05 januari 2010

Vet inte!

Men nu står det still, vet inte vad jag skall blogga om!

Står alldels stilla i skallen och dålig fantasi och ja nej jag vet faktiskt inte. Tisdag i dag och kallt är det ute som betyder att är man ut så blir det fort in i bilen och väg och på sin höjd kliva ur bilen och in på ica typ. Annars är man bara inne... detta väder är inget för mej. Fryser som en liten lort typ. Så nu önskar jag mest vår känns det som, bara februri och Mars går så då finns det ju hopp i April. Nog för att den månaden kan vara lurig men det ser då i varje fall ljust ut.

Ååå inga planer för denna vecka heller, inte en endaste. Kan ju säga att man är fattig så här efter jul och nu blir det trökiga dagar fram till barnbidrag. Men det skall nog gå fast frysboxen består mest av fisk, hua men det löser sej!

Här är Liam dålig också, sådan grym hosta, super förkyld också. Endå åt han pencilin så här för två veckor sen i fem dagar mot öroninflamation. Verkar faktiskt som han har ont i öronen ännu eller igen. Så vi får se hur han är på torsdag om man får väg igen... Emil är faktiskt inte nå förkyld nu och det verkar ha gett med sej toppen på honom. För han har också varit dålig i två månader. Man kan bli galen och så tror man så här på hundrade dagen att nu blir det bra. Men då sätter det fart och tar om. Så här har det inte blivit någon svininfluensa spruta ännu faktiskt på dom eftersom dom är sjuka städigt... skulle vilja säga typiskt för öronbarn.

Tog liten tid att skriva det lilla jag skrev, får springa upp och ner för Liam vaknar och sen hade vi lite glass och popcorn pause här alla också. Förutom Sanna som sover hos kompisen Bettan i natt.

Näpp nu blire bytta rum och kolla vad är på 42" tv:en!

7 kommentarer:

  1. Sluta röka så kanske era barn slipper undan från vissa förkylningar. Om barnen är känsliga mot luftrörsinfektioner är de troligtvis känsliga mot cigarettrök.
    //T

    SvaraRadera
  2. Försvarar inte rökningen men, pratar även om öroninflammation och därav hänger förkyldning och hostan med.

    SvaraRadera
  3. är nog tyvärr tvärtom linda att ciggarett röken gör dom tät i slemhinnor och då blir det svullet och tätt överallt men ni röker väl ute , finns väl ingen med barn som röker inne eller under fläkt i dessa tider då alla är så upplysta om rökningens baksida det är barnmisshandel att röka inne eller under fläkt anser jag inga ursäkter finns att mildra detta .

    SvaraRadera
  4. Finns väl inga ursäkter att röka överhuvudtaget igentligen... men som tidigare så pratar jag om öronen också.

    SvaraRadera
  5. ja du pratar om öronen men om du kunde lite anatomi så vet du att öron näsa hals är kopplat till varandra och du säger först att det inte finns några ursäkter sen skriver du .... men som tidigare så pratar jag om öronen oxå = undanflykt. gilla läge sluta rök i alla fall inte på nått vis inomhus ska du se att pojkarna blir bättre i öron näsa hals även om du ej tror det ha det bra!!

    SvaraRadera
  6. ja jag vet att öron, näsa och hals är kopplat allt det ihop... så det är ingen fara.

    Men grabbarna har vätska bakom t-hinnan därav åker dom på hela karusellen då, det har jag redan fått förklarat av HC i byn, Barnmotagningen och öronmotagningen i Bollnäs. Så det vet jag vad det bekommer sej av.

    Ååå jag som jag sagt några gånger, det finns inga ursäkter för att röka. Ja vet det och likväl alla andra.

    Ha det gött!

    SvaraRadera
  7. Hej tänker på dina pojkar som ofta är sjuka läs dagens Ljusnan Måndag 11.1sida 14 "INFEKTIONER AV IMMUNBRIST"ett tips bara har barn som hade många inf. i bihålorna som tonåring..läs mer på www.pio.nu

    SvaraRadera