05 april 2010

Påsklov!


Ja då var det påsklov den här veckan, skönt tycker jag som inte har nå vidare bra morgon humör. Så det är så skönt att slippa ställa klockan...

Men sitter och funderar om man skall hitta på något med kiddsen som är hemma någon dag så här under veckan, har några tankar och funderingar så får vi se vart dom leder och blir av. Vore i varje fall skoj att hitta på något.
Sugen på att åka till Bollnäs med små grabbarna på Buspalatset, har besökt det i Hudik och enligt Sanna som var med sina kusiner Loke o Vilde o moster Jenny och Jens till Bollnäs Buspalats i dag på e.f så säger hon att det är mycket större och bättre där än vad Hudik har. Vore skoj åka dit med dom två mindre, så sällan man gör något med dom så. Sen lite andra planer också fram emot helgen med Sanna då pojkarna är hos sina stödfamiljer. Men som sagt får se... dumt att lova något man inte kan hålla blir det förhinder som man kan förklara då brukar man som barn köpa det men det finns väl inget värre än att bli lovad och lovad och som aldrig hålls. Det lever med en sen också när man blir vuxen, egen erfarenhet. Så då lovar jag inget utan vi får se vad som händer.

Helgen har varit toppen, premiär grillat har vi också gjort när solen lyste som varmast riktigt gott var det och sen bara tillbringat den mesta tiden hemma och sovit länge på morgonen. Riktigt skönt!!!!

Planer under veckan, som sagt hitta på något en eller en par dagar av denna vecka. Sen var det tusan nå mer också, vad det nu var för nå. Det måste man nog friska upp minnet med genom att kolla i almanackan. KP (kontaktpersonen) kommer då i morgon bitti i varje fall och Liam skall på dagis och Emil kommer hem från sin stödfamilj i morgon så då blir det mysa av.

Nepps nu skall jag gå upp och ställa mej i regnet och dusch blått... ja det är faktisk blått när man dushar, börjar med grönt som växlar till blått och höjer man så blir det rött :o) Köpte ett munstycke på Dollar för en månads sen typ och den ger i från sej färger beronde på kall/varm vattnet och det gillar små grabbarna kan jag lova. Emil studera den där väldigt första gången han duscha med den, typ liksom var fan är pennorna (?) ha ha såg för roligt ut.

Så nu önskar jag er alla en riktigt god natt och sov så gott!!!

Over and Out!

4 kommentarer:

  1. Vi köpte oss också ett sånt duschmunstycke..Lite mysigt och släcka badrumslampan o stå o mysa ;)

    SvaraRadera
  2. Ja den ger verkligen i från sej härliga färger faktiskt :o)

    SvaraRadera
  3. Du kan väl hitta på nått annat än att åka mopedbil med "kidsen" i knät. Jag såg er i dag och till mitt raseri sitter du med ett barn i famnen när ni är ute i trafiken!!! ÄR DU DUM PÅ RIKTIGT ELLER ROPAR DU PÅ NÅN FORN AV HJÄLP ELLER VAD FAN SYSSLAR NI MED?!?

    En förälder.

    SvaraRadera
  4. Ja jag såg dej också se du, jupps nog har vi barn i knä mellan varven det har vi speciellt sträckorna som te.x till dagis. Det har vi.. Näää ja ropar inte på hjälp, det tror jag väl inte... Ååå böjningen på dum är väl, dum dumare och dumast. Så då tar jag dum då som du skrev så får du äran att välja något av dom andra två alternativ fröken "bäst" (när ingen ser)

    SvaraRadera