17 oktober 2009

Ååå ja tror ja blir knäpp!!

Inte min dag i dag inte... allt bara strular och blir fel. Bara en massa tok hela tiden. Klumpig värre! Först åkte hela koppen men kaffe ut på golvet för den stod på bänken och sladen till dammsugaren svepte med sej den ner på golvet. Perfekt! Ett smärre frispel! Efter att ha gått ett varv med dammsugaren och man känner bara, näää jag ringer huset rent eller nå så tar man sej en ny kopp med kaffe och vad händer då, jo jag stöter i kull det innan jag kanppt hinner ta i koppen. Smärre frispel nr 2! Bara en massa sånt här tok i dag och jag känner bara för att säga upp mej som mamma och dra täcket över huvudet och vakna upp i lugn och ro!! Får man verkligen tänka så här (?) nää man har ingen större lusta att vara morsa mellan varven, stressad för mindre!!

Tänkte förkyldningen skulle släppa också för den gör inte saken bättre och sen är darling också så pass dålig i sitt nyckelben. Han fick in på akuten i går och röntga igen för det small till i armen åt han när han skulle flytta på sej då en av kiddsen hade så brotten om att hämta mat så han vred till sej. Röntgen igen och tillbaka på ruta ett minus ett steg till. Benen ligger så långt i från varandra så att det kommer att bli operation för honom och det blir väl som det ser ut till veckan. Stackars mej, inte van att vara mamma på heltid ju. Pust, vet inte hur dom ensamstånde med många barn gör. Ja skulle då inte klara det känner jag. Å nu får man verkligen smaka på det.

Försöker intala mej själv att nu skall hon så jävlaranama ringa till Hälsocentralen på måndag morgon, skall tvinga mej själv! (hmm undrar hur det går)

Näpp nu skall jag gå och titta för det låter som att det är jordbävning här typ, ljudnivå till tusen. Var som jag skämta till det med kontaktpersonen sist och sa det att har vi bott i lägenhet så har vi varit vräkta på tre röda sekunder! Inte ens hunnit flytta in typ. Tur man har hus!

9 kommentarer:

  1. Naaaw tack gumman du är för go =)
    Hoppas din dag blir bättre =P
    Sj så önskade jag hade mina barn hos mig nu!
    Saknar dom så oerhört mkt!
    lyllos dig gumman =P som har dom hos dig fast det kan bli lite livat ibland =P hihi!

    Många kramar på er alla!

    SvaraRadera
  2. Ja jag blir så irriterad på mej själv för det är ju lätt hänt att man tänker fan så jag har det. Men att läsa din blogg och följa dej ger mej både tårar i ögonen och styrka.
    Måtte dina pojkar vara hos dej snart! Jag hoppas verkligen det! Min önskan till dej och dina pojkar! <3 kram!

    SvaraRadera
  3. Jag känner igen mej i det där du skriver om att: "jag känner bara för att säga upp mej som mamma och dra täcket över huvudet och vakna upp i lugn och ro!! Får man verkligen tänka så..."
    Man FÅR tänka så :))
    KRAMAR <3 Camilla...

    SvaraRadera
  4. Ja det är en himla tur att man får tänka så, det är lätt hänt när allt blir till en röra.

    SvaraRadera
  5. Du är inte ensam om att tänka så, vännen!! De gör ja me mellan varven. Och så tror jag faktiskt att dom flesta tänker då och då. Kramar i massor till dig!! <3

    SvaraRadera
  6. Ja och tänker man efter så tycker nog dom flesta så, men i samma veva jag tänker så kan jag inte låta bli att tänka på dom mammor/pappor som vill ha sina barn hos sej och som inte kan av en massa anledningar! Ååå då blir man så arg på sej själv.
    kram till dej med <3

    SvaraRadera
  7. Håller bara med jag! Finns nog inte en mamma som aldrig någonsin tänkt tanken att man inte vill vara mamma mer. Tur att det bara är för en kort stund man känner så bara. Men händer det gör det.

    SvaraRadera
  8. Ja och den som säger något annat ljuger!

    SvaraRadera
  9. Det är uppenbarligen inte din dag idag... :) men vissa dagar brukar tyvärr vara så där här med allt jävlas samtidigt...

    :) i morgon blir det nog mycket bättre...

    SvaraRadera