26 mars 2010

Raggat runt runt!!!


Japps i dag har vi varit ute på en tur.

Lämnade byn vid nio tiden i morse och var inte hemma förän vi tre tiden, började med Söderhamn då vi var ner till en vän där och skrev på och lämnade papper som vi skulle ha gjort dom senaste dagarna men inte blivit av först en väldslång magsjuka och förkyldning på det. Men i dag blev det av... passade även att titta in på E-center en vända för man har inte varit in på Ö&B på tid och evighet, fyndade i varje fall gummistövlar åt Emil o Liam och fler skor blev det då vi var in på skokanonen fynde även där skor åt grabbarna, tennisskor. Tusan fyra par skor för 350 kr kan det bli bättre pris... näää känns inte som det. Var in på Team sportia också, för jag är galen i huvtröjor och där var det rea på den jag ville ha så den blev det också.

Sen mot Bollnäs där vi var in på dollar och där blev det en massa tjafs plus gardiner till sovrummet, svarta! Vill ha mörkt mörkt mörkt och svalt!!! Sen var vi även på ljudbutiken en vända och gjorde ett riktigt fynd :o) och avslutade det hela med att dra på Max och äta lite och när vi kom hem så var det full rulle, katten hade lekt med en toarulle så det var så fint här hemma på golvet så det var nå hemskt.

Sen överaskade vi Sanna med hennes "tidiga" födelsdags present, snacka nice telefon riktigt läcker en Sony Ericsson Yari. Riktigt snygg!!! Ååå så hämtade vi även ut paket från HM då grabbarnas vårjacka kommit, men tro på fan så hade en blivit fel, men den blev såld sen här hemma och en ny är beställd.

Sen har vi bara lufsat på här hemma, inte alls gjort nå hemma i dag heller. Skönt att bara vara!!!!!

Nu skall vi kasta oss i soffan och kolla på film, kastar även upp en bild på Sannas telefon (ja vill också fylla år :o) )

47 kommentarer:

  1. Vi försöker att stå på egna ben med hjälp och stöd från socialtjänsten....Så skriver du i din bloggbeskrivning! Hur styrker du dina utgifter till soc? Eller dämpar du ditt shoppingbegär med pengar som inte det finns papper på,från stöldgods tex. Jag vet varför du gjorde just det inlägget just nu. Du tror forfarande att hatet mot er handlar om avundsjuka. Du verkar tro att bara man kan shoppa loss en dag i månaden så försvinner beskymmren. Jag insåg just en sak linda...dina barn kommer bli vuxna innan deras mamma blivit det...hur känns det? För det är precis det allt handlar om, din uppenbara oförmåga att ta hand om dig själv eller ens dina egna barn...för att inte tala om ditt kålhuvud till man. Tycker du att han kan kalla sig en bra familjefar efter allt han gjort efter "spelets regler"

    "HAN"...som börjar bli berömd på DIN blogg och är här för att stanna!!

    SvaraRadera
  2. Styrker mina uppgifter???

    Nu blev det känsligt för han igen, ha ha.

    Skrev bara om dagen och du lägger ner så mycket tid på att jävlas så det är inte sant.

    Ja du är bara avis! Åå inte ett dugg vuxen alls...

    Å sist men inte minst vi är en toppen familj och det tänker vi fortsätta vara och jag tänker fortsätta handla om jag vill också!

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Avis på vad?! Vad har du som du tror inte jag har?! Förutom en hel del lördagsgodis i belastningsregistret och en rostig avställd cheva van! "Toppenfamilj" Det tyckte Charles Manson med att han hade!// "HAN"...som betalar mer i skatt än vad du girigt roffar åt dig i försörningstöd.

    SvaraRadera
  4. Kul att ni hade en bra dag Linda. Man behöver det ibland.

    SvaraRadera
  5. känns som att den här bloggen mest e till för att provocera å d lyckas bloggarinnan verkligen med. högsta betyg där... eller 7-2?!
    men d e inte avundsjuka vi kommenterare känner Linda... utan orättvisa. känner bland annat en person som inte har råd att resa 70 mil t o r varannan helg för att få träffa sitt lilla barn. den personen lever inget flödigt liv utan arbetar å strävar på. nån hjälp från soc? absolut inte! inte så länge den personen har ett arbete. kanske ska ge den personen rådet att sluta jobba, shoppa upp alla sina pengar på märkeskläder, sälja katten... DÅ först kanske soc går in med en slant.

    att vara vuxen... d e när man tar konsekvenserna av sitt handlande. så håller med "HAN" där... barnen kommer att bli vuxna innan sina föräldrar.

    /EN som tycker att Ovanåkers kommuns socialtjänst borde synas i sömmarna.

    SvaraRadera
  6. Ha ha tror du att jag har min blogg p.g.a att provocera då tycker jag att du kan läsa bloggen från start tills i dag i så fall. Skall man snacka om provocera då har ni ju nåt högsta topp för det i så fall, inte alla absolut inte för dom männsikorna är få. Kallas för bråkmakare!!

    Arbetar man så har man ju betydligt mer inkomst per dag än vad man har om man lever på normen. . så det köper jag inte. Sen beror det på vad man använder sina pengar på. Alla har olika skulder och jag skulle kunna tänka mej att somliga har mycket och somliga bara några få och somliga betalar det vanligaste som hyra och el. Därför har man olika mycket pengar.
    Ååå det kan jag ju säga att vi har inte pengar så att vi klarar oss med som t.ex mat i en hel månad uuu näää långt i från!!! Har vi gett fan i att handla som vi gjorde som i går, då har vi klarat oss. Men inte fan gnäller jag på någon för det, vårat eget fel.

    Ja vi tar våra konsekvenser av vårat handlade det gör vi men det gör tydligen inte somliga.

    SvaraRadera
  7. Nu blir jag jävligt irriterad Linda...du skriver att ni inte alltid har pengar så ni klarar er till mat...utan om ni hade gett fan i att handla i går så hade ni klarat er...så skriver du. Ja, va fan handlade du för då?? Hur ska ni nu klara er??? Kommer ni gå på soc och grina åt er mer pengar nu?? Jag fattar inte att ni får hålla på. Jag tycker verkligen Ovanåkers kommun ska bli hårdare i sin penga hantering!!!!!! Hur kan du vara så dum så att du handlar en massa grejer ist för mat?? Men som sagt....du kan gå till soc och grina och skylla på dina barn att dom inte har mat och så vidare...för då kommer väll stora checkhäftet fram!!! Ni utnyttjar era "tusen" ungar för att få en jävla massa pengar. För utan dom så hade du inte fått lika mycket...så man förstår ju varför du liknar ett avelsto...för att få mer från soc!!!!!!

    SvaraRadera
  8. Är det inte upp till mej det? Alltså göra som jag vill med mina pengar som jag har rätt till?

    Skulle jag skriva att va fan nu har vi tre tusen kronor kvar och vi får ny lön i morgon, då heter det att vi fått för mycket av socialtjänsten. Somliga blir aldrig nöjd. Men jag har ingen anledning att göra er nöjd eller.

    Se om dit eget bo du i stället tycker jag.

    SvaraRadera
  9. Dina och dina pengar???? Det är väll ändå vi hårt arbetande skattebetalares pengar???? Du har ju inte lyft ett finger för dom där pengarna!!!! Så kom då inte och säg att det är dina pengar.

    Jo jag ser om mitt eget bo genom att ständigt jobba...och jag hinner till och med se om ditt bo också...eftersom min skatt går till sånna som er...!!!! hahahahahahahaha

    SvaraRadera
  10. Med ditt inlägg kan du ju om du har barn börja med att lämna tillbaka dom barnbidrags pengar du "stulit" då och alla andra också då för den delen som har som t.ex barnbidrag.

    O.B.S MINA PENGAR!!! JAG HAR PENGAR!!!

    SvaraRadera
  11. HAHAHAHA.....!!!!!!!

    SvaraRadera
  12. De enda pengar som "alla" oavsett inkomst fortfarande har rätt till är barnbidraget.
    Men att shoppa loss och stå utan matpengar resten av tiden fram till nästa utbetalning tror jag Soc inte accepterar!
    Så med lite tur finns det en och annan av de anställda som läser din blogg och på så vis får dom kanske äntligen upp ögonen och ser till att det blir reda i leden!

    SvaraRadera
  13. En fråga bara: Hur har ni råd med så många barn?! Jag och min sambo har ett barn, jobbar båda heltid och har bra lön men jag tycker att det går mkt pengar till alla kläder, mat, dagis mm. Hur klarar ni då sex stycken barn?! Och om ni planerade ett till barn, jag får det inte att gå ihop. Ang shoppingen, det är upp till var och en om den väljer att köpa saker istället för att köpa mat. Det är en prioriteringsfråga helt enkelt. Den är dock en helt annan situation om barn finns med i bilden. Har man skaffat barn, då har man från den stund de föds ansvar för den individen. Det är inte en själv som är i centrum längre, ens egna behov kommer sist. Så, har man inga pengar, kan man heller inte köpa en massa saker, men det hoppas jag att L och hennes man förstår - de är trots allt vuxna människor.

    SvaraRadera
  14. Igentligen som skulle jag inte skriva detta inlägg i detta stund. För jag brukar inte vilja skriva eller säga så mycket just i det stadium jag befinner mej i just nu!!!

    Men än sak är saker: JAG HAR LIKA MYCKET RÄTT TILL MITT LIV SOM DU HAR TILL DITT LIV. SLUTA HÅLL PÅ JÄVLA DÅRAR. JA SOCIALTJÄNSTEN LÄSER MIN BLOGG DET VET JAG OCH DET SKITER JAG INTE LITE I HELLER OCH JUST NU SKITER JAG PÅ VARENDA SJUK MÄNNISKA SOM BARA SABBAR ALLT. SPOTTA ER I ANSIKTET SKALL JAG GÖRA FÖR DET NI HAR GJORT VÅRA BARN OCH HADE JAG ETT ORD ETT LÖFTE SÅ SKULLE JAG TALA OM VAD MAN HAR GJORT PÅ ETT AV BARENEN KANSKE TVÅ AV BAREN. FY FAN!!! LEK INTE MED MEJ SÄGER JAG, FÖR JAG TVEKAR INTE!!

    SvaraRadera
  15. det måste saknas något rejält i ert huvud. Jag ska personligen ta kontakt med soc för så här får de inte gå till. /Mr

    SvaraRadera
  16. gjort vad på era barn? d låter oroväckande

    SvaraRadera
  17. Såg Chevan i diket vid Solbacka ....Vad har hänt tro ???

    SvaraRadera
  18. HAHAHA! Har fröken "tvekar inte" varit ute och fyllstyrt eller? haha. Vad är det du inte tvekar att göra linda? Du/Ni är det värsta fall av töntiga drägg jag någonsin har skådat!! Vad det gäller "tvekar inte" så kommer det förr eller senare sluta med att nån eller båda av er råkar riktigt illa ut. Tänk lite på dina barn ibland linda!! Eller är det du tror att du gör när du tex. köper dom en ny frän mobiltelefon?? Tror du att dom kommer förlåta dig för all skit du påtvingar dom med ditt solklart sinnesrubbade beteende för att dom fick en dyr mobil när dom var barn? Ska du sedan tala om för dom att det var alla idioter i edsbyn som sabbade deras uppväxt? Tror du dom godtar den förklaringen när dom ska hälsa på dig på anstalten??!!
    //"HAN"...som tänker på dina stackars barn när inte mamma och pappa har logiskt tänkade förmåga att göra det!

    SvaraRadera
  19. Du tänker inte alls kan ja ju tala om för dej, för det är såna som dej som ställer till det för barn och ungdomar allmänt!!!

    Sjukt!!!

    SvaraRadera
  20. Må hända att det jag skriver är sjukt i dina ögon, men alla vet att dom ögonen har skygglappar för allt som är rätt och riktigt.
    Du vet inte vem jag är och därmed kan du inte uttala dig om hur vida jag "ställer till" det för barn och ungdomar, det är bara ditt adhd sjuka sinne som kastar ur sig barnligheter som dessa när du stöter på pattrull! // "HAN"...som hävdar att somliga inta ska få skaffa barn!

    SvaraRadera
  21. Fast föresten har jag adhd så har jag ju endå en orsak till det betende jag har som du tycker så illa om och hakat upp dej på. Värre för din del, som lider av så konstigheter du utrycker. Mohahaha...

    SvaraRadera
  22. Ajajaj! Jag har misstänkt det ett tag...att du inte förstår vad jag skriver. Men alla andra verkar ju förstå. Kan det måhända vara så att fröken tjuv har lite svårt för att fatta?! Tack för ditt "piss off" förresten...det visar ju bara hur lamslagen du är inför det faktum att det gör ont när du läser mina inlägg!!
    //"HAN"...som är fullt frisk och skriver på fullt läsbar svenska!

    SvaraRadera
  23. Döp dej till totalt slut i stället och sluta traka oss mej och min familj, kommer att anmäla dej så att du vet.

    SvaraRadera
  24. Visst, för vad??! Vad har jag gjort dig? Jag försöker få dig att inse att du har fel i ditt sätt att tänka,vara och leva. har det måntro blivit olagligt eller är du så maktfull att du upphäver rätten till yttrandefrihet på en ÖPPEN blogg. //"HAN"..som verka ha åtal att vänta.

    SvaraRadera
  25. jaa vad har du gjort mej det kan man ju börja undra... du behöver inte inse mej något alls mer än att inse att du är totalt slut i skallen som trakar oss. Lämna oss i fred bara!

    SvaraRadera
  26. "HAN"...som börjar bli berömd på DIN blogg och är här för att stanna!!

    Fy vad patetiskt!! Ungefär som jag föreställer mig dig..Bli berömd på andras bekostnad,för du klarar inte det på egen hand! ;)

    SvaraRadera
  27. detta är så sjuk från alla(både bloggare oh anomyma osv) sidor hur har ni ens lust tid och ork att sitta och läsa detta dag ut och dag in . och kom nu inte och säg att varför gör du detta själv fick tips i går att gå in på din sida vilket jag gjorde för det skulle vara lekstuge nivå här och det är det från alla som skriver här. att ni orkar. läggg energi på sådant som betyder i ställe era barn. tror ni alla får en sjuk kick av detta varför annars hålla på med nå dyligt.en som inte kommer läsa mer på din blogg /edsbybo

    SvaraRadera
  28. väntar fortfarande med spänning på det utlovade obduktionsrapporten på kanninerna.....

    SvaraRadera
  29. Kom ner på en kopp kaffe du så kan du få se, men med tanke på att vi har uppvisat det för en hel del vänner och till och med för socialtjänsten och våran kontaktperson och kan man kontakta dom annars så ring då för fan till henne och fråga om vad som stod från veterinär station i Bollnäs!!!!

    SvaraRadera
  30. ursäkta att jag frågade...............det var inte illa ment.....men du lovade tidigare att lägga in den på bloggen....men som sagt ursäkta frågan....... var nyfiken bara....

    SvaraRadera
  31. Ja men man skall kunna med scanner helvetet också, men om inte annat kan jag dela ut det med posten allas!!!

    SvaraRadera
  32. Skall lägga in pappers helvetet!

    SvaraRadera
  33. 1. Ni tar åter igen tag i eran köksrenovering.
    Det försvinner en diskbänk från din sons farmors stuga.
    2. Ni köper en stor bil.
    Ett rejält bilbatteri försvinner från myran.
    3. 5300 kr stjäls från bergavägen.
    Ni åker till söderhamn och storshoppar.

    Men ni har inte gjort nåt.

    SvaraRadera
  34. Vi har renovera jaaa.... vi har inte köpt någon bil men bytt åt oss en bil jaaa och vi handlade i söderhamn.

    Men anklaga mej inte för att ha gjort dessa brott lilla du för då anmäler jag dej, men du kanske redan är anmäld. Polisen läser bloggen så du vet och jag tvekar inte att anmäla heller.

    För ni är pantad riktigt och jag hoppas en dag att somliga får sej en smäll av mej.

    SvaraRadera
  35. Eftersom jag inte får skriva mer till linda så svara jag catta då....Känner du linda och magnus? För om du inte känner dom privat så ber jag dig att inte beblandade dig med dom, DU FÅR ETT HELVETE! "HAN"...som skriver det andra bara tänker.

    SvaraRadera
  36. Varför blandar du in dej själv i det hela då för och avråder andra att göra det. Jag har gjort det jag har gjort och det står jag för mer än vad du gör "han" för det är väl du för veck för att göra.

    Vi är älskad av många och hatad av några få, och det räcker med en handfull så är dom så få dom som förstör för framförallt barnen och till slut hela familjen. Men jävla satmaror det skall man inte få lyckas med, för lyckkas man med det då skall jag lyckas med en endaste jävla sak.

    SvaraRadera
  37. Jag vet vad ni gjort,jag vet vad ni fortfarande gör....Jag finns i din närmaste bekantskapskrets linda har du inte fattat det än?? men har lessnat på allt skit ni håller på med. jag vet att om jag går ut med mitt så slår mange mig sönder och samman men det skiter jag i för jag är så less på sitta nere på kroken och höra på all skit!
    // "HAN"...som röjde sig rejält nu!

    SvaraRadera
  38. Ha ha ja heller hur, kunde ju ha ljugit till det en aning bättre. Du vet inte vilka vi umgås med och var dom befinner sej just nu..

    Varför vara så rädd för Mange för? För det är jag som är så jävla hatisk mot några få så jag tror du skall tänka dej en aning för, jag har ingen överman aldrig. Jag tvekar aldrig mot vem ovasett kön, stor eller liten aldrig!!! Never give up!

    SvaraRadera
  39. Tycker "han" kan komma på en kopp kaffe, för sköter du dej så sköter jag mej. Bemöter du mej väl kommer jag att bemöta dej väl. Dom som känner mej vet att jag fungerar så!!!

    Jag är väldens snällaste och blir jag förbannad då ansvarar jag inte för konsekvenser för jag ser totalt SVART!!

    SvaraRadera
  40. Så du tror mig inte. skönt för jag ångrade att ja postade det förra så då låter vi det vara glömt då. //"HAN"...som..ja det vette fan.

    SvaraRadera
  41. Ångra dej inte du, handlar man rätt så skall man väl inget ångra, men kan inte låta bli att skratta åt dej mellan varven heller så.

    Men kom på en kopp påtår!!

    SvaraRadera