15 oktober 2009

Besök nr 1

Ångesten knackar på dörren, men väg kom vi jag o Liam tillsammans med KP till barmottagningen i Bollnäs och prins Liam var så duktig så.

Toppen läkare var det också, typ hundra frågor och hundra svar!!! Hon ställde sej frågan om varför det hade gått så lång tid, han har ju liksom varit dålig i magen sen han var sex månader och det betyder ju åtta månader det. Men jag berättade som det var, tagit upp det med BVC sen han var runt åtta månader, bla på besök o telefontid. Men det var vid ett års kontrollen då "doktor läkare duktig" var där (duktig, näää inte ett smack) det var ju då herr duktig sa att det är värre om dom inte gör sina behov förrän var fjortonde dag (men jag sökte ju för friden inte hjälp åt dom barnen utan nu var det min son som varit lös i magen vid den tiden sex månader) och sen påstår sej säga att det finns vuxenblöjor också. Ha ha, trodde han jag skulle använda det på grabben eller vad då. DUMT JÄVLA SVAR!!! Så den gången fick jag ingen remiss, jag blev då så paff så jag gick mest hem och väl hemma kom ilskan. Blev då bloggen som fick ta mina hårda ord om vilken läkare och vad arg jag var på BVC för en sådan dålig hjälp (nu efterhand så vet jag att både bvc och läkare läst min blogg om det inlägget i varje fall, men det gör inget. Det var ju sådan hjälp jag fick då, varför skall jag skämmas för det, nääää nä aldrig i livet) Men sen så sa jag som så att jag aldrig besöker bvc igen, varför väga och mätta bara om man ingen hjälp kan få. Men då var hon i farten våran kontaktperson och fixade till en tid till BVC för jag gjorde slag i saken jag gick inte väg med Emil på koll två veckor senare efter läkarens svar. Kände bara våg och måttband har vi hemma också!!!

Så kontaktpersonen ordnande till det och remiss kom och vi blev kallad till barnmotagningen. Så det blev en massa frågor, suvärän läkare verkligen! Klämde och kände på honom, vikt och längd och så fick han göra pricktest, det visade inget och nästa vecka skall vi ner och ta en massa prover på han få se vad det visar.

Huvudsaken det händer något och man kollar, men jag säger då som läkaren sa om svaret från läkaren i Edsbyn. Bedrövligt och hon skakade på huvudet! Vad kan man mer säga!

4 kommentarer:

  1. Gud va skönt att ni kommer nån vart nu!

    SvaraRadera
  2. Ja heller hur, det känner jag också. Liksom gått så himla lång tid och det viktigast är ju att det händer något. Så man vet om han skall äta normal kost eller inte!

    SvaraRadera
  3. Ja, precis! Hoppas att det rör på sig i rätt riktning nu.

    SvaraRadera
  4. Ja precis, men verkade vara en toppen läkare!! Noga, förstående och kollade verkligen och frågade dessutom om allt!

    SvaraRadera