07 april 2010

Upp och ner!

Här sitter man vid Sannas data och skriver lite, blir så les på att springa upp och ner var femte minut till Liam för han vaknar hela tiden. Börjar faktiskt tro att det är öronen som spökar igen verkar det som, sen har han varit så förkyld sista två dagarna, så det är väl nå på gång igen. Öronen ställer då verkligen till det dom...

Så då tänkte jag att då kan jag lika gärna sitta här vid Sannas data och skriva lite då, så slipper man springa upp och ner hela tiden. För darling och Sanna åkte just ganska precis i väg för att hjälpa T och P att få någon ordning på parbol kanalerna. Se om dom lyckas då...

Sen hoppas jag på en bättre natt än vad natten som var blev, vid tre tiden somna nog Liam riktigt bra och sov enda till ja du nio i morse så vi blev i senaste laget att ringa till dagis och medela att vi blev hemma i dag.

Full rulle har det varit på Emil och Liam i dag, bara ovänner och slagits och i går var dom så jädra snäll på varandra, men i dag så har dom inte gjort annat än slagits och skrikit. Snacka när två skriker så där allt vad dom kan, var det skär i öronen och man tappar nästan hörsel. Fast uppför man sej så, då vet dom båda vart man hamnar och det är i soffan och ingen annan kvar i rummet och när man är snäll får man komma tillbaka. Fungerar typ si så där... ett tag tyckte jag att det fungerade bättre men tusan inte lika bra nu som för. Vilddjur!!! Men goa å... tiden går ju bara så himla fort snart två och tre år liksom. Vart tog tiden vägen???
Emil har blivit ganska duktigt på att prata han har många ord nu men pratar två ords mengar fast oftast bara ett ord också tycker jag. Men det går då framåt, likaså med Liam fast han kör bara ett och ett ord och har tycker jag lika stort ordföråd som Emil hade när han var som Liam. Så dom verkar ligga rätt så lika!!

Men i dag måste det har varit världens längsta dag, gud vilken seg och allmänt tråkig dag. Vet inte om att det är för att man sov lite och pojkarna på krigstigen och darling som haft så ont i tanden där som han fick väg och dra. Så jag känner bara bläää värsta dagen på länge! Men man får väl ha såna dagar också känns det som.

I mörra så skall Liam på dagis medans vi har lite andra planer för Emil och KP kommer också en vända hit, ja om inte Liam krånglar så vi får väg och kolla upp hans öron då. Då blir det lite ändring.

Ja näää fy vad jag är på dåligt humör i dag/kväll. Så nu skall jag hoppas på en god natt snart, längtar efter kudden och täcket och ev en stund på spikmattan. Underbara uppfinning!!!

Önskar er alla en god natt och sov så gott.

3 kommentarer:

  1. Spikmattan är verkligen en bra uppfinning.
    Ha en bra dag och hoppas Liam slipper ha ont i öronen.

    SvaraRadera
  2. Ja den är underbar den mattan... ja han verkar pigg dagarna fast förkyld.

    SvaraRadera
  3. Har sanna egen dator? Och läser inte din blogg tror du?! naiv är du så det räcker./M

    SvaraRadera