26 augusti 2010

Sov över!!!!!

Gjorde något som man inte gjort på evigheter, SOV ÖVER!!! Totalt, det har sina orsaker absolut men jag brukar då kunna kliva upp oavsett en times sömn eller ej. Men så var det inte i dag, möte klockan elva och en annan vaknar klockan tolv. Helt otroligt!!! Men det löste sej det också, ny dag o ny tid... pust! Men i kväll blir det att försöka komma i säng i tid, så jag funderar ut och gå eller nå, så man hjälper tröttheten på traven. Hopplöst när man skall vara pigg på kvällar och nätter!!! Men det blir så när man är hemma själv också dessa dagar....

Pratade även med frivården i dag som har hjälpt mej lite på traven, att det skall vara så svårt med starten det fattar jag inte och sen är jag alltid rädd för att påbörja något jag avslutar har en himla förmåga att avsluta innan det är klart. Men den här utredningen vill jag så gärna ha, det känns rätt för mej och det har jag trots allt lovat tingsrätten, å tingsrättens dom gäller, skydstillsyn med särskilda förskrifter och jag har sagt att mitt betende med kriminalitet och andra saker som vart och som har lätt till det ena till det tredje.

Mitt problem att strukturera vardagen, mitt så häftiga humör, uppmärksamhet , impulsivitet och överaktivitet. Dagdrömmeri och svårigheter att komma igång med aktiviteter. När vardagen fungerar på rutin, allt flyter på och inget oplanerat inträffar märks inte mina problem så mycket. När motivationsnivån är hög klarar jag av mina uppgifter men det blir betydligt svårare att upprätthålla drivkraften när det är tråkigt. Sen det här med att så fort man gör något så avslutar man inte det och så hoppar man på nästa sak bredvid och det resulterar i, inget blir klart. Min uppmärksamhetsstörning gör också att jag har svårt att ta in ny information, lätt tappar fokus och är dålig på att lyssna och det är fruktansvärt när man lagt på telefon eller varit på ett möte och jag har igentligen ingen aning om vad har vi snackat om liksom, fattar noll som så alltid händer när jag är på något där jag lyssnar och ja ni vet. Allt detta får konsekvenser i samhället och det sociala livet.
Försöker nu hitta vägen och jag har alltid sagt att jag har ADHD det är jag säker på och till följd av den så har det lett till kriminalitet och en beroende problematik, jag vill verkligen ha en utredning. Hoppas nu att jag skall kunna påbörja den så snart som möjligt. Hmmm... blev lite ord på hur jag verkligen är, det är jag liksom.

Snart är det helg också, veckorna går hur fort som helst, men jag vill inte ha någon vinter, fy vad trökigt. Hade gärna haft en dubbel så lång sommar, mörkt är det ute och regnigt framförallt ett riktigt höst väder. Så det blir en del pysslande hemma, började städa övervåningen här för en stund sen, hade bara dammsugningen kvar men gav upp och hamnade framför datan. Nu skall jag ta tur med disken och köra igång torktumlaren. Önskar alla en trevlig kväll!!!!

3 kommentarer:

  1. ja men tänk att du är väl en riktig knäppråtta och virrpanna du ding ding dong/Åsa

    SvaraRadera
  2. Love you Åsa <3 Du betyder massor!!!!!

    SvaraRadera