12 oktober 2009

Rättighet skyldighet!

Ja jag tycker att skolan, där har man rättighet att trivas och skolan har en skyldighet att barnen trivs och att det fungerar!

Vet att det förkommer i varje fall problem på både Lillboskolan och Celsiusskolan. Vi har barn som går på dessa skolor och om vi tar äldsta barnet så har det varit ett himla stort problem nu i sex års tid. Alltså i sex år har vi hållt på och kämpat, nu går jag inte in på något specifikt barn men vi har som sagt fyra barn som går i grundskolan.

Tycker att barnen och barn över huvudtaget har rättigheter att ha kompisar, leka, plugga och trivas och allt vad skolan innebär. Men det förekommer rena rama mobbingen på skolorna. Visst kan barn bli ovänner o.s.v det är ju normalt det blir man. Men att sitta och hela tiden bli utfryst, man har kompisar som påpekar en massa saker om hur dears föräldrar är o.s.v saker som inte kan komma från barnen själva utan dessa saker är bara vuxen snack. Jag beskyller föräldrarna för detta jag, varför får era barn sitta och höra en massa saker om oss hela tiden? Varför ens berätta? Är ju inte ens sanning varje gång. Nää jag blir upprörd när man hör sånt här och när barnet i fråga får bannor för att han eller hon blivit så arg och fått ett utbrott, eller när barnent kommer hem ledset mitt på dagen fast hon han borde gå i skolan, när man inga kompisar har, när man pratar bakom ryggen...

Allt bara för att vi är vi! Tycker man åtminstone kan lämna barnen i fred, låt dom vara barn för dom kommer till vuxna världen för eller senare sluta påskynda. Låt dom leka med varandra oavsett vem föräldrarna är!

43 kommentarer:

  1. Men vet NI hur ERA barn beter er i skolan?! jag kan inte säga hur alla dom beter sig, men jag vet hur ett av dom (S) beter sig, och hon sitter halva dagarna och skryter om hennes mamma och magnus som är brottslingar och om vad allt ni gjort och hon sitter där och glänser med nya lyxiga mobiler en gång i månaden. INGEN tycker att det är speciellt coolt, och det är faktiskt inte konstigt att barnen drar sig undan då...
    Skyll inte allt på alla andra, som vanligt...

    SvaraRadera
  2. Det är det jag säger alla barn kan bli ovänner det är inge snack om saken. Nää jag tror inte (S) som du skriver som borde vara Sanna sitter och skryter om oss som brottslingar och om vad vi gjort det är nog snarare föräldrar som berättat för sina barn och dom barnen berättat för våran dotter. Är såna uppgifter som kommer av andra barns föräldrar! Så är det!
    Skratt ja heller hur, visst gör hon säkert. Vi köper verkligen inte nya mobiler varje månad det gör vi då inte. Finns ingen adledning till det i varje fall, dom gånger hon fått ny var till Julklapp och den andra gick sönder. För så vitt jag vet så har hon ägt två mobiltelefoner.

    Skyller inte på alla andra som vanligt, men det finns visa föräldrar som tror att om man berättar en massa saker för sina barn så att dom barnen sedan på skolan kan gå och jävlas med visa barn bara för att man tror att man jävlas med oss! Snacka misslyckande! Ååå snacka om att lyckas med barnmisshandel! Både på sina egna och andras barn!

    SvaraRadera
  3. ja, den person som sagt det till mig ljuger väl om sanna då. hon måste väl ha skrytit om några andra då, som också hette mamma och magnus, om det inte var ni.

    SvaraRadera
  4. Sagt vad för något? Blev en del sagt så jag vet inte riktigt vad du menar om du vill förklara dej ej gång till om vad dom ljuger om. . .

    Men åå andra sidan spelar det kanske ingen roll heller, för jag vet defenitivt att hon inte skryter om något av vad vi gjort därför att hon vet inte alla detaljer hon heller så.

    Å mobil telefon är det ju svårt att skryta om en gång i månaden också att man har en ny när man inte har det. Sen om hennes två hon haft har varit lyxiga det vet jag väl inte, kan tyckta att det är ett normalpris för en tolvåring en mobil för en fem hundra upp till en 1300 kr

    SvaraRadera
  5. ja det spelar då fan ingen roll heller för du tar ju ändå inte in nånting som någon säger, bortförklarar ALLT!!

    SvaraRadera
  6. Nää men skillnad kanske från dej till mej så lyssnar jag inte på skit snack! Utan går rent ut på fakta.

    Jag tycker att det är lika viktigt att våra barn trivs på skolan lika mycket som dina och alla andras barn! Barn skall inte behöva ta ansvar för saker och ting som finns i vuxen världen.

    SvaraRadera
  7. Nää nu får de fan vara nog.

    Att blanda in barnen i vuxna problem tycker ja är helt fel..

    Linda ja håller med dig fullt ut i ditt blogginlägg de e inte barnens fel de som händer o hänt..

    De e vuxna som ältar o ältar o ältar o inte tänker på vad dom säger i barnens närhet.
    Sen att barnen trackar o mobbar varandra är helt o hållet föräldrarnas fel..

    Har själv barn som inte mår bra i skolan av en massa olika själ. Önskar att barnen slapp lida för föräldras fel o brister. Vissa föräldrar försöker ändra sina liv o de gör ni tycker ja.

    Men de kan inte vara lätt när andra som ska föreställa vuxna bara ställer till o bråkar o anmäler kan dom inte sköta sitt liv o skita i andra. eller har dom så stora problem själv att dom måste älta i andras...

    Jag själv är inte fläckfri o kommer aldrig blir de heller. men ja tillhör dom som inte klankar ner på andra bara för de...

    SvaraRadera
  8. Jag förstår precis hur dina barn ar det. Jag var utfryst från mina klasskompisar från det att jag gick i klass 1 till klass 9. Önskar jag kunde hjälpa och stötta ditt/dina barn som blir mobbade. Ungar kan vara fruktansvärda mot andra barn. Tycker inte barn ska behöva lida för det som deras föräldrar gjort! Stå på och kämpa!

    SvaraRadera
  9. Som jag skrev i tidigare kommentar...som av nån anledning inte publicerades..i grund och botten är det eran egen skuld att era barn får det kämpigt..som vanligt kräver du av andra människor att visa mera hänsyn än vad ni nånsin gjort..och av andra barn att uppföra sig bättre än vad era nånsin gjort...Att det pratas om er, efter allt som hände i Edsbyn förut, är ju oundvikligt..och barn snappar upp allt! det gör säkert era barn också..det behöver inte innebära att någon förälder sitter och snackar om er i köksbordet med barnen närvarande. Som sagt...bit i det sura äpplet och inse att naturligtvis kommer barnen få det kämpigt med vissa delar, på grund av det ni gjort. Sen är det naturligtvis så att inga barn skall behöva ha det så..det håller jag med om! det är skuldfrågan i det här jag ifrågasätter.

    SvaraRadera
  10. Till ovan inlägg. varför ska barnen få skit för vad föräldrar gjort? barnen kunde ju inte hindrat dom. låter på dig som om barnens fel att dom får skit i skolan???

    SvaraRadera
  11. Tragiskt nog så är det så världen fungerar. Som förälder måste man alltid tänka på vad man gör, för det är nästan alltid barnen som drabbas i slutändan.
    Själklart ska inget barn behöva lida och ha det dåligt i skolan, men man rår faktiskt för väldigt mycket själv också. Som man behandlar andra blir man själv behandlad. INGEN tycker att det är speciellt häftigt med brottslingar till föräldrar, som denna dotter skryter vilt och brett med.

    SvaraRadera
  12. Ja har väldigt svårt o tro att Sanna ska skryta om de som du säger. Skulle vara väldigt intressant att höra med hennes så kallade klasskompisar o fröknar om de e sant. Om du nu är en mamma/pappa till en så kallad klasskompis som säger Sanna sitter o skryter om sådant så tycker ja du ska kolla fakta o inte bara gå efter vad din dotter/son säger.. Jag själv har barn som har problem i skolan men ja kollar med föräldrar o fröknar. har dock inte barn på lillbo skolan..

    SvaraRadera
  13. Tack för alla underbara inlägg! Tack!

    Tror att majoriten endå är den att kiddsen oavsett vems skall ha det bra i skolan och det strävar dom flesta föräldrar för, förutom dom som hatar en så som försöker att gå via sina egna barn och i skolan och ge sej på barnen för att nå oss. Omoget! Av föräldrarna alltså. Tycker inte att era barn skall behöva ta och höra det heller. Låt kiddsen vara kompisar i stället! Skynda inte på dom att bli vuxen det blir dom en då. Ni når oss inte genom att gå via barnen, kom till oss i stället låt inte barnen vara delaktig. Dom mår inte bra av det.

    Jag kommer allitid att kämpa på så "alla" kidds i skolan har det bra, oavsett vilket. Jag ringer både skola och föräldrar och jag är där om det behövs. Jag ger inte upp på den biten absolut inte.

    För jag vet att alla barn är lika mycket värda!

    Tack!

    SvaraRadera
  14. Sen såg jag nu en dum sak, det står här av en annonym so:m man behandlar andra, blir man själv behandlad. Men i detta fall blir det barnen som blir behandlad, ge fan i det. Gå på mej i stället! Inte kiddsen! Skäll på mej, jävlas med mej, bråka på mej, slå mej gör vad du vill jag står upp i varje fall. Så det ordspråket kan du hålla för dej själv tycker jag... eller så kanske det vänds till det här. Som ditt barn behandlar andra barn blir det själv behandlat (en dag) eller du som förälder!

    Det får vara hur jävligt det vill (mellan vuxna), så länge barnen har det bra. Det är min strävan oavsett vilken utgång det får. Jag måste jag är fan Mamma jag också. Ååå jag lovar jag kommer stå på mej, finns inget som stoppar mej!

    SvaraRadera
  15. Alla barn har rätt till en skola för alla . sen i en sådan här liten by får man faktiskt tänka sig för när man redan har blivit lite av svarta fåret hur man beter sig om inte för sin egen skull utan för barnens skull. som att inte åka runt med små barn i er "bil" utan att ha dom fastspända ???? om det inte går att ha barnbilstol i så får man helt enkelt se till att dom inte åker med sen har jag mött två av era barn vi två tillfällen då dom helt omotiverat lipat åt vuxna personer.... sådan gör att folk fortsätter prata om er sen är du ju väldigt utåtagerande på din blogg och den är till allmän beskådan och det ska jag säga dej min dotter o son skulle skämmas ihjäl om ja hade en sådan för tilloch med barn kan gå in på den och läsa och bilda sig en uppfattning själv . det var min dotter som visade mig din blogg hon sa_ mamma sannas mamma har en blogg där hon hotar en läkare på läkarstationen hon tänker döda han om han rör hennes barn . Jag var då in och läste och visst var du hård i det du skrev men dottern trodde faktiskt att du tönkte döda han och så spann dom vidare på det och sa att du och din man hade nästan dödat en kändis . jag fick gå in och förklara och mildra det så det är inte säkert att andra föräldrar pratar skit om er utan dom kn även läsa själv på din blogg. Jag hoppas verkligen att allt ordnar sig för er ni verkar ju vilja ha ett vanligt liv där ni blir acceperade som vem som helst. ett råd fortsätt kämpa ocg prata med era barn om hur man ska bete sig så hoppas jag andra föräldrar gör lika med sina barn LYCKA TILL!!!!!

    SvaraRadera
  16. Ja han man blivit det svarta fåret så får man tänka sej för det är ju så, men tänker man sej för och sköter sej då hittar man på en massa saker i stället för att få till det. Ååå sprider på, så folk vet inte vad dom skall gå. Vore bra om somliga höll sej till fakta också.

    Vet inte vad du menar om att två av barnen har lipat, men som du skriver så var tydligen ingen vuxen med eftersom du skrev att du mött dom och dom lipat. Där har man ju ett vuxen ansvar också, för finns ingen förälder med när det händer saker eller annan vuxen. Så måste ju den som ser det agera då på detta och säga till. Barnen ser ju lär det gör dom, för vi har två stycken vuxna också som åker och pekar finger som dessutom har sex barn och sjunde på väg. Jag vet inte om det kanske är du som svarar på inlägg och kanske dej dom lipat åt. Vi har haft barnen med när du om du är den jag tror du är pekatfinger, klart att dom lipar åt dej då sen. Dom tycker det ju är roligt när du sjunkit så lågt som barnen ligger. Om det nu är du det vet jag inte, annars ger jag det som ett exempel. Men som sagt, för våran del absolut inte tillået att lipa åt folk, hur som helst.

    Sen vet jag att barnen hittar inte min korrekta adress till min blogg kan jag ju rent ut säga för nu snackar vi om barn från sju till tolv år... finns inte en sportmössa korrekt adress en dag pluppar upp i huvudet i varje fall.

    Sen min blogg är fortfarande min blogg så är det så du kanske bör ha koll på var din son/dotter är i internets värld. Denna sida är nog ganska så lindrig att dyka på av alla internets sidor.

    Jupps vi fortsätter att ta hand om våra barn och vi kommer aldrig lägga vuxen världens problem till dom.

    SvaraRadera
  17. Varför hänger du ut en familj här på din blogg som du tidigare namngivit? ALLA som läser din blogg förstår ju vilka du menar. Kom ihåg det fröken "försöker-leva-ett-vanligt-svensson-liv" Det konstiga är att du inte skriver om hur saker och ting egentligen ligger till utan hela tiden vinklar du det till att ALLA andra är så dåliga och dumma mot dej/er. Och ditt typiska försvar: visst, inte är helt perfekta.... MEEEEEEEEN alla andra är såååå dumma så. Vore roligt att höra berättelser om era bolag......att ett av dom håller ni skuldfritt. Men hur är det med alla andra? Jag har också stött på två av era barn som har ett ordförråd som ett barn inte borde förekomma!!! Vill även se ett svar på en av dom anonymas fråga över att ni inte har barnen fastspända i Rappens samt svärmors bil.

    SvaraRadera
  18. Oj oj oj nu blev det känsligt, väldigt känsligt! Men inte gör det något så länge man håller sej till sanningen inte. Säger bara som det är att det pekas finger av dom, som försöker lära ut svensson livet till familjen Eriksson. Ååå då menar jag att det är väl inte så konstigt då om dom mellan storleken lipar tillbaka. Nu säger jag att jag vet inte om det var dom men jag tog som ett exempel. Barnen ser och lär. Men som sagt, jag accepterar det absolut inte!!! Aldrig!!
    Joo jag skriver om hur saker och ting ligger till här när jag svarar på inläggen, sen kan jag glömma bort att svara på allt och svårt i bland att se hela texten p.g.a mina läs och skrivkunskaper inte är det bästa fortfarande och då säger jag som tidigare fråga igen!
    Berättelsen om bolaget, vad skall jag säga firman startades, gick jävligt bra i början, jobb på hemma ort, vände efter en tid då folk "förstörde" ryktet. Jobben minska i byn, jobb kom på andra orter, han tog ett jobb blev blåst på ett altan bygge på 60 tusen och firman gick i KK. Kort och gott! Har för tusan inget mera bolag, vart får ni det i från?? Vet inte om du vet men att om man äger en firma så har man inte rätt till socialbidrag, från den dagen du öppnar det så skall du föra familjen oavsett om du har inkomst, räcker att du har ett bolag/firma, start datum räknas.
    Ja ordförrådet är väl inte det bästa alltid hos någon som blir arg men, dom kan alla fyra stora barn så det är något man jobbar med när man hör dom säga fula saker.

    SvaraRadera
  19. Tror knappast dom pekat finger. Däremot har jag sett dej göra det. Eller kanske det återigen var ett sk "tecken" som du vill kalla det. Känsligt? Knappast. Svara på frågorna vi ställer. Alla elaka sms du slänger iväg till folk nämner du inget om. Kanske dina vänner inte är dina vänner längre om dom får reda på HELA sanningen om dej hur du beter dej.

    SvaraRadera
  20. Ja vid det sista tillfället så fanns det även folk runt omkring som inte har med saker och ting att göra som också såg och dom blev så paff så paff som inte trott dom kunde göra på det här sättet. Då dom även hade sina egna barn med i bilen. Vad säger man, se och lär kiddsen!! Sen varför man tar med barnen på lustiga uppdrag kan man ju undra, men hur som haver skorna skaver. Så blev det den gången!

    Oj då, nähä det var inte känsligt nää misstolka väl texten då kanske jag.

    Mina vänner vet en hel del då dom upplever det även dom på lustiga sätt. Sitter ju inte och ljuger och överdriver precis. Somliga andra som har svårt att säga sanningen tror jag...

    Jajamensan, visst har jag kasta väg elaka sms, ååå hujeda mej ja. Varför, jo därför att att det råder så mycket konstigheter och psyskiskbarnmisshandel från somliga och somliga blir jag rent utsagt förbannad på när dom är här nere och skall prata en till rätta fast en man inte över sin döda kropp vill se en. Å när man far här nere och smyger i buskarna och åker på en massa uppdrag. Då kommer det en massa sms om att jag vill vara i fred och jag har bett dom dragit åt helvete också många gånger. Därför att somliga är sjuka och somliga har sagt upp bekantskapen. Då får man hålla sej till sitt sen och det respekterar jag, men jävlas man då får man ta det ocskå. Är man med i leken får man leken tåla heter det..

    SvaraRadera
  21. Då tycker jag att anonym kan tala om HEEEEELA sanningen här och nu! Så får vi se om Linda har några vänner kvar sen! För Linda verkar ju inte kunna tala om HEEELA sanningen för sina vänner! Så du anonym som vet, kan väl tala om det då?

    SvaraRadera
  22. Och tror Fröken anonym att man faktiskt vill veta HEEELA sanningen?

    SvaraRadera
  23. Fröken anonym talar inte om HEEELA sanningen eftersom hon inte tror att fröken Madelene inte vill veta HEEELA sanningen...
    Du har ändå bestämt "sida", spelar det egentligen någon roll vad du får veta av andra ang Linda? Nä, trodde väl inte det. *s*
    Väntar med spänning på nästa kommentar...

    SvaraRadera
  24. men herregud orka bråka då?
    du som är anonym bry dig och dig själv du.
    Linda och magnus är toppen bra föreldrar tycker ja!

    SvaraRadera
  25. Jag hör gärna hela sanningen, och jag har inte bestämt sida! Jag står inte på någons sida överhuvudtaget! Jag har valt att vara helt neutral i den saken. Jag umgås gärna med "fiender" till Linda och Magnus, och jag umgås gärna med Linda och Magnus. Det andra säger till mig om Linda och Magnus stannar hos mig, och lika så vad Linda och Magnus säger till mig om andra. Jag tycker ingenting mer än att man inte borde kasta sina "tycken" i ansiktet på folk, utan låta dem ha sina åsikter och värderingar. Jag respekterar till fullo vad du tycker och begär inte mer tillbaka än att du respekterar mig. Svårare än så är det inte. Jag vill inte att folk pratar bakom ryggen på mig bara för att jag umgås med Linda och Magnus. Vad finns det för anledning? Varför ska jag behöva lida för vilka jag umgås med? Jag tycker absolut inte att Linda och Magnus gör rätt i alla situationer, tvärtom! Jag kan till och med hålla med dig Anonym i vissa delar. Men som sagt, jag väljer att hålla mina åsikter för mig själv då det vissa ggr kanske inte är så lämpligt att säga något! Det man inte vet, lider man inte utav, och så tänker nog Linda och Magnus med när de väljer att inte tala om hela sanningen för sina vänner. Jag respekterar det, och det gör jag pga att jag respekterar dem som människor med egna liv och egna åsikter.

    SvaraRadera
  26. Fröken annonym hänger nog inte med i det hela tror jag... men jag har inga hemligheter vare sej vad jag tycker tänker eller gör jag har inget att förlora i det eftersom jag håller mej till sanningen endast och disskutera den. Oavsett om jag beter mej illa eller om någon annan beter sej illa jag står mina kast i varje fall...
    Ååå fröken annonym så kan jag ju säga vad är det för dumheter att välja sida, man har väl åsikter som man får ha.

    SvaraRadera
  27. Anonym: Du tror inte att jag också väntar med spänning på nästa kommentar? :0)

    SvaraRadera
  28. (en annan anonym)
    Linda, det du inte fattar, eller vill ta in, eller vad problemet nu är, det är att dina barn inte beter sig som man bör, mot andra barn och vuxna. Vissa beter sig rent ut sagt förjävligt, och det är inget jag hört ryktesvägen, utan det är SANNING, en sanning som självklart inte du tar in, vill inse, förstår, eller helt enkelt bara skiter i, för att DU VET, att det bottnar i att du och magnus betett/beter er som ni gör. Sanna, hon är jätte stolt och mallig över er, för att ni är brottslingar, det är jätte häftigt tycker hon. Och jag vill inte höra en enda bortförklaring till det här, igen, för det är bara SANNING!
    Du sprider såå jävla mycket galla över folk i den här bloggen, och förmodligen ännu värre utanför den, men själv håller ni fortfarande på med en massa skit, men ändå är det konstigt att folk ser ner på er.
    Ni har blåst sååå många ställen på pengar, lurat folk hit och dit, och sen tycker du att folk ska ha förtroende för er, ge er en ny chans?
    Om du vill att folk ska behandla er som "vanligt" folk, så sluta lev erat låtsasliv, förnekelseliv.
    (Jag väntar med spänning på bortförklaringen och försvarstalet.....)

    SvaraRadera
  29. Om du inte gillar bloggen varför föjer du den o kommenterar de e väl bara strunta i o läsa den de så har du ett bekymmer mindre att bry dig om...

    SvaraRadera
  30. Har jag sagt att jag inte gillar bloggen? nej.

    SvaraRadera
  31. Vi försöker även vi uppfostra våra barn att bete sej och jag hoppas att vi lyckas. Sen gör väl våra barn också en massa fel och det och man får rätta dom. Men det är inte alltid man ser själv heller. Det vet ju alla som har barn, vad snabbt det går och att man inte är med dom alla dygnets timmar.
    Men Sanna sitter absolut inte och skryter det gör hon inte, veta bara hur många gånger hon gråtit på skolan för att hon får hela tiden hålla på att försvara oss. Men såna är barn dom försvarar alltid sina föräldrar oavsett vilket det är ju så, som barn tycker man ju om sina föräldrar. Så jag vet inte jag om det här med försvaret som t.ex Sanna gör har vänt om och knölat till folks hjärnor så dom tror det är skryt. Inge jävla skryt, rent försvar. För hon får en massa taska kommentarer och hon har till fullo rättighet att ställa sej i försvar. Vad vill ni att hon skall göra, springa hem och gråta utan att säga nå eller ge på någon en smäll. Tycker hon är jävligt dukitig som bara orkar stå och försvara. Men jävligt synd att hon skall behöva det. Sånt vill jag ha slut på och jag kommer ta upp det exakt varje gång det blir något så är det. Så ta det som en bortförklaring du en gång till om du vill det. Men du har mycket att lära vad det gäller det här tydligen....
    Sprider galla över en massa folk det vet jag väl inte, säger mina åsikter om vad folk sysslar med. Eller folk och folk tycker faktiskt det är väldigt få en då som är på oss finns några på en hand räknad, sen BVC o HB bygg och det här vilar det ju också bara sanningen på. Det kanske är dom som gjort fel som blir så arg att jag skriver om deras fel. Känsligt! Håller mej till det som är så är det lugnast så, slipper det bli så mycket skit.
    Håller vi på med för något skit då? Du som verkar veta det...vem har vi lurat och blåst? Säg mej det är du snäll, så skall du nog se om det finns ett svar på allt. Det gör det uppenbarligen. Sen kan jag ju inte skriva om allt då finge jag skriva ständigt, tar upp det som kommer i mitt huvud för stunden och saker som är glada och tråkiga. Men som sagt välj själv om ni vill läsa. Men tydligen vill många som hatar oss läsa också, man är nog lite för nyfiken för att låta bli. Vi måste ju vara rätt spännande endå... Men jag gillar er kul ni hänger med både vänner o ovänner, spelar ingen roll!

    SvaraRadera
  32. Som sagt..även du borde dra ditt strå till stacken för att se till att dina barn får det bra i skolan. Då pratar jag inte om uppfostran..för det är precis som du säger, barn gör en massa saker när man inte ser, även om de är bra uppfostrade. Det jag tänker på är att ditt sätt att skriva i din blogg..det underlättar inte för dina barn direkt...det gör ju bara att barn får ännu mera att retas för...

    SvaraRadera
  33. Jajamänsan det kan du lite på det gör jag. Gör allt jag bara kan för att kiddsen skall ha det bra i skolan och ja på alla andra ställen vart dom än är så skall dom ha det bra.

    Som sagt barnen blir inte retade i skolan p.g.a min blogg. Men vem vet kan ju bli så också nu efter en massa hetta inlägg men då vet jag ju vad det bekommer sej av så...

    SvaraRadera
  34. Vad bra, då kan du skylla även det på andra människor, så slipper du själv ta på dig nån skuld. Perfekt. Jag menar att jag tror att barnen kan få en massa anledningar att retas och vara dum på grund av din blogg..som någon tidigare beskrev..en liten kille hade läst att du skulle döda nån...osv. Det blir stora grejer för barn utav sånt..det kan ingen annan än du rå för..eftersom det är du som skriver såna saker till allmän beskådan.

    SvaraRadera
  35. Som sagt jag tror inte barnen har min korrekta adress men att man som förälder får kolla var sina barn befinner sej på nätet...

    Det har du rätt i min blogg är en allmän beskådan annars vore den lösenordsskydad.

    SvaraRadera
  36. du undrar vem ni lurat och blåst, en del affärer i byn iaf. Så ni kanske inte ska vara så förvånade att jobben började tryta i firman.

    SvaraRadera
  37. Vad skall jag göra, små le eller. Inte lurat ett endaste jävla företag kan jag lova dej...

    SvaraRadera
  38. GSK på era vigselringar (betalat högst hälften) och Wästgårds. På den tiden Svea levde. 2 av dom affärer jag vet om.

    SvaraRadera
  39. GSK betalt och klart oj, det måste vara två års sen det nu... wästgårds??? Va fan är det??

    SvaraRadera
  40. Gardiner. Svea ringde många ggr till dej men du svarade aldrig. Försökte kontakta dej. GSK blev aldrig betalt helt och hållet...

    SvaraRadera
  41. Nu vet inte jag vad som menas i varje fall med gardiner och Svea... och GSK är klart!!

    SvaraRadera
  42. Jag bara älskar din blogg Linda

    SvaraRadera