27 juni 2009

Hur det hela började?

Ja som dom flesta byn vet så har jag "suttit inne" det är väl ingen direkt hemlighet, å vill ni läsare ställa någon fråga så är ni välkommen att göra det på min mail eller som en kommentar i min blogg så lovar jag att svara på dessa frågor eller om det är något speciellt ni undrar över bara, alla frågor är välkommna!

Ja ha hur började det då, nja skulle väl vilja säga så här att när man går på socialbidrag och inte har någon annan inkomst än normen så får man ju verkligen vrida och vända på varenda krona man äger och har verkligen. Så det var väl där det hela började (fast en den finns väl en historia bakom också, från barnsben) Men just denna berättelse som skulle komma att leda till fängelse.

Som sagt behov har alla av pengar och i den stunden så kännde man att vad tusan gör man, vi betalade alla räkningar och inte en krona kvar till mat och nöjen.
Kom på den dumma idèn att företaget i X som vi kände till att det var olarmat och att pengar fanns så tog vi oss dit en sen kväll, inga grannar eller något som kan störa. Ett säkert ställe! Vi var in där men det gav inget resultat, det fanns inte en spänn! Hoppade in i saaben jag hade då och drog i väg där i från som ett skott. Vilken grej kände man, men besviken inga pengar. Men det var en kick alltså och på den vägen började det som skulle leda till en fängelsevistelse.

Letade upp fler säkra ställen som vi besökte och kicken blev större och större för varje gång och det var mycket spännande! Pengarna rullade in, ååå inte fattig längre. Hittade en hel del skulle jag vilja säga, även mycket mat blev det då man besökte såna här ställen som t.ex olika anlägningar där det finns kiosker, campingar och där det finns någon form av försäljning av mat, dricka och såna saker. Blev ju också ett plus för man behövde då inte använda sina egna pengar till maten.
Vi hittade även såna saker som man var allmänt behov av också. Så som verktyg, vapen, filmer, nya saker ja praktiskt taget alllt följde med och man blev mer vågad. Från en ensamt liten koja mitt i skogen till mer centralare ställen med boende runt om och som t.ex Egab bevakning där man lärde sej deras klockslag för olika ställen.
Gav oss även på larmade ställen där man i förväg hade kollat flykt väg och kollat in så allt kunde gå så snabbt som möjligt.
Det ena ledde till det andra och kickarna och belöningen av detta var nå så enormt! Skulle vilja säga att vi avverkade kanske någonstans mellan femhundra och tusen inbrott på denna period som rörde sej om ca fyra fem månader.

11 kommentarer:

  1. Och du dömdes på 52 åtalspunkter....Och så har du mage att säga :Jag har sonat mina brott. FY FAN FÖR ER JÄVLA TJUVDRÄGG!!!

    SvaraRadera
  2. Japp det har jag, jag har sonat mina 52 åtalspunkter och det är längesen det nu, så skönt att det är gjort. Njuter!!!!!! Mer än vad du någonsin kommer att göra och har gjort... usch tvi för såna som inte står för sina åsikter, buuuuu!!!!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker jag varit ganska tydlig ifrågan om vad jag tycker om det samhällsbelastade tjuvkräkpacket nere på yxkroken. Du tror ju dig veta vem jag är så det är väl bara att "konfrontera" mig i så fall. Eller för den delen anmäla mina anonyma inlägg. Jag och resten av byn vet ju iaf. att när mopedbilen börjar rulla igen med ditt avskum till karl bakom styret...förlåt..ratten så kommer inbrotten och stölderna att dra igång igen. Jag tycker förövrigt att om man säger sig ha sonat sitt straff på 52 åtalspunkter och sedan bröstar upp sig i bloggen och skryter till med att man gjort mellan 500-1000 "bryt" då har man nog mest kaffesump och fogskum mellan öronen och då har jag inte ens nämt vaccumet du måste ha strax bakom pannbenet!!! Och det skulle jag kunna säga dig rakt i ögonen tjuvlinda...utan att blinka. Du har varit och rotat runt i mina saker samt stulit hälften av dom och jag förlåter dig aldrig för detta! TJUV!!!!

    SvaraRadera
  4. Ja men du får ju tycka vad du vill om oss, för vi är då inte ensamma i varje fall. Det finns fler än oss också så. Men det visste du ju tydligen inte. Ja det är ju rätt lätt att räkna ut är det, för det finns inte så många idioter faktiskt. Näää jag tänker inte hålla på att anmäla, jag gillar inte sånt. Men det är helt klart att det det är ju straffbart som somliga beter sej också, men konsekvensen av sitt handlade kommer endå fatt en vacker dag. Precis som det gjorde för dej uppenbarligen, med din tjatt om inbrott i din stuga. Det straffar sej menar jag och det slår tillbaka.
    Mopedbilen den rullar redan den och har gjort det bra länge så, den "ägs" o brukas inte av oss längre så och det är fyra månader sedan jag gjorde oss av med den så...
    Självklart har jag sonat mina 52 åtalspunkter det kan man läsa om lite längre fram, det är väl därför vi har dom lagar vi har. Men frågan är om du någonsin har sonat för dina fel och misstag, knappast det verkar inte som så. Som du går på. Red upp dina egna problem först, för dom är upppenbarligt stora dom med. Så ta du ditt fogskum och skjut upp lite så kanske något hålls på plats, för jag tar inte åt mej av att vi var in i din stuga i varje fall. Finns inget här i min blogg som säger att det var jag, använd det du har bakom pannbenet du också, eller är det borta för längesen.... förlåter dej aldrig heller för dit vidriga betende, gnäll apa!!!!!!!

    SvaraRadera
  5. Attack ,spotta och fräsa bla bla...du är ju fan fan inte mognare än det suraste äppelkart.Mitt liv var perfekt tills du och ditt äckliga sällskap raserade mitt sommarparadis.Jag har ju förstått att det var bara en skitsak för er,det framgår ju klart och tydligt när du skriver om det. Tänker du på andra än dig själv över huvud taget?? Knappast!! Om mitt beteende är vidrigt.....vad fan ska man då kalla ditt??

    SvaraRadera
  6. Jaaa precis, känns det igen. Tycker att du känner dej träffad ja, attack, spotta och fräsa det är just vad du började med att göra. Ja visst var det bara en skitsak det var det, men vi har då i varje fall inte raserat ditt sommarparadis i varje fall. Tala om som det är i stället!!!! Fint det i anmälan om när man skriver att man blivit av med så mycket som man inte har och HB byts ut mot fin sprit, för det är väl dummt att vara målsägande och kriminell i polisens papper. HUA, någon kan ju se... att man inte är så duktigt... Ja självklart tänker jag på andra, men ditt skit angår mej inte, för du hade kunna haft ett annat bemötade du också... mitt beteende kalla det för vad du vill det är upp till dej det.

    SvaraRadera
  7. Om jag nu ska summera ungefär som jag känner och upplever dina mindre smarta svar. Du har dömts på 52 punkter och tagit det straffet. Då tycker du att det är bra med det. Visst i lagens mening är du en fri kvinna. Men..du kan inte på allvar tro att vi som drabbades av era inbrott ska ta er i famnen och tycka att allt är glömt och förlåtet. Jag för egen del skiter fullständigt i om ni hade fått böter eller livstid det handlar inte om det som du tycks tro. Det handlar om att man kanske ska hålla sig lite på sin kant efter en sån sak och inte gapa och skrika om bemötande när man i själva verket är en sån som pissar på hela sin omgivning. Som dessutom skryter med alla upplevelser och kickar äventyrena gav dig. Det känns liksom obehagligtoch vredesfyllt att läsa om hur ni hade min sommarstuga som ett adrenalinhöjande objekt för era uttråkade sinnen. För det har jag förstått att allt var ju bara en lek och ett tidsfördriv och girigheten som kommer i kapp driver er att bara fortsätta. Men när du själv har utsatts för stölder osv. har du gapat och skrikit över vilka sjuka människor det finns...inte ens där en liten kvivsudd av förståelse och igenkännande. Jag begär inte heller av dig att du ska förstå eller visa nån form av respekt för andra än dig själv...det känns liksom som om det är kört för dig det linda. Du kommer alltid vara tjuvlinda i denna by och det öknamnet har du skapat på egen hand...speciellt med tanke på att du åkte dit igen, och kommer att göra det igen o igen o igen o igen. Som jag skrev nån gång tidigare dubbelerik ska ju ha nån ersättare han med...och du och din man är en bra bit på väg.

    (ps. det skarkaste jag hade i stugan av drickbara varor var ett paket kokkaffe...då jag är spiknykter sedan 15 år tillbaka nu i augusti ds.)

    SvaraRadera
  8. Näää jag har aldrig sagt att det är förlåtet och jag kräver inte det heller, men jag har sagt att det är dags att gå vidare.

    Sen skall du inte komma in här i min blogg mitt liv, börja bestämma och styra i vad jag skall skriva, tycka, tänka och säga... inte har du nå med det att göra. Men du måste ju vara otroligt sjuk i huvudet som ens kan besöka min blogg det fattar inte jag. Så, så illa gjorde vi dej inte. Har någon gjort "mitt" så illa så skulle jag aldrig uppsökt dom, den eller det. Snacka om att vilja ha konflikter hela tidin...
    Ååå inte har du någon rättighet att sitta och bedöma vad som skall komma här näst heller, då är du totalt ute och cyklar för du har inte koll på läget alls du.

    Vad beträffar dubbel erik, så är det ditt problem inte mitt..

    Så hitta nu på något annat och ta hand om ditt, för du har inget med mej att göra och kommer aldrig att ha det heller. Men det är himla skoj att jag är så populär i dina och många andras ögon, som inte kan låta mej vara.

    Så gå du och drick ditt kokkaffe, för du hade väl aldrig råd att köpa tillbaka dom andra starkare varvorna..

    SvaraRadera
  9. SUCKAR!! Läser du övehuvudtaget vad jag skriver till dig? Det jag skrev var MINA funderingar....Dom kan väl inte du "svara" på. Men jag ville delge dig dom för att ge dig en bild av hur jag ser på det som hänt. Men jag övertygas hela tiden av att du varken kan läsa och du besitter en gigantisk avsaknad av förnuft och förstånd. Du vet linda...har man bara vanligt bondförnuft innaför det berömda benet...då hamnar man inte i den skit du är i.
    Sluta tro att du är poulär...det klingar liksom lite surt när du tuppar upp dig som populär.
    Du skriver Edsbyns garanterat mest lästa blogg....men det bytyder inte att du populär tro mig.

    SvaraRadera
  10. Läser inte dina inlägg så noga kan jag säga, eftersom jag inte tycker dom innehåller något vuxet innehåll precis, ingen annan verkar tycka du är speciellt bra heller tydligen.

    Ja ja ja, hoppa på och döm du bara. Föddes du enbart till att jävlas med folk så tycker jag att du kan börja om, ta tag i dej själv och det dåliga mående för det är ju det du utrycker dej om hela tiden, känns det bättre när du kommenterar tänk att ha så mycket problem själv och sitta som du kör usch fy på dej, du som skall vara så duktigt.

    Populär, så jävla populär att du läre följa mitt liv, helt fucking otroligt!!! Näää ta och ta tag i det liv du en gång hade, om du hade något vill säga.

    SvaraRadera
  11. Om du inte läser vad folk skriver hur kan du då svara? Vuxet innehåll?! Tycker du själv att du är vuxen linda? va? Herregud vilken otrolig självnyansiering.

    SvaraRadera