07 juli 2010

Hälften kvar bara!!!

Åååååå för det första så sov man alldels för länge i dag igen, halva dan!!! Kommer man ner i köket och tittar utan, vaaa fan poolen. Bara hälften av vattnet kvar IGEN!!! Ja det var ju nära häromdagen att den skulle åka i ån alltså för att det bara läkte där i slangarna till pumpen. Fyllde upp igen i går det som läkt ut och sen när det blev kväller så bara drog jag ur slangen till kran och kasta ut den genom fönstret och den andra änden kvar i poolen. Ja till slut då ser jag, va fan då har det blivit självtryck tillbaka så hälften av vattnet hade runnit ut i sandlådan här. Så nu har man fyllt igen då! Men blir det nå mera krångel då åker nog fan poolen i ån! Den har fan bara krånglat denna gång och jag är fan inte nå händig vad gäller sånt här. Det skall bara fungera!!!

Pratat med hjärta mitt ett par timmar också, så mysigt och snart resan bokad dit också och sen så är det inte många dagar kvar efter det. Jädrar så man räknar ner nu, han också för den delen. Tur det är att det finns alternativ till fängelsestraff också....

Se om jag hittat en "lekmanna" övervakare också, skall höra med B på Frivården när han kommer tillbaka från semestern om mitt förslag. Det skall ju vara någon som inte känner familjen så bra och är så insatt i oss. Å han jag har på förslag känner oss på så sätt sen några år tillbaka, men ingen vi umgåts med så, men stannat och pratat och så där när man träffat han. Då han b.la brukar jobba som vakt på persmässan och sen är han arreste vakt i Bollnäs på Arresten och har jobbat som övervakare många gånger och så där. Han var intresserad att vara "lekmanna" åt mej i varje fall få vi se då om frivården godkäner han för mej också. Annars kan ja ju säga som så att då skiter jag i att ha någon lekmanna övervakre faktiskt. Då vill ja inte ha någon och tänker inte ha någon heller!!! Hårda bud! Ja nää så vi får se vad B säger när han kommer tillbaka från semestern sin.

Annars så har man städat hela kvällen, varit förslöad i några dagar i denna värmen så golven såg man knappt (näää då men usch dom var skitig) disken bara växte och likaså tvätten, men nu så klar. KP kommer i morgon bitti, så det blir väl till att ställa dubbla klockor och vaknar man inte av det så ringer hon innan i varje fall.

Nu skall jag lämna över datan här till dottra och gå ner på modell mindre data, jobbigt med den andra liten skärm 9 tum eller vad den är på.

Ha en super bra kväll på er, för det skall vi ha!!! Lovar!!!

11 kommentarer:

  1. Det skulle ju inte vara någon ni känner? Då kan ni väl inte ta någon från arrasten i bollnäs heller? Det är väl erat andra hem det eller?

    SvaraRadera
  2. Det var en jäkligt envis pool..Jag hade blivit galen!

    SvaraRadera
  3. Hur går det med ditt behandlingsprogram?
    Har du fått göra testerna som kan styrka att du har ADHD, som du själv tror?
    fast jag tror att din diagnos blir Borderline. Skulle vara intressant om du kunde berätta lite vad du får göra för att komma tillrätta med ditt begär efter inbrott och höga adrenalinkickar.
    Kommer din man att genomgå samma typ av behandling tillsammans med dig nu då han får en fotboja beviljad?
    Med tanke på hur mycket tid du måste läggas på en behandlingserie, så kommer det nog att fylla dina dagar. Men du kanske inte har påbörjat den ännu?
    cubus

    SvaraRadera
  4. Känner och känner, det skall vara någon som inte är så involverad i familjen så att säga som inte träffar oss dagligen, sen kan det visst vara en som jobbar inom kriminalvården en då. Ååå jag tycker L är bra och det är frivården som skall godkäna. Så vi får se, annars så vet jag inte då har jag bara frivården känns det som.

    Behandlingsprogram??? Hur menar du?
    Det med ADHD kommer att bli till hösten, det är alldels för mycket kort om folk under semstertid, så det kommer. Näää näää borderline vet du vad det är??? Jag tycker att lär känna mej som person och läs om borderline o adhd och konstatera sedan åt vilket håll jag tågar åt. Jag tror närmare på adhd och jag vet hur en människa med borderline är och har det och det ligger mej inte alls nära. Sen visst det är inte säkert jag har ADHD men jag tänker inte själv sätta en diagnos heller och ingen privat person skall behöva göra det heller. Jag har bara spånat en hel del i det och det passar jävligt bra in på mej och ja jag vill göra den utredningen i varje fall. NJa göra för att komma till rätta med problemen jag du, jag har nåt så långt som att det har varit skit mycket med alla barn och allt skall vara på plats med utredningar och skit inne hos socialtjänsten och familjen har fått den struktur som behövs och detta har tagit upp stora delar av vardagen. Jag har fortfarande A här nere som KP (kontaktperson) och sen har jag ansökt och fått vuxenstöd beviljat av J inne på soc. Fånigt igentligen att inte skriva ut deras namn, för jag antar att alla vet en då, med tanke på att jag berättat för mina vänner och använder deras namn och anonyma brev till soc så är det deras namn som används men ja jag skriver så här i varje fall. Ja jag och min man kommer att jobba väldigt lika med problemen så klart, tillsammans och jag kan väl tänka mej att det blir lika när han kommer ut med sin insats så att säga. Behandlings serie??? Utveckla det och behandlingsprogram lite mer.

    Catta: Ja men i dag fungerar allt klockrent så jag hoppas poolen sköter sej, den vet vad den har för öde att möta annars så.

    SvaraRadera
  5. Lite utveckling:
    Ska du få behandling efter 12 stegs modellen? Eller efter CRA-programmet (Community Reinforcement Approach) ?
    Det är de vanligaste alternativen då man döms till kontraktsvård istället för fängelse.
    CRA- En form av Kognivit beteendeterapi.Tyngdpunkten ligger på social färdighetsträning och återfallsprevention. Andra inslag är funktionsanalys, problemlösning, nykterhetsprövning, hemuppgifter

    I 12 stegsprogrammet, är oftast personen inskriven på ett behandlingshem.
    I båda fallen pågår en behandlingsserie i minst ett år och kan förlängas vid behov.

    Eftersom du har skrivit om att du ska få behandling mot dina kriminella problem och har gått med på att bli behandlad istället för fängelse, så vore det intressant att få veta lite mer om just din individuella behandlingsprogram/serie.

    Kanske det är positivt och bra att du låter dina bloggläsare följa dig i dina försök att komma tillrätta med ditt "nya" liv, utan kriminalitet.

    Ja, nu har jag utvecklat min frågeställning lite tydligare.
    Lycka till med din behandling nu!Jag ser fram emot att få läsa om vilken modell det blir.
    /cubus

    SvaraRadera
  6. Nämen stopp stopp stopp, jag är inte dömd till nå kontraktsvård!!! Nej nej nej, jag är bara dömd till skyddstillsyn med särskilda föreskrifter!

    SvaraRadera
  7. Hej hej ville bara passa på att önska er en riktigt skön helg

    SvaraRadera
  8. Ok..Det var ju något helt annat att få skyddstillsyn och särskilda föreskrifter...
    att få kontraktsvård är att få hjälp med exempelvis spelberoende..missbruk av olika slag..och få en grundlig utredning om ens problem bottnar i någon form av psykisk störning.

    Jag trodde att det var sådan hjälp du skulle få. För att kunna bli fri från dina sk brotts-missbruk.

    Jag hoppas att du kan få adekvat och kunnig hjälp, via öppenvården i så fall? Men den är helt och hållet frivillig och man har inte samma krav på sig att närvara.
    Det brukar sällan finnas samma möjligheter den vägen. Men det kanske ni har det där du bor?

    Hoppas du vill berätta på bloggen vilken hjälp du kan få där du bor för att komma tillrätta med dina problem.
    /cubus

    SvaraRadera
  9. BabyPink: Tack, detsamma till dej! :o)

    Ja min dom skiljer ju sej en del i från kontraktsvård det gör den....
    Ja men kontakt med Öppenvården har vi haft i ca 14 månader nu, alltså våran KP (kontaktperson som jobbar inom Öppenvården så att säga) Sen finns det nå som heter vuxenstöd också inne på socialtjänsten och det har jag sökt och blivitbeviljad, ja sen hur planeringen i samarbete med socialtjänsten och frivården kommer att se ut o.s.v det vet inte jag heller riktigt. För där dyker det alltid upp såna här roliga överaskningar typ, är mycket med semestrar och det också. Så som sagt jag informerar om vad jag gör och hur det går, senare mot hösten. För jag vet för friden inte själv faktiskt ärligt talat... Ja jag vet inte vad som finns här men jaaa, ja vi får se till hösten alla familje grejor här hemma har fått gå i första hand nu och jag har inte ens bloggat om det heller och jag har inga planer på att göra det i dagsläget heller....

    Håll ut det kommer i framtiden!!!

    SvaraRadera
  10. Tack för ditt svar!
    Det kommer att bli intressant att få läsa om de insatser som kommer att ske framöver och om du tycker att de hjälper. Om du inte finner adekvat hjälp där du bor, finns alltid chansen att få det på annat håll, men då blir det oftast på särskilda behandlingshem.
    Hoppas du också snart får hjälp med att få en diagnos. Det brukar förenkla rätt mycket att själv veta vad som är fel.
    Lycka till!
    /cubus

    SvaraRadera
  11. Ja man är ju några som skall sammarbeta så att säga och ja det kan bli lite olika åsikter, men häng med i bloggen! :o) Tack, föresten!

    SvaraRadera