17 oktober 2009

Ge mej nå!

Pust, vilken hosta gör ont mest överallt i både lungor och hals när man hostar! Å skallen sprängs av all hosta. Hostar så man spyr! Letat igenom hela medicin förrådet männ näää, var inte mycket jag kunde hitta där som kan råda bot på detta. Tror det finns botemedel för allt annat förutom denna hosta. Så det var bara stänga igen lilla apoteket.

Försöker även få Emil äta något också, men han tvärvägrar totalt! En flaska välling åt han i morse det är allt. Annars har vi erbjudit det som finns i detta fattiga hus. Banan, fil, yougurt, burkmat, hamburagre med bröd, korvbit men det passar inte junior alls! Ja vad gör man när dom inte vill äta (?) ja jag vet då inte. Går ju inte att tvinga i heller, men jag tycker våran lilla kille behöver äta lite. Har ju inte så mycket ta av vill jag mena.
Ta med honom till ica sen och hoppas verkligen han pekar på allt möjligt där så kanske han vill ha något om han får bestämma själv då, om han orkar hålla sej vaken för han har inte sovit någon middag i dag och Liam sov bara en time så jag skulle kunna tänka mej att klockan sju sover pojkara.

117 kommentarer:

  1. Du är bara så fucking störd du. Säg som det är du orkar inte ge han mat.
    Ge upp barnen dom har det bättre hos någon annan, gör dom en tjänst. Säg att du inte orkar med gör det, ser mycket finare ut så slipper socila hämta dom och gå med på LVU så har du gjort barnen en tjänst också.

    SvaraRadera
  2. Men sluta!!!
    Har man ett sjukt barn hemma som inte vill äta är det väl inte Lindas fel??
    Då försöker man väl erbjuda lättare mat som är enkelt och gott att äta!!
    Ställer du dig och gör en köttgryta till ditt/dina sjuka barn eller? Själv bjukar jag till och med bjuda på glass!! USCH vilken dålig och orkeslös morsa jag måste vara! Du har nog inte ens några barn du e!!

    //H

    SvaraRadera
  3. Inlägg nr 1, vad jävla störd! Du bär inte på mycket kunskap du inte. Önskar såna som dej ett rent helvete!!!!!!!

    Inlägg nr 2, tack! Tur det finns några som vet hur det är att ha kidds! Det värmer <3

    SvaraRadera
  4. varför önskar du alla ett rent helvete. kan du inte vara lite snällare du?? om ett barn är sjuk så är det sjuk. det är inte mamman eller pappans fel. det blir ju bara så.
    men ja är inte nu förvåndad att folk blir lite sur på dej.. du ber ju alla dra åt helvet du...
    kan du inte svara som en vuxen då.. ???????????
    eller är du så full av ilska du linda!!!!!

    SvaraRadera
  5. Säg med du då som verkar vara så duktig och klok. Tycker du inte att jag har full rättighet att be sånt folk dra åt helvete som skriver om en massa LVU LVU LVU. Var ett jävla snack om det där LVU och jag blir totalt störd av dom där tre bokstäver och ja som du säger full av ilska. Det kommer jag jämt bli så du behöver inte oroa dej att jag tappar ilska på det i varje fall.
    Sen skall jag säga att jag ber inte alls allt folk dra åt helvete, det har jag ingen andledning till. Men vill man hålla på om LVU LVU LVU då kan jag inte annat än be dom dra så långt åt helvete det bara går att komma. Så är det.
    Varför måste man blanda in LVU hela tiden. Kan någon vettig männsika säga det till mej? Så många som följer min blogg någon måste ju för fridens dagar tycka att det är väl inte bloggarnas avdelning att hålla på med LVU, näää det suger!

    SvaraRadera
  6. ja tycker du inte ska bry dej ja. tänk på dina barn istället.. och din familj..
    om du vill ha hjälp som måste du vill det med.. ingen som tvinga dej heller.. tror du att man kommer långt på att seja en massa duma saker om folk.. eller vad tror du..???

    SvaraRadera
  7. Nää man skall inte leka med såna där ord tycker jag, det skall man inte uttala sej om helt enkelt till en massa männsikor.
    Vet inte riktigt vad du menar med "om du vill ha hjälp som måste du vill det med..ingen som tvinga dej heller.." förklara gärna eller så.

    Nä det har jag inte sagt att man gör heller. Men dom där bokstäver tar väldigt hårt, det tar jävligt hårt att vara utsatt hemma hos oss, tar jävligt hårt med alla utredningar, det tar jävligt hårt att se barnen fara illa på skolan och med en andra massa idiotiska människor som jävlas med dom.
    Jag kan ta en massa vad skall jag säga kritik som jag gör fel på det är inga problem och jag kan diskutera det utan att be folk dra åt helvete. Men kliver man över gränsen så har man då rättighet att ställa sej i försvar. Vad tror visa igentligen, att man är en "terminator"

    SvaraRadera
  8. om dina barn far illa varför gör du inget ått det då.??????
    eller du kanske har gjort nått?? barnen är allt man har. så man gör vad som helst för dom.ber du din arbetskamrater dra ått helvet med då. ? så fort dom fråger dej nått..
    eller hur gör du då????ocg din chef med..

    ny som skriver.

    SvaraRadera
  9. Men vad skall jag göra åt det då tycker du, jag föröker ställa upp och finns för dom till två hundra procent, men jag kan inte närvara vid dears sida 24 timmar per dygn. Dom är väl på andra ställen en hemma också. . .
    Det enda jag gjort det är att jag ställer upp på kiddsen i den mån jag kan och orkar, vem gör inte det.
    Mina arbetskamrater? Chefen? Näää jag har inget jobb så det känns som om att det är lugnt på den fronten!

    SvaraRadera
  10. du sa ju att dom far illa i skolan.är du med dom där med dom? och säller upp för dom där med? har du prata med deras lärare? om ja är en mamma ska ja vet vad ja ska göra eller hur?
    man sitter ju inte hemma och tror det blir bättre... man måste väl dit och vara med sina barn och se vad som händer där. eller hur..?? prata med rektorn över det.. dom kanske har en pappa som kan åka dit med.. du är väl inte ensam du?? du måste gör göra nått om barnen far illa på skolan.. eller hur linda?????

    SvaraRadera
  11. Jajamänsan så är det och jag agerar direkt när det har varit något där så det är inga problem, nej jag lever inte ensam som du ser, har en helt underbar man, han är mitt allt! Ååå han ställer upp för sina barn så jag kan inte ens ord förklara. Så det är inga problem, men jag menar visa barns föräldrar dom snackar så mycket hemma som deras kidds får höra och sen är snacket igång. Det är det som är sorligt, att föräldrar kan bete sej så illa mot sina barn. Skrämmande! Usch ja!

    SvaraRadera
  12. en annan nu.
    nu har du fel linda.. så vit ja vet.. så är inte sanna o oskar hans barn.. har ja för mej nu.. ja har sett dom gått med en annan ja.. han varit på badhuset med dom.. och det..
    vet han av att sina barn far illa på skolan då?
    det är väl hanns barn med.. eller hur???så sej inte att han är pappa till dom.. om du gör det. så ljuger du.. punk slut..

    SvaraRadera
  13. Tror inte att du behöver "ha för dej" att det är så. Sen kan man ju undra en massa andra saker med det kanske är lättare att ställa dom frågorna till han så får han själv försvara sej i dom frågorna. Jag gör liksom mitt jobb här i från medans somliga väljer att släppa ansvaret helt och delvis.

    SvaraRadera
  14. okej,.. vem är han då? så ska ja fråga han med.
    hur får ja tag i pappa till sanna och oskar då??
    vad mener du släppa ansvaret helet och delvis?
    nyfiken????

    SvaraRadera
  15. Ja nog tror jag allt att du vet vem han är. Det tror jag nog, eller också gör du som så kom och knacka på min dörr om du inte kan få reda på det så kan jag tala om det för dej.
    Ja beter man sej på det sättet han gjort så anser jag att att man delvis släppt hela ansvaret på en och delvis på den andre. Så är det.

    SvaraRadera
  16. okej,, ja har läst din blogg nu ett tag.. och där står det att du har suttit i fängelse.då är min fråga. vem hadde dina barn då? och vem tog det stora ansvaret då?? vad det du med då eller?? och du sejer att du har kämpat i 6år. och det står ju att du var i fängelse i 15 mån. ja får inte ihop det ja..vem tror du kämpa för sina barn när du satt i fängelse då? jo barnens pappa.. sen sejer du att inte han ta nått ansvar... det sämmer inte för mej det..
    vart har barnen varit om inte pappan har tagit sitt ansvar då?så sluta gnäll du..men du sejer att alla prater skit.. men vad gör du då? tar du ditt ansvar då???och vem tog det stora lasset när du var i fängelse då? jo inte du ialla fall.. det vara pappa det..så tänk vad pappa har gjort för dina barn.. om inte han hadde varit där för sina barn. då hadde du inte dom heller.. så ängelt är det.. SÅ SLUTA GNÄLL!!!!

    SvaraRadera
  17. Kanan att du hänger med här på bloggen det låter toppen det! Ja jag har avtjäntat ett fängelstraff det stämmer mycket bra. Stämmer också mycket bra med 15 månader som är Hovrättens dom. Jo han hade hand om dom när jag satt bakom lås och bom det hade han eftersom jag alltid haft dom själv innan, ja förutom varannan helg då. Men han växte på sej under tiden jag satt och mognade på så att säga. Han hade det största ansvaret för Sanna o Oskar och sen deras stödfamiljer som behövdes när jag satt där mellan år 2005-2006.
    Självklart hade han ett stort ansvar, precis som jag alltid haft innan det. Precis lika mycket som han borde haft innan och som han borde haft efteråt. Men det är liksom omöjligt att göra något åt dåtiden. Det är ju här och nu och framtiden som man liksom får försöka styra så allt blir bra. Men det kan vara lätt att bli slapp hänt efter en tid också tydligen.
    Man kan inte bara göra ett bra jobb en viss period och sen skall det räknas som om att nu har jag gjort det här så nu behöver jag inte vara duktigt längre. Så fungerar det inte. Det är helheten och framtiden som räknas tycker jag.
    Visst har jag berömt han många gånger när jag satt, hur mycket som helst flera gånger inte ens mina fingrar och tår räcker till men efter allt som hänt sen 24 Maj 2006 så tar jag tillbaka allt vad beröm heter, jag visste inte vad som pågick och jag kommer aldrig aldrig att förlåta visa bitar det kommer jag inte göra. ALDRIG!!! Kommer aldrig att ske, så är det. För mina ungar skall ha det bra och det som inte är bra för dom det skall bort och det skall ändras på så är det bara.

    SvaraRadera
  18. du är så patisisk du linda..

    SvaraRadera
  19. Vaa? Skratt vad fan är det? Patisisk? Nu hänger jag inte med seddu.

    SvaraRadera
  20. Kram Linda, hoppas du tar dig igenom dagen. Försök att inte ta åt dig av den "anonyme" här på bloggen.

    SvaraRadera
  21. Tack snälla du!! Ja jag skall försöka ta mej igenom den här dagen också, nää jag tar inte åt mej av allt det gör jag inte, men jag har gärna dialoger med både vän som fiende, men blir det påhopp som det här med LVU det är bara för mycket.
    Tack för att du finns! Kram

    SvaraRadera
  22. hejsan!
    ja är en som känner åke ja. har kännt han många år nu. så ja vet vad han gör för sina barn. och vad han har fått stått ut med. under dessa år. och ja lider med barnen att dom ska ha det så här. men det kanske blir bättre nått tag.han har prata med mej han. så ja vet nästan allt ja. och ja bor inte i edsbyn ja. ja bor ganska långt från edsbyn.. man ja känner till ganska mycket ja..om du tycker att åke ska ha barnen. varför söker du inte om det då.. då slipper du ju han. och då får du gör som du vill ju.. då blir ju ditt liv lättare ju.. eller hur.. du vekrka ju störa dej väldigt mycket på åke.. han är ju dina barns pappa ju..ch ja vet ganska mycket till ja.. men det tänker ja inte ta upp.. det är mellan dej och åke det..
    men ja önskar dej lycka till med ditt liv..

    SvaraRadera
  23. Jag suckar bara! Hur orkar folk ens bry sig? Personangrepp är vad det är och inget annat! Man blir bara så ledsen när man läser vissa kommentarer så det finns inte! PATETISKT!

    SvaraRadera
  24. Åh så kommer lilla madde och är räddaren i nöden igen....tycker du ska sopa rent framför din egen dörr först!!

    SvaraRadera
  25. Anonym: Och vad får dig att tro att du känner mig så väl för att kunna säga så?

    SvaraRadera
  26. Madde: Ja du jag vet inte det är bara otroligt att folk kan skriva såna där saker, men dom kanske inte har bättre förmåga en så. Kan ju vara så helt enkelt!
    Förgående inlägg anonym: Då tror jag inte att du vet allt lilla du och ser allt heller det är ju inte möjligt eftersom du skriver att du inte bor i Edsbyn utan ganska lång bort. Det säger mej lite om det här med att du inte kan se allt som händer. Sen kan man inte bara lyssna på en heller eller kanske någon som bara hört ryktes väg, tycker det är bättre om man tar fram fakta i så fall jag. Så är det!
    Nää varför skulle jag göra det för, barnen har rätt till sina föräldrar så är det men ibland händer det saker som gör att föräldrarna inte har rättigheter till sina barn så är det beroende på hur man "handlar" så att säga.
    Nää du behöver inte ta upp en massa saker du vet och sen är inte det mellan mej och Åke heller så. Utan det är väl er e mellan det! Blanda då inte in mej i varje fall! Nu usch nej! Ja jag passar på att önska samma sak tillbaka, lycka till med ditt liv ta hand om det för det är ju så, lägger man ner en massa energi på andra och inte ser sina brister och fel så tappar man ju själv taget om sitt liv. Så ett litet tips, ta hand om dej och dina.

    SvaraRadera
  27. Och har inte jag lika stor rätt att lägga in en kommentar som du tycker att du har kanske?

    SvaraRadera
  28. Hörredu anonym! Madde har rätt till sina egna åsikter precis lika mycket som du har så klaga för i helvete inte på henne. Hon har väl rätt att yttra sej hon också, varför skall alla som bara sitter och kastar skit på oss/mej yttra sej för. Nää du, passa dej själv du och sopa rent framför din egen dörr! Ååå passar det sej inte att få kommentarer tillbaka eller så då tycker jag att "duktiga anonyma" kan lämna bloggen. Snacka om att inte tåla mothugg!!!!

    Madde stå på dej!!! Love you my friend!

    SvaraRadera
  29. Och så hoppas jag att jag kan få ett svar av Anonym som tror att du känner mig så väl att du tycker att du kan säga något sånt.

    SvaraRadera
  30. Personangrepp är det väl när Linda skriver bl a över sina barns pappa och andra hon inte gillar?????????? Äckligt.

    SvaraRadera
  31. Det va inte svar på min fråga!

    SvaraRadera
  32. Jag undrar varför du tror att du känner mig så väl att du tycker att du kan säga att jag kan sopa rent framför min egen dörr först?

    SvaraRadera
  33. Det kan jag inte svara på för jag är en annan anonym.

    SvaraRadera
  34. Aha! :0) Lite svårt att se skillnad på er Anonyma :0)

    SvaraRadera
  35. Hahaha. Förstår det. Här på nätet är vi rätt lika varandra...

    SvaraRadera
  36. Haha! Ja, verkligen! Man borde döpa er till Anonym 1, Anonym 2 osv. Så man ser skillnad på er :0)

    SvaraRadera
  37. Eller varför gör man ingen signatur kan man tycka blir lite lättare att svara tillbaka till rätt anonym.

    SvaraRadera
  38. SUCK! Att ni orkar! Det är ju för faen rena hönshuset

    SvaraRadera
  39. Har inte kommit på nån bra signatur men kanske vi alla här fixar en signatur nåt tag.

    SvaraRadera
  40. Kvack, kvack ja nog är det de allt. Men jag tror det sitter en tupp med alla hönor också. Ghaa ha ha!!
    Ja men det är väl inte så svårt, man kan ju ta vad som helst, en bokstav, ett ord eller ja vad som helst! Kallas för dålig fantasi eller.
    Men det vart nog någon liten höna som blev tyst nu, jobbigt få mot hugg....

    SvaraRadera
  41. Ja nu blev det jobbigt med det här mothugget.

    SvaraRadera
  42. Jag tycker bara att jag kan få ett svar av den anonym som "hoppade" på mig! Fegt att tycka att man kan säga något och sen inte kunna svara om man får svar.

    SvaraRadera
  43. Hej Linda!
    tänkte bara hålla mig på din sida iaf..
    den här ANONYM verkar ju ha väldigt stora problem med sig själv enligt min åsikt, jag studerar psykologi så en liten aning har jag faktiskt om de här..Håller till fullo med dig iaf... Sen kanske ANONYM ska ta och gå en kurs i svenska och en stavningskurs.. Man kan ju börja fundera om ANONYM är en nyinflyttad flykting eftersom att ANONYM varken kan stava eller uttrycka sig på rätt sätt mot en vanlig svensk människa som du :o) Tycker verkligen att ANONYM kan sluta kommentera allt du skriver!! Eller visa sitt rätta jag istället för att stå som ANONYM hela tiden. Extremt löjligt! Stå för det du skriver ANONYM!

    Kram kram lycka till Linda!!

    SvaraRadera
  44. En av dom anonyma stavar fel men det gör även bloggerskan... Är hon också flykting? Bör gå en stavningskurs?

    SvaraRadera
  45. Hmm ja men hon står för de iaf :o)
    Varför är du och hackar på allt hon gör ANONYM?

    SvaraRadera
  46. Sluta läsa hennes blogg tycker jag om du(ANONYM)verkligen inte kan låta henne vara ifred..
    Ta de öga mot öga istället för att göra som du gör just nu!

    SvaraRadera
  47. Du kanske bör sluta läsa kommentarerna?
    Jag hackar inte på allt hon gör. Har skrivit några få inlägg.

    SvaraRadera
  48. Till alla er som är Anonyma: Snälla! Det finns en liten rullgardinsmeny under kommentarsrutan där det står: Kommentera som. Där kan man skriva in Namn/webadress. Skriv ett alias! Så slipper det bli missförstånd och man kan hålla isär er.

    SvaraRadera
  49. Hmm några få inlägg bara... å du hackar visst på henne, vad e din drift i de hela? Varför bry sig om vad hon gör? Har du inget bättre för dig? Kanske du går hemma utan jobb?
    Sen så måste jag väl läsa kommentarerna om jag ska kunna svara, eller hur?

    SvaraRadera
  50. Anonyma som skrivit dom sista gångerna här.18 oktober 2009 kl. 14:49

    Varför svarar du på kommentarer som är menad till Linda? Nä, har inte hackat men däremot "rättat" till då saker här i bloggen som inte stämmer. Som jag VET inte stämmer. Inte vad jag tror...
    Kan inte svara på alla andras anonyma inlägg men nu har du fått svar av mej på det iaf. Jobb har jag, bättre saker har jag för mej men det är ändå intressant att läsa bloggen. Därför läser jag den för precis som Linda skriver: den är till allmän beskådan. Om hon inte kan ta alla kritiska inlägg så skulle hon lösenordskydda den. Även det har hon skrivit. Sen att det blir fula påhopp osv det försvarar jag inte. Men det tycker jag att jag ser både bland kommentarer och i bloggen.

    SvaraRadera
  51. Ja men visa ert rätta jag istället.. Varför sitta som ANONYM och kommentera? Det är väldigt fegt gjort tycker jag.. Och allra helst du ANONYM som skriver att du VET hur saker och ting ligger till.. Ta de öga mot öga med Linda istället..

    SvaraRadera
  52. Förstår du verkligen inte varför vi är anonyma? Då tycker jag att du ska ta dej en rejäl funderare och läsa bloggen genomgående.

    SvaraRadera
  53. Förresten Anonym, Vet du ens vad kritiska betyder? För de e en jäkla skillnad på kritik och på kritiskt!! Bara så du vet till nästa gång,ta och köp dig en ordlista till nästa gång du kommenterar, använd inte ord du inte förstår innebörden av..

    SvaraRadera
  54. Ja men dom som e Anonyma e rädda för att visa sin riktiga identitet..

    SvaraRadera
  55. Förstår DU att kommentarerna är till Linda? Läst psykologi? Då vet du att människor är olika och av olika anledningar varken vill eller vågar säga direkt till personen, ÖGA mot ÖGA. Nästa kommentar svarar jag Linda eftersom det är till henne jag skriver och inte till dej.

    SvaraRadera
  56. Ja men självklart förstår jag de, varför skulle jag annars kommentera? Läs mitt första inlägg så förstår du kanske, alla har rätt att komma med åsikter eller hur?

    SvaraRadera
  57. Om alla har rätt att komma med åsikter, varför får man då enligt dej inte vara anonym då. Som du skrev: "Ja men visa ert rätta jag istället.. Varför sitta som ANONYM och kommentera? Det är väldigt fegt gjort tycker jag.. Och allra helst du ANONYM som skriver att du VET hur saker och ting ligger till.. Ta de öga mot öga med Linda istället.."
    Och som jag sa, jag försvarar inte alla inlägg, försöker att undvika personliga påhopp mm. Over and out.

    SvaraRadera
  58. hejsan.. nummer 10 är ja..
    varför inte leta rätt på barnens pappa. så får han förklara sej. linda kan väl ej så för det han gör..
    eller vad tycker linda om det?så det inte blir någon fel. så får alla reda på hur det ligger till.. så det inte blir nått fel i detta här
    mvh nummer 10

    SvaraRadera
  59. Det går framåt! :0) Nu har vi en Anonyma, en Smurflisa och en 10:a! :0D Toppen! Då kan man skilja på er i alla fall! :0)

    SvaraRadera
  60. Ja de låter mycket bättre, blir bara lite smått arg när de blir personliga påhopp på vissa personer..

    SvaraRadera
  61. Sara: Jo, men vissa grejer får man helt enkelt lära sig att skaka av sig så fort det hoppat på en! Annars skulle man bli lika knäpp som vissa andra som hakat upp sig på en massa saker.

    SvaraRadera
  62. Anonyma och SmurfLisa är samma personer. Efter jag skickat inlägget kom jag på det briljanta namnet SmurfLisa. Så ni vet ;)

    SvaraRadera
  63. Ja gott folk! Vet inte men jag skulle ju kunna ordna till en liten trevlig plats att träffas på, nu blev det rörigt med alla anonyma inlägg här. För jag kan inte hålla er i sär mer än att vissa inlägg är trevligare än andra.
    Ja jag har då inga problem med att ta det öga mot öga heller så det är lugnt det. Det gör jag så gärna, säg bara plats, dag och tid så fixar vi till det. Så det ser jag fram emot i så fall, med glädje! Eftersom man inte kan svara på Maddes inlägg heller, fega fan!
    Sara: ja det låter bra att du studerar psykologi, det kommer mer än behövligt det och som det verkar så har ju visa anonyma ett jävligt tråkigt liv det måste dom ju ha verkligen. Måste vara jobbigt att skita i sej själv och bry sej i andra i stället. Hemsk tanke! Ja nog står jag för mina stavfel allt och att det kan bli lite fram och tillbaka i skrivandet så att säga, men som sagt det bjuder jag på. Men den anonyma verka ju inte erkänna sina fel och brister som vanligt. Men det är då inte mitt bekymer, tycker dom är små fegisar. Stå upp i stället tycker det kan väl inte vara så farligt. Så jag håller med Sara fullt ut, tack för dina ord! Kram
    Sen du anonym som ja (fan döp er för fan så man kan skriva svar till rätt människa eller vad det du nu än är)rättat till en massa fel i min blogg för att du vet? Var då det dumaste jag hört. Nää du det har du då inte gjort, en miss där i varje fall, för du vet inte allt du inte uppenbarligen inte. Så är det! Se och lär!
    Lösenordsskydda min blogg? Näää verkligen inte, jag har inget att dölja.

    SvaraRadera
  64. Anonyma SmurfLisa: Ok! :0) Då kan vi stryka Anonyma från listan! ;0)

    SvaraRadera
  65. Linda: Ja, det vore verkligen på sin plats att få ett svar på min fråga.

    Anonym som skrev direkt till mig om att jag kom in som en räddare i nöden och tyckte att jag kunde sopa rent framför min egen dörr först: Jag vet inte hur jag ska tolka det, så det vore lämpligt med en förklaring på hur du menar så att jag kan få någon klarhet i det. Och sen struntar jag faktiskt i hur rent det är framför min dörr. Min dörr är öppen, så kom in vet jag och kolla hur det ser ut på insidan istället innan du dömer mig! Du varken umgås med, eller känner mig, så jag förstår inte hur du kan tro att du vet hur och vad jag är?

    SvaraRadera
  66. Ghaa här kommer nya inlägg medans man skriver ett inlägg, ser några har varit på dop i varje fall och fått sej ett litet namn. Mycket bra nu kanske det går lättare. Sen om man är anonym eller inte det skiter jag i, fullkomligt. Men grejen här på bloggen var att det är så jävla svårt att hålla i sär vem som är vem. Visst jag skulle också vara rädd om min identitet om jag satt och jävlades med folk självklart. Man har ju en andledning, som vanligt så är det ju så dom som går ut med en massa hot, jävelskap, trakasering och gud vet vad det är ju dom som är rädda, rädd att avslöja sin identitet för då är man helt plötsligt rädda. Men det är bra för det tycker jag ni kan göra också, sitt där och var små rädda möss gör det. För det smäller lätt skall du/den/dom veta det gör det. Folk som inte är rädda det är ju dom som törs stå för saker och ting, som inte jävlas med sabotage och allt sånt. Man väljer ju själv!

    Ni får ställa om någon fråga till mej om jag missat något. Inte mitt fel att ni som inte döper er från början kan få ett svar.
    Nr10 jajamänsan, leta upp han ni om ni har några frågor för jag tänker inte ansvara för hans handlingar det tänker jag inte göra och inte för hans åsikter heller. Så det som rör honom får ni vända er till han. Jag har ingen kontakt med han och vill inte ha och kommer aldrig att ha heller. That`s it! Så allt som rör han det kommer jag absolut inte svara på!!!

    SvaraRadera
  67. Ja Madde det tycker jag också, väntat länge nu men det svagaste ger upp tydligen!! Fegt! Hur man nu från början kan yttra sej om någon annan så där som man inte känner det är mej bedrövligt! Men det är rena rama avundsjukan det är det! Känsligt att inte få alla på sin sida! Om man nu måste stå på någons!

    SvaraRadera
  68. nummer 10
    hej.. tack för det svaret linda..
    nu hoppas ja alla hör av sej till lindas barns pappa och pratar med han..
    så linda slipper denna skit..

    SvaraRadera
  69. Nummer10 ja dom får då höra med han! *tack*

    SvaraRadera
  70. Men vad tyst det blev, tänk om man kunde få se ett svar till Madde nu då... Tycker jag hon är värd att få!

    SvaraRadera
  71. Linda stå på dig ta inte skit från alla som verkar bete sig som skit. Ingen är perfekt, Ingen kommer bli perfekt. inte ens Gud är perfekt.

    SvaraRadera
  72. vad har åke gjort som är så hemskt? blir lite nyfien på vad de är, alla andra verkar veta vad han gjort och inte gjort..

    SvaraRadera
  73. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  74. Oj! Råkade ta bort det jag skrev!

    Det som är mellan Linda och Åke, borde stanna mellan Linda och Åke tycker jag!

    SvaraRadera
  75. hejsan. gurkan du får väl fråga åke då.. så får du svar..

    håller med dej ja madde..
    då ska inte någon av dom skriva ut något om dom heller då.. ja ser att linda har srivet om åke.. inte snällt det då.. eller hur madde?

    SvaraRadera
  76. Håller med Madelene.

    SvaraRadera
  77. Bryr sig: Japp jag tänker stå på mej för ingen skall då få köra över mej i varje fall! Så är det! Järn mot järn nu!
    Gurkan: ja vad har han gjort som är så hemskt då, folk i byn vet då det mesta och det lär ju inte vara någon hemlighet i saker och ting som vandrar, men eftersom du intresserar dej och verkar veta en hel del så tror jag nog du vet annars kan du ju fråga någon inne på ica. Eller ja ta kontakt med Åke så får han stå för sina handlingar och gärningar. Han får förklara sej själv och använda sitt eget försvar det är ju så. Därför att jag inte går in på det har sina orsaker för att skydda som i detta fall Sanna och Oskar så är det. Så frågor om sånt får ni vända er till den det berör.

    SvaraRadera
  78. Ja de är bra Linda. Men var rädd om dig en vacker dag kanske du rasar de får inte hända. De finns folk som tycker om dig o din familj det är de som är de viktigaste. Nu lämnar jag denna blogg för idag. Ha de bra o sköt om familjen.

    SvaraRadera
  79. Anonym: Nej, det är inte snällt av Linda att skriva ut saker om Åke. Men förstår om hon vissa ggr kanske blir så arg, om det har inträffat något som retar henne, eller annat, att hon kanske ändå skriver ut något, då hon har bloggen som ger henne en chans att kunna säga vad hon tycker och tänker! Försvarar inte att hon skriver ut såna saker, men att jag kan förstå varför hon kanske gör det.

    SvaraRadera
  80. jag säger väl inte att jag verkar veta en hel del, jag kommer inte ens från edsbyn och jag har ingen aning om vad som har hänt eller vilka rykten som går, men förstår om du inte vill berätta, men man får väl fråga utan att man ska få massa mothugg eller`?! man kan väl bara få ett nej om man inte ville berätta...

    SvaraRadera
  81. gurkan: Tyckte inte att det fanns några mothugg i svaret riktat till dig. Va nog mer en förklaring till att hon inte vill berätta.

    SvaraRadera
  82. hej
    tack för det svaret..
    men tänk om alla ska sriva som hon gör då?
    då blir det ju inge bra ju.. eller hur..
    det kan ju vara fel person som läser detta och då kan det bli fel ju.. om du förstår vad ja menar..
    och där finns ju barn med ochså.. då kan dom få se saker som dom inte ska se.. eller har ha fel?? finns ju folk till allt idag. och inte tar någon som helt hänsyn till barn.. eller ha ja fel i detta nu.. om ja har det.. så har ja det... villa bara seja mitt ja..
    och man hör ju så mycket på tv idag. om olika saker och det.. man blir ju lite rädd när man läser detta.. vad händer hos denna familj och barnen,, ja vill sluta med detta och seja detta ja.. om fel person läser fel. så kan det bli så mycket fel. kan bli så mycket missuppfatninger med allt.. men hoppas det går bra för barnen.. tack för mej!

    SvaraRadera
  83. Bryr sig: ja det är lätt att hänt att det rasar och det har det väl fläckvis gjort också, för har jag jämt tänk: men att man orkar alltså aldrig man bryter ihop. Jag hade fel, det gör man till slut. Därav så har jag ju fått ett mående som inte är det bästa, jag har rest mej från liggande så många gånger och nu är det sämre att kliva upp. Så jag tappas med en massa problem i mitt dåliga mående som att t.ex ta tag i saker och ting, få saker och ting gjorda det fungerar inte alltid p.g.a stress, panikångest, mitt tålamod, mitt svängda humör och en hel del till. Jo det vet jag det finns en massa männsikor som bara älskar oss det är ju så. Så otroligt älskad av många och hatad av många det är ju så.
    Madde:ja det är sant det kan komma både det ena och det tredje ur mej det gör det men det har sin förklaring det och du gör det bra som kan se varför det blir så. Tack!
    Gurkan: eftersom det kretsar så mycket edsbybor här och jag tror att dom flesta är det så tar jag för givet att dom vet vad som händer och sker. Eftersom jag har barn att skydda så kan jag inte gå ut med den infon. Men du kanske kan hitta något i min blogg. Här i bloggen blir det en massa mot hugg det gör det och ja.. så är det.

    SvaraRadera
  84. Anonym som slutade med, tack för mej: (döp dej gärna till nå namn, blir väldigt rörigt att svara annars)
    Ja tänk om alla skulle skriva som jag gör då hade ni väl fullt upp, kanske inte arbetslösheten var så stor heller. Kanske nya yrket att hänga med i bloggens värld. Vad vet jag! Som förslag åt regeringen till lite Edsbybor. Ja tänk om fel personer läser, ååå hu jeda mej! Det tror jag inte att dom gör, kan då inte se någon fel person i varje fall eftersom bloggen är öppen så är det bara att köra på så att säga. Så här är det: Mina inlägg som jag gjort i min blogg sen vad blir det då Mars i år och fram tills nu och fortsättningsvis också dom står jag får. Rakt av! Tveklöst! Inga problem... mina kommentarer står jag också för helt öppet. Så inget mej emot, sen är det upp till var och en vad ni skriver och inte skriver. Erat får ni själv ansvara för jag tar hand om mitt!
    Ja vad händer hos min familj och barnen, vet inte ja följ bloggen så får du se, ett litet tips bara! Eller vad vill du skall hända då, för det är väl det somliga brinner för antar jag att det skall hända något att man skall kliva över gränsen. Edsbybornas (somliga alltså) största nöje, se dom falla.

    SvaraRadera
  85. Anonym: Vet inte om ditt inlägg va riktat till mig då jag svarade någon anonym tidigare. Men jag svarar i alla fall. Vi hanterar alla problem på olika sätt. Alla är vi olika. Vissa hanterar svårigheter och motgångar med att Tala öppet om det, andra kanske väljer att hålla tyst. I det här fallet så hanterar Linda sina problem genom att öppet tala om vad som händer och sker i sin blogg. Rätt eller fel? Där har vi alla olika åsikter. Vissa saker kan man nämna enligt min mening, och andra saker hade jag, jag säger nu jag, valt att hålla tyst om, Men alla gör vi våra val, och Linda har valt att göra på sitt vis. Om "fel" personer läser bloggen, nu vet jag inte riktigt vad du menar med fel personer...men om vi antar att barn läser bloggen. Då tycker jag att om man som förälder inte vill låta sina barn se sidan så kan man sätta in barnsäkerhet på sidor på internet. Att barn är ute på internet idag är oundvikligt, och att denna blogg skulle vara det värsta de kan hitta på nätet har jag svårt att tro. Och att denna blogg skulle vara hemskare än de miljontals bloggar som finns i dag att läsa, har jag också lite svårt att tro. Men om specifika barn, som kanske har med saker och ting att göra i just denna blogg, läser och är så pass stora att de förstår innebörden av inläggen, så tror jag att det är en helt annan sak. Men är de så pass stora så de kan läsa och förstå vad som skrivs, så kan de även förstå en förklaring av sina föräldrar till varför det skrivs sånt som det gör i den här bloggen. Kanske är lite svårare att förklara sidor där det visas självplågeri, porr och andra olämpliga saker som förälder.

    SvaraRadera
  86. Rätta mig gärna om jag har fel eller misstolkat någonting.

    SvaraRadera
  87. Såg en till sak nu...om du menar att barn i deras familj kan se bloggen och missuppfatta det som skrivs, så tror jag inte att de läser något nytt då det säkert pratas om det hemma med. Det de inte läser i bloggen får de nog reda på genom samtal hemma kanske. Jag vet inte, men det är vad jag tror. Så hela situationen, allt bråk, alla missförstånd och svårigheten med att komunicera mellan parter som är inblandade tror jag påverkar barnen mer än inläggen i denna blogg.

    SvaraRadera
  88. Madde vad skall jag säga: Jag gillar ditt inlägg och blir så klok av det så jag säger bara: Helt rätt det du säger och plus i kanten så stavar du rätt också! Tack för att du finns!

    SvaraRadera
  89. Tycker i varje fall som någon annan här, LVU rakt av. Varför tveka? Vad väntar man på? Hur kan sociala bara stå och titta på när något är som det här med dom här barnen vad är dom så rädda för här i Edsbyn? Barnen bör väl få hjälp, för föräldrarna värkar det inte finns botemedel för. LVU till barnen så är det lugnt sen. Heller hur Madelene du som verkar skriva så mycket klokt! Har det här varit min stad så har det inte varit annat än LVU dom har ju suttit på anstalt båda två! Bedrövligt av Edsbyns social!

    SvaraRadera
  90. Anonym: Så bara för att nån suttit på anstalt så ska man få barnen omhändertagna? Varför? Och Vad får dig att tro att du vet så pass mycket om dessa barn att du kan säga LVU på en gång?

    SvaraRadera
  91. Jävla anonyma hora!!! Skulle kunna ge på dej så jävla mycket stryk så du inte kunde stå upp!

    SvaraRadera
  92. De som tror att LVU är lösningen för barn som har det bättre än många andra barn är ju totalt vilse i pannkakan! Tror ni verkligen att barnen mår bättre av att komma ifrån sina biologiska föräldrar? Sin mor som fött fram dem, älskat dem och tagit hand om dem i alla väder (förutom anstalts tiden) Men som ändå brydde sig under den tiden! Att barnen mår bättre av att slitas från sina rötter! Att få flytta hit och dit pga av att fosterföräldrar tycker att de är ohanterliga mm.mm. Det är bara en mor som klarar av sina egna barn och kan älska den på ett sätt som de vill bli älskade på. En mamma är en mamma! Tror du att barnen tänjker som du gör? Barn älskar sina föräldrar oavsett! Och när någon som inte har en aning om hur de här barnen har det hemma! INGEN av er som skriver LVU har varit innanför deras dörrar hemm verkar det som! INGEN har rätt att uttala sig om LVU! Det här har totalt gått åt helvete med alla som tror att de kan öppna käften bäst fan dom vill! Sånt gör mig så arg så det finns inte! Ni som kommenterat anonymt och sagt LVU på en gång! Ge en bra förklaring till varför ni säger som ni gör, och inte så löjligt argument som att de suttit på anstalt! Tycker att det är löjligt att ni tror att ni kan säga vad ni vill genom att kommentera anonymt! Ni vet att varenda gång ni besöker denna sida så lämnar ni ifrån er IP adresser! Personangrepp och trakasserier är allvarliga saker! En polis skulle direkt hitta IP adresser och personer som ligger bakom dem. Tänk på det ni som har barn och snackar om anstalt och LVU!!!

    SvaraRadera
  93. Visa är bara så jävla störda och inte kan dom svara heller näää då!!! Kom med ett svar nu då ni som snackar sånt här skit! Va kom igen nu då!!!!! Vad fan väntar ni på!!!! Kan bjuda hem er också om det är så! Kom igen nu då! Ditt fega jävla tryne!
    Såna som dej borde suttit inne i stället och då har inte ens din jävla morsa kännt igen dej kan jag lova efter den tiden! Fuck you!

    SvaraRadera
  94. men det är ju bra om det blir mera av detta..
    om polisen blir info. då finns det mycket linda ha skrivet med.. som inte är så bra.. eller hur???madde.. eller får vissa skriva hur dom vill..

    SvaraRadera
  95. Blir mer av detta??? Tror du fattat dåligt också som inte kan läsa att man kan döpa sitt jävla anonyma till en signatur och sen har jag skrivit miljoner gånger att jag står för vad jag bloggat om och jag står för mina komentarer också, men det finns det en massa anonyma som inte gör tydligen!!!
    Ja anonym jag undrar också väldigt ofta om vissa får skriva hur dom vill????????

    SvaraRadera
  96. Linda har det redan som hon har det! Och det vet ni med! Ni står ju och ser på! Men vad är det som gör er till så elaka människor att ni tycker att ni kan sitta och säga så elaka ord? Hur skulle ni som mammor känna om någon kastade såna ord på er? Har ni ingen känsla för hur andra kanske känner det? Jag kan säga rakt av att tårarna rinner på mig när jag läser era elaka kommentarer! Att ni har mage att ens vilja hoppa på någon som ni gör! Skulle ni vilja bli behandlade så som ni behandlar Linda nu??? Har hon gjort er något? ER personligen?

    SvaraRadera
  97. Och vad har ni att göra med vad hon skriver i sin blogg så länge hon inte skriver något om er??? Så länge ni inte har ert nan med i bloggen så kan ni bara hålla käften tycker jag! Anonym säger att Linda får säga som hon vill tydligen! Ja! Så länge hon använder sitt namn och ger den det gäller en möjlighet att försvara sig så! Men när ni går in som fega anonyma och inte ens har blivit nämnda av Linda By name i bloggen så har ni ingen rätt att ge er på henne heller!!!

    SvaraRadera
  98. Läser många olika bloggar men jag säger då det... ingen har nog varit så rak som i den här bloggen(dvs Linda) . Stå på dig Linda , jag har själv i många år arbetat med "kriminella" (det är tydligen så några ser dig och din man som) som jag vet har familj, hus och ett underbart liv... vf skulle inte du klara av det?? känner dom dig som kommenterar?? och ja .. jag tror barnene tar mer skada ute i samhället än hemma... det är mobbing, både i skolorna och på fritiden.... så STÅ PÅ DIG!!! kram

    SvaraRadera
  99. Madde: du är en ängel!!!! <3
    Cia: Ja min blogg är liksom inte hemlig inte på något sätt alls och jag har valt att vara ärlig rak och öppen och kasta ur mej allt jag bara känner för i skrivandets stund. Jo jag försöker stå på mej men ilskan över såna där ord som LVU då blir jag bara hatisk så och det vet dom att det retar mej och dom vet att det smäller om det är så också, lätt att reta någon som tänder direkt (önskar att mitt humör var något av det lugnare slaget) men jag är jag och jag kan inget göra något åt så länge inte någon ger mej ett välbeprövat piller mot humöret vill ja mena. Okej låter intressant för då är ju du en som har en hel del i ryggsäcken och vet vad du snackar om. Nu vet jag inte vad du jobbat som inom det "kriminella".... Näää jag vet inte om dom känner mej dom som komenterar "jävligt" det vet jag inte, men kan ju dra slutsatsen i att det gör dom inte. Eftersom dom verkar missat en hel del i varje fall. Ja några ser en som en gång kriminell alltid kriminell, det är ju så då detta är en litet ställe. Ja barnen tar en massa skada på skolorna p.g.a att det sitter föräldrar runt omkring som vill att dom här ungarna skall ha det jävligt bland kompisar i skolan. Så är det!

    SvaraRadera
  100. Inte bara att de blir mobbade i skolan! De ser ju till så att deras mamma blir knäckt! Vad är det för jävla vuxna? De vet väl själv hur problem och dåligt mående pga av vissa saker påverkar hemma? Man blir tankspridd och har svårt att tänka på annat! Man blir ledsen och nere! Det är det dom gör mot dina barn just nu! De är vuxna människor som vet hur man borde bete sig mot andra! De gör så att dina barn mår ännu sämre genom att ge sig på dig!

    SvaraRadera
  101. Ja så är det, men jag tror nog det blev tysta föreningen här igen! Märkligt det där när det kommer en massa kloka ord, då kliver man åt sidan. Mycket märkligt! Varför fortsätter man inte att komentera då?
    Ja dom fixar ju på alla sätt och vis dom bara kan för att få en att må ännu sämre! Det är ju så, så jävligt är det! Då får man höra ännu mer att: oj oj hur skall det gå, hur har barnen det, vad händer o.s.v tycker att det är visas fel att man mår som man mår!

    SvaraRadera
  102. Men kära ELAKA människor!

    Man ska inte blicka bakåt, man ska se framåt.
    Alla har väl gjort misstag i livet mer eller mindre.

    Alla har vi gjort misstag sa Igelkotten och klev ner från rotborsten.

    SvaraRadera
  103. Yes anonym är det inte så, men jävlar vilka rivspår igelkotten fick i arslet! Oj så det svider! Tack <3

    SvaraRadera
  104. Ny anonym: Så är det! Men här får man till och med skit för att man råkar va vän med någon som begått misstag med! Kan du tänka dig? Man blir dragen över samma kant på engång även fast personerna inte känner en. Där är hon som umgås med henne so gjorde så! Henne fryser vi ut! Hon är ju totalt dum i huvudet!...ungefär så låter det! Man får inte välja sina vänner här! Man måste göra som andra hela tiden! Är man avvikande så är man inte skit värd! Alla säger att de kan ju inte säga något till en för man har ju redan valt sida, och svarar man på det att man inte gjort det så skiter de i att svara pga av att de redan har skapat sin uppfattning om hur man är! Sååååå trångsynta och totalt hjärndöda som inte kan tänka längre och på ett vuxet sätt! Jag tycker att det är skitjobbigt! Och den som har något att fråga eller säga mig kan väl sicka ett mail eller skriva någon annanstan? För jag fötstår inte varför jag ska behöva ta skit bara för att jag är vän med Linda? Kan någon vänlig själ förklara det för mig?

    SvaraRadera
  105. OJ, Här har det visst varit diskutioner sen jag var in här sist, inlägg nr.2!
    Måste bara få fråga alla er anonyma som tycker att Lindas barn far så hemskt illa så dom måste LVU:as, VAD är det Linda och Magnus gör som ni tycker är så hemkt MOT sina barn så ni har Rätten att "skrika" LVU! utan några som helst grunder? VET NI hur dom har det hemma? har ni följt bloggen? har ni sett vad fina kläder och saker dessa barn har fått? Linda skriver om sina <3:an och änglar och har många kärleksfulla namn på sina familjemedlemmar!
    SÅ det är inte brist på kärlek, omsorg, kläder eller saker ni kan syfta på, så jag undrar: VAD ger er rätten och på vilka grunder borde dessa barn LVU:as??

    //H

    SvaraRadera
  106. DETTA leder ingen vart kanske linda är den stor skit kanske inte kanske madelene är det oxå och anomym gurkan osv.... låt socialen ta de. men jag tycker det är tragiskt att ni lägger så mycke tid på detta sdom ändå inte leder någon vart . istället kunde tiden läggas på avslappnings lövningar för humöret som du berättat om linda , positiva saker i stället för detta måste ju bara bli värre av detta. ...linda försök med allt det finns något som heter kognitiv beteende terapi eller hur det heter och sen TAKTIL massage finns en i byn som kan det annelis taktil kanon för stressade själar ... tänk jag kan jag vill och framför allt tänk i varje situation vad kan jag göra för att detta kan bli en bra dag se det positiva i allt, vilken tur att soc finns som kan hjälpa oss vilken tur att mormor morfar finns i livet lika så farmor osv.... lycka till /Åsa

    SvaraRadera
  107. ursäkta stavningen är inte så bra på det såg jag för snabb/Åsa

    SvaraRadera
  108. Det är ju rätt skoj att läsa här Linda..
    Man kan ju mer eller mindre räkna ut vilka bybor som skrivit till dig... ;) Men det är inte så mycket att bry sig i.. Dom har inget bättre för sig än att gotta sig i andras liv.. Dom är lite som troll stora, fula och låter illa..
    Kram kram hoppas det ordnar sig...

    SvaraRadera
  109. Madde: det verkar inte som om du kommer att få något svar på dina bra inlägg du gör. FÖr det är så jävla klokt hur du tänker och skriver så det verkar inte som om visa har något svar på det! Jävligt nog! Men jag som du hoppas på att den/de/dom eller vad det nu är kan svara på ditt inlägg.
    Anonym H: Jag undrar precis som du varför har dom rättighet att skrika ut det, maktlösa människor som inte råder någon makt över det, tycker det är förjävligt! Men dom vill varken svara på sånt eller vad rör den texten Madde skriver och har skrivit för, då håller man käften. Anser det bara svagt och fegt och idioter är det!
    Åsa: Ja det må vara hänt att varenda kotte är en skitstövel. Men visa kliver ju faktiskt över gränsernas gräns och det som gör mej då så irriterad det är att då säger man inget mer. Sjukt värre!!! Ja nog fan är det soctanterna som beslutar i en massa saker så och det vet väl jag att dom inte kan göra dom som lägger dessa kommentarer. Men det retar mej i varje fall! Ha ha ja avslappningsövningar, tror du i din vildaste fantasi att jag skulle klara det. Nää du jag klarar inte ens av att titta på tv. Rastlös, fylld av massor av energi, ingen ro alls, måste alltid göra något (åå det har väl med att jag antagligen har någon form av ADHD möjligtvis, om man skall backa tillbaka och titta på problematiken och konsekvenser vad gäller humör o.s.v) så några avslappnings övningar kan ja ju lova dej att så blir det inte :o) Jo jag har läst lite om KBT eftersom det varit på tapet så att säga från min kontaktperson på soc, men får mej låter det som reda god natt sagan. Behöver annat för att ens orka med något sånt så. Det kan vara steg nr två nr tre det med KBT och massage skulle aldrig fungera, där har vi det med att ligga stilla igen och dels en ekonomi som inte säger Ja till det.
    Ja man försöker alltid göra allt så bra som möjliget och tänka bra och rätt, men det spårar lätt ur. Så det som är möjligt för mej är en bra utredning på mej själv och lite medicin för att orka mej. Självhjälp räcker inte alltid så lång och även det blir väldigt påfrestande och stressigt! Tack för inlägget!
    Hihi:ja det är rena rama thriller det här mellan varven, men det är skoj att kommunicera också med både fiender och vänner så att säga. Ååå du det har du rätt i vi vet väl alla hur trollen är i sagorna. Tack jag hoppas också att det ordnar sej! Kram

    SvaraRadera
  110. Hej!
    Jag har följt den här bloggen ett tag har har märkt att det är ett ställe där mycket folk samlas för att kasta skit på varandra. Till den anonyma som skrev om att madde kom som räddaren i nöden: Hade du inte ställt upp för din vän?? För om jag har förstått det hela rätt så är Madde och Linda goda vänner. Om man säger så här då: Hade det varit din vän som varit i Lindas sits och fått en massa skit kastad på sig...hade du inte då gjort samma sak som Madde och skyddat din vän?? Jo, det tror jag nog. Så tänk dig för lite innan du skriver. Nu säger inte jag att jag står bakom Linda och allt hon gör, men bara för att hon gjort fel här i livet så behöver hon inte straffas för det resten av livet. Hon har fått sitt straff och avtjänat det så det tycker inte jag att vi behöver tjata mera om. Sen att alla skriver om LVU....enligt alla inlägg så verkar det som om soc redan gjort en massa utredningar redan och hade de hittat nå bristande som kan vara skadligt för barnen...tror ni inte då att dom redan agerat efter LVU?? Så sluta tjata om det. Till alla er som hackar på Linda....tänk er in i hennes sits och försök förstå hennes situation....tänk om folk kastade skit på eran roll som mamma?? Hade inte ni blivit ledsna då?? Alla har rätt till en ny chans här i samhället så sluta hacka på varandra. Försök vara lite mer förstående. Alla är lika mycket värda!
    // En med ett stort hjärta
    Ps: Linda...jag tycker du är en fruktansvärt stark människa som orkar stå ut med alla påhopp och så vidare...jag hade inte klarat det. Madde: Du verkar vara en underbar vän som stöttar Linda...fortsätt med det!

    SvaraRadera
  111. Hej anonym!!
    Tack för kommentar, jag håller med dej fullständigt om det du skriver. Men lika rädd här att du kommer nog inte du heller att att få något svar av dom här människorna som beter sej så illa och kan kasta ur sej såna här ord. Dom vågar inte stå upp och svara på såna här frågor, p.g.a att dom har inget svar på det. Men ja vet att det straffar sej att vara jävlig på andra, kanske inte i morgon men tids nog. Men bara vänta och se om du får något svar också. Tveksamt!
    Tack det är skönt att ha em massa människor som tror på en också, vet väl ja att inte alla är emot. Ja jag försöker klara av det de gör jag på mitt sätt så att säga, men jag kan lova att jag är svagare i dag en vad jag var för ett års sen, därför att jag har blivit så omkull sparkad flera gånger och ju oftare det händer dessto svårare är det att resa sej. Därav så har jag fått ännu mer problem med humöret, mer än vad jag haft innan, förut small det och nu exploderar det direkt, jag tänker inte mej alltid för utan det går av bara farten och mitt mående över huvudtaget är inte det bästa det här med att kunna kontrollera sej, ständigt se svart, panikångest, socialfobi(sägs det i varje fall)orken att ens kunna tänka på viktiga saker allt skit tar upp min vardag, tankar om liv o död och ja en massa problem helt enkelt. Därav så blir jag så här jätte ledsen, jätte glad, jätte arg och allt. Jag har sökt hjälp eftersom jag tycker att det är okontrollerbart. Men ingen hjälp ännu! Vill ju kunna göra det bästa för kiddsen och var en bra mamma, men då gäller det att man har ett bra mående själv också för att orka. Så jag hoppas få tillbaka 80% procent av mitt mående jag tappat. För vardagen är skit tuff och kampen om överlevnad stor!
    Tack!

    SvaraRadera
  112. Ja jag tycker nog att vissa ska tänka sig för lite innan dom kastar skit på andra. Fast jag vet att det där du bor är väldigt vanligt. Tyvärr.. Folk har liksom inget bättre för sig.:(:( Men sen är det ju oftast så att dom som kastar all skit är dom som mår mest dåligt...

    Och du/ni som skriker LVU vad är det som säger att det skulle vara så mycket bättre för barnen??
    Fast du/ni verkar ju ha väldig koll på det så det kanske är fler som haft er efter sig..

    SvaraRadera
  113. HiHi:Ja och om man nu kastar skit på andra så kan man ju åtminstone stå för det då och ta det som kommer efter det också. För jag kan skälla och gapa jag med, men står då för efterföljder om det är så. Men det gör då inte visa i varje fall!

    Ja det där jävla LVU, har dom inte något med att göra. Det är inte frågan om något LVU här nere, vi har inget eller gör inget som gör att våra barn skulle behöva LVU. Vi har en kontaktperson som stötar oss i allt möjligt och det fungerar som en återgärd för att man som förälder skall få stötning och uppbackning, i stället för att få sina barn LVU:ad. Så är det med det!

    SvaraRadera
  114. Jag tycker det är hemskt med dessa präktiga människor som klagar på dig hela tiden.. Tjata i LVU hit och LVU dit lär inte göra att du mår bättre..
    det är bra att du är så rak ryggad..;);)

    SvaraRadera
  115. Ja men just nu känner jag men en aning krokryggad måste jag säga!! Maktlös och hjälplös och ja, mitt liv går ut på att överleva helt enkelt.

    SvaraRadera
  116. Du vet att du har problem med humöret...det om något går ut över din familj. Du är medveten om det...alltså gör något åt det då! Ring om en akut tid kräv att de utreder dig tills de hittar vad det är! Det har du rätt till! Gällande allt annat tjafs här så ignorera bara (så gott det går)..det är inget du mår bra utav! Det stjäl bara energi från dej som borde gå till nått vettigare! Sätt fokus på sånt som är vilktigt i ditt liv. Typiskt "byfolk" att bry sig i andra så.. de flesta är tyvär så..
    Önskar dej allt gott iaf!
    /en bloggbesökare..

    /

    SvaraRadera
  117. Bloggbesökare: Ja jag har stora problem med mitt humör det vet jag och jag ser svart det gör jag också, så väl medveten om det. Men p.g.a dåligit mående så kan jag inte bara ringa och säga snälla hjälpa mej akut här och nu, utredd mej! Ja vill det vill jag tro mej! Men att vara "sjuk" och söka hjälp måste man vara frisk för dagens läge. Ja orkar bara inte stå på mej och göra det. Jag klarar inte ens av att slå numret på telefonen och ringa och säga det! Näää det är så, så jävligt är det och det är inte likt mej igentligen.
    Försöker så gott det går att sätta fokus på sånt som är viktigt, men jag har tyvär tappat det mesta. Ingen mer än jag själv önskar att jag mådde som fisken i vattnet. Min största önskan i dag är att må bra och ta i tu med sånt som behövs. Men tyvär... I have lost control!

    SvaraRadera