16 oktober 2009

Behöver eran hjälp!

Nu skall vi se, se om någon sitter på någon kunskap eller kan hitta kunskap eller så jag vet inte. Men jag ber mina bloggläsare om lite hjälp!

Så här: Om socialtjänsten gör en utredning så kollar dom ju upp det mesta o.s.v och det som man som förälder är intresserad av när utredningen är klar är ju själva beslutet, vad socilatjänsten beslutar. Om det blir ett beslut där det står att man kommer att ha stödfamilj/kontakt familj beviljat så att säga att det är ett beslut.

Vad har man för rättigheter i att välja familj? ja menar jag vet man kan komma med förslag själv men om dom inte tycker det passar utan ständigt hänvisar till andra familjer. Har dom socialtjänsten rätt att säga i och med detta beslut att bara placera barnet hos en familj?

Hoppas på en hel massa inlägg nu, av någon som besitter kunskap om detta eller vet var man kan se vad som gäller.

Kom igen, jag väntar på en massa inlägg nu!!!

21 kommentarer:

  1. har ingen aning alls, hoppas allt ordnar sej till det bästa. vill ni ha en annan familj än den ni har nu?

    SvaraRadera
  2. Näää nej nej fan heller vi har redan en familj till Liam så det är klappat och klart och vi trivs så jävla bra med dom. Finns inte bättre!!! Så aldrig aldrig nå bytte! Näää näää... älskar Liams stödfamilj så mycket! <3

    Se om någon anna vet något, väntar och väntar. Finns det ingen "soctant" som vet något??? eller någon annan som kanske har erfarenet och vet eller nå?

    SvaraRadera
  3. kontaktfamiljer utreds och godkänns av socialtjänsten

    SvaraRadera
  4. Jo jag vet det, bl.a utdrag ur polisensregister. Men jag tänker på om dom har något att säga till om så med tanke på val av familj. Att man får välja vem man vill (menar nu godkända familjer) eller kan dom gå in och säga nää denna familj är bättre..

    SvaraRadera
  5. LVU till barnen! Fler som tycker som mej? Kom igen få igång det nu. Ärligt talat! Skall familjen få ha det så här? Elller är det LVU som gäller?

    SvaraRadera
  6. Lagen om vård av unga, alltså barn och ungdomar som far illa. Så säg mej, det är väl vad dom här barnen gör? Tycker det är solklart att sätta ett LVU vad tycker ni?

    SvaraRadera
  7. Instämmer!! Vad skall dom med kontaktfamilj till,varför reagerar inte dom. Men som vanligt så får denna familj göra som dom vill.
    Instämmer LVU till barnen, dom borde inte få ha barn.

    SvaraRadera
  8. Jaaa jävlar!!! LVU tycker jag inte att ni skall sitta och snacka ett jävla skit om skall jag tala om för er. Vad är ni för satans odjur som bara kan tycka något sånt och vem fan tror ni att ni är som skulle kunna bestämma något sånt. Nä dra åt helvete ni i stället tycker jag, men föresten längre bort än så också.

    SvaraRadera
  9. Tappat talförmågan? Eller skriv förmågan?

    SvaraRadera
  10. det är så olika från kommun till kommun sen hur snäll soc tant man har men tycker dom att DEN familjen ska ni ha då kan ni inte göra så mycket.. annars kan ni nog komma överens med dom om dom är schysst på soc så att säga.. hoppas det löser sig för er.. kram hör av mig på fejjan senare jag =)

    SvaraRadera
  11. Please tack snälla, ja gör det.
    Kram till dej från mej :o)

    SvaraRadera
  12. Kikar tillbaka =)
    Jättefin blogg du oxå har! =)
    Tackar så mkt för dina varma ord! det värmer kan jag säga <3 hoppas du har en underbar kväll!

    Kram!

    SvaraRadera
  13. Ja jag fastna för din blogg och kommer hänga med där jag lovar!!!

    SvaraRadera
  14. det är klart att kommunen måste välja och utreda. annars skulle ju jag om jag vore psykiskt sjuk kunna vara med och bstämma vem som ska vara stödfamilj åt mitt barn bara för att den familjen skulle tjäna lite på det så för stort inflytande tror jag man inte kan få ha men man måste ju få neka oxå knivig fråga. varför behöver ni ha stödfamilj är det någon av er som inte mår riktigt bra har förstått av det jag läst att du inte verkar må så bra alltid är det därför hoppas det löser sig till det bästa lycka till...måste vara jobbigt med ala upp och ner gångar jag skulle bli ledsen om jag hade din blogg ocg fick så mycke elakt sagt attt jag inte skulle orka läsa kramar

    SvaraRadera
  15. Jo det förstår jag också, det är klart. Börja kunna den där dansen mycket väl, usch vet inte hur många utredningar jag varit med på men ja det är då i varje fall sex års tid som det varit nu till och från.
    Ja vi har väl blivit beviljad stödfamilj p.g.a att vi inte har tillgång till mor och far föräldrar lika mycket som andra kanske. Fast svärmor ställer ju upp det gör hon, men hon har lite problem med lite problem med lite olika saker hon också. Sen är grejen den att jag mår skit dåligt! Psykiskt alltså, som inte blivit bättre utan sämre. Nu gäller ju detta små pojkarna Liam och Emil alltså, då det är deras behov också som skall uppfyllas. Det här med att dom är understimulerad p.g.a att det är bara 11 månader mellan varandra och Emil är väldigt aktiv av sej. Det är väl lite anledningar till varför. Vi behöver lite egen tid att ta igen oss på och vila upp sej. Men om det har hjälpt så här långt vet jag väl inte, men jag borde göra något åt mitt mående också.
    Ja det är ju väldigt blandade kommentarer och visa är ju bara för underbara och andra skulle jag vilja säga är väl inte riktigt klok. Men vem är det å andra sidan, man får vara som man är när man inte blev som man skulle :o) Näää men det är tufft det är, jag som valt att vara ärlig och framförallt skriva av mej också. Sen är det som så att jag har inga hemligheter och delar gärna med mej av verkligheten.

    Tack!

    SvaraRadera
  16. begär att få kongnitiv beetende terapi eller hur det heter till dig själv det skulle nog hjälpa dej ..... den är faktiskt bra ha de

    SvaraRadera
  17. Kan väldigt lite om det där men dom högre makterna säger att jag skall ha KBT men ja vet inte, måste ha något som kan hjälpa akut här och nu också om man skall "palla" med så att säga.

    SvaraRadera
  18. Jag vet ingenting om soc alls. Men jag hoppas att allt ordnar sig till det bästa för er alla.

    Kramar AnnaLena

    SvaraRadera
  19. Hej...
    Har precis hittat din blogg. Här ska läsas :)
    Är själv mamma till 6 barn. Kan vara rätt så krävande ibland...
    Är dessutom sjukskriven.
    Försöker lära mej att leva med min Borderline...
    Kram <3 Camilla...

    SvaraRadera
  20. Tack AnnaLena det önskar jag också *kram*
    Camilla: Skoj! Kul du hittade mej! Ja jag instämmer det är in i bomben krävande mellan varven... ja jag är också hemma med någon form av sjuksrivning lite "löst" så där. Ja det kan inte vara så lätt att leva med det heller, har inte så mycket kunskaper om berdreline... men har du någon blogg så skall jag titta in hos dej... *kram*

    SvaraRadera