28 april 2010

Bloggen sover!!!

Tänkte bara meddela er om att bloggen sover och ni som bor speciellt i Edsbyn vet ju varför.

Som det ser ut nu blir det inget bloggande på ett tag fram över inte som det ser ut nu, börjar jag blogga så blir det en annan blogg men allt kommer att medeleas här. Jag har även satt in kommentargranskning så jag har inte publicera några inlägg som kommit och det vet ni nog varför jag inte gjort heller. Men jag läser dom...

Men håll koll, livet går vidare och jag älskar att blogga!

På återsende!

21 kommentarer:

  1. Nej jag kan ju säga det att i dagens läge så publiceringas inga inlägg. Det gör dom inte!
    Varför? Jo därför att 80 proent av inläggen innehåller en massa hot framförallt och resten är väldigt blandat.

    Jag har inte så mycket att säga till mitt försvar heller om det som hänt! Ni har ju själva både läst tidningar och lyssnat vad andra säger och ja vet det är förjävligt! Hur kunde det hända? Ja vet inte, jag har inget svar liksom. Därför tänker jag inte kommentera inläggen och hoten det tillhör en annan avdelning. Jag tänker inte i dagens läge heller blogga något om My Destiny heller. Vi får se helt enkelt när jag återkommer.

    Det jag kan säga, ja vi är skyldig!!

    Sen även rätta till det rykte som framförallt tycks vandra på fabriker och arbetsplatser. För rätt skall vara rätt i varje fall, det går rykten om att vid gripandet att min man gjorde våldsamtmotstånd. Näää så var det inte, det var jag. Det var jag som gjorde våldsamt motstånd, det var jag! Så vet ni det och varför och vad som hänt och vad som händer kommer fram över.

    För övrigt så tackar jag alla som kommenterat som varit både arg, ledsen och glad för det är vad jag just själv är också.

    "My destiny"

    SvaraRadera
  2. Det är inget rykte som uppkommit från tomma intet. Står att NI båda gjorde våldsamt motstånd i Voxnadalsnytt. Så kom inte med nå mera jävla lögner!

    SvaraRadera
  3. Tack Linda bra skrivet

    SvaraRadera
  4. Himla trist att ni inte kunde leva ett rättskaffens liv. Men jag hoppas för era barns skull att ni efter detta i alla fall kan gå vidare och försöka leva ett hederligt liv. Tyvärr så är det nog så att ni själva är stämplade för resten av ert liv Ni får det tufft. Men jag hoppas att Edsbyborna ger era barn en ärlig chans.

    SvaraRadera
  5. Ja varför skulle jag ljuga, jag säger ju att vi har åkt "dit" och jag vill rätta fel... Jag vet att polisen läser min blogg och det gör inget och jag och min man greps. Men han gjorde inget våldsamt motstånd, han gick så snällt med. Det var jag som gjorde våldsamtmotstånd av en endaste anledning och det kan jag berätta också. . . Grejen var den att att polisen sa att du får sätta dej i bilen för vi skall hålla ett förhör där så oki jag gick lugnt dit och fick en polis med mej bak och en polis satte sej på förarplatsen. Då säger en av dom att vi skall åka till Polishuset i Bollnäs, då flippa jag ur. Därför att det är ett problem jag har, man kan liksom inte säga en sak och göra nå annat, hade dom sagt det direkt så har det inte varit nå problem alls, men det är liksom den problematik jag tyvär har, jag fungerar så. Sorry liksom, men det är jobbigt för mej själv också.

    Tackar återigen för en massa kommentarer men ville poängtera detta, eftersom jag tycker att det är viktigt. Sa vi inte att rätt skall vara rätt, elller (?) sen kan jag ju säga att jag flippa ur i cellen också och det p.g.a att man blev fråntagen saker och ting som igentligen inte betyder så mycket som exempelvis en tröja. Så ja, jag betede mej våldsamt och kommer säkert att bli dömd för det, jag blir dömd för den problematik jag igentligen önskar att jag inte hade.

    Så fram med sanningen säger jag också, stå inte och säg att jooo så var det för det står så i wonadalsnytt. Eller ring polisen i Bollnäs eller läs domen sen och som jag skrev så är det även jag som har uttalat hot mot polis också som det stod att "kvinna misstänkt för olaga hot mot tjänsteman"

    Tro det eller ej! Upp till dej det...

    "My Destiny"

    SvaraRadera
  6. ***

    Jag hoppas att barnen mår bra.....

    ***

    SvaraRadera
  7. Ja det är väl det som är problemet för dig, du har ljugit om så mycket så när du talar sanning så är det ingen som tror på dig. Sorgligt men sant

    SvaraRadera
  8. Jag tycker att du är modig, som berättar allt och erkänner att ni har gjort fel. Så stå på dig.

    SvaraRadera
  9. Nångång så kommer allt ordna sig..Det kan ta tid,men jag tror på dig.
    <3

    SvaraRadera
  10. Ge inte upp gumman! Hoppas allt kommer lösa sig för er..tänker på er! <3
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  11. Hur tänkte ni nu? och tänker ni alls på barnen?

    SvaraRadera
  12. Jag känner inget medlidande med er. Ni har själva satt er i denna situation. Ryktet och stämpeln ni har förtjänar ni. Är man så jävla dum så man fortsätter med olagligheter, fast man tidigare är straffad så får man fan skylla sig själv. En gång är ingen gång, fler gånger är en vana?
    Hoppas ni hamnar bakom lås och bom där ni hör hemma.

    SvaraRadera
  13. självklart tänker vi på barnen det gör vi absolut fast en vi trodde att detta händer aldrig igen efter sex år trilla vi ditt och ja vi blir ju dömda det gör vi. Men jag tar mitt straff det är inga problem och detta är början på något nytt och en början att söka hjälp för vis problematik och o.s.v

    SvaraRadera
  14. Vilda! Jag beundrar dig för din rättframhet, du är nog en fin människa som har kommit snett i livet. Snälla snälla du försök att bättra dig , du har ju livet framför dig och många barn . DU ÄR OCKSÅ EN BRA SKRIBENT. Lycka till i framtiden. Hälsningar från en 75-Årig tant. Kram.

    SvaraRadera
  15. Tack för fina ord!!!

    Jo nog har man kommit snet i livet det är sant, det är inte så lätt att ordna upp ett helt liv eller vad jag skall säga. Det tog liksom 30 år att komma hit och förändrig skall skall ge och en förändring har börjat.

    Tack snälla, det värmer! *kram*

    SvaraRadera
  16. Förändring?!
    Ett bra sätt är att du ber de som drabbats personligen om ursäkt!
    Även de du hotat via mobil och sms.
    Om du verkligen vill ha en förändring och sätta punkt för ditt "gamla" leverna, bör du ta kontkat med de som i god tro har "köpt" budat på varor, och förklara att dessa tyvärr måste återgå till ägarna och att du och din man betalar tillbaka de pengar ni fått på andras bekostnad!
    Då finns en chans att du kan fortsätta att bo kvar i samhället då du avtjänat ditt kommande straff.
    Då visar du att du vill ha en förändring och göra rätt för dig!
    Fixar du det här...fixar du att genomgå en behandling via kriminalvården som leder till att du sen kan börja leva ett nytt liv!

    SvaraRadera
  17. Vet faktiskt inte vem som jag skall be personlig om ursäkt då det inte finns någon "personlig"
    Sen sms och telefon hot har jag inte hållt på med i varje fall så där vet jag inte vad du pratar om. Jag har ingen sådan åtalspunkt, jag har x stycken stöld och i vart fall ett våld mot tjänsteman det som hände för mej i polisbilen och i cellen på arresten. Det kommer ju som extra punkter för mej på åtalet och min man dom x stölder. Han skönte ju sej han mot polisen och så där så han har inge våld eller hot mot tjänsteman. Så det känns faktiskt skönt att göra rätt för sej tycker jag. Sen med alla saker och betalning du anger så är det åklagare och en tingsrätt som gör det där så jag jag kan inte gå in och göra något. Vi är inte dömda av en rättegång ännu och vi har inte fåt domen och domen har inte vunnit laga i kraft. Så det där ligger på en annan avdelning, så det är bara avakta som gäller och japp jag skall fixa allt vad straff o.s.v med hjälp utredningar och allt heter. Så är det, för min egen skulle och för min familjs skull. Jag gör det inte för dej, inte för min vän, inte för min släkt. Det är jag och min familj, allt jävelskap skall bort och utredning på problematik skall till.

    Tack för inlägg...

    "My Destiny"

    SvaraRadera
  18. Å du ljuger som vanligt ser jag. Sms och telefonhot vet du mycket väl att du/ni har hållt på med. Men som vanligt så har ju inte ni gjort nå fel. Det är väl normalt å sälja stöldgodset på Tradera och ringa och smsa folk mitt i nätterna är väl oxå fullt normalt. Jävla lögnare!

    SvaraRadera
  19. Ok...du är beredd på förändring bra!
    Att allt kommer fram vad du/ni sysslat med via utredningsbordet är inte självklart.....Men det kan ju komma fram bevis?
    Men jag hoppas du tänker på det här....för att kunna få den behandling du behöver och JAG hoppas du har rätt till, att fungera är steg ett : att lägga alla kort på bordet..erkänna för sig själv det man gjort mot andra och mot sig själv och sina barn!..Du är på väg....
    Ok du säger att du INTE hotat någon via sms med mobilen...kan jag tro dig och lita på det?
    Förändring?!

    SvaraRadera
  20. Ja det är ju spännande att du besöker bloggen eftersom vi är såna lögnare i dina ögon, men ack så nyfiken men så har det väl varit sen ja sen du var liten också... hmm...
    Så sms och telefon samtal, det kan jag hålla på med vilken tid på dygnet som helst, till mina vänner. Visste inte att det är olagligt. Sen om du tycker att jag är en lögnare p.g.a inbrotten så kan jag ju tala om för dej som resten redan har verka haja, man bloggar ju inte om det precis så kalla det för lögn om du vill. Upp till dej det som borde ha lite mera koll på somliga i stället hmm...
    Ja men jag har ju erkänt så, jag har erkännt dessa x stölder vi han göra så att säga. Kan inte säga exakt just i dag eftersom jag inte har dom så där räknat framför mej heller så.

    Nää jag kräver inte att någon skall tro, tron lämnar jag över på den som vill.

    Jag tänker fixa det här för min egen skull som nr ett och nr två för min underbara man och barn. Så är det, glöm jag tänker göra mina vänner och byn glad, för kan dom inte ta mej för den jag är då är det så. FÖr jag har aldrig gjort dom något, detta är min problematik inte mina vänner, släkt anhöriga eller vad det än kan vara.

    SvaraRadera