23 mars 2010

Missat 1-års dagen!!!

Satt och funderade på bloggen en vända om att ändra lite design men kom på att tålamodet tilllåter nog inte det så det blir inget av med det för stunden och i samma veva så slog det mej att jag bloggat i ett år snart tänkte jag men så var det inte, utan tre dagar försent för den 20:de hade jag bloggat i ett år precis, helt otroligt vad inlägg det har blivit under tiden och detta är blogg inlägg nr: 614 i ordning. Så det har blivit några rader under tiden, riktigt skoj och jag har absolut inga planer att lägga ner min blogg. Inte med tanke på att intresset är stort och har man upphåll någon dag så vill folk att man fortsätter skriva. Så längen ni finns då fortsätter jag också med bloggen.

Tisdag i dag och Sanna är hemma på sin andra dag från skolan, äntligen börjar hon gå åt rätt håll också, efter att haft feber och ont i halsen så tycker jag hon verkar mycket piggare i dag. Så hon får ta det lugnt i dag också, så skulle jag tro att hon är redo för skolan i morgon och det står i på föränd det är påsklov heller. Tiden går fort.

Små grabbsen är på dagis i dag och efter att försökt övertala Emil ute på gården i morse om att det är bättre ta syskonvagenen så gav jag upp efter si så där fem minuter, han skulle ha den andra vagnen. Sulky där och det var bara han som skulle sitta för det fick inte Liam. Så efter att kastat sej baklänges en tre gånger så tänkte jag oki, vi tar den för då kommer vi i väg i varje fall. Så han fick sitta där och Liam fick ta andra plats, vilket är att stå i varukorgen och hålla i sej i ryggstödet. Men han protesterade inte utan stod snällt där bak och Emil pratade bilar, traktorer hela vägen till dagis. Ååå i dag gick det bra att lämna honom för föra veckan hade han absolut ingen lust med nå dagis i varje fall. Peppar peppar ta i trä..

Planer för dagen är mest inga, bara ta det lugnt och hosta som en tok. Vill aldrig ge med sej hostan och varje gång man hostar så smäller det i bråcket man har så det gäller att hålla i det när man hostar för det är grymt vad otäckt det känns när det knäpper och har sej i det. Bllääää!!! Blir väl tvungen att operera det inom en snar framtid skulle jag tro, med tanke på storleken på skiten. Men med min sjukhusskräck så kan det ta tid, dit brukar jag inte åka friviligt och i första tagen. Så det här återstår att se när man tar sej i kragen och fixar en remiss för OP.

Nepp nu blir det ett samtal som borde ha gjorts redan föra veckan men som inte blivit av, så det är bäst jag gör det nu innan det är nästa vecka igen och samtalet inte blivit av.

Ha en toppen dag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar