20 april 2009

En tur i Bollnäs!
























































Ja ha den var den dagen det i Bollnäs. Drog i väg runt halv elva har jag för mej att hon var strax efter också kanske. Ja hur som helst. Började med Rusta för att titta in där, blev inte mycket hittade nå billiga örngott, handcremè och lite sånt där joll. Sen var vi runt och tittade lite här och där och klockan gick fort och jag klev av vid sjukhuset och gick in där då jag hade tid kl 12.45 på röntgen, datatomografi (inte vet jag hur det stavas heller och kan inte ens säga vad det heter för man trasslar in sej med tungan ) så jag satt där i i väntrum men jag kände det att nej tusan, nu blev jag bra. Hi hi... något nerövs för att ligga i den där tunneln. Men det gick bra det å när dom ropade upp en prick på minuten. Då fanns det liksom ingen återvändo. Så väl där inne så gick det mycket snabbt fick ligga på den där brits och så åkte man in där och fick ta ett djupt andetag och klick så var var man ute igen. För att sedan åka in igen, då tog det lite längre tid. Man skulle hålla andan och spänna magmusklerna (vilka tänkte jag då, hi hi) ja ja jag gjorde så gott jag kunde då. Höll på att krivera så länge då. . så det var skönt att andas ut när man väl fick. Hålla andan är inte min grej. Sen var det klart! Bara invänta svar från läkare hälsocentral om typ en vecka så det återkommer jag om.
Under tiden jag låg där så drog my darling och pojkarna och svärmor en tur mot söderhamn då det skulle ta en stund på röntgen men det gjorde det ej så jag var klar snabbt så jag tog mej en promenad på stan så 20 över 1 var jag på stan passade på att handla till Grabbarna inne på Lindex och Åhlens då. Så här ser ni lite som jag hittade där. Lite kul för Lindex hade ta två betala för en, så då blir det ju lite mera för pengarna. Kunde inte motstå Emils härliga bamse tofflor där heller ( jag som skulle låta bli Lindex, gick inte nå bra) . . men dessa pengar räcker inte långt. Men hittade det jag var ute efter i varje fall.
Sen åt vi på max på vägen hem alla samlad.
Så det var skönt med en tur till Bollnäs. . . Alltid skönt komma väg en vända. I morgon bär det av mot Söderhamn på en tur också.
Nu skall jag umgås med my darling och dottra. Emil och Liam sover sen en stund tillbaka.

Ha en trevlig kväll!

1 kommentar:

  1. Men titta va fina dom va! De kommer att passa jätte bra till barbabyxorna :0)

    SvaraRadera