29 mars 2010

Hotad!!

Bloggen är nerläggningshotad!

Alltså jag funderar på att lägga ner bloggen p.g.a att vi får ta så jävla mycket skit och det drabbar barnen det somliga håller på med och det tycker jag inte barnen är värda av några som skall föreställa sej vuxna människor. Tycker det är sjukt

Så jag funderar faktiskt på att lägga ner det här, eller gå in och lösenords skydda min blogg är också ett alternativ. Så kan normalt folk få koden och läsa min blogg.

Ja vet jag säger också en massa dumt, eller skriva en massa dumt i kommenterarna som svar tillbaka. Men känner man mej så fungerar jag som så, bemöter man mej vänligt så bemöter jag också folk vänligt beter man sej så jävla illa så är jag inte sen med att bete mej sju gånger värre. That`s me!!!!

Vi får se vad som händer!!!

19 kommentarer:

  1. Det är helsjukt..Gör det som känns rätt och bra.
    Vore synd ändå om du måste lägga ner bloggen,för jag är helt säker på att vi är många som skulle sakna att läsa den. Då menar jag många som tror och håller på er.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Instämmer i ovanstående. Jag läser den ofta.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tror att du gör helt rätt i att lägga ner din blogg. Eftersom några av dina barn är läskunniga, och dom kan läsa ALLT det du skriver om andra, hotelser osv.
    De kommentarer du har fått på senaste tiden börjar nog kännas otrevliga och du inser nu att de påverkar dina barn, men det gör allt DU själv skriver här. Märkligt att du har kommit på det nu?
    Dina barn får ju läsa om en förälder som är beredd att slå folk på käften och många inlägg och kommentarer fulla av hat från din sida!
    Ja du gör helt rätt, lägg ner bloggen, Dina äldsta barn har nog redan läst allt du häft ur dig här i din blogg, så den skadan är nog redan skedd!

    SvaraRadera
  4. Hej Linda!
    Jag tycker du ska stänga ner bloggen. För vad är det för mening att ha en lösenordsskyddad blogg egentligen?? Du kan ju stänga ner bloggen under en tid bara tills allt lugnat ner sig. Fast det är ju bara du som kan bestämma det där.
    //Sara

    SvaraRadera
  5. Våra barn läser inte bloggen!!! Sanna o Simon läser den inte fast en dom är läskuniga, Emma och Oskar går bara i första klass och har som ni vet hur en etta läser inte den förmågan. Emil och Liam behöver jag inte säga så mycket om för läsa kan dom inte som sagt var!!!

    Men när en förälder sitter och läser för ett av barnen vad som skrivs här då är det illa, när föräldrar till sina egan barn (alltså skolkamrater till våra barn) låter sina barn läsa här och dom föräldrarna ger sina barn denna adress och som i sin tur sen alltså barnen skall hoppa på våra barn i skolan. Då är det FÖRJÄVLIGT!!!

    Jag sitter inte och talar om för mina barn vad "visa människor" på denna by gör, för det tycker jag dom inte har med att göra. Dom blir vuxen en dag själv och kan styra det dom själv vill höra.

    Bara för att jag brusar upp och skriver det jag tycker, men hur många vänliga ord kommer från somliga här då. Inte vuxen nog ni heller då för den delen, som kan utrycka er på så hemska sätt själv.

    Tänk er för innan man kastar skit på andra när man inte är ett dugg bättre själv.

    Men nådar anacka den som ställer till mer jävelskap för våra ungar den kommer att få stå till svars för det var så jävla säker. Mina barn har lika mycket rätt att trivas i skolan som alla andra barn och jag gör inte skilland "på mina ovänners barn" barn är barn lämna dom utanför den vuxna världen. . . för man utsätter dom för psykiskbarnmisshandel och sen så skall ungarna i skolan gå ihop och vara osams för att min mamma och pappa sa att din mamma var ute i natt och stal. Nää fy fan vad läs jag blir!!!

    Vet ni hur det känns när som t.ex nu ens dotter ringer hem från skolan och så är så ledsen för att hon fått berättat för sej vad sin klasskompis föräldrar sitter hemma och säger om oss. Är det bra det? Näää fy fan, va svagt. Spelar ingen roll hatar jag hatar somliga människor, men det skall inte min ungar få höra i varje fall aldrig!!!!

    Fram med rättvisan och att mina barn och dina barn och du och jag har precis lika mycket värde. Det enda jag vill det är att vara i fred från en massa folk som anklagar mej för det ena och för tredje. Tok sjuk less jag blir.

    Så sjukt, för att orka så finns den här biten ja jag äter medicin för att ens orka med sånt här skit, jag mår dåligt själv och så skall jag hjälpa ungarna med sitt också när inte dom mår bra för vad andra föräldrar gör.

    Näää lägg av!!!

    SvaraRadera
  6. Linda, din äldsta dotter går runt på skolan och SKRYTER över vad "mamma och magnus" gör, att dom är brottslingar. Hon tycker det är tufft. Och det är BARA NI som kan stå till svars för det, ingen annan. INGEN! Det är NI som fått henne att tro att det ni håller på med är okej. Så sluta skyll på andra hela tiden för att dina barn mår dåligt för det NI gör. Det kommer straffa sig rejält en dag, och ni lär aldrig bli förlåten om barnen nånsin kommer förstå att det ni gör är FEL, inte rätt. Då kommer dom inse vilken uppväxt ni givit dom, och då kommer ni inte bli lite hatad heller. Tänk på det, sluta skyll på andra hela tiden och lös ERAT liv istället!

    SvaraRadera
  7. Edsbyn/Ljusnan onsdag 25/3
    Inbrott på Bergavägen
    Det har varit inbrott i Svesias lokaler på Bergavägen i Edsbyn natten mot onsdag.
    RelateratNågon har tagit sig in lokalerna och ställt till med omfattande skadegörelse. En plånbok, som förvarades i en skrivbordslåda, innehållande 5 300 kronor och en mindre summa pengar försvann i samband med inbrottet.

    Inbrott på Magasinsgatan
    Edsbyn/Ljusnan
    Edsbyns Specialsnickeri AB på Magasinsgatan har haft besök av tjuvar.
    RelateratDet var natten mellan den 22–23 mars som någon tagit sig in i lokalerna genom att bryta upp dörren till ett förråd. Även dörren till verkstaden har någon försökt att bryta upp, men inte lyckats. På kontoret var flera av lådorna genomsökta. Det är ännu okänt om någonting försvunnit.

    shoppa loss i söderhamn????????????????????
    ??????????????????????????

    SvaraRadera
  8. JAPP jag beskyller andra föräldrar till detta, för Sanna går inte runt så för då är det eran unge som håller på, ta reda på fakta innan du säger något. Jag är dagligen kontakt med skolan....

    Sen kan du ta dom där kopierade texterna och trycka upp i arslet och alla andra som tror att det är vi också. Hur fan får man sitta och anklaga folk för något dylikt? Men just ja det var inte brottsligt det... näää det var ju så det var.

    Kom så skall du och jag prata lite, vore lite roligt!!! kom kom kom... och slutar inte folk att traka mej och min familj snart så då jävlar. Sköt erat i stället, vi har inget med inbrotten på byn att göra!!! FATTA!!! Det finns väl fler, somliga edsbybor fattar inget först man har sparkat in det i pannbenet på dom, trött på folk som trakar mej!!! Skyll dej själv!!!

    SvaraRadera
  9. Hej Linda.
    Jag är ensamstående med två barn 11 och 13 år.
    arbetslös.
    Jag vände mig till kommunen soc och undrade om dom kunde hjälpa mej betala Internet uppkopplingen då mina barn är beroende av Internet med läxor och skolarbete men jag fick nobben för det finns dator att låna gratis på biblioteket
    så jag undrar vem betalar ditt Internet?
    Undrande ledsen Mamma som tycker livet är orättvist:( /Mamma

    SvaraRadera
  10. Varför betalar du inte internet själv? Börjar min fråga. Vi har internet och vi betalar det o.b.s "själv" vi får inte hjälp med våran internet räkning och vi får inte hjälp med vårat klädkonto på hm som exempel. Dom pengarna tas från dom pengar vi får så att säga, det som är våran norm det vi skall leva för. Då betyder det som exempelvis att vi kan inte i stället åka till Bollnäs på marknaden som expempel. Alltså förstår du, man väljer vad man lägger sina pengar på.

    Så som sagt du får ju prioritera dina pengar som du vill. Vi har inte heller råd med allt som vi skulle vilja göra, vi reser aldrig, åker på båtresor, olika saker. Allt utefter vad vill man göra.

    SvaraRadera
  11. skillnaden mellan dig och mig är att du har pengar som du kan prioritera med.
    Jag har inga pengar över att prioritera med sen jag betalt hyra och mat o kläder till barna.
    ledsen Mamma:(

    SvaraRadera
  12. Oki, då bör du nog ha fler räkningar så. Lever du på socialbidrag eller har du jobb?

    SvaraRadera
  13. P:S ledsen mamma:(
    Jag har inte råd att ha bil!

    SvaraRadera
  14. Där måste jag hålla med Linda. Man måste kanske prioritera.Du säger att skillnaden mellan henne och dig, är att hon har pengar?
    Då ligger du förmodligen ändå över socialbidragsnormen. Annars skulle socialtjänsten gå in med överskjutande. Så mycket kostar inte internet per månad, att det i dagen läge anses som "lyx". Kanske du röker eller kan se över dina omkostnader på annat sätt. Kläder kanske inte alltid behöver vara nya? Maten kanske kan lagas billigare? Nä, ett jävla gnäll och en avundsjuka på någon som även liksom du har taskigt ställt. Lägg energin på och se hur DU kan prioritera för att få råd med internet, som de flesta andra ensamstående mammor, samt de med socbidrag faktiskt har idag!

    SvaraRadera
  15. Instämmer med anonym, man måste ju prioritera och jag gör det väldigt olika från månad till månad, annars skulle inte vi kunna fira jul eller födelsedagar heller för det är inte heller med räknat i normen...

    Allt handlar om prioritera!

    SvaraRadera
  16. Dessutom,"ensamstående mamma utan internet", du verkar ju ha stora möjligheter att sitta här
    och kommentera bloggen på eftermiddagarna. Ta med dina barn till den datorn då så dom kan sköta läxorna därifrån vid den tiden. Glömde poängtera detta vid mitt förra inlägg. / Ullis.

    SvaraRadera
  17. ***

    Hon kanske inte har tillgång till internet när hon vill.....

    ***

    SvaraRadera
  18. Ja det var det jag tänkte, kan vara så. Man vet aldrig!

    SvaraRadera