11 april 2010

Så underbart!!!

Vilket härligt väder det var i dag då, riktigt nice. Åå så sover man bort halva dagen så man missa den första fina halvan, tur det går mot sommaren så man får vara med om fler fina dagar. För är det inte skönt med sovmorgon så säg!!!

Helgen har varit riktigt grymt bra, många roliga skratt. Fredagen gav mycket trevlig sällskap och grillde lite kött och hade potissallad och lite sånt här, å godan dricka. Hallonsaft... Hmmm.. Så vi hade riktigt skoj! Kul träffa folk också som man inte träffat på länge. Så det hoppas jag på fler kvällar som av den.

På Lördagen storstädade vi här och har börjat städa upp lite på gården, en hel del som måste ner till sopstation någon dag det är öppet. Kul när man börjar kunna göra lite ute och cyklarna till kiddsen är framtagen också. Så nu skall Emil också få en cykel, han har ju lärt sej att trampa på sin stora traktor. Så då börjar det bli läge för det. Har ju Oskars första cykel kvar en 12" som vi köpte på Knåda åt han, åå den är inte mycket använd. Ser ut som ny! Så den skall han få, måste bara köpa en ny ventil så är det klart. Så det blir att fixa det i morgon, innan prinsen kommer hem...Så Lördagen rullade på i ett nafs också, men gjorde inget speciellt faktiskt.
I dag bara njutit av det fina vädret och så var vi och åt tårta och lämna blomma till en kompis som fyller år, alltid lika trevlig familj. Tack för att ni finns, gillar er verkligen!!!

Ny vecka och nya tag, planer för veckan är väl lite träff med KP och lite sånt och Oskar skall t Ögonmotagningen på Tisdag och lite sånt där som skall fixas. Finns alltid nå att göra. Åå finns det inte så då hittar man på nå göra, för det finns väl inge värre än att sitta stilla. Det är så hemskt så det finns inte, mardröm! Åå senaste veckan har varit hopplös, det liksom ryker och kryper i benenen, så man kan bli tokig. Va fan är det (?) Någon mer rastlös själ som känner igen det (?) Påminner ungefär som Propavan, sömntablett. Då blir det också ett jävla spring i benen, ja det går inte att sitta still det är omöjligt. Längesen jag hade det nu, men nu verkar det hålla i sej och det är så himla otäckt så i går tog ja alvedon i komb. med Ipren ihop om att det skulle ge med sej. Men näää du... inte. Ja nää jag tycker det är lustigt, vore trevligt kunna sitta still någon gång också. På dagen märker man inget, man sitter på sin höjd när man äter och några få minuter vid datan. Men måste tusan fixa det om det inte ger med sej, du som upplevet det själv vet nog vad jag pratar om.

Jahapp, nääp gå och torka håret och se vad dottra gör där uppe, våran stor tjej som fyller tonåring om några få dagar, liten blir stor. Men alltid min lilla tjej!!!

Ha en fortsatt trevlig söndag kväll på er så hörs vi!!!!

49 kommentarer:

  1. Men hur lyckas du sova halva dagen när du har alla små barn hemma???

    SvaraRadera
  2. Vart har jag skrivit att alla små barn är hemma?? *nu har jag missat nå igen*

    SvaraRadera
  3. nä men om du sover en söndag halva dagen så kanske Magnus är ute med alla era barn, tänkte inte på det!!

    SvaraRadera
  4. Aha, ja det var så du tänkte. Ja nej men vi är delvis barnfri i helgen så. Därför passar man på med extra lång sovmorgon, har jag somnat så kan jag sova länge, men att somna kan ta tid.

    Sen är jag ingen morgon människa heller, aldrig varit och kommer nog aldrig att bli heller.

    SvaraRadera
  5. Visst är det underbart att solen och värmen kommer mer och mer..Denna vinter har varit den jobbigaste på länge..Fy fasen..
    Mer sol åt folket !

    Kram och ha en fin dag Linda :)

    SvaraRadera
  6. Ja jag instämmer, åå vintern har varit så jädra lång!! Så mer sol åt folket passar bra!!

    Detsamma, kram på re!

    SvaraRadera
  7. Ja skynda dig att titta efter dottern....hon kanske läser mammas blogg igen. Det vore väl dumt om hon blir retad för sånt DU skriver linda? En annan mamma berättade att hon visat bloggen själv på skolan och talade om hur tuff hennes mamma är. / Sorgligt att höra!

    SvaraRadera
  8. sånna där myrkrypningar i benen vet jag precis hur d e att ha. vidrigt! ett par anledningar till myrkryp kan vara B-vitamin - och/eller magnesiumbrist. d kan dom kolla upp med blodprov. så gör d om det inte ger sig.
    ja en fantastiskt fin dag idag :)

    SvaraRadera
  9. Mycket sorgligt...att din dotter får ta del av allt du häver ur dig här i din blogg!
    Läste tidigare att du var helt säker på att dina barn INTE läser din blogg. Här står det svart på vitt!
    Klart att hon säger att hon tycker hennes mamma är tuff!
    Vad ska hon annars säga?
    Alla barn älskar sina föräldrar, och skyddar dom, även de barn som blir misshandlade på ett eller annat sätt, fortsätter skydda sina misshandlande föräldrar.
    Vilka val har dom små?
    Dom får stå ut med allt deras föräldrar gör!
    En dag blir även dina barn Linda, vuxna nog att förstå.
    Bara undrar... orkar du ta det då?

    SvaraRadera
  10. Men hallå, hon läser inte bloggen fatta och förstå!!! Men en vis s.k fader högläser bloggen för sin son och det är inte bra!! Speciellt inte vad somliga skriver hmmm...

    Ååå Sanna skryter verkligen inte om mej på ett sånt negativ sätt som somliga framstår det som, hon pratar gott som barn gör om sina föräldrar. Även fast visa barn blivit utsatt för såna hemskheter så är det som det sägs, dom älskar ju sina föräldrar trots allt!!!

    Ja dessa jävla "myrkryp" är hopplösa, dom höll på till fyra i morse. Vad gör man liksom, ja man får väl söka för det om det inte blir bättre, är något jag alltid haft till och från, men sista tiden riktigt otäckt. Men det blir mycket gjort hemma i varje fall.
    Sitta stilla och laga mat måste var två saker som är det värsta man kan göra!!! Me not like!!!

    Vaddå som blir misshandlade på ett eller annat sätt, fortsätter skydda sina misshandlande föräldrar, vad menar du?

    Ja nog kan jag ta att mina barn blir vuxna och FÖRSTÅR vilket satyg det finns, som saboterade deras vänners uppväxt o.s.v för nog skall dom få höra sanningen i en dag allt. Äldsta förstår en hel del, vad somliga sysslar med, men det är ju så, tyvär. SOmliga är inte riktigt kloka tyvär!!!

    SvaraRadera
  11. Alla barn älskar sina föräldrar, och skyddar dom, även de barn som blir misshandlade på ett eller annat sätt, fortsätter skydda sina misshandlande föräldrar.
    Vilka val har dom små?
    Vad menar jag?
    Att barn som blir just misshandlade, fysiskt eller psykiskt, älskar och skyddar sina föräldrar.....så är det. På gott eller ont!
    Vad har de små för val?
    Jag menar att så ser det ut i världen!

    SvaraRadera
  12. Ja visst är det så, sorligt nog så är det ju så.... ens mor och far är ju alltid det oavsett vilket. Ååå både du och jag som läser detta har säkert skydat våra föräldrar i en handling dom gjort, även fast den handlingen varit fel, det behöver inte vara det värsta felet. Men ett fel... det tror jag vi är överens om alla.

    Jag känner då igen mej och säger någon något annat så köper jag det inte riktigt.

    SvaraRadera
  13. Nä jag håller med, din blogg är inget för barn.
    Hoppas dom aldrig får veta vad deras mor skriver!!!!!

    SvaraRadera
  14. Kanske inget för barn i den bemärkelsen även om diskussionerna och ordvalet i kommentarerna har en nivå där sandlåda är bara förnamnet.
    Av alla bloggar jag läst så finns det ingen som liknar denna, och jag tvingades gå igenom en del inlägg och kommentarer en extra gång för att förvissa mig om att dessa faktiskt är skrivna av "vuxna" människor - HALLÅ !
    Jag bara undrar. Det är ju utan tvekan så att både blogginnehavaren och flera av de som kommenterar använder bloggen enbart i syfte att utöva sitt hat mot varandra. Tittar man lite i historiken så ser man ju att tjafset är precis detsamma nu som det var för flera månader sen.
    Man trampar bara på samma ställe men vad gör väl det när det bara handlar om att få spy galla över varann.Även blogginnehavaren måste ju finna en viss njutning i detta annars skulle väl vederbörande ha lagt ner sidan för länge sen då detta knappast tillför något positivt till den som vissa inlägg säger redan psykiska ohälsan. Visserligen förs "diskussionerna" på en väldigt låg nivå men jag tvingas ändå erkänna att visst har det lockat fram en hel del skratt,speciellt när man är medveten om att det är s.k "vuxna" som ligger bakom.

    Är alla sådär där ni bor?
    Marianne

    SvaraRadera
  15. Hoppas att mina barn aldrig får veta vad som står??? Ja beror ju på hur man ser det, visa vuxna har ju högläsning för barnent på min blogg så. Det är ju illa..

    Men barnen får ju höra vad andra föräldrar läser om eftersom dom tar snacket med sina barn vidare till oss, så nog beskyller jag dom vuxna för det. Som inte kan hålla käften på sej... Ååå mina inlägg som jag gör innehåller inget speciellt. Det är kommentarerna som "spårar" ur allt efter hur ni bemöter mej, så det är ni "som håller på" som bidrar till refrängen. Så är det ju... så jag är då ärlig på mina ungar och dom kan förstå om det är så.

    Marianne: Jo nog blir det sandlåde stadiet allt det gör det, det instämmer jag med och nog kryper jag ner där också, det gör jag. Men det är mitt sätt som jag är också så, jag har rättighet att svara på kommentarer också och fastnar i denna sandlådenivå det är sant.
    Näää alla är inte så här där vi bor absolut inte, långt i från. Det tycker jag inte.

    SvaraRadera
  16. men snälla linda så då är det andras fel att dina barn får reda på vad du skriver jo det är ju rätt. men ska inte du dom som förälder ta ansvar och sluta blogga för deras skull om andra vuxna inte kan vara vuxen kanske det är dax att du e det för DINA barn ha en trevlig dag lägg ner bloggen kan ju ändå inte finnas tid att blogga med hus familj och många barn ha det bra kram

    SvaraRadera
  17. Ja visst är det de, för inte dom läser inte bloggen medans förutom en har högläsning då. Så inte fan är det då mitt fel det i varje fall och dom vet i varje fall vad försvara sej är och dom fattar säkert en dag vad försvara sej betyder. Men jag har väl inte samma rätt som andra tycks ha.

    Jo nog har jag tid att blogga allt, men det är ju så. Vad gör edsbyborna glada? Det är en fråga jag undrar... vad skulle göra dom nöjda och glada? Det vet dom nog inte själv, för det spellar nog ingen roll.
    Om man har högsta tjänst i en hög uppsatt roll, lever på socialbidrag, fast jobb, sommarjobb, arbetslös, droger, alkohol, missbrukare, noll tolerans, kriminell inte kriminell, inne eller ute oavsett klockslag, körkort inte körkort, pengar utan pengar. Ja listan kan göras ofantligt lång och det enda resulatet blir aldrig nöjda människor!! (männsikor var nog fel ordval)
    Men å andra sidan, varför skulle jag göra alla andra glada och inte mej själv, aldrig!!!
    Lyckas med avundsjuka och svartsjuka i varje fall..

    SvaraRadera
  18. men linda jag menade inget illa bara det att om andra vuxna inte tar ansvar och läser öppet för sina barn vilket jag tycker är himla lågt gjort så kanske du som vuxen och förälder får offra att blogga för att inte dina barn ska få det värre. även om du har rätt till det så måste man ibland som vuxen vara klok kram

    SvaraRadera
  19. Precis...hoppas du tänker på dom först?

    SvaraRadera
  20. Jag undrar vart ni var och "festade" i fredags?? Du skrev att ni träffade lite folk och hade jätte trevligt och så...undrade bara var ni var.. :)

    SvaraRadera
  21. Ja det är sant man får tänka sej för.. självklart tänker jag på dom först. Det är en självklarhet... barnen går först så är det bara.

    Ja vi hade skojsigt här hemma hade vi med godans mat och trevlig sällskap och "hallonsaft"

    SvaraRadera
  22. alltså kommer du lägga ner bloggen så dina barn slipper bli utsatt för att någon dum vuxen läser bloggen sör sina barn och sen berättar det för dina barn klokt beslut linda man ska alltid låta barnens välfärd och välmående gå först .

    SvaraRadera
  23. säg då aldrig mer att barnen betyder allt för dig för det kan dióm inte göra !!

    SvaraRadera
  24. Barnen, min familj är mitt allt!!

    Jag skulle ge mitt liv för dom om jag behövde! Tveklöst!!!

    SvaraRadera
  25. men varför inte sluta med bloggen om det gör dina barn ledsen att andra vuxna berättar för sina barn du kan ju inte göra nått åt att dom berättar men du kan sluta ge näring till dom som gör det . tog du ansvar slutade du blogga anser jag he det bra och du jag ´menar faktiskt väl kram

    SvaraRadera
  26. Ja då ingen fara, men min blogg forstätter för rättvisan och sanningen skall vinna så är det bara, med eller utan misstag.

    Men som vanligt så är det väl bara vi som gör fel, tror folk i varje fall, det är så. Men det är väl roligt att sparka på dom som ligger, så ligger den som sparkar på mej nästa gång så sparkar jag hårdare tillbaka.

    SvaraRadera
  27. Linda "äger"....mycket som andra köpt.

    SvaraRadera
  28. Ni är bara avundsjuka bybor, som tyvär inte låter andra må och ha det bra.

    SvaraRadera
  29. Ja gud så avundsjuka vi är på Linda och Magnus!
    Jag skulle också vilja leva ett kriminellt liv, och sen göra mitt allra bästa för att förneka det, fast alla redan visste.
    Jag skulle också vilja vara så våldsbenägen som dom två är.
    Jag skulle också vilja ha en mopedbil att olagligt skjutsa runt på mina barn i, och en van som var avskriven, som jag ändå åkte för fullt i.
    Åh, jag är så avundsjuk så jag går sönder snart! /etttvåtre

    SvaraRadera
  30. Ja nog är du det, dina nya idoler som det ser ut som. Hitta på något roligare i stället, eller gör som dom flesta, ta hand om ditt eget bo och det som håller dej kär.

    Linda och Magnus stå på er, ni är värd allt gott och ni är en fin familj som haft och har det tufft. Stå på er, alla kan förändras och skulle det inte vara så, finns det dom som bryr sej om er i varje fall.

    SvaraRadera
  31. Låter onekligen som om några av er som lämnar kommentarer här är av den sorten som längtar efter att få suga min illaluktande och feta hästballe...mumma ;)

    SvaraRadera
  32. Tack, jo det är sant det.. Så länge man inte gett upp så har man inte förlorat heller.

    Sen säger jag bara åt somliga, men orka!!! Var vänlig så skall jag också vara det, kommer aldrig att vara det före heller.

    SvaraRadera
  33. Skrattar, såg precis att det kom ett inlägg om en illaluktande och feta hästballe!! Kanske inte kommer så mycket skitsnack om man har en sån i käften :o)

    SvaraRadera
  34. Blåögda flicka du har en.........tralla laa.
    Den som håller med dessa idioter eller ännu värre umgås med dom är lika jävla tappade bakom cirkusen dom med. Men det klart dubbelerik börjar ju bli till åren så nån måste ju fylla hans plats på byn med. Ni kan ju ha en inbördes tävling där ni tävlar om titeln nya dubbelerik haha..Vi kan ju sälja iden till tv som varumärket...JAKTEN PÅ ERIK.

    SvaraRadera
  35. ...då kunde man ju passa på att dela ut pris till det största "SKITHÅLET" samtidigt.

    SvaraRadera
  36. Du med mundiarre, vilket språk. Förmodligen är det det närmsta du kommit till när det gäller *a.......g*, är i din fantasi. Nä du bondpojke, ta och håll dig till mamma hemma på farmen.

    SvaraRadera
  37. Bondtölpar som inte kan vårda språket BRUKAR inte kunna sköta sin hygien heller. HE HE.

    SvaraRadera
  38. ...att det inte är p.g.a dålig hygien som min feta hästballe luktar illa, utan för att den har en körtel på undersidan av ollonet som utsöndrar en förfärlig doft...den är svart också,det gillar du va?
    Ibland brukar jag stoppa den i koskit och låta den ligga å dra en stund,det tycker flugorna om...och frugan också för den delen ;)

    SvaraRadera
  39. Ja, din fru kommer förmodligen från Beckomberga och du från Säter... Men det är nog Mor som gillar den allra bäst<3

    SvaraRadera
  40. Blir nog som låten "Min söta lilla ponny". Ride on mamsen. Hon bryr sig nog inte om den illaluktande svarta körteln. Frugan sitter i sitt hörn och tittar på. Mamsens lilla ponke.

    SvaraRadera
  41. Här var det livat Linda! Ha en bra kväll./Ullis;)

    SvaraRadera
  42. att min fru kommer från S:t Sigfrids och jag själv från Sidsjöns sjukhus. Beckomberga är nedlagt och Säter har bytt namn till Skönvik.
    Detta förhindrar inte mig att ha en hästballe som är så fruktansvärt fet och snuskig att ingen kan säga nej till en liten slick.
    Min mor var hora på Karsuddens sjukhus men hon har återgått till myllan den äckliga slynan.

    SvaraRadera
  43. Har bott i både Växjö och Sundsvall. Dock inte på rättsspyk. Däremot jobbar jag i den branschen. Tror fortfarande dock att mor bor hemma med sin son på farmen...

    SvaraRadera
  44. Fan det här sköter ni ju fint själva ju...

    Ja det är ju klart dubbel Erik är ju legend!!!! Helt klart!!!

    Blir som det här, jag vill se ut som du, gå som du uuuuuu, det vill ja nu tra la la. Ja ni vet!!!

    Önskar alla en trevlig onsdag kväll, för det skall jag ha. Ja lovar!!!

    SvaraRadera
  45. Försöker med min feta och illaluktande hästballes hjälp att avleda uppmärksamheten lite, så att du får lite tid över till att uppdatera bloggen Linda ;)

    SvaraRadera
  46. Tack Mundiarre... dålig med att uppdatera bloggen ja nu igen, fullt stå hej hinna med alla kommentarer. Men tackar dej för hjälpen :o)

    SvaraRadera