01 juli 2009

Hur det hela började? Del 12

Ja som sagt var det hemskt mycket olika folk och man hittade ju dom man trivdes bäst med så klart det gjorde man.
Vis gruppindelning förekom det gjorde det och visa grupper var mer populär en andra, jag hamnade väl mest där det hände saker än att hänga med t.ex sportfånarna på gymet. Visst var man ner ditt också och testade en massa olika, men ha ha det som rutin näää. Solarium hängde jag i det sista halvåret och när man väl kom hem kände man sej som en neger alltså.

Fögyllde mina dagar på kåken med att vara i köket försökte byta plats många gånger men näää pliten Annelie hade mej i sitt grep. En gång i veckan kom även KRIS dit och pratade och så där. Men jag tror dom flesta var mest intresserad av deras fika bröd och inget annat, samma sak när prästen kom i bland. Var tusan fanns intresse för det?
Sen kördes det nå så här tolvstegsprogram i två grupper också, men det tyckte jag var värdelöst så det var bara blää det med.
Sen hade vi Ulla också som kom in utifrån som vi var hos en liten grupp man fick prata och bertätta om olika saker. Det var lite trevligare det.
Sen Britta glömer jag aldrig, en goo stor tant lika kort som hon var tjock typ, det var enskilda samtal. Hon hade en massa tok för sej man satte frön i öronen som skulle vara lugnande och gud vet vad, man pratade om livet för och nu och det sista man gjorde var att dra ett kort som hon hade med såna här Taroo kort eller hur det stavas tänk att det stämde så väl alltså, det var otäckt konstigt. Ja Britta glömer man aldrig.

Sen på anstalten hade man ett förtroende råd. Där frågor mot anstalten och i gruppen tog upp möte varje måndag morgon i matsalen tillsammans med plitar och chefer.
Det fungerade väl lite hur som haver det mellan varven tycker jag och nog hände det att det blev lite osämja.

I anstalten hade vi en egen kiosk också som vi ansvarade för själva och under en lång period hade jag kiosken och ansvarade för dess kassa och inköp och inköpen handlade vi en gång i veckan på en stor affär i Sundsvall. Mycket bra priser, men kändes lite konstigt att handla godis och cigg för ca sex tusen i veckan för att fylla på kiosken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar