07 februari 2010

Djurplågeri i högsta grad!!!!

Ja nog fan är det djurplågeri i högsta grad, hur fan är den jävel helvete funtad i hela jävla huvudet!!!!!!!!

Ja det är så jävla sorligt och man är både arg och ledsen och tårarna har varit många här i huset i dag.

Våra kaniner som bodde i vardera ute bur på våran gård, mådde då så himla bra i går kväll och i dag på förmiddagen vid tio tiden skulle dom få sin morgon mat då dom får sin mat morgon och kväll.

Går fram till honans bur och öppnar luckan och hon brukar alltid vara så snabb och komma fram till gallret och hälsa en välkommen och maten lika så men hon kom inte och en isande känsla i magen klev in. Öppnade den andra luckan där hon har sin "sovplats" så att säga där det är helt täckt och ett kryp in. Där hon tydligen bara sover för hon gjorde aldrig sina behov där. Där ligger hon... finns inte ett liv i henne. Känner på henne och hon är stel stänger igen och går till hanens bur där bredvid. Han brukar alltid sitta där inne där det är helt stängt för att när man öppnat hans tak så brukar han hoppa fram och hälsa och så där.... vilken chock! Han ligger också sten död och alldels stel. Jag stänger locket och går till Mange som väntar med bilen... och tårarna rinner. Men vad är det säger han? Så han följer med och jag visar....

Torkar tårarna och åker mot ica och vi pratar hela vägen och när vi kommer hem görs en polisanmälan... min tänke säger att dom är förgiftad. Detta är utomhus kaniner som klarar kyla och allt och har bott ute sen vi fick dom och vi har haft kallare än så är. Finns inte en sportmössa att dom frysit ihjäl. Anmälan tas emot av polisen och vetrinär kallas in.

Pratar med vetrinärstationen i Bollnäs och då vill man obdusera dom för enligt vår beskrivning och deras kunande om kaniner så låter det konstigt....

Mange får skjus ner till Bollnäs och obduktionen startar och vid två tiden är dom klar och Mange ringer hem och berättar att han var med på obduktionen av kaninerna där man skar upp magen för att titta och den såg jätte fin ut, för dom misstänkte råttgift. Nacken skärs upp och det ser fint ut och avslutningsvis skär man upp huvudet på dessa båda och där har dom en blodutgutelse båda två som kommit av ett varsitt kraftigt slag i bakhuvudet!!!!!

Fan tar den jävlen alltså, slå ihäl dessutom hur jävla sjuk i huvudet är man då. . Snacka om totalt slut och såna människor skall inte gå lös vilket djur ryker näst? Är barnens liv i fara också då, våra barn och alla andra barn? Jävla mördare!!!!!!!!

Tänkte skriva vad jag skulle kunna göra med en sån här männsika och det är så jävla grymt så det finns inte men jag tycker plågar man ihjäl djur och slår i hjäl dom och gör man samma sak mot människor och går till handling med sånt här då säger jag bara, då tycker jag att den dom männsikorna skall gå samma väg till mötes så är det bara och det hoppas jag.


Snälla jag ber er, vet ni något om det här ? Vet ni någon som vistas här nere? Vet ni något alls som skulle kunna hjälpa till att lösa fallet med detta som verkar vara samma personer som vid vårat inbrott så tages tips emot tacksamt och vill man inte lämna det till mej/oss så snälla jag ber er, snälla vänd er till polisen.

För alla djur och människors skull, snäll!

4 kommentarer:

  1. Om det är som du skriver, så är det fruktansvärt Linda !! Hoppas att ni får reda på vem som gjort detta.. // Nettan

    SvaraRadera
  2. Ja jag kan lägga ut kopia på anmälan och obduktions pappret på bloggen bara vi får kopior. Borde väl komma denna veckan! Så det är så sant så svär över mina barn. Nää det är så sjukt så det finns inte. Inget ersätter våra kaniner även fast det kanske uppdagas men förhoppningsvis så kanske man kan rädda andra djur, suck jag blir så hatiskt!
    Djurplågare och dom som gör illa barn på alla sätt dom är inte nå värda i mina ögon och bör gå samma väg till mötes och det hoppas jag verkligen att dom gör! Galningar!

    SvaraRadera
  3. Men fy fan vilka äckliga människor det finns!!
    Man blir skapligt förbannad och ledsen när man hör om sånt här..Ska ni aldrig få lugn o ro?
    Alltså man undrar vad som rör sig i huvudet på nån som kan göra nåt sånt.Idioter!!!

    SvaraRadera
  4. Ja detta var faktiskt otäckt och jag tycker så jävla synd om kaninerna som fick gå detta öde till mötes och jag kan inte heller fatta att det finns sånt folk. Att man kan lyfta ur kaninerna och knacka dom och lägga tillbaka....

    Nej jag vet inte verkar som att man inte får det... finns några få personer räknat på en hand som beter sej så illa så det finns inte, annars är människor i lag här helt oki men det finns psykopater och såna som bara vill förstöra... vore kul att veta orsaken till det.

    SvaraRadera