28 februari 2010

Söndag!

Då var det Söndag igen och veckorna bara springer i väg.

I dag var vi upp och hälsade på Emils stödfamilj och blev bjuden på godan mat Tacos, riktigt gott var det och vi blev kvar där en bra nog stund och snackade!
Annars har vi faktiskt inte gjort så mycket mer en så i dag har vi inte, förutom att vi sov halva dagen då. Men sen nu när vi kom hem från Älvkarhed så har vi faktiskt spaklat matrum, eller vi nu är jag där igen. Vi säger jag fast det var Mange som fixade det hatar att spackla blir så lustig så när jag gör det. Håller mej till måla och tapetsera jag, fast inte mönster tapet då, för då blir man på så dåligt humör så.

Planer till veckan är inte så många men en av dagarna går i varje fall åt till att åka till Söderhamn på den "berömda" hundrättegången som vi var väg på förut också som man ställde in efter fem minuter då vitne också skulle bli hörd och sen bli kallad så då var det bara åka hem, sen trodde man ju nästan att det inte blir något men så kom kallelsen då. Så då är det bara blåsa ner det.. så vi har ordnat så små pojkarna är hos sina stödfamiljer och de, bara Oskar vi skall klura ut något åt. Men det löser sej alltid.

Sen lite andra grejor också som skall göras, så nog finns att göra på så sätt.

Suttit under veckan och funderat på lite sommarjobb också, skall då söka det överallt och ingenstans. Har man nå hopp om att få något sånt tro(?) Vad tror ni, men hur som helst har man rättigheter att söka i varje fall. Vore väl fan om man inte skall kunna ha något att göra och tjäna sina egna pengar. Vore mycket roligare det också.
Så har någon av er bloggläsare ett jobb till mej så hör av er ha ha....

Nu skall jag ta och äta en macka och sen måste man väl i säng i tid också och se så dottra kommer till skolan i morgon, för det är inte lita på en trött tonåring och trötta föräldrar för den delen heller. Himla trök att man är så morgon trött!!!

Säger God natt här och hoppas alla har haft en lika bra helg som vi haft!

10 kommentarer:

  1. Varför har Emil en stödfamilj? Har alla era barn det, mer eller mindre?
    Klart du ska söka jobb! Gör du inte det så har du ju noll procents chans att få ett, har du sökt har du i alla fall chans till att få ett. Prova inom Hemtjänsten, jag har erfarenhet att de skriker efter folk där på somrarna. Om din situation ser så hopplös ut när det gäller jobb, varför börjar du inte plugga i stället, för att någongång ha chans till ett arbete?

    SvaraRadera
  2. Annette: Tittar du i kommentarer här nedan så har jag ganska precis svarat med det här med stödfamilj så titta in där så ser du. Nää alla våra barn har det inte. Dom bor lite olika dom stora gör dom då det finns andra föräldrar också så att säga. Men Emil o Liam har stödfamilj har dom.

    Japps tänkte söka lite sommarjobb inom vården tänkte jag och helt klart söker man inte har man ingen chans att få något heller. Så det blir att söka lite här och där. Mest överallt för jag kan ta vad som helst så att säga.

    Nja studier blir nog inget av med det, jag har redan studielån då jag läste till undersköterska från hösten -98 til julen -99 och sitter med ett maffigt studielån på en 95 tusen. Så nu studier blir det inte, inte då nå längre såna. Hua sitta stilla vid en bänk och jag har inte allt för lätt med läsning och skrivning och så där och känner helst för att jobba.

    Men vi får se :o)

    SvaraRadera
  3. Sommarjobb?!!??!! Du är 32 år! Dax att bli vuxen kanske?

    SvaraRadera
  4. Klart att du ska ha ett sommarjobb! Det är ganska enkelt att få, och man får visa vem man är och vad man går för! Det kan ge stora chanser till fortsatt anställning! Så ett sommarjobb är en utmärkt idé!

    SvaraRadera
  5. Men anonym - ett sommar jobb är väl bättre än inget jobb alls? Och har man väl fått in foten via ett sommarjobb, så är chansen stor att man kan få fortsatt anställning.
    Så jag tycker det är jättebra att Linda söker sommarjobb, det visar ju att hon vill jobba.

    SvaraRadera
  6. ja jag tänker då söka i varje fall och sen skiter jag i om folk inte tycker det och får jag ett nej så är det ju ett nej och söker jag alla andra jobb och får ett nej så är det ju så också då. Men jag har då försökt då i varje fall...

    Surpullor det finns!!!!

    SvaraRadera
  7. Kart man ska söka sommarjobb om man är arbetslös! är väl ingen jävla åldersgräns på de?? fattar inte att folk orkar lägga ner så mkt tid och ork på andra! bry er om erat eget liv istället för att lägga er i andras!!!!!!!!

    SvaraRadera
  8. Måste bara tillföra lite här=)
    Morsan fyller 61 nu i april, å hon ska söka sommarjobb nu...=)

    SvaraRadera
  9. Åååå heja henne!!! Härligt att höra någon som är dubbelt så gammal! Kanon!

    SvaraRadera