11 oktober 2009

Ambulans!

Trodde väl aldrig att jag skulle blogga klockan sju på en barnfri söndag morgon eller ja barnfri och barnfri. Sanna är hemma eftersom det blev sånt strul på Torsdagen så är det här något hon valt själv är det.

I går natt ramlade Mange här på brokvisten och slog sej så illa så jag fick ringa efter en ambulans till honom, i går morse på morgon kvisten ringde han och berättade att axeln var ur led och att dom röntaga honom och att nycklbenet var helt av. Han kom hem i går vid ett snåret på dagen klarade sej ganska hyfsat en då med smärtor. Smärtor som var hanterbara... men nu var det färdigt! Han har knappt inte sovit en blund i natt och jag har försökt hjälpt till så gått jag kan med bandet han har runt axlarna, hämtat smärtstillande, vatten, hjälpt han med kläder och gud vet vad. Så jag har inte sovit så där just nå bra. Vid sex tiden här har han såna smärtor att det inte går att beskriva. Sjuktaxi beställdes och avbokades ganska snabbt, dom ville ha ner honom till akuten direkt och med tanke på hans smärtor så blev det ett fall för ambulansen, så i skrivandes stund är han nog på akuten nu. Se hur det går för honom.

Mitt i det tråkiga så kan jag ju säga att, nu kanske inte folk som säger sej är rädda för honom behöver vara det, han kan inte göra så mycket mer än att jämra ut smärta. Så nu går ni säkra!!! Ha ha... kände bara för att skriva det för man får höra så mycket dumt så.

Men det är ju så, visa är inte rädda för att dom har inte hållt på och jävlas och gjort en massa. Sen finns det som gör en massa och påstår sen att dom är rädda, inte undra på. Gör som dom andra sluta upp och jävlas, ni skaffar ju själv en andledning till att vara rädda. Ååå tänker ni på den grova misshandeln vi utsatte rocklegneden Johan Johansson för -04 så bör ni nog vara en aning räddare för mej känns det som... Tänker inte gå in på detaljer vad som hände den natten.

Så här finns det ett sju jävla humör i min kropp, jag har aldrig någonsin backat och kommer alldrig göra det heller. Inte mot någon, har ingen överman på så sätt. Står kvar trots utgången.

Nu funderar jag på att lägga mej ett par tre timmar, grejen är den att det har blivit en tre koppar kaffe så jag känner mej ganska pigg för stunden, men satans ont i halsen och förkyld. Invänta darling som hör av sej så fort han vet vad som händer och sker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar