04 augusti 2010

Värdelöst!!!


Saknaden gör så jävla ont så det finns inte, man undrar bara när fan skall det vara till det bättre då.

Man har gått med på saker man inte vill igentligen, bara för att vara sammarbetsvillig och det känns på som fan just nu och nyss och tidigare också. Så sjukt, så det känns inte som frivilligt, lättare om man tyckte att det skulle vara så men jag tycker ju inte det. Samtycker inte!!! Gått med på det för att vara sammarbetsvillig, för att slippa en grym förkortning. Tycker man är gör det man kan och jag tycker att man gör allt för att ordna livet som man har kvar från det helvete man ställade till med också från barns ben tills i dag. Känns som att det är inte tillräckligt... man vet inte vad man skall göra mer än så. Jävla skit!!! Totalt jävla värdelöst!!!

Blir så stressad vad skall man göra, vad skall man göra mera. Det bästa det liksom försvinner det och så har man inget sen, det går ännu bättre att jobba på problemen om man får ha det bästa nära sej också, men där vet jag inte om vi är överens tydligen. Åååå nu blir jag så där irriterad och less på socialtjänsten igen, jävla tvångsställe. Frivillligt!!! Det bara ekar i huvudet, vill inte!!! Frivilligt för att slippa andra lagar... (tur ni känner mej, vet soc folk läser. Men detta säger jag rakt ut också mellan varven när det behövs så det gör inget att det finns svart på vit) Finns det inga "resurser" sätta in hemma heller mer än en KP...

Totalt tom i skallen inte undra på att man inte kan sova normalt på nattetid som "vanligt" folk gör. Tankarna bara snurrar! Man funderar tänk om det händer, tänk om det kommer fram att, tänk om tårarna bara finns och allt bara rullar fram, ta mej här i från nu. Allt blir till ett enda stort problem då får jag nååå stort utbrott eller nå.

Finns det inget kriminellt program i Ovanåkerskommun???? Ge mej det då om man inte tror på en förändring om det inte är tillräckligt det man gör. Finns det någon form av hjälp i denna by?? Finns väl inga pengar tänker jag... För dom pengar som finns dom satsas väl på bandyn dom och alla feta tusenlappar i kollekten på smyrnas tungtalande folk som grinar och skriker. Kanske det man skall göra skjuta en bandyboll i nyllet på någon och säga det finns fler som har behov i byn eller gå med i smyrna och stå där vid bänken och grina och skrika, värsta helge Fossmo församlingen (jaaa jag har varit med en gång och ta me fan aldrig mer, hua fruktansvärt) kan inte kyrkan bidra och hjälpa "utsatta" grupper i Edsbyn.

Äää nu har jag kastat ur mej en del, var bara tvungen när man känner sej så jävla vilsen i det hela och saknaden är bara så stor. Det gör så ont att sakna!!! Trodde aldrig jag skulle hamna i en sån här sitution. Aldrig!!!

Så ge mej allt som finns bara allt kan bli bra och allt är helt och samlat igen!

17 kommentarer:

  1. Ja du Linda
    Konsekvenser av sitt eget handlande..vet man aldrig förrän man får det svart på vitt..!
    Jag har skrivit några gånger och frågat om vilken vård du skulle få..trodde du var dömd till kontraktsvård..men villkorligt med särsklida föreskrifter..blev det.
    Nu börjar det nog visa sig vilka dessa är!
    Du bär tyvärr själv hela ansvaret för vad som nu sker...och jag tror du börjar inse att de kickar du fick vid inbrotten mm...inte var värda ett dugg..jämfört med konsekvenserna!
    Din dotter får nu kanske chansen att få leva ett annat liv, som inte leder in henne på de liv du levt.
    Hitta modet och styrkan i att "nu får hon chansen".. I ett bra familjehem..och med sunda vuxna som ger henne ett kärleksfullt hem..kan hon kanske gå vidare och klara sig liv utan att hamna i svårigheter.
    Nu gäller det att älska sina barn villkorslöst och förstå att ibland får barnen det bättre någon annan stans!
    Du får söka hjälp..det finns att få..men det hanldar om behandlinghem i så fall! Det kan dina handläggare hjälpa dig att söka, eller om du har kontakt med öppenvårdpsyk i din kommun? Där ska det nog finnas psykiatriker som kan skriva remisser till bra behandlingshem..Med Kognitiv inriktning!
    Sök hjälp/cubus

    SvaraRadera
  2. Detta är svårt att förklara och man skulle kunna sitta och skriva och tala om hur mycket som helst. Men samtidigt är inte detta för all framtid, så fort ett barn blir placerad i familjhem som i detta fall så planeras det direkt om att barnet/ungdomen skall hem. Det börjar man jobba med direkt, fast jag vet att ovanåkers kommun är dålig på att planera det. Men det är inte jag för jag gör allt vad som krävs och snart är denna tid förbi också. Men här skall hon inte gå i skolan igen, för det har varit ett helvete en kamp om kamrater och tårar. Nej detta skall nog bli bra.
    Tackar för kommentaren...ååå vi älskar våra barn villkorslöst och gör allt för att få det bra.

    SvaraRadera
  3. de e till att vara avundsjuk de flesta pengar som spenderas på bandy och i kyrken kommer från person som tjänat i hop det och vill ge till nått vettigt typ bandy eller kollekt. fög dom vill skänka det till enskilda som bara spyr galla på allt och alla . var tacksam för den hjälp du får från samhälle iställe . tänk om du bott i ett annat land tex. ryssland då hade du kanske gått ut i skogen och plockat bär och sålt för att ha en slant över . !!

    SvaraRadera
  4. Uuu ja nå hemskt avundsjuk, handlar inte om det det handlar om att det är bara kyrka och bandy i denna kommun!!!!! Ååå det handlar inte om tacksamhet heller. . Jo visst är det bra i Sverige, det är väl därför vi har det som vi har det och "vis hjälp" finns, men det acepteras inte det heller av skattebetalarna. Men så är det när man vill äta hela kakan och endå ha den kvar.

    SvaraRadera
  5. Men snälla lilla Linda. Det är ju du som vill äta kakan och ha den kvar.
    När gjorde du något vettigt i ditt liv sist.
    Som läget är nu är ligger du ju bara till last för samhället. Du kostar bara massa pengar som du inte har gjort dig förtjänt av.
    Kom inte dragande med att ingen ställer upp, när ställde du upp sist och betedde dig vuxet.
    Nej tack och lov för att det finns personer som har förståndet i behåll och som inser att du är och förblir den du är. Hoppas bara att du inte hinner förstöra dina barn för mycket innan dom räddas till ett normalt liv.

    SvaraRadera
  6. Vet du vad du är totalt slut i huvudet!!! Fruktansvärt!!! Ååå du skall prata om att ha förståndet kvar, jag sitter då inte och håller på och kommenterar och hotar och har sej i varje fall.... tänker inte skjunka lika lågt som dej pissråtta. Ååå det är min blogg och det jag gör det är skriver tillbaka. Lite skilland det om man skulle börja att titta, tänk vad roligt det var om polisen skulle börja ta upp detta om jag vill anmäla, hoppasan!!!! Vem är kriminell, vem är det som skall vara så duktigt.
    Här sprutar bara kommentarerna ur käften, men sen 04 och fram tills i dag finns det inte en bybo som har kommit fram till mej och sagt nå och detta beror på att somliga har så jävla fel, totalt fel.

    Jag har då i varje fall mina barn i kvar jag i varje fall, somliga tra la la la la.... va bra!!!!! Mohaaaaa haaa!!!!

    (japp jag är så är folk sjyst och kommenterar sjyst även fast man tycker olika så är jag ordentlig tillbaka också, men idiotiska inlägg dom kommer jag bara driva på med och le jävligt bret, för det är skillad på att begå brott och brott)

    SvaraRadera
  7. Du är ju helt skadad!!! Du tål helt enkelt inte höra den bittra sanningen. Reagerar som ett litet barn som inte fick ha den stora hinken med den röda spaden i sandlådan! Hur tänker fröken så plötsligt laglydig gå till väga när hon tänker anmäla anonyma inlägg då? Har du glömt att du har kommentargranskning?? DET ÄR DU SJÄLV SOM PUBLISERAR INLÄGGEN!! Allt som skrivs är det du som publiserar. Suckar tröstlöst!!

    SvaraRadera
  8. ja jag kan om jag vill anmäla så det är ingen fara, det är inte jag som skrivit en massa anonyma inlägg, anonym kan man vara men man får alltid ta konsekvensen. För eller senare så blir det... ler.

    Jaaa fy vad du är taskig, jag kunde väl få ha den "stora hinken o den röda spaden" då, taskig du!!!! (skakar på huvuvudet och tänker finns det så här sjukt folk i byn, jaaaa)

    Ja gösses, är man populär eller vad är det. Men det är ju alltid kul med fans vill säga.

    SvaraRadera
  9. det finns mycke mycke mer än kyrka och bandy det ska vi väl vara stolta över. inte är det då komunen som står för bandyn och kyrkorna så gnäll inte på det börjar bli rätt uttjatat jag e inte kyrklig och inte spelar jag bandy men tycker det är kul att vår bygd är känd för nått som utomsocknes brukar säga endera frälst , bandyspelare eller alkoholist om man bor i edsbyn ingen sämre än den andre .

    SvaraRadera
  10. Hoppsan så du hugger.
    Men det klar sanningen svider väl.
    Sen är det ju så att barn hamnar ju bara i familjehem utan anledning, så fungerar det ju. Sociala åker bara hem till en familj tar barnet och skickar det till familjehem, du har ju inte gjort något fel det är bara alla andra som är dumma som vanligt.

    SvaraRadera
  11. Det skulle lika gärna vara du själv som skriver dom! För det är i nivå med hur sjuk du är!!

    SvaraRadera
  12. Oj oj vilken soppa.
    Jag ser inga hot i det som anonym skrev, vilka hot menar du?
    Men jag måste säga att det ligger lite i det som var skrivet av anonym.
    Du skriver att du har dina barn kvar, jo visserligen men jag läste i ditt eget inlägg att ett av dom skulle flytta till Bollnäs.
    Så du får ursäkta en korkad anonym frågeställare men vad är sant och inte i dessa inlägg, bor barnen hos dig eller bor dom inte hos dig. Menar inget illa med frågan men jag förstår inte riktigt ena stunden ska en flytta några av dom är inte hemma just nu och sen skriver du att du har barnen hemma hos dig????

    SvaraRadera
  13. Näää det har du rätt i ingen sämre än den anda vare sej man är bandyspelare, frälst eller alkolist. Det är sant det... alla tre lika mycket värd. I mina ögon i varje fall och dina och många andras också hoppas jag. "valet" blev bara lite olika...

    Ja det är väl klart att det ligger skäl bakom ett familjehems placering, det är ju inget man bara får så där. Fast orsaken till en placering den orsaken, den kan vara list lång. Varför inte barnet kan bo på heltid antingen hos sin pappa eller hos sin mamma. Det finns ju alltid en orsak åt båda hållen så att säga, men det vill ibland inte diskuteras om varför.

    Lägger ja anonyma kommentarer själv?? Knappast, varje gång jag lägger en kommentar så loggas jag in på mitt blogger konto, vare sej jag gör det hos andra eller mej själv. Sen har jag mål i munnen och står för vad jag tycker också. Så jag behöver inte gömma mej jag inte. Men stå rak ryggad vågar inte alla p.g.a att man spär på en hel del och kan inte alltid hur det ligger till. Men man vill vara med en då. :o)

    Ja du det är bara läsa vidare det i kommentarerna så hittar man lite hot här och där och sen har jag några stycken hot som ligger som inte är granskade också så. Men ja bryr mej inte, tomma ord det bara. Från hemskt sjuka människor dessutom också.

    Barnen är här på Umgänge som det ser ut just nu, p.g.a att vi valt att göra något åt vårat liv att inte hamna i skit igen. Därav denna placering och den är inte för all framtid. För att kunna ändra ett visst betende krävs en hel del av sej själv och man behöver lägga i stort sett all tid och fokus på sej själv och det är svårt med många barn, sen ena placeringen i Bollnäs den handlar ju även om vad skit hon fått ta emot av "vuxna föräldrar" i denna kommun som användt sina egna barn som ett redskap för att kunna nå då barnet, för att dom tror att dom når oss. Men bryter bara ner barnet i fråga. Det finns inte bara en anledning utan det är lite olika grunder för varje enskilt barn jag pratar om, efter dessa barn är så väldigt olika också.

    SvaraRadera
  14. Jösses linda. Jag måste bara fråga hur det känns att ha sina barn till "låns" hemma på "umgänge"? Så det är så man tar tag i sitt liv alltså? Att lämna ifrån sig ungarna när det blir jobbigt i tillvaron? Inser du hur illa det klingar....Din man sitter i fängelse, Du själv är fd.intern samt dömd för nya brott och dina barn är placerade i familjehem med umgängesrätt. Och du undrar fortfarande varför du får arga och elaka kommentarer när du bloggar om det som om det vore en liten skitsak.
    Nej linda jag tror inte du fattar hur illa det verkligen är.

    SvaraRadera
  15. Jaaa det kan jag ju säga att det känns förjävligt vad både jag och Mange gjort och vad somliga också har ställt till med så att inte somliga kan gå kvar i skolan och bli acepterad av andra barn p.g.a visa föräldrar. Det känns lika förjävligt båda två sakerna så är det.
    Sen är det här inget jag eller vi har kommit på heller... det är väl för fan socialtjänsten i Edsbyn som har kommit på detta att det är bäst att det är så här nu efter det vi gjort och eftersom man skall jobba med sina problem. Därför undra dom om vi frivilligt vill placera, i stället för att gå in och kanske sätta ett LVU. Då är man inte på samma nivå längre, men för att sammarbeta och för att visa att dessa problem skall vi arbeta bort, nu och för alltid så var vi tvungen. Det här är inget jag tycker är roligt alls överhuvud taget kan jag ju säga, jag tycker att det är skit. Men det kallas för sammarbetsvillig, så är det. Så det är ingen liten SKIT SAK inte, nä nää. Det är ett helvete!!!! Men detta är inte för all evighet och när man gör en placering så planeras det i samma veva för att barnet skall bo hemma på heltid igen, jag kan inte säga hur länge. Men för alltid näää aldrig i livet, men att behålla Emils o Liams "familjer" det kommer vi alltid att göra för att ha någon till dom när det inte finns så många andra att välja på kanske som så många andra har. Näää och jag tror inte du fattar allt heller så, ååå det gör inte jag heller många gånger. Men jag är då insatt i detta i varje fall. För det låter som på dej att ta ungerna jag orkar inte jag e, så är det inte. Det är tack vare våra egna handlingar och visa andras föräldrars handlingar också, som gör att här går inte att vara tonåring leva och bo. Men det går alltid hem nå tag och det straffar sej. Så är det... för eller senare och då ler jag stort.

    SvaraRadera
  16. måste bara tala om att jag är anonym men har bara skrivit dom två inläggen om bandy kyrka osv dom andra vill jag inte befatta mig det låter som häxjakt på någon och det vill jag inte vara med om och tack linda för att du förståd hur jag menade .

    SvaraRadera
  17. Japp lugnt det, ja nog blir det häxjakt det gör det. Så sant så, tack för inläggen i varje fall.

    SvaraRadera