05 oktober 2009

Pang!!!

Pang sa då verkligen den här dagen, så himla fort den gick alltså. Men man har då hållt på med något hela dagen också tycker jag så det är inte undra på att klockan går fort...

Uppe strax för sju med darling, Sanna o Oskar och grabbarna vaknade vid halv åtta åtta tiden. Dom drog mot sina arbeten och jag gjorde klar mej själv och pojkarna och gick mot dagis för att lämna Emil där till klockan nio. Sen var vi hem och jag passade på att plocka lite disk i ur maskinen och vikte lite tvätt medans Liam mumsade på smörgåsrån och lekte så snällt. Hann även gå ett varv med dammsugaren. Närmare halv elva blev Liam så trött så det var bara att göra en flaska välling och lägga han uppi i sängen. Ner plockade ihop alla leksaker och fixade en panna kaffe och vips dök kontaktpersonen upp och överlämnade utredningen så då körde hon lite högläsning av den och darling kom hem på lunchen medans hon var kvar. Sen närmade sej lunchen sitt slut och hon åkte och darling på jobbet och Sanna kom hem från skolan rejält förkyld och ont i huvudet och hon gick och la sej och vildade.Vid en tio över ett vaknade Liam så han åt lite macka och yougurt innan vi gick mot dagis strax för två för att hämta Emil.
Sen gick jag o Sanna o pojkarna mot ica en vända, tänk att det är alltid något som är slut som vanligt och pengarna med för den delen inte många kronor kvar igen. Tänk om dom endå kunde ha rea på ica också :o)
Väl hemma vid tre tiden så lekte pojkarna så snäll och jag tänkte för en gång skull så skall väl maten kunna vara klar till fyra också och det var den stuvade makaroner och köttbullar (oj, kan jag laga mat) färdig med allt matande och plockade efter matlagningen lagomt vid fem tiden, funderade på vad vi skulle hitta på. Men vad finns det att göra liksom (?) inte mycket!
Darling och Emil åkte ut en vända och tittade på lite djur och lite här och där och jag tog med med Liam upp dammsugade uppe och städade toa och plockade lite och lagomt klar runt sex tiden och då kände man gud hållt på som en tok hela dagen och klockan gått så himla fort. Vid sju tiden började vi lägga grabbarna och efter att darling kämpat med Emil i en halv time så somnade han (tur han har tålamod när jag inte har det till sånt) och Liam somnade runt halv åtta. Snackat i telefon med Inga en vända och Liam vaknade tidigare här till men sover nu igen.

Å här sitter man nu och är lika rastlös och vill göra något... så nu skall jag ta och plocka ihop lite leksaker och lägga fram lite kläder till grabbsen tills dom skall på dagis i morgon sen mysa med darling i soffan och sen blir det nog sängen som kallar!

Planer för morgondagen är inte mer än att se om Sanna är pigg nog att gå till skolan och jag skall lämna kiddsen roa mej med något fram tills lunch tid när darling kommer hem och klockan ett kommer kontaktperson och socialsekreteren hit (hon som gjorde själva utredningen så att säga) gå igenom om det är något speciellt och så här och grabbsen är på dagis en halv time längre i morgon.

Ha en trevlig kväll på er! På återsende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar