas 52 åtalspunkter ställt mot att hon i egen utsago averkade mellan 500-1000 inbrott så hamnar ju bla. du madde i bråda åsikter i människors ögon. Jag menar bara att dom finns ju kvar som ouppklarade brott. Känner du dig trygg med den tanken eller? Är ditt samvete renare än lindas? Hon tog ju iaf sitt straff.

    SvaraRadera
  95. Nu är de väl dags att lägga ner skiten va. Alla har väl gjort misstag i sina liv men inte fan sitter man och ÄLTAR dom 5 år senare..Har inte du gjort misstag som du ångrar *anonym*??? Hur skulle du känna dig om folk skulle börja hacka på dig om sådana saker helt i onödan...
    Jag skäms för att vara en Edsbybo när de finns puckon som er som sitter och mobbar folk...*Inte riktat mot Madde och Linda* Hur moget är de egentligen??
    Men men får hoppas att allt ältande slutar snart..// Edsbybo

    SvaraRadera
  96. Ja det var ett himla ältande, varför kan inte "misstagen" vara till nytta och lärdom i stället och kämpa från här och nu och göra det bästa av framtiden... Men om vi som kan det och klarar det gör det, så tror jag att vi vinner så mycket mer på det i längden, varför såra så många andra! Bra skrivet Edsbybo!

    SvaraRadera
  97. Kommentar 99 = Jag =)

    SvaraRadera
  98. 100:e kommentaren = Jag också

    SvaraRadera
  99. Om du nu edsbybo är så perfekt själv varför kommentera i så fall? Du kanske sköter yxmagnus sysslor nu när han inte är hemma vad vet jag. Men en dåre som tar slöddret på kroken i försvar är inget annat än en stor jävla idiot den heller!! En gång är ingen gånng....två gånger är en vana!!! Tänk på det!

    SvaraRadera
  100. Full i skratt.... Om du nu edsbybo är så perfekt själv varför kommentera i så fall... vilket jävla inlägg säger jag och så kommenterar du här ovanför mej dumma anonyma gris jävel!!!!! Men det är ju roligt att du erkänner att du inte är perfekt eftersom du just kommenterade!!! Klart att fler gånger blir till vana, men man erkänner då sina bekymmer och man säger att så här är det, thats it. Då har man kommit jävla långt skall jag säga... men eftersom du kommenterar så lär du vara totalt slut i huvdet, lyset är på liksom men ingen hemma. PUCKO!!!!!

    SvaraRadera
  101. Haha nä jag har inte sagt att jag är perfekt långt ifrån men jag lever ett normalt liv och jag trivs med de.. och jag sitter inte och mobbar andra för de... Men DU verkar trivas fullt ut att sitta och mobba och påpeka saker om andra som du inte har något med att göra.. Jag tar ingens parti tycker bara de är synd att när du ska hacka ner på folk. Men men de här va min sista kommentar..Så vill du fortsätta så varsågod =)

    SvaraRadera
  102. Jo du verkar inte må så bra själv eftersom du trycker ner Linda och Madde plus fler som du nämnt men men huja igen=)

    SvaraRadera
  103. Linda du är ett stort SKÄMT!!!!!

    SvaraRadera
  104. Den anonym som kommenterar enbart elakt: Ju mer du skriver desto mer blir jag säker på vem du är! Finns inte så många som skulle skriva och formulera sig så som du gör, och sen vet jag att du inte är ensam bakom "dina" ord. Har ni inget annat för er? Så om du trodde att du kunde kommentera anonymt så hade du fel. Men nu vet jag ju vad du är för människa och behöver inte bry mig om dig längre. Och jag trodde faktiskt att du hade viktigare saker för dig i livet än att sitta här och smutskasta folk. Tack vare program som kan spåra IP:adresser så är det nu 120 procent säkert! Och det va hela tiden som jag misstänkte! Värt varenda krona va det med att få reda på det så att jag vet vad det är för människor jag har runt mig. Nu vet du att jag vet, och hoppas att du en dag kan ta dig ur den här bloggen då det påverkar dig mer än du tror att sitta här och vara elak. Du är ju inte sån egentligen så varför du gör som du gör kan jag inte fatta. Bloggen kan ju få vem som helst att bli psykiskt ostabil när man läser igenom kommentarer efter kommentarer med ren mobbing. Men tydligen så kan den så kallade säkerheten med att kommentera anonymt få vilken människa som helst att öppna sina värsta sidor. Trodde jag verkligen inte om dig, och det gjorde nog ingen annan heller.

    SvaraRadera
  105. Varje ansluten dator har en IP-adress. Men flera datorer kan dela på samma IP-adress. Ett exempel på en IP-adress är 82.125.41.11.

    En IP-adress kan vara dynamisk eller statisk. En dynamisk IP-adress tilldelas via en server hos Internetoperatören och adressen kan ändras vid varje uppkopplingstillfälle. En statisk IP-adress är alltid samma. Man kallar det för en fast IP-adress.

    De flesta svenska Internetoperatörer (Telia, Com Hem, Tele2, Spray, m.fl.) använder endast dynamiska IP-adresser till privatpersoner. En sådan IP-adress kan alltså tillhöra flera olika personer från olika delar av landet från en dag till en annan. Det finns några få operatörer som ger ut statiska IP-adresser (Bredbandsbolaget/Glocalnet i vissa områden, Bahnhof, Rix Telecom, Net at Once, AllTele och Universal Telecom).

    Det finns publika och privata IP-adresser. De privata IP-adresserna används endast i lokala nätverk och skall aldrig förekomma i trafik som går över Internet. Ett exempel på en privat IP-adress är 192.168.1.34.

    SvaraRadera
  106. Jo, men när samma ip kommer upp från samma gatuadress flera gånger och vid samma tidpunkt som kommentarer lagts så är det ju inte så svårt att lista ut vem det är när det är en "nära" vän.

    SvaraRadera
  107. Det madde inte fattar är att en sån ip adress inte säger ett skit om vilken dator i hela sverige inlägget kommer. nummret kommer från en dsl växel...och den borde väl inte flytta sig så mycket?

    SvaraRadera
  108. Av samma anledning som att du kan spåra ett anonymt samtal så kan du spåra vem som gör vad på internet. Busenkelt! Och när det är en blogg som räknar statistik, kollar Host, Referer mm. så är det dessutom mycket enklare än om det skulle vara ute i ett forum tex.

    SvaraRadera
  109. Ok så du har börjat med olaglg signalspaning nu då? Det är ganska stränga straff på sånt madde.

    SvaraRadera
  110. Haha! Nä, om man gör det lagligt så är det väl inte olagligt heller? :0) Och Visste du att det även är stränga straff för förtal?

    SvaraRadera
  111. Jävlar vad härligt!!!! Fy fan va härligt!!!! Nu vet man YEAAAAA!!!!! Nu är det dags att le jävligt stort, fy fan... duktiga klubben i farten, ha ha... ja fast man kunde ju inte tro det :o) Let`s play!

    SvaraRadera
  112. Nu vet man YEAAAAA!!!!! Nu är det dags att le jävligt stort, fy fan... duktiga klubben i farten, ha ha...
    ?????? Vad menar du???? Det är så mycket konstigt skrivet på den här bloggen.

    SvaraRadera
  113. ja nog är det mycket konstigt skrivet här i bloggen det håller jag med om, det är häxeri i högsta grad. Men sen är det väl så, visa saker ska inte jag fatta och visa inte du fatta och andra inte heller. Men jag tror nog att den som bör förstå, förstår det :o)

    SvaraRadera
  114. visa saker ska inte jag .......
    Menar du inte vissa saker ?

    SvaraRadera
  115. ja ja ja, det har jag sagt för, jag är ur usel på att stava och erkänner det också, men det bjuder jag på. Det bryr ja mej inte om, men tack för upplysningen :o)

    SvaraRadera
  116. Häxeri....hahaha!

    SvaraRadera
  117. Hej på Er som skrivit i denna blogg under detta ämne.
    Jag har en enkel fundering, det är många som är anonyma vilket jag har förståelse för med tanke på vem det är som äger denna blogg.
    Men samtidigt förundras jag över att både ägaren till bloggen och hennes bundsförvanter pratar så illa om Edsbyn, men varför i hela fridens dagar flyttar ni inte härifrån då???
    Det skulle ju vara bra för er eftersom ni uppenbarligen inte trivs här.
    Det skrivs om att alla pengar går till bandy och kyrkor, ja och????
    Det är väl upp till var och en som bor i den här byn och bestämma om man lägger pengarna i bandyn eller i en kollektbössa.
    Men det klart är man bara intresserad av hur mycket man kan få i bidrag osv, då förstår jag att det svider. Men du/ni kan väl alltid ställa fram en insamlingsbössa på ICA eller nåt sånt så får ni se hur många som vill bidra till er försörjning frivilligt, som det är nu får vi ju finansiera den genom våra skattepengar istället. Det vore ju bättre om det vore frivilligt eller????

    SvaraRadera
  118. ja man kan ju undra varför vi i sverige har socialbidrag, detta är ju så sjukt det så det finns inte.... går man på socialbidrag så är man inte värd ett skit som förälder och blir man utan pengar och inkomst då är man också totalt värdelös. Men med tanke på att kommunen har sådan pass summa i månaden för utbetalning av försörjningsstöd så tyder det ju på att 33 procent håller sej till bandyn 33 procent till kyrkan och 33 procent har försörjningstöd, ååå den procent som blir kvar en procent ja dom sitter väl på en parkbänk då.... verkar ju som så. Men skit i att betala skatt då!!! För många som har försörjningstöd betlar ju även skatt dom på t.ex föräldrapenning, sjukpension eller vad det nu kan vara. Snacka om bekymmer, nääää skicka folk som gnäller till etiopien så kan vi snacka sen. Vad glad för ett helvete att du har ett jobb i stället... för det hade jag gärna haft i stället för att gå på socialbidrag så jag skulle gärna betala skatt så att du kunde gå på soc bidrag sen. Gnäll puppa!!

    SvaraRadera
  119. Hej
    Jo då se mig som Gnäll puppa om du vill, men jag tycker ändå att det vore bättre om skattepengarna hamnade på andra ställen, skola, vård, simhallar bibliotek osv så kan alla i stort sett ha glädje av dem.
    Varför ska jag skita i att betala skatt, jag har fått lära mig att man ska göra rätt för sig, jag tar ju del av den svenska välfärden, skola och vård mm och då anser jag att det inte är mer än rätt att jag bidrar till detta. Jag kan också betala till de som inte klarar sig själv, men att betala till sådana som inte kan sköta sig och försöka skaffa sig ett jobb fast dom är fullt kapabla att arbeta det tycker jag är fel. Sen får du tycka att jag är en Gnällpuppa om du vill.

    SvaraRadera
  120. ja men dina skattepengar går väl till bl.a skola, vård o.s.v också, det gör då mina i varje fall. . men inte vet ja maila till politerkna inte är då jag som bestämmer vart svenska folket skattepengar går till i varje fall och inte har jag bestämmt att det skall finns något som heter försörjningsstöd heller. Dina ord hjälps inte här i varje fall, lycka till att få orden där dom bör vara i stället.
    Men medans du här här och tasssar runt så kanske du vet vart det finns jobb också i edsbyns, så kan alla vi som är arbetslös gå dit då och söka jobb.

    SvaraRadera
  121. Ja du Linda, du får göra som resten av de som söker jobb, ringa runt på industrier och andra företag lämna ditt cv osv.
    Det är bara och kämpa på, det är ju inte någon som ringer upp dig och ger dig ett jobb den saken är i alla fall klar.
    Dina skattepengar???

    SvaraRadera
  122. jaa det bergriper jag, men det är inte så lätt att få in en fot någonstans och det har det aldrig varit heller...

    jaaa precis mina skattepengar, tror du att jag är den enda som inte får skatta. Vad jag vet så betlar man väl även skatt om man har inkomst hos försäkringskassan som exempelvis :o)

    SvaraRadera
  123. Ja Linda sortera bort och sök inte något jobb eller praktikplats hos några av de industrier eller företag som ni har gjort inbrott hos.
    Om det överhuvud taget blir några kvar att söka hos.

    SvaraRadera
  124. ojjj då blev det många kvar med andra ord

    SvaraRadera
  125. Tror du något företag skulle ge dig en chans??

    SvaraRadera
  126. jaaa ärligt talat så tror jag det :O)

    SvaraRadera
  127. Ut och sök jobb då, redan i dag.

    SvaraRadera