28 juni 2009

Hur det hela började? Del 4

Den kvällen blev lugn sedan slagsmål och skottlosning var! Visste att folk letade oss! Tror det var en Lördag kväll om jag inte minns helt fel och på Måndagen var vi på konsum och såg på Löpsedeln utanför om det var expressen eller aftonbladet "Skottlosning i samband med festival i Edsbyn" Herre gud tänkte vi, vad tusan är det här!!! Vad har vi missa! Köpte tidningen och drog hem över...
Gösses jag sa det åt darling, men va fan det är ju vi! Läste artikel tillsammans och tänkte vad tusan har vi gjort?

Det gick till en par dagar efter klockan var vid luch tid och en snutbil rullar in på gården. Jaha sa darling, Nu är det färdigt!! Tittade ut och tänkte ja ja, gevär är ju undan ställt på säkert ställe. Dom kom in och vi blev placerad i köket med en polis medans den andre gjorde en husransakan som dom hade papper på från åklagaren eftersom dom letade bevis för skottlosningen.
Dom hittade inget gevär eller vapen, men dom hittade föremål som dom ville kolla upp med anmälan dom fått in. Vi fick följa med till polisstation i ett varsitt kontors rum med två poliser per skalle. Förhören började... nu började det att snackas runt lögner, historier en massa frågor man svarade nej och jag vet inte på.
Förhören var mycket pressade när man hade en polis som typ stod så nära örat så man trodde dom bodde där inne.

Så satt vi i några timmar, darling fick åter åka tillbaka till våran lägenhet och plocka fram vapnet, förmål som dom hittat stämmde överens med inbrott. På åklagarens begär så skulle vi ner till arresten i Bollnäs.

Blev skjusade i polisbil ner och avplockad det mesta där nere förutom kläder men alla tillbehöver tog dom även skärp,halsband om man hade det. Inlåst i en varsin cell, i tre dygn blev vi förhörd och pressad. Jag varken åt eller drack, försökte sova så mycket som möjligt. När det hade gått 72 timmar så begärde åklagaren att det skulle bli häktnings förhandling, i varsin transportbil blev vi körda till förhandlingen.

Åklagaren läste upp punkterna och dom fall, HÄKTET!!!!

Jag och darling hade blivit lovad att träffas för att kramas lite men blev iväg skickad i varsin bil.Gråt, skrik, tårar och handfängsel!! Min färd skulle gå till häktet i sandviken och darling blev i härnösand.

När skulle vi komma hem? Ja minns hur jag tänkte på våra och barn och jag saknade min darling så jävla mycket!
Avklädd, duschad och inlåst i en cell med säng,tv och skrivbord!

Det enda jag ville var ut!!! Tänkte ta varje chans!!!

Häktad!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar