28 oktober 2009

Mitt liv har rasat samman totalt!!!

Jag vet inte hur jag skall planera framtiden alls, känns som att antingen sväljer jag en burk piller eller skjuter skallen av mej för att slippa detta pålågsama liv.

Det har hänt en grej som gör att jag inte vet hur framtiden skall se ut, jag trodde att jag visste hur framtiden skall se ut. Men jag vet inte om jag kan leva med det i "livets ryggsäck" svek 1 , svek 2 och sen kom sanningen sakta fram!

I sista dygnet har jag mått jätte dåligt och klarar inte av dom mindre som nu är uppe hos Inga, Farmor o Liam. Jag har gråtit i snart 24 timmar med bara minuter av upphåll, orkar verkligen inge mer!
Våran kontaktperson har varit här många timmar i dag och de e då fan tur att vi har dej!!!

Det jag vill säga är att: Ja vet inte om livet kan ge mej så mycket mer än det här och jag tycker framtiden inte är något att ha och jag funderar strakt på att ge upp!
Jag som alltid tågat fram i en fart av 200 procent stått på mej och stått upp nu har det forsvunnit sakta men säkert och sen i går kväll så finns det inget kvar, inte ens hoppet!!!!

Därför funderar jag om det är lika bra att ge upp!

27 kommentarer:

  1. Man ska aldrig ge upp! Jag har inte samma historia som dig men jag har klappat ihop riktigt en gång och det har gått ett år sen och jag är nästan tillbaka i livet efter 40mg citalopram, Alprazolam (lugnande) mot ångest och ett år hos kurator och nu KBT! och jag börjar må bättre...men som sakt tyvärr tar det sin tid!

    Du kommer säkert få öka dosen sakta av citalopramen och upp till maxdosen på 60mg. Men man måste ju öka SAKTA men hör med läkarna när du kan trappa upp till nästa steg!

    SvaraRadera
  2. Ja jag står ju bara på värdelösa 10 mg just nu och och nästa Onsdag skall jag ta 20 mg och om ca två tre veckor ringer hon mej och vi kollar av hur det känns om man skall trappa upp. Jag orkar inte vänta på att det skall hända och jag blir tokig utan effekt. Vet inte vad jag skall göra och just nu känns det som att livet kan gärna blåsas ut på heltid!! Måste ju fan finnas nå annat, varje minut varje sekund är en kamp om överlevnad nu och jag ger snart upp!

    SvaraRadera
  3. Jaha du fick börja på 10mg jag fick börja på 20mg plus att jag fick starka lugnande mot den hemska ångesten som gjorde att min kropp inte kunde vila och "läka". Har du mycket ångest? isf så skulle du även be om nått ångest dämpande för det är svårt att tänka klart och jobba med sig själv om man har ständig svår ångest

    SvaraRadera
  4. ja men jag höjer skiten själv till 20 mg och skulle som sagt behöva nå mer men får man inte av läkaren så finns det piller i omlopp en då så... men skall fråga KP om hon kan ringa och man får något mera för det här det tar livet av mej.
    Tyckte jag hade svår ångest, men jag hade bara plus ångetst. NU är den jävligt svår!

    SvaraRadera
  5. Du vet att du kan bli sämre först av citalopramen? jag märkte inte av det eftersom jag var såååå dålig redan pluss att jag åt lugnande. Men kan du inte få nå sorts lugnande utskrivet? det bästa är ju att få det utskrivet så dom har lite kolla på hur mycket sånnt man äter, för man kan ju beroende av vissa sorter och det kan bli jobbigt att behöva ta sig ur ett beroende om man sammtidigt mår dålig av annat. Ge inte upp citalopramen för fort bara!

    SvaraRadera
  6. Det låter som om du behöver akut hjälp. Vad säger du om psyk? Du är inte dum i huvudet för att du får lägga in dig. En nödlösning just nu kanske?

    SvaraRadera
  7. Varför tror så många att psyk är en sån himla bra lösning!!! gaaaa...

    SvaraRadera
  8. ja när man tar antidepressiva medel så är det vanligt att först bli sämre innan det verkar och blir bättre. Och jag tycker inte du ska skriva så mycket på fb för då får du räkna med många kommentarer. Varför vika ut sig så totalt? Finns alltid idioter med dumma kommentarer och då blir du störd av de kommentarerna.

    SvaraRadera
  9. Snälla anonyma, använd en signatur, det är mycket lättare så slipper man blanda ihop er! PLease! Kan ju vara en bokstav eller va fan som helst!

    Vet jag väl att psysk inte är för att man är dum i huvudet utan att man mår riktigt dåligt. Men jag mår för dåligt för att söka hjälp thats it!
    Ja men läkarna skriver då inte bara ut och ut heller. Men jag skall göra ett försök och jag säger som så att piller finns i omlopp en då... men jag vill ha på recept!!! För att slippa jaga en massa. Jag behöver det jag fungerar på. Ja vet det är hemskt beroende framkallande det vet ja är ju redan i ett beroende för länge länge sen.
    Men jag kör på med citalopramen gör jag...
    Ja Psyk är inget för mej då skulle ja inte tveka att dra och dom skulle aldrig få dit mej heller så var det bra med det! Spelar alltid spelet ut....
    Varför blanda in FB i min blogg, kommentarerna i FB är där och dom andra här. Skriver vad jag vill och vill dom plocka bort mej på FB gör det skiter jag inte lite i heller och vill man inte läsa bloggen och komentarerna så gör inte det nå heller....
    Upp till var och en det! Men jag har nå riktigt goda vänner och jag vill bara säga att tack för att ni finns även fast jag inte är så motaglig att svara i telefon o.s.v och ja mitt betende är säkeret jätte svårt att både höra, se och läsa om.
    Men det bjuder jag på också! Ta mej som jag är och gilla det eller hata det! What ever!

    SvaraRadera
  10. God Morgon! Hur är det idag?
    Du MÅSTE helt enkelt orka vidare, du har så många små som behöver sin mamma, DET är något du måste söka styrka i. Jag vet nu inte vad som hänt, men du har klarat mycket i dina dagar och du KLARAR DETTA MED!! Du har inget val, så är det bara. Jag vet att du vill finnas där för dina små, jag vet att du vill ge dom en uppväxt som du själv inte fick. Det är ok att mamma är sjuk, det är ok att hon åker iväg för att bli bättre men det är INTE ok att hon ger upp! No way!
    Jag tänker på dig och hoppas att dagen idag känns en milimeter bättre än igår, då är det hopp om liv! Kram!

    SvaraRadera
  11. Ta inte den lättaste vägen ut, kämpa istället! För dina barn, och för din man. Barnen har det redan svårt som det är, det är du som satt dem till världen så det är din förbannade plikt att orka. Ursäkta att jag låter otrevlig, men det är faktiskt sant det jag skriver, barnen får det mkt värre om du väljer att ta livet av dig.
    Just nu känns det säkert för djävligt, men du är den enda som kan förbättra din situtaion - ingen annan!

    SvaraRadera
  12. Mia:ja det är väl långt i från bra det kan jag väl säga. Försöker göra något åt medicineringen men ja vi får väl se vad läkaren säger när han ringer KP så. Försöker väl mest med att orka leva och det är väl målet just nu. Mitt mående kanske blir bättre vi får väl se. Jag hoppas i varje fall, jag sårar så många andra och droppen nu var att någon sårade mej som är totalt oförlåtligt. Känner bara hat och ser bäck svart och det är lika bra att somliga kliver åt sidan. För kan man inte spelets regler och spelar efter dom, då är man på en nivå utan gränser och utan regler och jag tvekar aldrig!!!
    Oates: Det är lättare sagt en gjort, jag vet att många av er vill bara väl. Men det är inte bara jag som satt dom till världen och det är inte jag som bara skall göra min plikt. Det låter lite orättvist tycker jag! Men jag finns för mina barn som deras mamma och sen får pappan finnas där som pappa och dom andra i sina roller. Så det är inte bara jag det skall du ha klart för dej.
    Jag är inte heller den enda som kan förbättra min sitution inte i dagens läge, inte efter det som hände då jag inte är orsaken till det problemet. Och jag klarar inte att må bättre på egen hand.
    Så lägg inte såna laster utan att ha tänkt igenom vad du skriver.

    Tack för alla inlägg också!!

    SvaraRadera
  13. Jag tänker igenom det jag skriver, och jag kan är av den åsikten att jag tycker att du är den enda som kan förändra din situation. Mår du dåligt, gå till psyk och sitt inte och knapra piller, det du behöver är terapi dvs samtal OCH medicin. Tror inte att du kommer att må bättre om du sitter hemma och proppar i dig ångestdämpande, du måste ta tag i problemen och det tror jag endast en terapeut kan hjälpa dig med.
    Så du menar att bara för att barnen har en pappa och mor/far föräldrar och andra vuxna omkring sig, så kan du gå och ta livet av dig för att de ändå är andra som tar hand om dem? Det var det mest egoistiska jag har hört! Självklart har du ett eget val, igen kan bestämma om du ska fortsätta eller inte. Men väljer du att ta den lättaste vägen ut, ja då tycker jag faktiskt att du är väldigt egoistisk.

    SvaraRadera
  14. Och du - självklart får du må dåligt, alla mår dåligt ibland och nuddar vid tanken att det ändå vore lättaste/skönast att slippa det här livet. Men det är en fas, man tar sig upp ur det igen och ibland kan man behöva hjälp på traven. Jag menar inte att vara elak, men jag tycker att du ska ta tag i detta innan det går för långt. Både för din, din mans och dina barn skull.

    SvaraRadera
  15. vad har hänt egentligen linda? :(

    SvaraRadera
  16. Vad du tycker är okej för dej och vad jag tycker är okej för mej. Nej jag menar inte att jag skall släppa livet och dom andra skall stå kvar och ta. Men jag säger att jag gör mitt jobb som mamma och resten gör sitt jobb som deras roller. Det lät på dej som det var bara jag som satt dom till världen och hade hela ansvaret och det fattar nog fler det som.
    Det är inte i dags läget att bara prata med någon och bara gå i väg, jag skall komma i väg också. Ja vet inte med har man inte mått så här dåligt själv någon gång så är det inget den personen kan förstå.
    DET ÄR INTE BARA !!

    SvaraRadera
  17. Oates: svarade nyss på ditt inlägg också men glömde skriva ditt signatur när jag svarade.
    Å jag säger det igen, det är inte fan så bara! Då har det väl inte varit så här.
    Anonym: jaaa vad har hänt! Allt har hänt och nu detta som jag inte valt att skriva om något just för jag har själv inte kommit igenom det och väljer då att inte bra om det då¨jag bara ser hat och bäck svart med andra spelregler.

    SvaraRadera
  18. Varför skriver du hela tiden om spelets regler och hat och att du kan göra vad som helst? Tycker det låter jäkligt omoget och så låter du så elak i alla inlägg nästan! Om du kan ta dig till vad som helst så låter det ju som du är riktigt farlig för andra och kanske skulle spärras in ett tag tills du lugnat der dig innan du gör nått dummt.

    SvaraRadera
  19. Nej, jag menar inte att det bara är du som satt dem till världen och det skrev jag inte heller. Men, det är du som är deras mamma och du har väl valt att "skaffa" dina barn? De har ju inte valt det själva så att säga.
    Jag håller med anonym här ovan, tycker att du är väldigt omogen och är man en vuxen människa så förstår jag inte varför man ska hålla på och skriva så som du gör här i bloggen. Behöver du skriva av dig ditt "hat" så gör det privat, det är ett tips. Alla kan läsa den här bloggen och eftersom ni redan har soc iblandat i erat liv så är det inte det mest intelligenta att göra..Inte heller att skriva att du vill ta livet av dig. Det är ditt val, men jag kan ju garantera dig att du gör det inte lättare för dig.

    SvaraRadera
  20. Vet inte vad jag ska säga.. Förstår att det måste han hänt något allvarligt.. När du är redo så har jag ett öra om du vill ventilera..
    Tills dess så hoppas jag verkligen att du kan finna någon sorts ro. Hatet du känner är inte sunt, det förblindar dig men det vet du säkert redan... Stora Kramen på dig så länge!

    SvaraRadera
  21. Anonym (som har problem att välja signatur) tror det är mycket du inte förstår, tycker du kan söka lite fakta först innan du kastar dej ut i sånt här och passar det inte dej så ge fan i att läsa då. Eller har du min blogg som startsida då kan jag rekomendera en annan. Jag tvingar då inte dej att läsa i varje fall och det finns orsaker bakom mitt skrivandet också. Lär känna till situtionen och det bakomliggande och kanske även annan problematik.
    Oates: Nej inga barn har väl valt att komma till världen varken du eller jag heller så det är ju sant och jag står upp som mamma rollen och inget mer. I så fall kan du också hitta orsaken och skaffa dej kunskap om dåligt mående och kanske annan problematik jag har som kan förklara mitt betende och jag säger det igen. Sluta läs då jag tvingar dej inte. Ååå till det sista inte gör det med något om socilatjänsten läser min blogg det är en hel olika blandning folk som läser den och det gör inget. Vi har socialtjänsten här nere ofta, alltså inte socialsekreterna med kontaktpersonen och hon jobbar också på socialtjänsten hon och dom känner till mer än vad ni gör och mer än vad jag skriver här så det har jag inga problem i.
    Mia:Ja Mia det var något som jag inte hade behövt. Sorry jag inte mailat en men som jag sa det kommer när jag är redo för det. Nää hatet är verkligen inte sunt det är det inte och mycket av mitt betende i handlingar och sättet jag gör och säger saker och ting på och en massa annat det har ju att göra med som jag skulle tro ADHD men jag är inte utred för det men har väl hela denna ryggsäck som just den sjukdomen ger och det här är ju något jag vet av mej sen barns ben igentligen så vi får se om jag blir utred och kan få hjälp med betende, humör o.s.v
    *kram på dej*

    SvaraRadera
  22. men vad menar du med spelets regler? ska du ha ihjäl nån?

    SvaraRadera
  23. Å föresten så vet jag hur det är att må jävligt dåligt! Jag tror du har ADHD som min syrra har för du äe lik henne på det sätt du uttrycker dig på

    SvaraRadera
  24. Anonym 1: ja men det finns väl regler här i världen och man får ju ta konsekvenser om "man spelar utan regler" så att säga. Så gör man något man inte borde göra så då får man ju "akta" sej så att säga. Ha ha ja det skulle se ut det också du, vad har jag för andledning till att ha ihjäl någon, skull inte tro det. Näää näää näää nu så tror jag väl.
    Anonym 2: Oki ja men då vet du ju hur det är att må jätte dåligt, jag har nog nåt botten fast det trodde jag att jag hade tidigare men i dag vet jag att det inte var så eftersom jag nu känner att botten är nåd.
    Jaa men jag säger ju det, att jag har med stor sanolikhet ADHD om man tittar och gör dom här testerna internet erbjuder så är det ju klockrent där av har man ju betendet man har och hur viktigt det är att allt fungerar och prata klarspråk och inte förändra så mycket m.m
    kan skriva hur mycket som helst om det.

    Till alla anonyma: SKRIV FÖR FAN EN SIGNATUR, SKALL DET VARA SÅ SVÅRT. NI BLIR JU DRAGEN SOM ALLA ÖVER EN KAMM. MYCKET LÄTTARE ATT SVARA!!! KOM IGEN NU! TÄNK!

    SvaraRadera
  25. spelets regler hit och dit! är så trött på erat jävla gnäll! lev efter några regler (lagen) själva först innan ni kräver att resten av byn ska ta emot er med öppna armar.
    Det är inte så kul att ställa i ordning och pyssla i sommarstugan för att en få den upp och nervänd av er!!! // En som inte tänker glömma vad ni gjort. ps. skriver man en signatur får man väl en snöskyffel i ansiktet.ds.

    SvaraRadera
  26. Jajamänsan nog är det de bästa att följa lagen allt...det är sant det. Somliga lär sej något av det andra andra inte... men det finns så trångsynta människor också. Men dom är så få så det gör inget när alla andra skakar på huvudet åt dom :o)
    Om vi varit inne i er sommarstuga kan jag inte yttra mej om faktiskt eftersom jag inte vet vem du är och stuga o.s.v så det tar jag inte ansvar för när jag inte sitter på den informationen vad det gäller för stuga. Fanns så många som höll på vid den tidpunkten.
    Men finns den stugan du pratar om med i den "akt" vi hade så finns det ingen ursäkt för det och är den inte med där så är det lika olyckligt.

    Nja en snöskylel i ansiktet det var lite att ta i, enligt polisförhör med åtald och målsägande och vad som sades på rättegång av åklagare, adovakt o.s.v så det får nog låta vara det som erkändes det och uppgörelsen som blev med att skaka hand.

    Inte nå intresserad av signatur, men det är alltid lättare att svara om man har ett nick name eller vad som helst, men somliga är inte så smarta.

    SvaraRadera
  27. Men snälla flicka!! Märker inte du själv hur det låter? Era liv är ju kantat av polis,åklagare,rättegångar,förhör mm mm.och det är ändå bara du och din man. Sen har du barn som säkerligen redan har drivvis med akter och pärmar hos soc. Deras utsikter att lyckas i livet grusas mer och mer för varje minut som ni håller på med eran skit. Vad stugan beträffar så är det våran stuga som är en av era åtalspunkter i eran "akt".

    SvaraRadera