20 maj 2009

Vilken dag!

Ja tror att det har då gått för ett i ett i dag, nu typ har man riktigt hunnit sätta sej. Borde igentligen tagit och fixat ordnig lite här hemma, men nix pix ingen lust. Så det blev datan i stället en vända.
Klev upp med tuppen i dag, väckte Sanna och my darling efterstund ( Liam är en riktig morgon kille, aldrig längre än halv sju, men i morgon tar jag sovmorgon) Sanna åkte till skolan vid åtta i samma veva som Liam somnade brukar aldrig orka längre än ett par timmar så här på morgonen. Blev en time framför datan i morse, surfade runt både här och där.
Vid halv tio kom Anders o Maggan (världens underbaraste människor) ville ha lite hjälp av my darling så han och Anders drog i väg och jag blev sittande med Maggan och snackade allmänt om både det ena och det andra. Sen hade jag ett möte i dag klockan elva så Maggan blev kvar här med smågrabbarna, mötet gick snabbt så jag var tillbaka efter en halvtime, möte gick för en gång skull bra. Tänk att det kan lösa sej att få ett raseriutbrott i bland! Va gör man, man är inte mer än bara människa. Men som sagt det gick bra. Hemma var det full rulle, farmor kom och kidnappade Emil han skulle vara där i dag eftersom my darling hade massor att göra och jag skulle till Bollnäs på röntgen. Darling blev sen hem så man kände lite panik, kunde inte gärna ta med Liam ner på röntgen. Men då undrade Maggan om hon fick låna hem Liam en stund så då tackade jag ja till det.
Sen bar det av mot röntgen och bollnäs, my darling hängde också med.
Röngen gick snabbt en då tycker jag, fick dricka kontrast i 30 minuter och halvtre kom jag in till röngen och den tog 30 min den med så jag var klar redan tre. Var lite otäckt när dom även skickade in kontrast i armen, vilken värme det blev tur dom tala om det annars skullle jag ha fått PANIK!!! Men det gick bra, se när hälsocentral medelar svar sen.
Tog rakten hem!!! ;O)
Darling drog väg och hjälpte en vän att bli klar med stugan och jag tuffade väg och hämtade Liam hos Maggan och Anders. Hade gått så bra så, men det vet jag för hon och Anders är underbar med barn. Finns inga jag litar på så mycket som dom och Inga. . . NI ÄR UNDERBARA!

Stannade där ett tag för att prata lite och fick telefonsamtal som tog en stund, har nämligen som kanske inte alla vet en kontakt person för att göra livet och dess frågor lite enklare, insatts från kommun. Funkar bra verkar det som hon hjälper till att förmedela lite olika bitar mellan olika ställen. Då det uppenbarligen inte fungerar med normala samtal till alla och man har ett humör som skulle kunna få en att se svart rakt av!

Sen bar man väg till Ica både blöjor och barnmat var slut så det var ett måste, sen kom Emil hem också runt halv sex och sen full rulle tills dom somnade vid åtta respektive nio.
Så det har liksom varit nå hela dagen, nu skall jag försöka äta lite!

Hoppa i säng snart också, trött och slut i kropp och själ. . Men först mysa med darling ett tag det är ju endå helg helt plötsligt, så jag har hittat en BACARDI BREEZER som stod så ensam kvar så den skall jag ta och vila ögonen på tv en stund innan sängen.

Men lycklig över min underbara familj som är mitt allt och dom jag älskar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar