23 juli 2009

Cruising!



Japp klart vi var ut och tittade på Cruisingen på byn i kväll, men regnigt!!! Tusan pissblöt innan man kom hem tyckte jag. Grabbarna klarade sej bra i vagnen tack vare att vi äntligen har hittat regnskydet till vagnen, men det är mej ett sånt jävla regnskydd det där, stor och klumpig och det går inte att vika ihop och lägga fint så det tar liten plats. Det är sån där hårdplast det där men då står det ju verkligen emot sånt här regn som vi har haft sista tiden också här i byn så.

Oskar han fixad skjus han med Emma så dom var ute och åkte "raggarbil" dom på cruisingen. . . Vilka ungar!
Å Sanna var på bio med mormor på Harry Potter (stavas han så?) ja ja skit samma, så den räckte bra länge tyckte jag. Så tur inte jag var med då har jag fått gå två kvällar sett halva ena kvällen och den andra halvan den andra kvällen. Sitta stilla och titta på film då får den max vara strax över en time annars blir man galen av "myror i brallan"

I dag var vi till hälsocentralen också med Emils tå för han blev så röd, blev en rodnad liksom och sen vara det ur hans sår. Så jag tänkte lika bra man ringer så man får komma dit så får kling och klang bedöma det och klang tog emot och sa direkt att stygnen skall tas (vad var det bollnäs och gävle sa tänkte jag) men han plockade stygnen en efter en men det var inte lätt Emil försökte hela tiden dra tillbaka foten och det är inte så lätt att försöka hålla killens ben stilla så han hittar på rätt. Sa det åt klang att det är sex stygn, nää sa han det ser ut att vara fler och vi vet att kling skrev sex stygn i Emils journal.
Ja jag säger då det det är då bra lustigt där på hälsocentralen och man kan inte annat än kalla visa där inne för kling och klang!
Men Emil var duktigt och han blev av med stygnen och dom klippte bort 1/3 del av den döda delen resten låter man sitta och blir det mer infektions liknande får man ta bort det då och sätta in någon kur.
Skall dit igen i morgon för omläggning och bedömning av såret och allt. Himla massa besök har varit väg på sammanlagt sex besök tror jag vi är uppe i nu, sju i morgon.

Annars har dagen flytit på i lugnt tempo, Emil var så söt i dag han blev så tyst när vi försökte göra oss klar för att gå på cruisingen, var ju tvungen att titta till honom och vips ja ha han hade somnat han, orkade inte vänta på att vi skulle bli klar.
Ja ni ser ju hur han sover....

Å nu tänker jag strax hitta sängen, så go natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar