25 augusti 2010

Mmmm....

Ny vecka eller ja halva har väl gått snart också, hänger knappt inte med.

Kalaset i Lördags gick toppen, skulle ha laddat upp lite kort från det men jag har faktiskt inte haft någon lust helt enkelt, inte suttit så där värst mycket vid datan heller. Man är in en snabb vända lite nu och då, hade kiddsen hemma i helgen, alla utom Sanna. Men träffade henne på kalaset i varje fall, hon hade varit i byn och sovit hos sin bästa kompis här. Nu har skolan börjat och jag kan inte annat än le, hon ler och då ler jag. Så underbart!!! Det är lycka det.... snygga skor hade hon köpt också, gissa om man blev avis. PUMA skor, ååå puma är verkligen mitt favorit märke och jag är totalt fest i huvtröjor av puma och byxor och allt sånt. PUMA ÄGER så klart :o) Full rulle hela helgen med kiddsen och nu barnfri i hela massor av dagarna och jaaaa vad gör man, man sover bort halva dagen för att halva natten tillbringa på nätet och där man hänger mest blir självklart facebook och diskussions forum är skoj. Borde verkligen hitta något att göra på dagarna men där spelar måendet in och allt annat som har varit och här och man känner sej helt slut mest hela tiden, hjärngymnastik gör en trött. Lustigt att det allid skall vara något nytt som skall snurra i skallen och man har inte hunnit med det så dyker alltid nå nytt upp. Hopplöst!!! Tänkte det nu i kväll att det är väl meningen att allt skall så långt ner i helvete som möjligt och när allt är där så går det att klättra upp. Det måste ju vara nå sånt, känns som om att man lever i ett vakum bara en tid som inte har någon nytta och som inte spelar nog roll. Måste verkligen hitta nå posetivt i negativa, men jag vet inte vad det skall vara. Ge mej ett jobb någon!!! Det vore lycka det, få ett jobb tjäna pengar, arbetskamrater slippa leva på försörjningsstöd som jag är spy less på, bra att det finns men näää det är ingen höjdare. Men det känns som om att man aldrig någonsin kommer att ta sej ur det, var det ett bra tag tidigare 07 men som sagt hamnade åter tillbaka, ååå det lär inte vara lätt att få ett jobb heller här i byn och ärligt talat känner man ju skulle det funka, jaa nääää ja vet inte.

Hua tankarna snurrar hej vilt och det blir en faslig blandning, planer för veckan är lika med noll, nästan i varje fall en del planer har jag som jag inte tänker berätta om här i varje fall, allt vill och tänker jag inte skriva om. Annars inte mycke, soc möte i slutet på veckan, andra för denna veckan. MMmmmm....

Ja nä om man skall ta och hoppa i säng då, eller om man är uppe ett tag till det återstår att se. Önskar alla en god natt o sov så gott!

35 kommentarer:

  1. Jag är lite nyfiken på varför soc inte ser till att du har nån sysselsättning om dagarna och får in lite jobbrutiner. Att få lite rutiner gör ju mycket för måendet. Att bara gå och inte göra nånting lär ju inte få dig på bättre tankar precis. Jag trodde nån sorts jobb/praktik/utbildning ingick i vad det nu är som ska hjälpa dig på fötter. Kan du inte få hjälp att få någon praktik någonstanns? Behöver ju inte just vara här i Edsbyn. Eller börja nån kurs eller nåt, träffa lite nya människor och få lite nya intryck skulle nog göra dig gott.

    /En nyfiken

    SvaraRadera
  2. ja jag vet faktiskt inte hur det där ser ut så jag kan inte svara på det men det har du rätt i man blir ju inte på bättre tankar, men jag har ett mående också som inte är så där super bra precis.

    SvaraRadera
  3. Jag hamnade på Din blogg av en slump och blev chockad! Vad är detta? Vilket språk både från Dig och i kommentarerna! Stackars barnen, jag har inte kunnat släppa detta, så nu har jag läst igenom hela Din blogg och alla kommentarer Pust!
    Nu har jag fått lite mer grepp om det hela och jag tycker allt är lika förfärligt men jag kan inte annat än att hysa medkänsla för Dig och känna sympati också.jag förstår att Du haft en tuff uppväxt och saknat både trygghet och goda förebilder.Jag hoppas verkligen Du kan ta tag i Ditt liv,hittar meningsfull sysselsättning och får lite lugn och ro kring Dig så du slipper känna sån ångest och oro. Det tycks ju som man verkligen satsar resurser på barnen med stödfamiljer och familjehem, det måste kännas skönt för Dig.Jag hoppas Din äldsta dotter kommer att trivas i sin nya skola och med familjen hon bor hos.Om jag får säga vad jag tycker (och det gör jag ju redan)skulle det vara så mycket effektivare om Du inte svarade på de elaka kommentarerna, publicera dem men låt dem stå obesvarade. Otroligt mycket effektivara än att skälla och hota tillbaka. Det faller tyvärr bara tillbaka på Dig själv. Svara inte! De kommer att upphöra! Ta hand om Dig och fortsätt kämpa för Dina barn. Maj-Britt

    SvaraRadera
  4. Tack snälla du för inlägget jätte bra skrivet och du har helt rätt med alla dina ord, tack!!! Alla dina ord stämmer klockrent! Tack!

    SvaraRadera
  5. Nu inte inte maj-britt känner till hur du beter dig utanför bloggen som vi andra gör.

    SvaraRadera
  6. Jag bor i Norrköping och har aldrig varit i Edsbyn..Känner ingen där.. Det är jag glad för!
    Linda här, med sin blogg och hennes man har gjort otroligt mycket dumt.Jag förstår att dom som blivit bestulna och lurade är urförbannade.Vad jag inte förstår är att man beter sig på ett sätt som skadar deras barn.Hela Edsbyn verkar vara en enda stor lynchmobb! Kritisera Linda och hennes man men tag hänsyn och ställ upp för barnen!Maj-Britt

    SvaraRadera
  7. HELT RÄTT!!!!! Bedrövligt, men det har jag sagt många många gånger. GE FAN I BARNEN!!! Hoppa mej i stället, snacka skit och tryck ner mej i skorna och slå mej. Men ge fan i kiddsen, dom har inte valt att saker och ting blev så fel.

    SvaraRadera
  8. Det är ingen av dom som kommenterar på bloggen linda som gör dina barn något ont. Men hade du kanske hållit dig till ämnen som inte triggar folk till att ge elaka kommentarer.

    SvaraRadera
  9. Ja sanningen är alltid ett känsligt område tydligen, passar inte mina inlägg så har man inget här att göra och det är inget tvång att kommentera och inte heller följa bloggen, sen om folk hatar denna blogg kan ja då inte begripa hur man kastar bort sin tid genom att hänga här. Inga som gör våra barn ont ? Den frågan går väl att diskutera...

    SvaraRadera
  10. Jag menade inget illa tvärtom. Men attack är ju ditt enda försvar tydligen. Jag menar bara om du skriver om sånt som inte retar upp hela byn så får du ju inga elaka kommentarer heller.(tex om familjen X som du hoppade på efter deras promenad med barnvagnen) Men jag börjar tro efter ha läst det mesta här att du gillar verkligen att ligga i fejd med halva edsbyn. Vilket jag tycker är synd för ilska är det sista ni behöver nu när magnus kommer ut. Om du nu visar ilska över olika personer så sitter han snart inne igen det är ju så det har slutat hittils. För han tar det till en fysisk nivå medans du andvänder bloggen när du ska hoppa på folk. Jag menar bara väl inget ont alls. Jo en sak till, bara för att du inte ska komma dragades med det i ditt svar. Jag kännde magnus långt långt innan han träffade dig linda.

    SvaraRadera
  11. Ha ha det var väl inte med ilska jag gjorde det inlägget i varje fall det var väl för att somliga har ju en himla förmåga att alltid komentera andra när man inte är ett dugg bättre själv och det går alltid hem innan det är färdigt. Men tar man åt sej så tar man ju åt sej. Sen om folk lägger elaka kommentarer kan jag iinte rå för i varje fall, man kan ju alltid välja sina ord och jag svarar alltid tillbaka på samma sätt men föredrar att hålla det på en jämn nivå och diskutera. Mycket roligare det tycker jag, men ni avgör nivån inte jag.
    Hoppar på folk (?) Jaaa så kan man ju se det också, men det är väl skillnad när andra hoppar på tydligen, klart att folk som hoppar på en är värd en sju jävla smäll tillbaka fysiskit också och jag tvekar aldrig jag heller, men här i byn så är det väldigt sällan skulle vilja säga aldrig någon bara kommer och hoppar på en och det är jag glad för, för jag tvekar aldig i fysisk sitution heller, för jag ser black out svart direkt. Ååå man är ju aldrig ensam ansvarig för att en situation uppstår i varje fall. Jahapp om du lärde känna Magnus långt innan han träffade mej så lär du vara bra nog "för gammal" att hänga här och ens bara orka kommentera då. Ja vet inte hur många år du kännt honom men jag har kännt min man Mange i snart 26 år i varje fall och vi har alltid hängt ihop sen barnsben och har alltid haft en bra kontakt med varandra och har alltid tyckt om varandra och nu varit tillsammans med honom sen hösten 2003 och för er som är intresserad så data vi redan när vi var små och något hände även 2002 i slutet på det året för den som vill veta det. Tror ärligt talat att ingen känner Magnus lika bra som jag gör.

    SvaraRadera
  12. Jag tycker det verkar som att alla Edsbybor tycker allt är Lindas fel och att Edsbyborna tycker sig har rätt att hoppa på henne hur mycket som helst, men hon inte får försvara sig alls, då blir det livat! Jag kan väl aldrig tor att ni andra som hoppar på henne hela tiden är Perfekta dygnet runt! Hon har rätt att försvara sig och sin familj, skriver ni elaka komentarer till henne ska ni tåla att hon försvarar sig! Fega j**la By bor Och Elaka!

    SvaraRadera
  13. Ja det är sant försvara mej kommer jag alltid att göra, skulle aldrig tveka. Alla människor har rätt att försvara sej, så även jag. Ååå skulle jag behöva försvara min värsta fiende som ligger på gatan och blir sparkad så skulle jag gå in och försvara där också. Jag är inte omöjlig och jag är väldigt hjälpsam också, men folk som ständigt kastar skit på en får betalt tillbaka med samma mynt. .

    SvaraRadera
  14. Där har vi ju ett praktexempel på hur du reagerar när du får kritik linda. Attack attack,snabbt som ögat tala om hur farlig och våldsbenägen du är osv. Det är just detta beteende du måste sluta med om du ska bli kvitt frivården nån gång i livet. Tror du verkligen att du kan lösa dina bekymmer med knytnävarna och en stor käft så lever du i helt fel tid på våran jord. Att försätta sig i såna situationer och skryta och skrävla om det tycker iaf. inte jag riktigt klär en 32årig flerbarnsmor. Du måste tänka om linda. Vill du bli accepterad som du är bland inavlade bybor måste du bli vuxen först.

    SvaraRadera
  15. kan inte förstå att inte du tål något, har du inga bekymmer själv du e, att du inte tar reda på ditt i stället för att hänga här. Nej jag backar aldrig kommer aldrig att backa, NEVER!!! Jag har det som krävs för att försvara mej och ställa upp och hjälpa till. Sen kan jag leva med att inte bli acepterad av såna som dej t.ex som alltid skall sätta käppar i hjulen och gnälla och skälla med sina pekfingrar om hur saker och ting skall vara. Men till skillnade från dej som inte acepterar mej så kan jag aceptera dej därför att jag jagar inte folk, folk finns hos mej en då. Folk som kanske skilaja på människan och dess handlingar, tror att du har en del att lära och kampen om överlevnad skulle du aldrig fixa om du behövde, jag har både bra och dåliga sidor som precis dej och alla andra...

    SvaraRadera
  16. Ok det var ju inte riktigt det jag menade då. Men du läser väl det du vill se och stannar när du känner stridslust och rustar för nästa korkade svar. Skilja på människor och dess handlingar vad menar du med det? Det är ganska magstarkt för att komma från dig det linda. Kan du urskilja tex. dig själv som människa från DINA handlingar? Den kamp om överlevnad du skriver om skiljer sig kanske en smula från andra människors problem som verkligen är problem som dom själva inte åsamkat vare sig samhället eller dom själva. Obs!!! Jag menar fortfarande inget illa....bara att du ska förstå att hela världen inte snurrar kring dig eller din "kamp om överlevnad"

    SvaraRadera
  17. jaaa du vad betyder att skilja på människan och dess handling, kunde du det så jaaa då hade du nog inte varit in här och kommenterat och lekt komandora... självklart kan jag skilja på människan och dess handling även hos mej själv och även hos andra.

    SvaraRadera
  18. Om jag förstår dig rätt så ska man inte sätta dina handlingar i samband med dig som människa? Du gör en sak och menar en annan eller vad? Eller säger en sak och gör raka motsatsen? I så fall har du svaret på varför det gått lite galet i livet för dig i den något ska vi kalla den lite vågade och något udda livsfilosofi.

    SvaraRadera
  19. Men ho ho ho, lyset är på men ingen är hemma blev du tappad på bb....
    Det jag menar är att man kan tycka om individen och så vidare men ogilla dennes handling, för att en människa gjort en felaktig handling så behöver man inte hata denna för det. Alltså, du verkar har uppenbarligen problem med att skilja på det. Åååå fattar du inte nu så knäpp av lyset också eller nååååå...

    SvaraRadera
  20. Du pratar om EN felaktig handling.
    Men det stämmer ju inte, du har ju gjort ganska många fler en en felaktig handling, det kan ta ett tag innan allt är glömt och förlåtet, om det någonsin blir det.

    SvaraRadera
  21. Ja och byborna ogillar förmodligen DIG just för dina handlingar! Undrar vem som tappade vad vart? Herregud linda. Inte vassaste kniven i lådan du inte.

    SvaraRadera
  22. Eller du kanske menar att du är "någon " annan när du gör dina felaktiga handlingar?

    SvaraRadera
  23. jaa det går inte diskutera med folk som inte fattar och tur att dom är ensam räknade på en hand lägg inte ner tid utan lägg ner i stället, somliga mår så dåligt själv därför skriver man tydligen som man gör..... ja man kan ju undra vem som tappade vad och vart...lätt att lista ut det tycker jag, näää jag har inte vassaste kniven i lådan det tycker jag är onödigt ;o)

    SvaraRadera
  24. Går inte att diskutera? Svara bara på vad du menar med att skilja på människa och dess handlingar linda. hahaha!

    SvaraRadera
  25. det har jag förklarat flera gånger, ho ho är lyset på men ingen är hemma!!!!!

    SvaraRadera
  26. haha. vilken dåre!!

    SvaraRadera
  27. ja det kan man verkligen påstå ;o) tur jag slapp skriva det i varje fall.

    SvaraRadera
  28. Ja du Linda.
    Det är nog du som ska knäppa på lyset hemma hos dig, för där verkar det verkligen vara både svart och bra nog tomt när de gäller hjärnkapacitet.

    SvaraRadera
  29. nääää fan jag tänker på miljön jag, hjärnkapaciteten den går på solceller... ha ha (riktigt skoj, undrar bara om somliga har fattat galoppen i det hela *ler*)

    SvaraRadera
  30. Den som brister i ev. förstånd i det här fallet är bloggerskan själv. Hur kan man ens tänka så skruvat??

    SvaraRadera
  31. Ta du och slå i ordlistan och titta vad ordet "driver" betyder, så kanske du vet vad jag pysslar med i visa svar här :o)

    SvaraRadera
  32. I svensk ordlista finns det inget som heter driver. Tittar man däremot i svenska akademiens ordbok så är driver en typ av golfklubba.

    SvaraRadera
  33. jaaa typ som om att lyset är på men ingen är hemma, så då driver vi på :o)

    SvaraRadera
  34. Du fattar ju inte linda. Det så enkelt att du inte fattar bättre!

    SvaraRadera
  35. tänk att det går att driva med somliga fortfarande, myntet har fastna, error!!!

    SvaraRadera