29 juni 2009

Hur det hela började? Del 5

Häktad!!!
Ja detta kom att bli fem veckors mardröm!!! Vad tusan hade man ställt till med? Varför?
Tankarna var många. . . Beslutet var till en början tre veckor, jag tänkte tre veckor i denna cell kommer jag att dö, det enda jag kände det var att jag skall ut och minsta lilla chans jag hade så tänkte jag sticka. Men hur? Vakter överallt, lås överallt.
Dagarna var otroligt långa, frukost serverades på morgonen då dom öppnade dörren till cellen och man fick ta typ två steg ut och ta det man ville ha på denna vagn medans personal stod och tittade på sen var det bara två steg bak så var man i cellen igen, i samband med frukost fick man betstämma om man ville bli uppsatt på röklistan (4-6 gånger per dygn)om man ville dusch och ringa. Herre gud! Jag tog allt rakt av, men frukosten hoppade jag över.
Fick även igenom samtal till min darling så vi pratades vid en halvtime per dagn fy fan vad jag saknade honom och barnen med. Mitt liv hade gått i spillror kändes det som.

Polisförhör fortsatte på häktet, poliser kommer från bollnäs och höll förhör några gånger. Kändes toppen få komma till ett annat rum. Det var inte lätt att minnas allt och vid 52 stycken åtalspunkter skrek polisen rätt ut "vi vill inte höra nå mera nu" inget mer skulle det bli, 51 grova stölder och en grov misshandel"

Det närmade sej dagen för dessa tre veckor när min advokat Carl Lindström ringde jag och darling hade samma advokat, då han sa åklagaren har förlängt häktningen i två veckor till, tills datum för rättegång!
Två veckor!!!!!!!!!!! Världen rasade samman igen, jag vill ut! Under dessa fem veckor gick jag ner 10 kg, åt och drack nästan ingen. Tok i mot lunch och middagen men pekade lite i maten.

Hade ett värsta utbrott nära rättegång, då jag hade dagssamtal med darling och dom tog bort det och den som hade bestämt att det var okej var borta!! Då kastade jag alla mina saker och en bunt på ca 200 papper mot personal. Dom tog bort det jag behövde som mest!!!

Inlåst på häktet i Sandviken nästan fem veckor, två dagar före rättgång blir jag transporterad med handfängsel till häktet i Gävle jag hade fått reda på att både jag och darling skulle dit inför transport till rättegången i Bollnäs.
Mitt liv tvär vände, äntligen rättegång och det bästa av allt jag skall få träffa darling.
Andläde till häktet i Gävle, byta om och få rum visad. Hejade på en hel del "busar" för här i Gävle fick man se andra det fick man inte i Sandviken. Tog min mat och fick följa med till darlings cell.
På sängen låg han mitt liv mitt allt och gissa om att det blev kram och myskalas. Vi åt inte ens våran mat tillbringade tolv timmar i sängen med toalett besök och advokat besök som avbrott!!
När natten kom fick jag gå tillbaka till min säng i morgon transport till Rättegången i Bollnäs.

2 kommentarer:

  1. Modigt & starkt av dig att skriva om allt! Jag tycker det är jätte intressant att läsa! Väntar spänt på nästa del. :-)

    Många Kramar till dig, vännen!! <3

    SvaraRadera
  2. Ja det finns inte så många hemligheter, skriver om det som är och tar inte upp något som inte tillhör dess 52 åtals punkterna.
    Kastar in lite delar hit och dit :O)

    SvaraRadera