16 augusti 2010

Totalt kaos!!!

Jaaa jag är så jävla ledsen, för somliga skriver såna jävla kommentarer som gör min vän så ledsen också. Fruktansvärt, ge er inte på mina vänner och dom som finns i varje fall. Skall ni ge er på någon så ge er på mej i stället, vad som helst jag tar smällarna för mina vänner också.

I dag har det varit en dryg dag och jag är måttligt förbannand på Lillboskolan kan jag säga, orkar inte skriva nå djupare om det. Men det handlar om va fan har ni lärare sysslat med under dessa jävla år, två veckor före skolstart informerar man den nya skolan i Bollnäs att Sanna bör gå om då hon alltid legat efter ett till två år. TVÅ VECKOR INNAN SKOLSTART!!! FY fan när man sett det i sex år, hela sex år. Inte förän nu!!!!! Jag är glad att hur än det blir så är det nya kamrater oavsett om det är i sjuan eller i sexan, det är bra och jag vill ju att hon skall gå ut med betyg och kunna läsa vidare om hon vill. Men varför varför inte tidigare. Vet ni vad hon grät i dag, fy fan det var hemskt. Hon såg i fram emot högstadiet i Edsbyn, fick beskedet om flytt till Bollnäs och högstadieplaner där och allt var klart då inkommer detta. Hon som började komma in sej och ta plats i den nya familjen, fan ni på Lillbo ni förstörde en hel del kan jag lova. Varför tog ni det inte tidigare när man endå såg det, det måste ju vara lättare att gå om i lägre klasser än när man skall till i sjuan. Fruktansvärd dag säger jag!!!!

Är det inte det ena så är det de andra, börjar bli rätt tungt när det jämt är nå nytt och det är inge roligt att se andra så ledsen. Men denna jävla gång så är det då inte jag som gjort fel utan det är skolan det!!!!! Men ansvaret släpper dom tydligen, är lärna rädda för att det skall ses som ett misslyckande, det hör inte till vanligheten att barn går om på lillboskolan, det där är man mera inne på i celsius. Så är det ditt man skall vända sej nu, när vi har minst lika bekymmer med Oskar där det står i han papper att han vid senare år kommer att få gå om. Då blir det också tills han börjar i högstadiet då, för det måste vara det lillbo menar med senare år tydligen. Ååå jag tänker inte uppleva det igen, var så säker på höstmötet i höst... no way!!! Ååå jag skall ha ett svar på vad dom har varit i sex år också, när man jämt fått höra, "hon uppnår inte årskurs målet"

Ghaaaa, usch nej är för mej en dag av bara trök detta!!!

Sen vet jag inte men våran son fyllde år i Lördags, jag glömde inte honom. Jag trodde inte att hans födelsedag skulle bli bortglömd, han minns inte. Men jag minns....

Avslutar detta med tårar, fy fan!!!!

11 kommentarer:

  1. Är det inte dags att flytta nu?

    SvaraRadera
  2. En dag kommer det att vara dags, det gör det. Om det är i morgon, nästa dag, eller om en vecka, månad eller år det vet jag inte. Men här kommer man inte kunna få ett normalt liv, kanske därför många flyttar.

    SvaraRadera
  3. Men fy fan.....
    Ja jag blir inte förvånad, detta har hänt tidigare på Lillboskolan, dom kommer på att eleverna inte klarar målen.
    Men va fan två veckor innan skolan börjar, jag förstår att du är jätteledsen och flickan också.
    Dom måste ju för sjutton sett det redan i våras eller som du själv säger ännu tidigare.
    Ja lärarna är det ju aldrig fel på, det finns en på Lillboskolan som jag absolut inte tål, det spelar ingen roll vem det är, men hon har ställt till det för fler en ett barn kan jag säga, ska vara så välutbildad och vidareutbildad, men dom glömde att lära henne att barn är olika.
    Jag säger bara fy fan....
    Hoppas din tjej får det bra i Bollnäs med vettiga lärare.
    Kramar om både dig och din lilla tjej

    SvaraRadera
  4. Ja jag har allitd fått höra sen första klass att hon inte uppnår målen och har specialundervisning varje dag i mindre grupp, ett till två år bakom hela tiden. Nationela provet i femman, klarade hon inte och dom målen skulle man sätta upp i årskurs sju sa hennes lärare. VIsst jag att vi skulle stå så här i dag har jag gjort nå åt det tidigare, nu kan jag rädda Oskar i stället.... ja det är så bedrövligt, okej om det var bara denna termin det rasat men hallå sex år liksom, värdelöst!!!!!!!!!!! Ja jag hoppas det löser sej, just nu är hon bara ledsen och gråter, undrar just ja om lillboskolan har lust att be så jävla mycket om förlåt. Jag är grymt besviken på skolan nå så fruktansvärt!!!!

    Tack snälla, kram

    SvaraRadera
  5. Men snälla Linda, hur är det med huvudet på dig. Nu ser du på vilket sätt ditt och Magnus levnadssätt har påverkat dina barn. Har du suttit med din tjej och läst läxor istället för att flyta runt och vara brottslig så kanske hon fått hjälp tidigare då hade du också märkt det, men du hade fullt upp med att få kickar och må bra själv synd att tjejen ska behöva lida för att du är hopplös

    SvaraRadera
  6. Näää det klart det är skolans fel....linda gör aldrig fel. hahaha

    SvaraRadera
  7. Ja gösses, ha ha säger jag och skrattar er rätt upp och ner i ansiktet, men det är väl klart att rektorn i Edsbyn och så många andra lärare har fel, å rektorn i bollnäs och dess lärare.... Ha ha vad jävla slut i huvudet säger jag!!!! Näää häng med lite ni också i stället eller också ringer ni och frågar om jag gjort fel, så ruskar dessa människor huvudet åt er också... Tänk va roligt, ni hänger inte med alls, Hur är det med huvudet där borta tro ha ha!!!! Men det är väl så när man inte har alla getter hemma och en vårdnadstvist slutar ju aldrig att man blir av med barnen p.g.a ingenting. Men det kanske är någon annans fel det också ;o) Tihi.... UNDERBART!!!!!!! Yeaaaa!!!!!

    SvaraRadera
  8. Vi är många i den by som hjälper er, ni har så mycket stöd och hjälp av så många vänner ni har, socialtjänst och alla möjliga människor. Sen vill så få förstöra, låt dom hålla på dom är så. Dom kommer aldrig att lyckas! Ni är en sån fin familj! Edsbyn tror på er!

    SvaraRadera
  9. Tack, vi gör allt för att få hjälp och hjälp finns och hjälp tar vi, allt för att inte hamna tillbaka i sånt som varit och denna gång vill vi lyckas och vi tar alla murar runt om oss och all uppbackning och allt vad det är. Tack!!!!!!

    SvaraRadera
  10. ursäkta men vart i hela friden är yxpacket en fin familj? Satan vilka tomma huvuden det måste vandra omkring på byn!!!!!

    SvaraRadera