19 oktober 2009

Nu kom det de jag väntat på!

Ja det var väntat, så här är det mest ständigt!!! Hinner gå i bland månader, veckor, dagar och denna gången några få dagar!!!! PISS OFF!!!!!

Anonym anmälning kom i fredags till socialtjänsten!

Åååå jag säger bara, pass upp var på din vakt du tycker jag, för det du/den/det/dom gör och lyckas med när man lämnar in anmälan på det här sättet är att du bryter ner föräldrarna och får barnen att må dåligt!

Å i min värld så är det inte spelets regler! Bryter man mot dom så spelar man genast ett spel där inga regler och gränser finns!!! Kom ihåg!!!

OVER AND OUT!

32 kommentarer:

  1. Du verkar veta vem/vilka det är som anmäler er hela tiden...varför försöker ni inte prata med dom för?? Eller det kanske ni gjort??

    SvaraRadera
  2. Men gud vilken soppa! Inte konstigt att du mår som du mår och är TOK stressad, det skulle vem som helst vara.. Och dom som anmäler, vad har dom för grunder egentligen? *arg*
    Önskar dig en lugn och skön kväll, så gott det nu går.

    SvaraRadera
  3. Anonym: Verkar veta???? Nääää jag gör tyvär inte det, för då blir jag dömd till livstid känns det som för jag är så jävla less så, om folk gör det öppet då är det lugnt men när man skall jävlas och vara anonym nääää ru då får det bära eller brista!!!!
    Mia: Näää och jag kommer inte må bättre heller det gör jag inte!!! Skall ha en jävla läkare som kan skriva ut alla jävla tabletter som finns så man orkar leva!!! Tack skall försöka ha en bra kväll! Ååå nä dom har inga grunder heller dom satans sjuka sluta idioterna!

    SvaraRadera
  4. Du behöver en kram och resten av familjen oxå!
    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

    AnnaLena

    SvaraRadera
  5. Ja dom på Soc måste juh veta hur det ligger till hos er så dom måste juh bli väldigt trött på alla dessa anmälningar.. Att folk i den där byn inte kan skaffa sig ett eget liv..
    Det är juh tur att man inte bor där..
    Lider med dig som bor där i den där hemska hålan..

    Kämpa på bara....:)

    SvaraRadera
  6. Ja vad soc tycker och tänker, det tänker jag inte ens tala om. Men ja, skall man skratta eller gråta?
    Ja denna jävla by lär bara komma till helvete och inget längre?

    SvaraRadera
  7. Har läst din blogg du kanske skulle sluta blogga .för din egen skull.
    Skriv av dig i något ordprogramm ex:Word om du har det.Du tycker ju om att skriva.
    Viktigast är väl att få ur sig inte behöver väl hela byn veta vad du tänker.Du ska vara glad över att få ha en kontaktperson som du kan prata med ,så har du några vänner man behöver inte lätta sitt hjärta för alla. Det gör delvis att du mår så dåligt..och alla komentarer som om det är 10-12åringar som skriver inte kan de ha barn i alla fall.Du behöver hjälp med att börja tänka annorlunda.Jag är inget proffs men kört i väggen för ett antal år sen .Lämna inte ut dig som du gör allt blir bara värre du behöver ha lugn och ro omkring dig .Sluta blogga eller åtminstonde svara inte på en massa dumma komentarer då kommer du aldrig ur spiralen som du är i Jag läser några bloggar positva sådana det ger mig energi och det behöver du och din familj ..Läs inget negativt tro mig..

    ”ingen kan göra mig förbannad,ledsen eller bedrövad utan mitt medgivande”

    förstår att du har en lång väg att gå men med positiv energi och dina barn och man och dina vänner så klarar du det .Maja

    SvaraRadera
  8. Inte så konstigt att ni blir anmälda. Tror inte att folk anmäler helt utan orsak, de vill bara barnens bästa. Hoppas så för barnens skull att ni inte håller på med droger och sånt mer, det är ett helvete att växa upp med föräldrar som prioriterar sitt beroende före sina barn. Kankse borde ni vakna upp och se att ni inte kan ge era barn det det behöver? Dvs en trygg, stabil hemmiljö med vuxna som är bra förebilder. (anser inta att vucna som suttit i fängelse/är drogmissbrukare/inte har ngn utbildning/inget jobb är bra förebilder för barn)

    SvaraRadera
  9. Maja: ja du är den andra personen som säger det i dag att jag skall sluta blogga eller kanske bör gör det för ett tag. För att bara må bra och slippa höra en massa. Ååå jag har bara en sak att säga: MIN BLOGG FÖRBLIR KVAR OCH HÄR KOMMER DET ATT VARA SOM DET VARIT INNAN! Varför skall somliga få vinna, no way!
    Jupp jag är superglad att vi har kontaktperson, för hon betyder så enormt mycket för oss och skall jag gå till mej själv så betyder hon en hel del. Det är ju så då jag kommit till stadiet, näää jag vet inte hur det skall vara. Hon säger bara att nu är det så här och nu gör vi så här. Tror man behöver en spark i rätt riktigt när man tappat innehållet och meningen med livet så att säga. Sen är hon ju inte här för "att vara kompis" det här är ju ett uppdrag av socialtjänsten det här är ju ett beslut om att det skall vara så här. Det är ingen super nanny precis. Utan det här är ju efter lagar och förordningar vi har henne, ett beslut man har fattat. För att ge uppbackning, råd, stöd och hjälp. Sen blir hon självklart en vän och man kan snacka om allt. Jag är inte van att snacka om saker och ting normalt. Detta är något jag fått lära mej sista stunden bara. Det började lite smått när jag satt på kåken, då öppna jag dörrarna lite till mej till en kvinna som dels hade min pojk som stödfamilj. Jag har alltid gjort som jag velat i mitt liv och gått min egen väg för det finns inte någon som ifrågasatt den någon gång. Då hamnar man lätt fel, man dras till spännande saker och fel kontakter som leder in på andra vägar och sen jävlar sitter man fast.
    Det jag vill säga är det finns en orsak till varför saker och ting blir som det blir.
    Ja vägen att nå sitt mål den är väldigt lång, då man ständigt börjat om ibland kommit en bit, ibland bara ett steg. Så det är tufft, just nu behöver jag väl jobba med mina tuffar bitar som jag har. Sen hur jag skall övervinna dom det vet jag inte och jag tänker inte lova något heller. För då sviker jag mej själv och det känns inte bra.
    Tack för ditt inlägg!

    SvaraRadera
  10. Vissa gånger när man läser dina inlägg och kommentarer så verkar det precis som att du inte vill ha någon hjälp. Missuppfatta mig inte nu, men du skrattar vissa förslag rätt upp i ansiktet och tycker att vissa förslag är ju bara för dumma människor. Borde man inte vara öppen för ALLA förslag och det man erbjuds om man vill ha det bättre?

    SvaraRadera
  11. Anonym: missade ett anonymt inlägg här ovan medans jag svarade på Majas inlägg.Så du tycker att det inte är så konstigt att vi blir anmälda... nä vettu det tycker inte jag heller. Vi har våran bakgrund det har vi och folk tror att vi är som för och folk vill uppenbarligen att vi är som för och folk vill att det skall gå åt helvete. Det är ju så klockrent alltså. Anmälningarna stämmer ju inte ens en gång! Massa pålagt skit som vanligt och jag tänker inte ta åt mej en massa skit så är det. Jag står för mitt och jag står för att jag har problem med mej själv o.s.v det är ingen hemlighet, skrev tidigare i dag om det bl.a. Vet inte vad du menar med droger och sånt mer? som du skriver... men visst jag har testat både det ena och det tredje det har jag gjort som så många andra och jag anser att det är inte heller bra, jag har åkt dit på det också tag vare att min man ringde polisen för är det någon som är emot droger så är det han. Han klarar inte ens av en cigg utan att bli grön som hulken. Jag har testat som jag säger och jag har användt partydroger. Men nu är nu så är det, jag kan inte backa tillbaka tiden det kan jag inte. Göra en massa dumma saker ogjorda. Men jag står för vad jag gjort i varje fall. Till skilland mot för visa andra, så klarar jag det. Därför har jag valt att vara ärlig och inte ta en massa pålagt skit! Varför skall jag vakna upp och se att jag inte kan ge barnen det dom behöver? När folk slår av det jag ger till mina barn, dom sparkar undan fötterna inte undra på man har ett dåligt mående som är tack vare att folk håller på. Därav blir konsekvenserna att man kan inte göra sitt bästa. För hur länge orkar man tror du? Men vaken det är jag och på hugget rikigt.
    Utbildning har vi båda två, min man är utbildad fin snickare och jag undersköterska. Sen tycker jag att bara för att man inte har något jobb så är man inte en dålig förälder för det i varje fall. Då vet du att den dagen du blir arbetslös så är du en värdelös förälder också!

    SvaraRadera
  12. Men säg mej annonym lite längre ner, fan jag vet inte vad jag skall döpa er till använd gärna signatur det är inte så svårt!!!
    Vem har erbjudit mej hjälp då säg det så är du snäll??? Ta tre och betala för två eller vad då?? Säg mej var hjälpen finns snälla du, jag kan liksom inte gå till en massör som någon skrek och göra med någon avslappning. Det fungerar inte på mej och på mina problem, kan inte ens titta på tv så. Så fram med förslagen gott folk!!! Erbjud med hjälp, så slipper jag hjälpa mej sälv då. Tack!

    SvaraRadera
  13. En fråga bara: skrev du inte att du bara gått ur högstadiet? Hur kan du då vara undersköterska? För att bli det måste man väl ha gått gymnaiset, och har du det borde du väl inte ha problem att hjälpa dina barn med läxorna, som du skrev i ett inlägg att du inte kunde.
    Finns det inte andra jobb du kan ta så länge, i väntan på usk jobb?
    Och om du behöver hjälp med dig själv, varför inte gå till en psykolog?

    SvaraRadera
  14. Anonym utan signatur (som vanligt): Jag har inte bar gått ur högstadiet, jag har även mitt i en massa sturl utbilda mej som Undersköterska också tre terminer i Bollnäs. Men det var inte direkt efter högstadiet eftersom jag fick sanna då. Utan det tog jag upp sen när jag var 20 år tror jag att jag var, tre terminer som sagt i Bollnäs. Läre jag kunna hjälpa henne med läxorna en då tycker du? Näää jag kan dessvärre inte det eftersom jag plugga inte själv i grundskolan så mycket så jag besitter inte kunskaper om matematik och svenska gramatik och Engelskan absolut ingen kunskap. Därav blir det svårt att hjälpa henne.
    Näää det finns inga andra jobb att ta så länge, svårt med jobb i denna by och ännu sämre om man heter Linda. Å sen i dagensläge så klarar jag inte av det heller.
    Psykolog mmm varför inte, men som tidigare inlägg så har jag sökt hjälp för mitt dåliga mående prover tagits och ingen mera hjälp mer än att jag fick medicin mot högtblodtryck.. så därav kom jag inget längre och p.g.a mitt mående så har jag inte orkat, kunnat klara av att kontakta en ny läkare. Tyvär!

    SvaraRadera
  15. Hej igen
    det är inte för att vinna utan för att ni i familjen ska må bra Alla som skriver komentarer borde ju hjälpa inte skälpa fattar inte att folk orkar skriva som de gör.min teori är att de flesta som skriver mår dåligt själva eller har upplevt något traumatiskt,men mår bättre när man kan hacka på någon annan..
    Jo visst är bloggen på dina villkor..men med tanke på hur du mår så borde du visa vem som bestämmer.Nonchalera alla dumma komentarer Kontaktpersonen borde väl kunna hjälpa dig med läkarbesök..inga piller hjälper utan terapi av någe slag hoppas allt löser sig för dig o familjen Maja

    SvaraRadera
  16. Diskutera så här fram och tillbaka det gör jag gärna det är inga problem, folk undrar nu rakt av till mej i stället som förut springer bakom ryggen och försöker fråga andra som tror sej vetta. Så det är ju fritt fram med frågor så att säga, men när man säger en massa om LVU och så här så tar jag det som personligt påhopp i varje fall.
    Jo kontaktpersonen på soc hjälper till jätte mycket det gör hon och hon skall väl hjälpa till med läkarbiten också det skall hon göra. Enbart terapi hjälper inte för mej. Har testa gått på öppenvården före min tid i anstalten bra länge och jag ger inte en krona heller för psykosocila teamet eller vad det heter så det vet jag. Ååå jag kan ju säga att jag hade ett mående då på minus 20 % och i dag ligger jag på ett mående minus 80% om inte mer. Så jag måste även få hjälp med mediciner om mitt liv skall fungera det är bara så, jag vet att det finns piller som man funkar på och mår bra på men det vore bättre om det fanns en diagnos och man äter medicin efter den. Nu får man liksom ställa sin egen diagnos med självhjälp. Så är det!

    SvaraRadera
  17. Läste lite snabbt ett tidigare inlägg från dig om att ord som LVU tillhör högre makter. Vill inte säga något om din situation men rent allmänt tycker jag att ALLA bör känna till bland annat LVU för att kunna göra rätt när barn far illa. Alla ska veta att om misstanke om att barn far illa så ska man anmäla. Vissa yrkesgrupper har det som SKYLDIGHET och andra ska även dom står upp för barn som inte själv klarar det. Du skriver att du har det jobbigt, mår dåligt och har svårt att få gehör, tänk då hur barn har det!!! Så jag vågar påstå att ord som LVU inte tillhör högre makter men att det måste användas på rätt grunder givetvis.

    SvaraRadera
  18. Anonym:Det jag menar med LVU att det är inom dom högre makterna, det menar jag naturligtvis att inte du och jag och han där borta eller fröken på dagis i Malmö har rättighet att bestämma att barn skall LVU:as men att man inom visa yrken har skyldighet att anmäla. Att anmäla barn som far illa är ju visas skyldigheter och som människa så har man väl skyldigheter och anmäla om barn far illa. Men jag menar att dom inte har rätten att bestäma, att nu blir det ett LVU hur skulle det se ut då? Jag menar det är ju socialtjänsten som söker om att barn skall LVU:as. Det är inte bara att LVU:a att barn, det går inte bara komma med en massa skit snack då är det som KP sa att då är det bara packa väskan och åka hem.
    Jo det vet jag också, jag undrar också hur barnen mår och jag har sagt det många gånger och kommit med ren fakta att nu är det så här kiddsen mår inte bra, men jag går inte in på orsaker. Men har man gjort något då.... Näää inte ett smack! Men inkommer det anonyma anmälningar då blir det pådrag med pissprov och gud vet vad. Det gör mej något irriterad när man inte kan stå upp med ett namn, hur mycket sanning ligger inte bakom då. Ååå nötskal!!!
    Mia: Nja det har väl varit bättre det har det, vart lite strul i går kväll och mycket tårar och skolan blev ett bekymer ännu en gång. Men klart det svider i ett litet hjärta när alla andra tjejer blev bjudna och inte hon. Ååå hur skall jag förklara det, orsaken vet jag ju inte rakt av. Men hon får ju aldrig vara med och bjuder hon så kommer ingen. Så jag antar att det är för att jag är Linda och min man är Magnus. Rent helvete med mobbning och allt vad det innebär när man fryser ut varandra. Men det är ett känt problem i dessa två skolor. Ååå jag hoppas nu på en lösning på problemet för nu är dom många som kämpar!! Så tankar och funderingarna dom snurrar så. *kram*

    SvaraRadera
  19. Åhh förstår att ditt mammahjärta måste blöda för tösabiten.. Hur förklarar man? ja, du.. Man önskar att man bara kunde säga att vissa människor är så förbannade trångsynta och oförmögna att ge andra människor en andra chans. Att döma på förhand och ha förutfattade meningar är ju mer vanligt idag.. Fy.. Ni har inte funderat på att flytta och börja om? (det står säkert någonstans i bloggen, förlåt)
    Kramar till dig och familjen!

    SvaraRadera
  20. Mia: Ja det är en super svår fråga, men jag tycker och jag kräver i varje fall att låt alla barn vara barn och låt dom ha kul och trivas. Oavsett vems föräldrar det än är allså.
    Ja vet faktiskt inte om jag har skrivit något om flytt i min blogg, jag tror inte det. Tankarna på flytt har funnits hos oss båda sen -04 -05 har dom gjort. Svåraste med detta är att det finns fyra barn som har andra föräldrar och går i skola här och då är frågan, skall barnen få välja eller skall man helt enkelt lämna dom och förklara att nu är det så här och ge dom chansen att endå välja följa med eller ej. Dom fyra är ju 7år, 8år, 10år och 12år. Dessa barn bor här väldigt olika gör dom. Såsom vistas som den själv vill, den andre varannan vecka, den ena varannan helg och en stort sett hela tiden. Så det är liksom frågan om! Finns själ som gör att vi inte lämnar dom bara heller då det finns en del annat "märkligt" som pågår så att det har varit utredning och polisanmälan och så här så att det är en mycket svår fråga. Men låt mej säga som så här: Önskan om att komma här i från är stor, visa bitar som att må bättre måste jag göra upp med mej själv dom sitter liksom inuti och dom får jag med mej endå även fast vi flyttar, så det måste ordna sej först. Sen problemet är ju också att vi lever på socialbidrag och hitta boende och få komma in i en kommun är svårt och det kan hända att kommunerna mellan inte går med på sånt. Det är annat om man hittar jobb! Sen hyra en bostad med skulder som man aldrig blir av med och betalningsanmärkningar så känns det rätt låst. Sen har vi som alla vet mycket kontakt då med socialtjänsten och nu skall göras genomförandeplan och så där och vi har stödfamilj också till yngsta sonen och den andra pojken skall också få. Så jag känner när allt reder ut sej och allt blir bra och yngsta som är 7år av dom andra fyra blivit så pass stor att han själv kan välja ja då kommer det en dag vi flyttar! Det är en dröm en önskan om att den slår in. .

    SvaraRadera
  21. Tycker synd om din dotter, hon blir dömd pga vilka föräldrar hon har. Hade hon varit född i en Svensson-familj hade hon inte haft de här problemen. Tyvärr är det barnen som blir lidande, och det gör mig ont. Kan inte ha varit lätt för henne heller när ni satt i fängelse och gjorde annat istället för att finnas där för henne. Konstigt hon inte blivit lvu-ad innan. Jag är själv det, så tycker att soc borde ha regerat i detta fallet. Jo, jag är anonym, kanske du med borde vara det med tanke på din situation?

    SvaraRadera
  22. Jaa, då är det klart att det blir helt annorlunda när barnen har sina pappor där.. Och jag har läst lite trådar från dig på familjeliv så jag förstår att det aldrig skulle gå för er att flytta. Visst är det som fasen med skulder, hur ska man någonsin komma på rätt köl om man inte får chansen att göra det? Det är lixom kört hur man än gör. Ni verkar sitta i en rävsax. Men ni försöker ändå göra det bästa av det och det ska ni ha en stor eloge för! Vilket mod och vilken drivkraft (även om det kanske inte känns så alla dagar).
    Jag hoppas att du tar vissa kommentarer här med en nypa salt, det finns verkligen dom som bara ser på världen i svart och vitt, blir rent ut sagt mörkrädd!

    SvaraRadera
  23. Håller med att det är synd om flickan, jättesynd! men som sagt bloggen kan läsas av alla som vill och det kan vara en förälder till din flickas klasskompis som läser. Då har den föräldern ett eget val att styra sitt barns umgänge. När man som förälder läser aggressiva uttalanden, hur det hängs ut namn och andra personer, tex läkarkåren, i bloggen, när man läser om LVU mm drar man öronen åt sig o instinktivt skyddar sitt barn. Skydda ditt du me!

    SvaraRadera
  24. anonym: nu vet jag inte varför just du är lvu:ad men det finns väl alltid skäl till ett beslut om det. Ja det är kanske lustigt att inte barnen blev lvu:ad när vi höll på som vi gjorde det kan jag också undra på så sätt också eftersom det fanns massor av människor som visste av det och öppna anmälningar inkom men socialtjänsten agerade inte då och i utredningen blev vi häktad. Men då var då och nu är nu. Näää det var inte lätt för henne när vi satt inne och inte för dom andra syskonen heller. Ja det är jag också säker på att det är lättare för barnen i skolan om man alltid varit en "svensson familj" Jo det ser jag ju att du är anonym, nää jag kan inte vara anonym inte när jag lever i denna by om jag har valt att flytta till en större plats har jag valt allt varit anonym för min omgivning.
    Mia: Ja det är liksom kört hur man än gör här, det spelar ingen roll om man lever normalt eller om man gör något annat. Man är den man är en då i folks ögon, tänk att byborna (fläckvis) aldrig blir nöjda! vet inte vad visa vill och lär aldrig få något svar heller. Ja man försöker ju göra sitt bästa och man lyckas i bland men sista tiden har varit en dal och det är tungt och tufft och jag tackar för dina värmande ord och hoppas en dag att vi mår så bra vi kan och det mesta flyter på. Ja som sagt komentarerna är okej och jag svarar jätte gärna annars har jag inte haft den här bloggen men med visa inlägg så känner jag bara far och flyg. Men tack för att du finns *kram*
    Anonym: den här bloggen har jag haft sen i Mars och våran kamp har pågått sen 2005 så jag menar följer du och läst hela min blogg så kan du nog förstå att upplysningar har dom fått så mycket innan min blogg startade också, så mycket skit som varit för oss såsom hot i brevlådor, vi har varit med om tre bränder varav två klassad som mordbrand och ena sabotage, en massa trakaserier och anonyma anmälningar o.s.v detta sysslar somliga med även fast jag inte hade bloggen. Ååå jag tycker som Madde skrev tidigare att föräldrar får väl hålla rätt på sina ungar också på nätet det är ju så. Finns mycket skrämande och man får hålla koll på sina barn, detta är nog bland det lindrigaste slagen. Så jag beskyller visa föräldrar för det här och anser att dom utövar en sorts mobbning/psykisk misshandel mot sina och våra barn så är det. Skydda sina barn??? Låter som om vi skulle vara mördare och nå barnamördare, snälla du tänk dej lite för du tycker jag. Japp jag skyddar mitt det kan du ge dej på!!!

    SvaraRadera
  25. Har du någon mailadress? skulle vilja prata med dig lite mera "privat"..

    SvaraRadera
  26. Absolut det har jag: guldbyn2007@hotmail.com

    SvaraRadera
  27. men herre gud varför lägger du inte ner att blogga. du lägger ju ut hela ditt liv så andra kan få läsa om dina katastrofer och tycka hit å dit. du skapar ju bara iritationer hos folk att kasta skit på dej ännu mer och de är ju inte så konstigt att du du/ni mår dåligt av allt detta. din blogg har ju höga tittar siffror och de är ju inte så konstigt när du är kännd över hela byggden vad du/ni är för filurer.

    SvaraRadera
  28. Näää varför skulle jag det? Näää jag lägger inte ut hela mitt liv här det gör jag inte skulle säkert kunna lägga ut 80% till skulle jag kunna göra. Men finns visa saker och ting som jag inte kan skriva om, detta är en sån liten andel så. Det jag vill med min blogg är att skriva av mej lite och jag har håll käften i så många år och i dagens läge existerar inte det för mej. Folk springer så mycket bakom ryggen och berättar jag en del så slipper dom spekulera så mycket i allt. Men så här är det att bo i en liten by och de. Ja jag är en känd liten filur det är jag speciellt i bygden, kanske man går till historia till slut ;O)

    SvaraRadera
  29. Det folk menar är att du gör det värre för dig själv och barnen genom att skriva som du gör i bloggen. Ha en privat dagbok där du "skriver av dig" istället, så slipper du påhopp som sedan får dig att må dåligt. Du skapar ju ditt eget dåliga mående genom att lägga ut allt om ditt liv(i princip). Är det inte bättre att tänka på dina barn än att blogga om precis allt för att få tillfredställa dig själv? Jag känner till Edsbyn, har varit där mkt pga att mina föräldrar har vänner där, så vet att det är ett litet samhälle. Men nog tror jag att folk hade ändrat uppfattning om ni verkligen tog tag i saker och ting, om de såg en dramatisk förändring hos er.
    Såg att ni har ett stort hus. Någon hade skrivit om skulder, hur har ni då haft råd med huset?
    Japp jag och min bror blev lvu:ade när vi var några månader gamla bara, och det pga att våra föräldrar missbrukade. Ibland reagerar soc snabbt och i andra fall verkar de inte reagera alls. Tyvärr.
    Hoppas i alla fall att din flicka (och de andra barnen) får en ärlig chans i skolan, vilket kommer vara svårt om ni bor kvar. Nu vet jag inte varför ni inte kan flytta, men det bästa vore faktiskt att göra det...

    SvaraRadera
  30. Sandra: Jo jag förstår vad du menar, men det har inte gjort saken sämre heller med att jag har en blogg, problemet finns liksom en då och förkomster av trakasering och sabotage o.s.v o.s.v
    Näää jag bloggar verkligen inte om allt jag skulle nog kunna ge en 80 % till det skulle jag göra. Man väljer vad man skiver om det gör man, men kan vara bra för somliga att dom kan hänga med lite så slipper dom snacka så mycket och har dessutom möjligheten att avgöra om dom vill fråga mej något personligen. Det är ju valfritt så att säga!
    Många har absolut ändrat uppfattningen om oss det har dom absolut gjort, men visa har liksom inte fattat det här utan man har ställt sej i det här läget "så här är det" sen kan dom inte tänka om och se en massa saker. Så ordet trångsynta passar ju väldigt bra in! Det här är liksom Edsbyn det för någon som bott här exakt hela livet. Det gäller inte att bara komma hit ibland man måste nog leva i det för att kunna förstå.
    Jorå vi har skulder det har vi, u ja! En massa också. Men varför är det inte så kostigt då att vi bor i hus det förstår inte jag. Det är ju dubbelt så dyrt att bo i en lägenhet och detta är ingen kåk vi köpt och har lån på. Vi hyr den endast!! Vet inte vad folk fått det i från men som sagt, vi hyr och bor så himla bra.
    Du sen måste jag hålla med dej på att som du skriver:ibland reagerar soc snabbt och i andra fall verkar de inte alls reagera. Det är min uppfattning också och jag kan inte mer än att hålla med dej :o)

    SvaraRadera