13 juli 2010

Blixtar & Dunder!



Ja nog var det allt blixtar och dunder som varit i dag allt, men det var behövligt också och jag tycker det är då mycket bättre ute nu tillfälligt i varje fall. Men så klart så hann vi bara halvägs i dag innan det blev värsta regnvädret, vette tusan hur mycket det kom på den korta stunden. Men dom säger ju att söta saker smälter när det blir blöt och nog är det så allt ;o) Men håret också, det smälter inte, det blir fan i mej lockigt det. Vad irriterande, cyklade vidare när det värsta lagt sej och när man väl kommer fram värsta jävla lockarna som står åt alla håll och kanter. PANIK!!!! Usch jag hatar dom och önskade då att plattången låg i byxfickan men inte fick stå ut ett par timmar och kastade mej snabbt i duschen sen när jag kom hem och nu är håret precis som det skall vara, plattat och jävligt busigt mitt uppe på värsta kaxigaste, Yeeeaaa me like! :o) Så man smälter alltså och håret blir lockigt :o)

Funderar faktiskt på att kolla igenom om man hittar någon bra film att se. Såg en sån grym film i natt, The Human Centipede. Ja nej det är väl inte bra på så sätt, men det var sådan panik känsla från början till slut så jag kunde inte sitta stilla och ont i benen gjorde det av all jävla panik filmen bjöd på. Man föreställde sej verkligen denna känsla av panik att hamna i nå dylikt. Herre gud vad sjukt!!! Hela filmen så man inte ville släppa blicken från filmen en endaste sekund. Men mycket besviken på filmens slut, det känns som om att det fattades en kvart på den, man fatta liksom inte. Jaha är den slut, skulle det sluta så här, vad hände sen liksom, undrar om det kommer en tvåa, det måste det göra. Så den var slut i morse nå tag och likså kom tröttheten på en och det blev en trappa upp, lagomt tills telefon börja ringa redan vid nio tiden, obotligt trött så blir det man tystar och kastar telefon mellan madrasserna liksom för att slippa höra. Ville sova mer än fyra timmar, men gav upp sen och tänkte det är lika bra att kliva upp och göra det man skall göra.

Lämnat Oskar också efter fem mysiga underbara dagar, med en massa bad och skoj! Kiddsen underhållen en verkligen, me like!!! Men saknar små gossarna nå så otroligt mycket så, små prinsarna!!! Ååå min man också! Tur det finns något som heter telefon i varje fall...

I mörra blir det träff med KP A i varje fall, snacka skit och dricka kaffe :o) Närå det sist nämnda brukar alltid bli, snacka skit det finns det då ingen tid för inte. Finns alltid saker och ting att snacka om så tiden brukar ränna i väg fort.

Ååå snart är nog B på frivården tillbaka från sin semester också, se vad han tycker om mitt förslag på lekmanna övervakare också då. Ååå jag är då lika bestämmd ännu kan jag inte ha L då skiter jag i det, då anstränger jag mej inget mer i det. Då får du B dras med mej ;o) Tur den där lekmanna är valfritt speciellt när det är så här att det inte skall vara någon som är så insatt och känner familjen och det. Ja menar hur lätt är det att komma med förslag, känns som om att man kan blunda och peka på någon mitt ute på stan i Bollnäs och hoppas det blir bra. Nää tack och hej!!!

Ja nej dagen har väl inte erbjudet så mycket för överigt tycker, för vad skall man göra liksom. Visa dagar fullt upp och andra händer inte nå typ, finns inte så mycket att göra heller för skall man göra något så kostar det bara en massa pengar och alla pengar man har dom landar ju inne på ica en då så. Men nu är det knivigt, känns enormt långt tills barnbidrag så man får nästan lite panik hur man skall göra liksom med mat och allt som behövs. Ååå jag har faktsikt inget bra förslag på det heller, har nog köpt för mycket "lyx kaffe" denna månad. Närrå så är det inte heller, alldels för mycket räkningar och endå går det inte ihop. Ekonomin den är inte bra den inte, men skall väl bli bättre nå tag hoppas jag... pengar är inte allt sägs det, men det vettefan det också. För det känns som om att det är då allt för mej, går ju inte göra nå utan dom. . . .

Ja näää nu skall jag hänga vidare på FB och nå skojsigt diskusions forum på x see you!!!!

6 kommentarer:

  1. Jag har funderat lite över din familjesituation, ja jag erkänner är rent ut sakt nyfiken, jag frågar hellre dig än springer runt och frågar alla på byn och får hundra olika svar.
    Har du nån kontakt med din mamma och dina syskon, ja din släkt överhuvudtaget eller är du det svarta fåret som dom låtsas inte existera. Förlåt nyfikenheten men som sagt jag bara undra.

    SvaraRadera
  2. Kör på med ett ärligt svar här:
    Jorå visst har jag kontakt med min mamma, hon är hit och jag dit, men det är inte ofta det är det inte. Men vi kan höras på telefon lite snabbt så där, vi har aldrig haft nå djupare samtal på så sätt. Jag upplever att min lilla syster står min mor myket närmare, men så har det alltid varit. För hon är mycket mera öppen så än vad jag är, ja jag är mera öppen jag med nu. Men sa aldrig flaska hemma, berättade aldrig över vare sej posetiva eller negativa saker, absolut inte. Min far han är liksom sten cool och lugn, jag minns han sa mycket för när man bodde hemma när man gick i högstadiet. Hon klarar sej, lugn hon kommer och Mor min låg alltid vaken tills hon hörde dörren låsas upp och låsas igen och man försvann in på sitt rum. Så nog har jag kontakt med mor min allt, det har vi. Bara det att jag o min syster är väldigt olika så, hon är mera öppen än vad jag är så. Far min har jag också kontakt med självklart, han säger alltid jag finns för dej jag, men han är sån att man får höra av sej om man behöver hans hjälp. Min farmor o mormor träffar jag sällan, skulle ha hälsat på dom. Tiden rinner i väg och jag måste verkligen besöka dom. Vad gäller övrig släkt, så kan jag ju säga att kontakten med mina mostrar och morbröder är närmare än vad det är på pappas sida. Varför vet jag faktiskt inte, det har alltid varit så trots att jag lekte väldigt mycket med min kusin P när vi var små. Ja det faller väl så och jag har inget svar på det, men har som sagt kontakt med mammas alla syskon på så sätt förutom en av dom om det har att göra med att somliga kanske vill vara lite finare så att säga. Men ja, ja det är ju så. Jag har alltid hängt med mina "vänner"
    Min syster o jag är också väldigt olika, jag älskar min lilla syster nå så fruktansvärt mycket och jag saknar hennes underbara tvillingsöner nå så grymt, vi har gått olika vägar i livet men en sak ändras aldrig, jag älskar henne och kommer alltid vara den hjälpande handen till henne oavsett vilket. Sen har jag en halvbror men honom känner jag inte och kan inte närmare gå in på det.

    Ja det är bara fråga på, jag säger till om jag inte kan svara på visa frågor och varför jag inte skulle kunna svara på somliga frågor kan orsaken vara olika, jag kanske inte vet, jag kanske inte vill, jag kanske inte törs, jag kanske inte vill såra. Jag skriver det jag känner jag kan skriva.

    SvaraRadera
  3. Hittade hit, vad duktig du är på att skriva, fortsätt med det, att skriva av sig kan vara ett bra bollplank//Kramizar

    SvaraRadera
  4. Ja det är det, det går lite i vågor beror på hur man mår och vad man gör! Men bloggandet fortsätter!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Linda . Jag beundrar dig, din rättframhet , din enorma kraft att inte ge upp. Du har kunnat tänka ...jag skiter i allt , men du kämpar på och vill så gärna bli en ny människa , jag tror på dig. Ser framemot när din man kommer hem och ni kan börja om från början, med hela familjen samlade. Fortsätt att blogga, du är så duktig på att formulera dig. Jag önskar att jag kunde det också...men det liksom knyter sig när jag ska skriva och jag tycker att det jag skriver är töntigt. Ha det så bra . Kram. från den 75-åriga tanten.

    SvaraRadera
  6. Ja men 75-åriga tant, tycker du är frän på att kommentera ja!!! Me like!!! Häftigt det och inte skriver då du dåligt inte.
    Tack så hjärtligt för alla dina ord!

    Kram till dej från mej!!!!

    SvaraRadera