16 mars 2010

Helt underbart!!!









Helt underbara dagar det har varit den sista tiden, solen lyser som aldrig för och man har vårkänslor! Äntligen så är vi i rätt riktning!

Helgen gick i ett nafs, hade tänk parta lite men Liam blev hemma i helgen p.g.a vinterkräksjukan. Men är nu frisk igen tack och lov, det där vill vi inte vara med om igen för fy tusan. Hade kontakt med rådgivningen i helgen, då han kissade väldigt dåligt, man kommer på sej så här åtta tim senare, hjälp har inte bytt blöja på hela dagen och inget kiss i den. Men nu är han sej lik igen tänkte jag säga, inte riktigt för han är ganska grinig och gråter ofta så. Om det inte är någon period han kommit i bara.

Men i dag är killarna på dagis för Emil kom hem från sin familj i går också, så jag täntke dom kunde få gå på dagis då det har blivit en del ledigt sista tiden.

Annars har väl det inte hänt så mycket i helgen, svarat på tokia kommentarer i bloggen. Visa har då bekymmer fast en dom har så många egna, men det är ju så då vill man hellre slå undan benen på andra. Men visa saker jag inte göra annat än skratta åt, som stora tefats ögon tex, du såg då för rolig ut. Tänkte jag skulle bjuda ner "Bill o Bull" på en kopp kaffe något tag, för det var ju så trevligt sist vill ja mena. Ha ha rolig ni två så länge ni inte ger er på barnen då kan jag inte vara tyst, tänk att det sitter en sån pass "stor" familj själv och skadar sina egna och andra barn på detta sätt det tror man inte är möjligt nästan.

Sen har vi mitt i allt skaffat en kattunge också, tack snäll Ethel att vi fick ta henne. Just nu ligger hon och sover som en liten prinssesa "Lilla My" tror namnet får bli My passar henne bra!! Så otroligt söt, en liten långhårig kattflicka. Tror det ligger något kort i kameran så jag kastar väl in dom också.

Nepp nu skall jag ta mej i kragen och riva eld i dammsugaren en vända och hämta ner lite köttfärs för i kväll blir det spagetti o köttfärsås (kors i taket) men trökigt!!! Att laga alltså, trodde det skulle bli roligare i ett "nytt" kök men det gjorde det inte. Bara inse att mat är ett nödvändigt ont!!!

Ha en strålande dag, det skall jag ha!

20 kommentarer:

  1. Fast det tar emot måste jag erkänna att kattskrället är fin :o)

    SvaraRadera
  2. hur kan det kännas "helt underbart" när Magnus fått sin dom??????????

    SvaraRadera
  3. Määään åcken tjönen missunge=)

    SvaraRadera
  4. Ja nog fan är hon fin allt!!!! Riktigt go!!!

    Anonym: du är så rolig så kom du inte på nå bättre så kan du väl gå och gräva ner dej eller nåt sånt eller också kan jag hjälpa dej att räkna ut vad sju minus fem är, för du tänker inte långt du. Eller vad tycks?? Har du liksom inget vettigare att komma med?

    SvaraRadera
  5. http://helahalsingland.se/ovanaker/edsbyn/1.1888996-man-falls-for-bedrageri

    SvaraRadera
  6. hallå där: jag som skrev 2a kommentaren här är inte den du tror. Bara så du vet.

    SvaraRadera
  7. Bilder från Björkträ tack.

    SvaraRadera
  8. Nää du är väl en i Hemliga ligan så att säga, för ni är ju några stycken idioter som borde buntas ihop och skickas väg med en enkel biljett.

    Bilder från björkträ?? Nu fattar jag inte, skall jag knäppa kort på vedhögen utanför, hallå ho ho. *ruskar på huvudet*

    SvaraRadera
  9. Vilken söt kisse..Jag försöker övertala min käre man att vi kan behöva en kattunge,men han är lite svår :-)
    När jag läste ditt inlägg nu så tänkte jag att nu kommer det säker massa dumma kommentarer om att Liam haft samma blöja i 8 timmar,men konstigt så var det ingen om det..
    Men det kommer kanske.Fast då kan man ju tänka som så-Att när barnet sover på natten så har den ju oftast samma blöja hela natten och då är det ingen fara..Du fattar hur jag menar,eller hur?
    Ha en fin dag.
    Catta

    SvaraRadera
  10. catta: Ja hon är helt underbar, en långhårig busig liten sak på 11 veckor.. så go!!! Ja jag lovar jag har försökt övertala min man si så där i ett år och nu lyckades jag :o) Ge inte upp!!! Ha ha...

    Ja det har du rätt i det har jag inte tänkt på över den där blöjan konstigt det att det inte blivit någon kommentar om det da. Ha ha det kommer väl in någon anonym anmälan att jag inte bytte blöja på honom på åtta timmar under dagen, men inte gör det nå heller alla anonyma anmälningar kastar endå socialtjänsten i papperskorgen nu mera så. Det känns fint att dom inte tar idioter på allvar! Så kanske dom hajar någon gång att man lämnar sitt namn också i samma veva.

    Önskar dej en toppen dag också!!!!

    SvaraRadera
  11. jamen är det inge blött alls i blöjan behöver den väl inte bytas heller..... eller? ;)

    fast visst, man kanske skulle ha slängt ett öga på den lite tidigare, men ingen skada skedd! :)

    Skit söt katt ni skaffat!!

    SvaraRadera
  12. Ja näää jag brukar då i varje fall inte bytta en torr blöja, grejen var bara det att det blev liksom ojsan, vi har inte bytt någon blöja det där går ju på ren rutin annars då man ser om barnet har blöt blöja..

    Slängt ett öga på den lite tidigare(?) tror inte du förstår vad jag menar men det är som jag skrev ovan här att det går på ren rutin då man faktiskt ser barnet springa omkring med blöt blöja så byter man.

    Ja ja hur som helst fattar du inte så lägger jag inte ner mer tid på det för jag tror dom som har barn förstår vad jag pratar om...

    Japp hon är en riktigt goding!

    SvaraRadera
  13. Edsbyn/Ljusnan
    Misshandel, bedrägeri och förskingring. De brotten har en man i Edsbyn gjort sig skyldig till enligt tingsrätten.
    RelateratHan bet en man i örat, slog en jobbkonkurrent och lämnade inte tillbaka en skoter som han hade hyrt.

    Han anmälde skotern stulen och gjorde sig oanträffbar. Uthyraren åkte hem och knackade på mannens dörr, men den öppnades inte trots att det fanns människor i huset.

    Uthyraren gav sig inte och åkte till en annan adress tillsammans med en polispatrull. Där hittades skotern.

    Mannen kan inte förklara varför han inte lämnade tillbaka skotern.

    Hudiksvalls tingsrätt anser det uppenbart att han tänkte behålla skotern och dömer honom för förskingring.

    Han döms även för att i olika firmanamn ha köpt ett motorblock på nätet och en dator utan att betala för varorna.

    Mannen hävdar att hans avsikt var att betala. Motorblocket sålde han vidare på internet.

    I början av året blev han av med rivningsjobb i Edsbyn. Han åkte förbi platsen slog mannen som hade fått ta över jobbet med två knytnävsslag.

    Vid ett annat tillfälle bet han en man i örat. Mannen gick emellan när Edsbybon bråkade med hans kompisar.

    Edsbybon i 30-årsåldern döms till skyddstillsyn med 100 timmars samhällstjänst och sammanlagt cirka 30 000 kronor i skadestånd.

    Ni är och förblir krimminella!! Nu väntar bara den äkta hustrun åtalpunkter! Stackars era barn!!

    SvaraRadera
  14. Ja få höra mina åtalspunkter då fröken halv kriminell med två fågelungar som flög sin väg... få höra vad du har att säga om mina åtalspunkter???

    Sen tycker jag ännu mera synd om dom barn som finns kvar så att säga, två blev ju räddad så att säga.

    Ja jag kommer aldrig att vara guds bäste barn det kommer jag inte att vara och var går gränsen för att vara kriminell för då tycker jag att du bör tänka dej för också ungefär som en moder sa åt sitt vuxna barn att det är inte brottsligt att åka ut i skogen och ta en gran. Var går gränsen (?) för mej är allt brott, brott så att säga.

    Väntar svar nu på mina åtalspunkter, skall bli mycket intressant att höra. Är du åkklagare eller domare för jag vet inte vad du sysslar med.

    SvaraRadera
  15. Med eller utan domar och åtal.
    Vi tycker om er
    Kramar till er alla och till den ursöta lilla missan!

    SvaraRadera
  16. kattungen ser ju precis ut som våran lilla misse=) även det en hona =)//J i skogen =)

    SvaraRadera
  17. Aha, men du denna kattunge är från voxna tror jag. . . var är eran i från? *kram*

    SvaraRadera
  18. våran misse är från anneforsskogen =)
    //J i skogen =)

    SvaraRadera