21 september 2009

Svenska+Matte+Engelska


Näää det är bara förnamnet, svenskan är inte bra!!!

Sitter och försöker hjälpa Sanna med läxan fläckvis... ååå det går inte nå bra alls för jag har inte svenska gramatiken klar för mej (ja det märks väl på stavningen här b.la)

Hon håller på med konsonanter och vokaler!!! Jag blir alldels svettig jag kan då inte det jag heller e, vad är det?
Så här står det på fråga B: Skriv de ord som har två lika konsonanter efter den första vokalen. Å så är det en massa ord att välja på. Sorry, Sannas lärare Karin jag kan inte hjälpa henne. Tyvär!!!!

Ghaaa vad värdelös man känner sej, men vad gör man då. Sen tänker jag så här, var tusan var jag när jag gick i skolan då. Jooo det kan jag säga så här var det allt man gjorde i årskurs 1 till 6 ja då satt man med specialläraren i det s.k "lingonrummet" smet undan från det mesta men dom fick väl tag på en och ja man blev så gott som tvingad. Högstadiet, jaha då bryde man sej inte nå därav det låga snitt betyget man fick 2,1 ha ha. Ja det var tider det. Vad synd för det är nu kunskaperna sätts på prov! Matten och Engelskan ja den skall vi inte tala om. Engelska boken öppnade man aldrig och matten ja känns ju typ som nu (lika lite pengar i varje fall ha ha)

Näää så vet ni jag får ge upp Sannas läxor snart nu blir det hon som får lära morsan!

2 kommentarer:

  1. Här kommer lite hjälp till Sanna's läxa, hoppas den inte ska vara klar i morgon bara.

    Vokaler i alfabetet är; a, e, i, o, u, y, å, ä och ö, resterande bokstäver är konsonanter.

    SvaraRadera