27 februari 2010

Köket!
















Nu är köket klart!!!!

Så himla nöjd så det går inte i ord att beskriva!

Visst det är inget dröm kök det är det inte, för dom pengarna har man inte och dom pengarna skulle jag endast lägga på mitt eget hus så att säga.

Men som det var från början här, 50-tals kök typ där luckorna ramla av och höll på att ramla av och gud vet vad, olika färger som framträder på dom halv taskiga luckor som fanns och det äckligt gula färgen som var. Ja ni ser ju själv, inget kök direkt.

Men steg för steg så byggde vi upp det med och utan hjälp!!!

Så jag vill passa på att ge ett stort tack till Mia och Mattias som hjälpte oss med köket, tack så hjärtligt!! Å jag lär få fortsätta att tacka er för nu återstår matrummet. Där kommer det upp lika tapeter också och det rummet består just nu av en rosa överdel. Så där blir det fortsättning, skall spackla och slippa där bara så är det klart också.

Men som sagt köks delen, riktigt nice!!! Panelen och tapet gick så fint ihop så det blev helt lyckat och ja jag kan inte säga mer än att så jävla nöjd!!!

Love it!!!!!!

22 kommentarer:

  1. Måste ju tillägga att det fattas en bit taklist ovanför hörnskåpet där så det kommer på plats bara vi köpt en bit sån och fönstret där som är tejpat skall byttas när det blir varmare ute. Ja ja ja ja, jag erkänner det är jag mitt arga bi som har haft sönder det. På en fest för många många månader sedan, tror det var föra sommaren. Ja jag var så arg så jag drog en godan cider rätt i rutan!! Jahapp då har jag erkännt det.
    Sen sitter det ingen gardin på plats ännu heller, för jag hittar nämligen inte gardinstången och böjar faktiskt tro att den åkte nog med det gamla köket när vi körde väg det.

    Så då fick jag det sagt också :o)

    SvaraRadera
  2. Hah! Men jävlar vilken skillnad!!! :0D Det är ju skitsnyggt! Och vilken snygg tapet! Love it! :0)

    SvaraRadera
  3. Fint köket blev läcker tapet.Nu kanske ni får insperation att laga mat också.Det hänger ihop så var det för mig .När vi renoverade köket så var det kul att vara i köket.Lycka till med resten av renoveringen.

    SvaraRadera
  4. Tack skall ni ha!

    Ja det blev som sagt var en enorm skillnad det gjorde det verkligen och som du säger Madde tapeten där, riktigt fin!!! Den är från årets kollektion av Borås tapeter. Så detta blev som natt och dag.

    Ja Maja det är nog sant det där med insperationen, man får mer av den när man trivs så jag kan ju tillägga att vi här om kvällen bakade muffins :o)

    SvaraRadera
  5. supersnyggt :) gillar verkligen tapeten.

    SvaraRadera
  6. Oh va fint det blev! Har ni inte lagat fönstret än som gick söner i maj när jag va ner?

    SvaraRadera
  7. Jätte fint!
    Men det ser ut som tapeten sitter upp och ner!?

    SvaraRadera
  8. Anonymisar: Ja tapet är riktigt fin är den, nää den sitter inte upp och ner det gör den inte vi höll på med det också. . så det skall väl sitta åt rätt håll. Men ååå andra sidan skulle den sitta upp och ner så känns det som att det inte gör något.

    Mari: Oj är det så länge sen, ja du har bättre koll än vad vi har det du ha ha. Men det kommer att bli lagat nu när det blir varmare ute. Det är ju två fönster där igentligen, varav ena kommer att bli igensatt då och då tar vi vara på glaset som är på andra sidan och flyttar över det och sen skall det snickras för på baksidan där. Meningen var att göra ett avslut vid bänken där men kom på att det skulle bli himla bra avslut med ett skafferi där så då blev det så här.

    SvaraRadera
  9. jätte fint, förutom att tapeten sitter upp o ner =)

    SvaraRadera
  10. Tro mig...tapeten sitter upp och ner!! Har den som fondvägg i sovrummet och såå där ser den inte ut där!! Men som du säger Linda så gör det väll inte så mycket heller!!!

    SvaraRadera
  11. yeas, den sitter upp o ner.

    SvaraRadera
  12. uppochner eller inte, jättefint ändå :)

    SvaraRadera
  13. tycker det mesta är upp och ner ja så vad jag vet så skall den väl inte vara det eller... men ja ja hur som helst jag älskar det!!!

    SvaraRadera
  14. Hahaha,bra sagt..Spelar väl ingen roll om tapeten sitter upp o ner..Finns värre saker som man kan bekymra sig över.
    Så jäkla snyggt blev det! Förstår att du är nöjd.
    Vilken skillnad på före och efter.

    SvaraRadera
  15. Ja nog finns det värre saker att bekymmra sej om det är sant det, som t.e.x sina egna problem men dom vill man helst trycka bort och för att lätta på trycket jävlas med andra eller hånle till andra o.s.v

    Men inte gör det nå, alltid retar man någon med denna renovering också. Gör inget det heller, men själv är jag en sån som gjäds åt andras lycka i varje fall.

    Nu blir det framöver måla hallen nere och trappen upp... sen skall det tapetseras och målas om i vardera rum också.

    SvaraRadera
  16. Snygg tapet ;) Exakt som våran :D Väldigt bra val. Har sett allt fler och fler som har den nu. Då vi satte upp våran var den ny på "marknaden" roligt å se att fler använder den och inte vara vi som tycker den är snygg :D
    Jessica Olsson

    SvaraRadera
  17. TAPETEN SITTER INTE UPP OCH NER. JAG HAR FRÅGAT EN TAPETSERARE.!!!!!!!

    SvaraRadera
  18. Vart väldigt snyggt=P Och som Jessica skrev.. Tapeten sitter inte upp och ner e..=) Bara så du vet=P
    Hehe men de vart väldigt snyggt=P

    SvaraRadera
  19. Jessica: Hej, ja vi har också kollat upp och den sitter inte upp och ner... men det var som någon skrev tidigare. Upp och ner, ner och upp skit samma, bra blev det. Ja en riktigt fin tapet faktiskt och man kan ju inte annat än älska...
    Amanda ja den passar utmärkt här....

    SvaraRadera