18 maj 2010

Kommentarer!

Känns super konstigt att inte blogga som man gjorde förut och det känns som om att det lär få vänta ett tag också.

Kommentarer kommer det med jämna mellan rum och många av dom stannar där dom är, alltså dom publiceras aldrig. Eftersom det är bara hot i dom också! Men det kanske inte är kriminellt att hota och ha sej och anklaga folk! Här i byn så går det ju vara kriminell av den lite finare sorten. Hmmm... roligt folk!!

Annars kan jag ju säga att sköter man kommentarerna snygtt så, ja då kommer dom med också. Det gör dom, så det är liksom upp till var och en och jag tar inte åt mej av dessa kommenterarer, eftersom ni somliga sjunkit lägre än vad jag gjort och någonsin kommer att göra.

Nepp, nu är det väl i rätt riktigt i varje fall, trots det som hände. Som jag hade lovat att aldrig mer händer och så hände det trots allt dessa åtta åtalspunkter. Ja vet jag tycker själv att det är förjävligt och bedrövligt och jag finner inget svar på varför det kunde hända efter så många år. Men har det pågått i 23 år så är det väl något man har i tänket så att säga och det går inte bara att radera hur som helst. Men viktigaste är ju att man liksom är åt rätt håll och till skillnad från alla gånger så söker vi nu hjälp för det kriminella tänkande och vad allt det innebär och jag vill även ha en utredning om ADHD också... så som sagt, stegen i rätt riktigt har just börjat från noll igen.

Önskar i vart fall alla underbara människor en trevlig kväll!!!

(kommer så småningom tillbaka)

9 kommentarer:

  1. hejsan Linda..
    Men de är ju bra att de går åt rätt riktning=P
    Hoppas de går bra med er och Lycka till..

    SvaraRadera
  2. Ja det känns bra att det går åt rätt håll, grejen är den att man hamnar fortare i skit en vad man kan ta sej ur den. Är väl det som är trökigt men så är det väl.

    Tack så mycket, gött kaffe ååå vi! :o)

    SvaraRadera
  3. Det får låta hur konstigt som helst för andra, men vi tror på er. Du får ta ett steg och en dag i taget!
    Kram/AnnaLena

    SvaraRadera
  4. Jag saknar ditt bloggande väldigt mycket! Kollar ofta om du skirvit något nytt.
    Kan du inte försöka ignorera och inte publicera alla dessa elaka kommentarer, och blogga ändå?
    Jag är nyfiken på hur ni har det om dagarna nu... =)

    "En som vill att bloggen ska fortsätta"

    SvaraRadera
  5. Hej på dig Linda.
    Hoppas allt är bra med dig trots omständigheterna, jag anser att man bör ge människor en andra chans, visserligen har du redan fått en, men jag hoppas innerligt att du denna gång ber och får hjälp så kanske det kan ordna sig för dig och din familj.
    Tyvärr är det nog ganska så kört för er, jag tycker det är trist, nu får ni stå till svars för det ni gjort och jag hoppas att ni slipper allt skitprat om sådant ni inte gjort.
    Man kan ju med intresse läsa i tidningarna om inbrott och stölder trots att Magnus suttit i buren. Konstigt eller det kanske finns fler rötägg eller vad tror du. Det kanske inte bara är ni som varit kriminella som många som bor i Edsbyn tror. Ja hur som helst. Jag önskar dig i alla fall lycka till och hoppas att det går bra för dig, och du var rädd om dig och krama om dina ungar. De behöver mycket kärlek nu och det vet jag att dom får av både dig, din mamma och din mormor för att ge några exempel. Kram på dig tjejen och ha det så gott. Du ska se att det ordnar sig för dig också.

    SvaraRadera
  6. Holmsten: Ja det är väl så en dag i taget liksom, bara att kämpa på. Men i bland blåser det sådan motvind så det känns rätt så omöjligt. Men ååå andra sidan går det väl framåt i varje fall....
    Kajsa: Nej publicerar inte alla kommentarer det gör jag inte, u nej dom granskas på ett annat sätt dom så att säga. Ja bloggen skall väl fortsätta det skall den göra. Vi får bara se när och hur mycket och om vad så att säga, har en massa annat att lägga stor fokus på som kräver massor av mej som jag tyvär inte alla gånger lyckas med en då.
    Anonym: Oavsett vad vi gjort och inte gjort, så kommer det alltid att existera skitprat det gör det, det är synd. Varför inte ta på det som är i stället, men det är väl något som somliga har som bor i byn, måste vara en sjukdom att ljuga, hitta på och lägga till och plocka bort. Men det är väl så om man inte har mycket för sej, visst jag har inte heller varit ärlig. Men jag springer inte runt och pratar en massa skit, plockar bort och lägger på i varje fall. Men är man normalt funtad så är inte detta att ljuga heller, jag har nämligen undanhållit detta, inte fan sitter man och skriver om det heller. Ungefär som när somliga är anonym och hittar på en massa saker för att inte bli upptäckt vad man sysslar med. Men jag hajar gränsen och det gör inte alla tyvär. Men det är inte mitt problem det är deras det. Har mitt jag att ta hand om så. Ja visst finns det hopp om att bli ordning och reda, vi får ju återigen ta våra straff och sona våra brott vi gjorde, det får ju alla om man håller på med något som är straffbart. Frågan är bara när... somliga åker ditt och andra inte. Vad är skillnaden!!! Ja ja ja, folk tror säkert att det var bara vi som håller på, men då du har man inte läget under kontroll, vi är inte ensama kan ja ju säga det finns fler, det kommer alltid att finnas det.

    Tack för kommentarerna och häng gärna kvar!

    "My Destiny"

    SvaraRadera
  7. Men jag springer inte runt och pratar en massa skit, plockar bort och lägger på i varje fall.
    Snälla linda varför skriver du kvalifiserat skitsnack som det där? Du har ju inga gränser vad det gäller risig självinsikt...det enda du gör på din blogg är ju att ljuga och kasta skit omkring. Även här ovan när folk get dig trevliga och fjäskiga kommentarer svarar du med taggarna utåt som en ilsken liten huggorm.
    Lägger till och drar ifrån ja...du vågar ju inte ens publisera kommentarer som du beskriver sanningen om ditt förljugna misserabla liv. Du skriver ju tom. ordagrannt : Men jag hajar gränsen och det gör inte alla tyvär. Var går din gräns i så fall?!
    Hur kan du som bedyrat din oskulld och ÅTERIGEN
    blev tagen med näven i kakburken försöka släta över det som skett med något så patetiskt, och sedan anse sig bättre eller normalare än "somliga andra" Jag ber om ursäkt för all den kritik jag nu framför men ditt handlade stämmer inte riktigt med vad du skriver på din blogg. Bloggen är en enda stor tunna skitprat som du andvänder för att få folk att tycka synd om dig.
    / En som sörjer för era barn.

    SvaraRadera
  8. Hej Linda, jag hoppas att du inte missförstod vad jag menade. Jag menar precis som du att det finns många fler som inte är direkt hederliga, eftersom nu Magnus inte varit ute i friheten har det ändå skett en hel del inbrott och stölder, vilket är konstigt eftersom det bara är ni som håller på med sånt om man ska tro på vad vissa skriver.
    Sen finns det dom som skriver här i bloggen att alla Edsbybor tycker som jag, det är inte sant det finns många som bryr sig om både er och era barn och vill att det ska ordna sig för er. Jag är en av dom jag håller tummarna och önskar att allt ordnar upp sig.
    Kramen från mig, tyvärr så känner jag att jag inte vill gå ut med mitt namn, för som du själv vet så blir det bara en massa skit som man får ta. Hoppas att du förstår.

    SvaraRadera
  9. nej då jag har inte missförståt vad du menade... ja visst är det så. Jag vet faktiskt inte av så många som följer lagens arm, antingen ska man eller också skall man inte göra det. Ett brott är ett brott hur som helst, men visa brott är tydligen oki... men det får ju stå för var och en det i varje fall. Jag står upp för mitt det gör jag, sen vet jag inte varför du skriver nu har magnus inte varit ute i friheten och ändå har det skett en hel del inbrott och stölder... Hmmm... låter som om att han var ute på själv.
    Ja men folk tror så mycket (är det därför vi har så många kyrkor, för att man tror. Känns som så, påverkad kallas det för) Bättre man tar reda på fakta först, ja visst finns det folk som bryr sej om både oss och våra barn och vill att det skall ordna sej, visst är det så. Dom är många, det är ett fåtal personer som tycker att det bästa vore om det inte ordnade sej. Så det är ju som vanligt det, kallas för mycket vill ha mera.

    Nepp du behöver inte gå ut med namn, tvingar ingen att göra det. Det är valfritt det.
    Tack i varje fall!

    ________________________________________

    "Men jag springer inte runt och pratar en massa skit, plockar bort och lägger på i varje fall." Precis just det, det gör jag inte heller, jag är inte sån har aldrig varit och kommer aldrig att vara heller. Sen att jag inte gick ut med dessa stölder handlar mer om att undanhålla gör det, en helt annan sak det.

    "du vågar ju inte ens publisera kommentarer som du beskriver sanningen om ditt förljugna misserabla liv" ???? Som jag berskriver sanningen om??? Ho ho i natt mössan, vad menar du, jag publicerar mina kommentarer och jag publicerar även andra kommentarer också, dom kommentarer som inte hamnar här det är bara en massa hot kommentarer så att det gör jag inte, det är inte mitt jobb att svara på det (kallas för är huvudet dumt får kroppen lida, för det är väl inte kriminellt det hmmm... näää somliga edsbybor sopar inte sitt kriminella levede själv utan gottar sej åt andra)

    Ja ja ja, tycker du att bloggen är en tunna skit prat eller vad du skrev så verkar du ju trivas som fisken i vattenet och stannar tydligen kvar för det är ju så lika barn leka bäst!!!

    "My Destiny"

    SvaraRadera