15 oktober 2009

112 vad är det som har inträffat???


Ja jag vet inte eller kan man ringa 118 118 eller finns det något bra förslag om man köper veckans nr av Kalle Anka eller kanske finns det något receptfritt läkemedel???

Ääää grejen är den att jag fundrar på att beställa en ny tid till en läkare, men det är ju så himla svårt. Först liksom motgång med Liam och sen med mej.. snacka om att man tappar lusten. Var ju till någon herre där för ett tag sen. Då soc ringde och fixade en tid. Dåligt mående till tusen, som inte kom på en dag, utan som kom för längesen och blivit bara värre och värre. Wooow, panik, ångest, inre stress yttre stress, svårt att andas, hjärtat slutar slå, dåligt tålamod, häftigt humör ja allt. Tusen frågor och svårt att svara... blodtryck högt som fan efter så många frågor och mitt tillstånd gjorde inte saken bättre!

Trodde fan man skulle få någon hjälp då män näää, vad fick man blodtrycksmedicin och provtagning. Wow, mådde skit bra jippi!!! Nääää tvärtom, var finns hjälpen? Jag löste då inte ut någon blodtrycksmedicin, då jag gick på koll sen och hade normalt tryck, provsvaren på proverna har säkert kommit men jag har inte hört något och p.g.a dåligt mående så har jag inte ringt heller för känslan säger bara, jag mår inte bättre för det.

Så nu vet jag inte om jag endå skall köpa nya numret av Kalle Anka, ringa 118 118 eller beställa en ny tid själv! Icke picke pöö bodde på en ö, ön börja..... känns som att det kvittar vilket alternativ av dom tre man tar!

4 kommentarer:

  1. Prova med uteslutningsmetoden... Jag kan hjälpa dig : 118 118 lär ju inte kunna hjälpa dig med ditt psykiska mående. Inte Kalle Anka heller om det inte är så att det hjälper med ett gott skratt (vilket jag inte tror).

    Så. Ring läkaren. Det behöver du. Det är ju precis som du säger: du mår inte bra. Du beskriver symtomen jättebra här ovan. Beskriv dem igen!

    Men snälla. Ta emot hjälpen!! Bli inte flyförbannad och skit i att gå dit. Det är inte dem du straffar då, utan dig själv.

    SvaraRadera
  2. Tänk att nu jävlar, DU HAR HELT JÄVLA RÄTT :o) så tänker jag själv också, rangordna dom precis som du och som du säger det är inte dom som straffas utan jag själv.
    Men man blir ju så les, å du skall veta vilken liten ork man har för att kämpa. Det lilla man har när man kommer dit är som att blåsa ut ljuset när det blir så här!

    Känns liksom som om att man skulle kunna säga, du där borta ta mitt mående och gå ditt be om hjälp åt mej och kom tillbaka så lovar jag att bara jag känner mej en anning bättre så kan jag fortsätta gå själv.

    Pust, ja jag måste väl försöka! Men kan ta tid att komma väg, lång väg innan man står där och har anmält sej i luckan.

    Tack för ett toppen inlägg! :o)

    SvaraRadera
  3. Jag förstår, och jag vet, hur jävla jobbigt det är att ta steget. Och stå kvar. Hur gärna man hellre vill stoppa huvudet i sanden och hoppas på att allt blir bättre ändå, eller att det bara försvinner

    Men det gör det inte. Tyvärr.

    Väg för och emot. Vill du må så här? Klarar du mer?

    Ring, det klarar du!!! Eller, kanske din KP kan ta den kontakten? Hon vet väl också hur du mår. Du behöver inte må så här dåligt!

    SvaraRadera
  4. Ja det är lite små svettigt så att säga, det är liksom inte bara ringa. När väl kvällen kommer så tänker man att fan varför ringde jag inte! Å man tänker jag skall då ringa i morgon, eller på måndag det passar bättre. Men man har hela tiden en massa ursäkter. Ååå fan vet varför igentligen! Men jag vet inte för dom som inte haft ett dåligt mående så kan dom ju tro man är hel knäpp alltså ( mer än vanligt ;o))Men som sagt det är skit svårt, det var trots allt social tjänsten som fixade den tiden, nästan lättare om någon ringer till mej och säger hörru! Nu är det så här! Att ta steget är skit tufft!
    Ja u ja hon vet mycket väl hur jag mår och hon vet så väl av dess problem och hon vet så väl av min "hjälp till självhjälp" men grejen är den att det håller inte och jag blir ännu mera stressad! Av att bota mej själv så att säga. Jag tror i varje fall att hon skall hjälpa mej med det hur som helst.

    SvaraRadera