06 juli 2010

Ny dag, nya tag!

Japp det är det, en ny dag med nya tag... men vette fan om det blivit så mycket i dag. Inte lika mycket som tänkt i varje fall. Varför(?) Jo för man sover ju för friden bort halva dagen, vaknar lagomt till lunch tid och panik, varje gång halva dagen har gått liksom. Men liksom vad skall man gör när man inte har något annat att göra och när man som vanligt har sömnproblem att kunna somna, för när man väl har sommnat då kan man sova hur länge som helst, helst 12 timmar... så trökigt. Vill kunna somna och vara trött före tre på nätterna också, men näää häää då. Undantagsfall, om man är dålig eller nåt sånt. Ghaaa hopplöst! Men bara ha det så det. I går morse var man upp kvart i sex och jag tänkte då att kan man inte sova tidigt som i går kväll då, då vet inte jag. Men det blev inget bättre av det heller, somna endå inte förän tre i natt. Märkligt det där, 21 timmar liksom i vaket tillstånd och full action hela tiden, men näää. Äää det är väl jag det, miss super aktiv!!!

Så i dag var klockan närmare lunch också, halv dö och upp. Tittar i spegeln och inser att oki, yttligare en ny frisyr i dag... (spännande, alltid en ny frisyr varje morgon man vaknar) Intaget av kaffe fungerar typ som om att man stoppar en tratt i käften och häller ner det för att kunna vakna till liv, så där akut snabbt. Kommer på nej, 45 minuter skall jag vara på våran älskade socialtjänst, men kom då i tid i varje fall denna gång också. Läsa papper på papper på papper, allt efter vad alla gulliga underbara anonyma människor skrivit (HATA) så blir det utredning (ja alltså den är klar nu) och så gjorde inte våran jävla idiotiska dumhet av stöld turnè situationen bättre heller. Men det anonyma borde då inte få finnas med och man borde inte få anmäla folk anonymt heller, det kan man ändra på tycker jag, kan man inte stå där med namn och säga som det är så skall man inte säga nå heller. Eftersom att det blir så jävla mycket påhitt, så bort med det där. HATAR anononyma anmälningar, retar mej som fan!!!! Men som sagt utredningen är färdig i varje fall. Underbart det i varje fall!!!! Familjerna naturligtvis kvar som insats och dom skall vara kvar också.... helt klart!!! Dom gör man sej inte av med, dom behövs! LOVE YOU!
Sen in till J också, för man är ju så duktigt så man har sökt vuxenstöd seni, ja kanske skrivit om det förut, ja vet inte. Men jag har då ansökt om ett i varje fall och i dag var jag ditt igen i värmen, pust varmt där inne nere också.

Annars varit hemma efter det... fick främmande så det var trevligt och gott var det med äppelpaj också, men får ju så jävla ont i maggropen av det. Får fan gallkänningar trots att jag operera mej för typ längesen för det. Så kommer det nå jävla smärtor en då, hur som helst så fanns det åtminstone botemedel i skåpet för det också.
Men i kväll har jag så jävla ont där bak, precis där njurarna sitter och shit vaaaa ont det gör alltså, man kan få nå fel!!!! Vill inte!!!! Orkar inte!!! Hoppas det släpper snart, va fan det nu än är, det där har också spökat sen -04 så man kanske skulle ha fixat nå så man kan få nå botemedel, för det är så drygt!!!

Pratade även med <3 mitt i dag, veckosamtal. Mysigt värre!!! Saknar dej hjärta mitt!!

Nepp nu skall jag ta och gå ut och linda ihop slangen, jävla pool! Den var bra billig i går, slangarna så pass grov från pumpen så det blev veck i slangen när man drog på med slangklämmor. Bara läkte och läkte hela tiden, så jag tänkte faktiskt släpa upp den till ån och skicka i den där och ja sa det säg då för fan inte att det är min pool om ni ser den flyta där för jag vill inte ha den tillbaka, vägrar!!! Men nu läker den inte i varje fall, så det blir ingen ån för den, inte då nu i varje fall. Pust, dåligt tålamod man har, skulle behöva en bra hög med tålamod jag.

Nepp nu tajm dra sej in på FB en vända och bara soffta!

SEE YOU!

20 kommentarer:

  1. ont där bak, precis där njurarna sitter och shit vaaaa ont det gör
    Det där är kanser. Enligt äldre läkarböcker är det förstadiet till det

    SvaraRadera
  2. Kanser(?) Mohahaha... ja tror ja får nå fel!!!! CANCER heter det för fan! Men det kanske är den där nya sjukan som går här i byn, Kanser. Ja du full pott måste jag säga att du gjorde. Mohahaha...

    SvaraRadera
  3. Dom äldre säger kräfta och då känns det som en kräfta griper med klorna. Känns det så så är det kört

    SvaraRadera
  4. CANCER heter det för fan!
    OK

    SvaraRadera
  5. Nää det känns mera som att bli piskad av en räkstjärt... nämen Hallå. Nu landar vi skit i samma i kräft fan! Ha ha ha... ja gösses!

    SvaraRadera
  6. Ja du Linda..Har du fått Kanser nu också?? Fy fan,det måste kännas hemskt,speciellt med tanke på att det inte finns nån sjukdom som heter så :O

    Jag håller helt och hållet med dig ang anonyma anmälningar. Visst kan jag förstå på ett sätt att folk är rädda att få "skit" för att dom anmäler,gör det anonymt,som exempel i ert fall-folk tror kanske att du/ni skulle fara efter dom och "nacka" dom om dom inte vore anonyma,men jag vill minnas att du skrivit tidigare att vågar "man" stå för sin anmälan så är det mer reko,och ni slipper reta upp er på dessa anonyma anmälare som tydligen anmäler till höger o vänster.

    Man skulle kunna ta en jämförelse med Övergrepp i rättssak,och hur det än är med det så är det ändå VÄLDIGT sällan som det faktiskt händer att dessa "hot" blir verklighet.Och det ses som ett ganska allvarligt brott och jag personligen tror inte Du/Ni skulle riskera att få ytterligare fängelse pga att nån anmäler anonymt..Du fattar hur jag menar,eller hur?
    Jag förstår att du blir skitirriterad,men det verkar tyvärr vara så att ni kommer nog få dras med dessa "Hemliga Människor" länge till eftersom dom verkar inte förstå att det faktiskt går att ändra sitt sätt att leva..
    Klart dom inte förstår eftersom deras liv är totalt "Perfekt". ;)

    Fint att du slipper slänga poolen i ån,haha...
    Det där med att det gör ont i njurarna,kan vara om du dricker för dåligt med vatten om dagarna,så det behöver inte vara kanser eller kräfta :D

    Ha en bra dag..Vi syns nog på "Ansiktsboken"

    SvaraRadera
  7. Ja Catta, Kanser och alla andra konstiga saker, det är ju det de känns ju förjävligt liksom, men fungerade bra med alvedon så ja har inge ont i dag :o)
    Ja visst jag tycker det är oki om man anmäler anonymt och det är sanning i det hela, men det är så mycket pålagt skit så jag tycker att kan man inte stå upp så kan man hålla käften. Jag vet varför det är anonymt, för det handlar om trakaserier bara, annars skulle man våga stå upp med det också. Ungefär som här många gånger, anonymt.... bara skit snack! Ja det har hänt ett fåtal gånger med öppet namn, och inte fan har dom blivit nackad för det heller. FInns inte en endaste gång! Men reglerna är ju så, man får ju anäla anonymt. Så jag kan inte mycket göra heller, bara gå ditt och se väldigt glad ut.

    Ha en bra dag på dej... kram

    SvaraRadera
  8. Fy fan vad du är dyr för samhället tjuvkräk!!!!!

    SvaraRadera
  9. Ja det är så fucking underbart att leva på Socialbidrag, tjänar mer pengar än den högsta Tuppen i byn!!!! Fick ju mera pengar nu tack vare alla anonyma blogg inlägg, så nu betalade dom till och med två veckor utomlands, skall bli så skönt!!!!

    SvaraRadera
  10. Står inte du under åtal med särskilda restriktioner och ska hålla dig hemma?
    Trevlig "drömresa" hahaha.

    SvaraRadera
  11. Ha det så skönt utomlands,och skicka ett vykort ;)

    SvaraRadera
  12. Catta: självklart skickar jag dej ett vykort och det finna med det hela, socialtjänsten sa att ta med dej Catta du, hon är bra hon. Ha ha ha... kram på dej

    Särskilda restriktioner???? Nää näää någon sån dom har jag då inte ha ha... jag är dömd skyddstillsyn med särskilda föreskrifter så jag går och kommer när jag vill oavsett klockslag, tackar ja drömresan blir fin fin!!!!

    SvaraRadera
  13. Fint :) Jag packar direkt så sticker vi ;)

    SvaraRadera
  14. Hur blir det med Magnus då, får han åka iväg på utlandssemester han också, eller får han vara hemma och ta hand om barnen, vore egentligen inte mer än rätt, du har ju fått dragit det tunga lasset när han varit borta på en liten semester själv. Hur det än blir önskar jag dig en trevlig semester för det är du verkligen värd efter allt jäkla skit som varit.

    SvaraRadera
  15. japp vi sticker båda vettu ;o) Ja nog har det varit och är en massa skit allt, men man få ta det eftersom bara. Bara vänta hemma my life <3 sen sa......

    Ja men det går bra också här hemma så det är ingen fara, visst det blir inte lika bra det gör gör det inte och saknaden är enorm. Men jag har fått lära mej en massa som jag inte trodde jag skulle fixa. Men att ha hus och bo själv någon längre stund, det är inget för mej. Pust... shit alltså och vad beträffar kiddsen så är ju övervägande av dom så pass stora så dom sköter sej själv så och dom mindre juvelerna har ju även insatser så. Vardagen fungerar, i bland utför och ibland uppför och det svänger rejält för att sedan gå lite saktare, ungefär som humöret och tålamodet.

    SvaraRadera
  16. Ja vad ska man säga om en del som skriver kommentarer på den här sidan.
    Nån skriver att du/ni kostar massa pengar.
    Det finns det många fler i den här byn som också gör i så fall.
    Titta på alla missbrukare som går omkring och dräller och bara kostar pengar, de erbjuds både vård och behandling, men inte då de vill inte ja det är väl klart som fan att dom inte vill, de har ju sitt på det torra ändå, bidrag hit och bidrag dit.
    Så visst kostar vissa i samhället pengar men det är inte bara Linda och Magnus som gör det, det finns en hög till som kostar samhället en jäkla massa pengar i så fall.
    Så du som har kommentarer om kostnaderna kan ju gå med i nåt politiskt parti och försöka göra något åt saken istället för att skriva massa skit här till Linda

    SvaraRadera
  17. Ja men i bland får jag den uppfattningen om att vi är dom enda liksom som lever på socialbidrag och en då har ökat rejält det kommunen betalar ut i månaden till dom som uppbär försörjningsstöd. Men som sagt det vet vi alla att det är många som lever på socialbidrag, det är ju alla möjliga människor det allt från missbrukare, han som förlorade jobbet på SP, hon som hamnade i skuld träsket, ungdomar som nyss flyttat hem ifrån och ja listan kan göras lång. Men det pratas inte så mycket om det. Verkar vara pinsamt för många, men det är det då inte för mej. Det är bara verklighet att så ser situtionen ut för mej i varje, jag är inte glad åt att gå dit en gång i månaden och få dom få kronorna att gå runt. Jag skryter inte med det, men jag tycker att det är bra att vi har det att det finns den möjliheten att söka försörjningsstöd när det inte finns något annat att välja på. Jag hoppas att jag en dag kan vara utan det. Har själv levt på det till och från den dagen jag flyttade hem i från och dom senaste åtta åren har det inte varit annat typ. Men ja det går, finns inget att välja på. För jag är en dålig mamma om jag går på socialbidrag och lika dålig mamma om jag inte skulle göra det och skita i att ge barnen mat. Jag ger dom hellre mat i varje fall.

    Men jag hoppas kunna vara ur det tids nog.

    SvaraRadera
  18. Men nu var det ju lindas blogg det här så man ska väl eventuellt inte kasta all skit som kostar pengar på den här bloggen. Det är lindas blogg som handlar om linda alltså är det linda som tar skiten just här. skitenkelt!!

    SvaraRadera