04 mars 2010

?

Ha ha ha, upptäckte just att jag fått en kommentar på inlägget här nedan som har överskrift Söndag.

Jag skrev där bland annat att jag skulle söka jobb och fick en sådan tokig kommentar så det var tvungen att bli ett inlägg om det.

Är det inte dags att bli vuxen, söka sommarjobb????

Ho ho i nattmössan, varför söker man då sommarjobbar då inom vården. Det står liksom ingen speciell ålder där. Är du fulkomligt dum i hela huvudet. Alla andra då som söker sommarjobb som är äldre än vad jag är. Alla som är arbetslösa som kommer att söka sommarjobb är det dags för dom att bli vuxna också då? Men det var ju bara att du tryckte ner det som du säkert skulle vilja säga "normalt" folk...

Snacka om slut säger då jag, vad menar du att man skall vara i för ålder när man söker sommarjobb om det som stod i woxnadalsnytt nu sist. Parkförvaltningen och det vet jag dom vänder sej till dom som fyllt si och så och går i gymnasiet i första hand. Men jag saknar inom vården alla punkter dom har där som man kan söka.

Kan bara ruska på skallen åt dej och det hoppas jag att fler gör också, så om ni söker sommar jobb och är lika gammal som mej och äldre så tycker denna anonyma männsika att det är dags att bli vuxen.

9 kommentarer:

  1. jag tror nog att den personen menade att sommarjobb inte är något att satsa på, är man så "gammal" som du så kanske man skulle försöka se sig om efter ett "riktigt" jobb först och främst, inte bara satsa på sommarjobb för det ger ju inget i längden. hon menar nog inget illa, utan bara undrar mest varför du aldrig söker några andra, längre, jobb..

    SvaraRadera
  2. För det första så skriver du personen och nästa rad använder du hon. Så ni är ju ett gäng som håller på med dumheter som aldrig ger upp att trakasera så att säga.

    Ååå vad vet ni alla om vad jag har sökt för längre jobb o.s.v inte ett smack för jag har inte skrivit om det heller. SÅ då menar ni liksom att man skall ge fan i att söka sommarjobb också då och bara lägga sej åt nå längre jobb så att säga, är inte ett sommarjobb mer värt än inget alls.

    Ååå ni menar precis som ni skriver och jag menar precis som jag skriver.

    Men det spelar ingen roll, fast jobb, sommarjobb socialbidrag somliga blir aldrig nöjd. Dum skallar!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Ajajaj...Sved det att någon skriver som det är linda?? Vad "hon" menar är nog bara att du kanske skulle fundera på en alternativ försörjning till socialbidrag och eran övriga "affärsverksamhet". Söka sommarjobb i all ära men ska jag vara ärlig så tvivlar jag på att någon arbetsgivare i denna kommun tar er ansökan på allvar.

    SvaraRadera
  4. Att folk orkar bry sig. låt Linda o hennes familj leva sitt liv..

    så kan ni andra leva era egna liv. men de kan ni väl inte antar ja utan att bråka o förstöra för andra???

    SvaraRadera
  5. Ja det finns så mycket idioter i den här byn som är duktigt på att ställa till det. Ååå dom har jobb somliga av dom också och somliga inte.

    Jamän jag säger ju att jag försöker få ett alternativ till socialbidrag, där av en grej att söka sommarjobb och jag söker bäst fan jag vill och det skall ni inte bry er om. För ni är endå inte nöjda, söker man så har ni konstiga synpunkter på det och söker man inte så har ni lika vidriga synpunkter då också.

    Men inte fan tänker jag göra er nöjda, söker jag sommarjobb, ett fast jobb, tills vidare eller vad det nu än kan vara så är det för i helvete för min egen del och inte för eran skull e...
    Åååå får jag inget jobb så går jag väl på socialbidrag då, vad skall jag göra liksom får jag inget så får jag inget. Då måste jag ju ha socialbidrag som vilken jävel som helst kan söka alla har rätt att söka det om man inte har egen ekonomi. För söker jag inte det ja vad säger ni då da... Jaaa nu sitter hon där och kan inte ens söka socialbidrag för att hon typ orkar väl inte det heller, så se hur det går... barnen får ingen mat och skitiga kläder har dom men dom har väl inge tvätt medel... bla bla bla. Det där tåget kan jag...

    Men sköt erat egna liv i stället tror era familjer behöver er mera i tankar än vad vi behöver, slösa inte tid att skriva ta hand om erat i stället.

    För vi kommer aldrig få höra något som passar er i smaken en då för ni är så jävla anti så det finns inte.
    Finns bara en sak man skulle vilja göra på somliga och det är med en glädje ge en smäll på käften. För jag är så trött på somliga av er så det finns inte, skulle njuta ge på somliga en smäll och skulle aldrig tveka heller.

    Så fuck you och ta hand om er själva!!!

    SvaraRadera
  6. och när du skriver sånna där saker, då tror du att folk som anmäler er vill uppge sina namn? stor risk.

    SvaraRadera
  7. ja men jag behöver inte veta vilka dom är, det har jag ingen nytta av. Det är socialtjänsten som lättare kan ta in uppgifter och bolla med själva anmälaren så att säga, men vill man vara anonym åker man i papperskorgen, så please slösa flera papper och pennor, roligt när dom åker i papperskorgen.

    SvaraRadera
  8. Åh när dett kniper så ser du våld som den enda lösning på dina problem. För övrigt så är det ju din blogg som du själv uppdaterar med det ena dumma inlägget efter det andra. Så du ber faktiskt om kommentarer som dessa.

    SvaraRadera
  9. Dumma inlägg, då tycker jag att det är mycket dumt folk som läser också, men det är inte lätt att ha stora problem själv och trycka ner andra det är ju så.

    SvaraRadera