08 februari 2010

Tappat förtroendet!!

Ja det har jag i varje fall gjort, totalt. Sen om det är olagligt också och göra det de skiter jag i. Men jag har då i varje fall tappat förtroendet för polisen i varje fall fall.

Visst jag har gjort det jag har gjort och jag har avtjänat mitt fängelsestraff! Alltså jag har varit åtlad.

Men hur kommer det sej sen när man blir målsägande då. Finns det någon hjälp då?? Näää inte alls, man får knappt inte göra en anmälan för det blir bara ord mot ord säger dom.

Här blev vi utsatt för inbrott i vårat hem och polisanmälan upprättades på klockslag vi lämna huset och klockslag när vi kom hem, på saker som har försvunnit o.s.v. Där vi vet vilka vi är och det bör polisen göra också med tanke på dom sms vi fått som är hot och allt möjligt. Där dom ringt oss på vårat hem nr med skyddat nr 13.03 den Lördagen, där man kontaktar oss på sms där det går lättare om man handlar med stöldgods o.s.v och där man nu till och med under den tidpunkten har registreat att dom varit i Edsbyn den tiden med tanke på att deras bil nummer har registrerats på gården, dom har till och med lämnat tillbaka hyrsläp på statiol den tiden också, klockslag och allt noterat.

Ja vad gör dom jo dom lägger ner det!!! Varför? Ja det skulle jag vilja ha ett jävligt bra svar på och det har vi bara fått veta muntligt i kväll och sen kommer väl kopia hem.

Så jävla sjukt med alla dessa bevis och dessutom så har vi skrivit ett sms till personen i fråga angående kaninerna hur fan dom kunde och dom hävdar med sina magiska ord som jag inte tänker gå in på. Så till och med så åker man upp och knackar ihjäl kaninerna.

Näää faktiskt jag har inget förtroende för polisen i varje fall, skall vi inte få hjälp vi e när vi behöver det! Nää så värdelöst så det finns inte, då är metoden träffas på raggarparkeringen som alla gjorde för och göra upp det. För då löste ju sej det i varje fall...

Så jag kommer då aldrig ringa till polisen på deras nr 114 14 tycker polisen inte bryr sej alls och är så nochalant (eller hur det stavas)

Vill bara säga fy fan vad bedrövligt!!!!

3 kommentarer:

  1. Sen undrar jag, får man bättre hjälp om man bor i en större stad? Är detta bara för att vi är vi och att detta är Edsbyn????

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte. Det SKA i varje fall inte vara för att ni är ni! Alla medborgare ska behandlas lika.
    Jag måste nästan skratta om du ursäktar. Göra upp på raggarparkeringen...Kan allt lösa sig då? Isåfall får vi hoppas att aldrig du och jag blir osams Linda, för jag KAN verkligen inte slåss.

    Ha en bra dag och ta hand om dig och familjen.
    Massor av kramar

    AnnaLena med huvudvärk...

    SvaraRadera
  3. Ha ha ja nej det var bara ett skämt, måste kasta in sånt också mitt i. Men det är faktiskt lite sant, i dag anmäler man varandra för allt det gjorde man inte för i världen då samlades dom på raggarparkeringen ju och gjorde upp. Själv e jag väl för ung så jag var då aldrig med...
    Ja nää vi skall väl inte behöva bli ovänner i varje fall ha ha...
    Ja jag vet inte vad det är, för vi får då ingen hjälp när vi behöver dom. Så har det varit för också, fick då ingen större hjälp när vi blev utsatta för två mordbränder och på ena stället så såg ju till och med grannen hon som tände på och inte bara det en massa annat också. Men men... ja så jag känner då inget förtroende för dom tyvär...

    SvaraRadera