25 februari 2010

Tjenis!!!

Blir inte så mycket bloggande tycker jag, för vi eller ja grabbarna har varit sjuk till och från och ständig o.s.v mest hela tiden sista veckan så man hinner inte med bloggen något just.

Men får tillfället är det så tyst så tyst här... man skulle kunna höra en nål falla.

Liam ligger och sover, han har ganska nyss somnat han var så jädra pigg i kväll och på glatt humör och väldigt busig faktiskt så det blev en massa skratt. Men nu sover han så gott i sin säng.
Sanna hon sitter också trollbunden som sin mor vid datan och behöver man kontakta henne är säkraste sättet att göra det via MSN för hon varken hör en när man ropar eller komma in, så lättaste sättet är via skärmen.
Emil han är hos sin stödfamilj, åkte dit redan i går kväll och kommer hem på Söndag så han har det skoj han med familjen där och alla djur. Helt underbart vilken familj, vilken himla tur att vi fick er bättre finns ju inte. Så dom beundrar jag mycket, fantastiska!!! Ja det är Liams stödfamilj också, helt otroliga!!! Finns då underbara människor som verkligen finns där och ställer upp utan att slå undan ens fötter ja det finns flera också. Ni är enorma ni alla som finns!!!!

På kvällskvisten här så hjälpte jag Sanna att baka muffins, vi tänkte det redan föra helgen men orken och lusten fanns inte. Det gjorde den väl inte nu heller, för jag stor hatar att baka. Men tänkte va friden, nu skall det bli av för hennes skull också och bra blev det och goda också. Blev nog runt en 40 stycken... men 40 stycken finns det då inte kvar det kan jag säga finns väl bara hälften tänker jag och i morgon är dom nog ett minne blott..

Så här sitter man i sin ensamhet, my darling är väg och skruvar med bilen hos ett par kompisar och hoppas hoppas att dom får fart på den nu. Så trökigt utan bil så fy tusan!!! Nu har vi varit utan bil i två veckor i morgon och det är så drygt, man blir så bortskämd att åka så det är nå hemskt!!! Speciellt vinter tid när det är kallt och snöigt ute. Har det varit vår och sommar så har det fungerat bättre, så jag måste få tacka Madde med ett stort TACK för att du har hjälpt till att köra kiddsen till skolan på morgonen. Hade inte gått nå bra alls utan dej, så ett stort tack!!!!

I morgon är det fredag och vi har en i stort sett barnledig helg framför oss, Sanna blir hemma i helgen. Men hon är så stor och sköter det mesta själv. Men Liam skall till sin stödfamilj i morgon och blir där tills på Måndag morgon då han skall till dagis och vi hämtar honom vid två tiden sen. Så han blir hämtat på dagis i morgon av sin stödfamiljer.

Planer i helgen är väl inte så många, men i morgon kväll skall vi tapetsera. Vi säger jag, då har det inte blivit någon tapet. Tur vänner finns! Så tapetsering fortsätter i morgon. Så i morgon kväll bör det komma ut kort på vårat kök. Så himla nöjd så det är nå otroligt, snacka om dass till kök från början och nu slott. Vilken skillnad!!!

Nepps nu skall jag prata med Sanna lite som kom ner, höra vad hon har på hjärtat.

7 kommentarer:

  1. Hej Linda!
    Jag är bara lite nyfiken, varför har du/ni stödfamiljer till dom två yngsta barnen??

    trevlig helg!

    //S.N

    SvaraRadera
  2. Måste de vara någon Orsak att ha stödfamilj????

    SvaraRadera
  3. Ja du varför har vi stödfamilj, lämnar frågan öppet ett tag för att se om någon snille blixt vill uttala sej i frågan om det. Så jag återkommer med svar så får vi se vad spekulanterna säger.

    SvaraRadera
  4. LM
    Ja det brukar ju vara nån orsak till att man har stödfamilj, därför det kallas "stöd" eller?
    vare sig det gäller barnen eller inte.....
    men det finns väl undantag...
    Jag menar inget illa med min fråga, jag har både släkt och vänner som använder sig av stödfamiljer, så jag är mest nyfiken på vad som gör en "berättigad" till stödfamilj.

    //S.N

    SvaraRadera
  5. S.N... Alla som beviljas stödfamilj är nog olika så du får nog kolla upp de om du är intresserad att veta. har du vänner o bekanta som använder sig av stödfamilj så bör du väl veta varför dom har de??

    SvaraRadera
  6. Ja visst vet jag det, men dom familjerna har problem.... Alltså ena familjens barn har nåt syndrom, så deras stöd är ju som en avlastning, sen har föräldrarna i den andra familjen drogproblem.
    SÅ återigen till min fråga till LINDA:
    Varför har ni stödfamilj? det ser ju inte ut att vara nå fel/avvikelser eller vad jag ska kalla det på era barn, dom är jättesöta förresten :)
    Å ni föräldrar verkar ju inte direkt vara några varken drogmissbrukare eller festa mycket.
    Är det ert eget val?

    //S:N

    SvaraRadera
  7. Ja inte behöver man då ha stödfamilj eller så för att det är något "fel" på barnen. Som sagt det finns ju väldigt många orsaker till varför man har stödfamilj och du nämner två. Allt som ger en problem så att säga kan ju vara en orsak till det.

    Våran orsakt till stödfamilj grundar sej många många saker och jag kan ge några exempel på det.

    Pojkarna är väldigt tajta och behöver vara i från varandra, dom behöver vara i från oss och vi i från dom, Emil är väldigt aktiv och skrikig som exempel, vi har det och har haft det tufft som resulterar i dåligt mående p.g.a att vi suttit på anstalt så började straffet utanför anstalten sen. Vi har inget direkt socialt nätverk och jag går inte in på släkten om orsaker eller så, vi har någon/några av dom större barnen som har problem med en massa olika saker som te.x skaningar, skolproblem, mobbning o.s.v m. m

    Alltså jag kan skriva om hur mycket som helst kan jag göra och vi känner att man får ut mer effektiv tid men pojkarna genom att ha stödfamilj.

    Ååå det skall jag säga, att skaffa stödfamilj är det bästa vi kunna göra i våran situation för att orka med allt som är och har varit.

    Man är bara människa!!!!

    Men vi älskar inte våra pojkar mindre för det och jag vill ge Emil och Liams stödfamiljer ett stort tack för att ni finns. Ni är underbara!!!

    SvaraRadera