16 juni 2010

Takida!!

Sitter hemma och lyssnar på Takida har just kommit hem från en tur ute på byn!

Varit på möte med Frivården och Socialtjänsten, gick toppen och det låter bra. Klart det blir ju liksom lite rörigt i början för man kan inte börja med allt samtidigt. Men det är det ingen som kräver heller utan man tar det i ordning helt enkelt. Först måste allt vara löst och sen lägga större fokus på sej själv. Svårt att riktigt veta hur det skall se ut. Men så här långt så ser det bra ut i varje fall. Så det är bara att köra på det.

Annars inga speciella planer för dagen, skall dra väg på en kopp kaffe sedan och invänta min mor ringer ditt och kolla lite. Sen var det väl "knosing" i kväll (knosig sa Oskar förut åt crusing, så söt!!) Se om man kanske går ut på byn och tittar på det då med en nå gott att dricka i ena näven. Näärråå skojar bara. Men när solen skiner och man lyssnar på bra musik blir man partysugen! Ååå Lill Lörda på det :o) Ja nää så det är väl så det ser ut för dagen, fixa ordning lite mat till mej och Sanna. Har då i varje fall tagit tur med att städat åt kaninen i dag så nu har han fint ännu, skulle bara ha haft hem lite spån. Det går spån som fan och det är så jävla drygt att fixa allt med en cykel jävel, så jag tror jag skall lura någon stackare och åka och hämta en par säckar.

Ja just det jag har en till sak att informera om, det vandrar tydligen ett ryckte om att jag skulle varit in i en "vis mammas sommarstuga" detta kom fram via facebook i min chatt och nu har jag även hört att det vandrat omkring på byn. För personen i fråga skrev att "nu får du väl ge dej, varit in i min mammas sommarstuga två gånger" och detta skulle väl typ ha hänt nyss eller så vad jag kan förstå. Men jag tycker inte att man skall hoppa på folk heller utan att veta att det faktiskt är den. För vi har inte på dessa åtta åtalspunkter varit in i någon stuga eller något alls som heter privat, vi var endast till företag och det kan vem som helst ta del av Tingsrättens papper är offentligt och det betyder att vem som helst kan ta del och läsa den. Oki om vi var in där första gången, alltså -04 för sex år sen, det kan jag varken svara bu eller bä på. För jag vet inte vilken stuga det rör sej om, ååå jag har inget annat än säga heller att det är förjävligt gjort av oss och jag vet att inte en ursäkt och ett förlåt duger heller. Men i samma veva kan jag inte sitta och älta i det som var för sex år sen heller. Jag kommer inget längre med det! Det är skam och skuld en då så det räcker och blir över. Men att vi skulle ha varit in i den stugan två gånger stämmer inte, vi var aldrig in i en och samma stuga två gånger och denna gång inget sommarstuga eller nå annat privat. Så denna gång hoppar man på någon som faktiskt är oskyldig, jag tänker endast ta på mej för det jag gjort, inte vad alla andra gör. Det finns väl fler som håller på både från trakten och från andra ställen. Men somliga ser tunnelsende och kan inte alls se vad som är runt omkring. Nää så sånt där skit tar jag inte!!!

Sen vet jag inte om folk har fattat allt det här med Tingsrättens Dom, jag fick chansen alltså. Med skydstillsyn med särskilda föreskrifter, det var med en hårsmån att jag fick det. Gränsfall! En himla tur, att få chansen att göra något åt sina problem. Verkligen jobba för dom! Har jag inte fått det så hade det betytt sex månaders fängelse, alltså jag får sitta fyra månader på kåken. Så jag tar det har som en hjälp då jag vill förändras, därför all kontakt och allt jag har med frivården och socialtjänsten och olika krav och föreskrifter. För en endaste grej jag skulle göra då skramlar det till så sitter man på "Hotell.Gripen" sen och det vill jag inte för mej och min man och för våra sex barns skull. Jag är beredd att göra allt som krävs för att ändra på allts skit som varit i så många år. Det tog mej 18 år att hamna så här, frågan är hur lång tid det tar att kliva upp! Jag kommer att göra mitt bästa! Gilla det eller gilla det inte, det är upp till var och en. Jag har så mycket himla bra folk i mitt nätvärk som finns och ställer upp!

Rätt skall vara rätt och att inte vara kriminell det att man följer den röda linjen hela vägen, men somliga tycker att kriminalitet är helt okej och att man får utföra visa handlingar som t.ex förtal o.s.v

Önskar er alla en super dag! Jag skall försöka göra det bästa av min dag!

Love you!

4 kommentarer:

  1. Fin bloggen är, även om jag gillade den gamla headern skarpt. Men jag tror att det förmodligen känns skönt med något helt nytt. Hoppas att det löser sig med övervakare. Antar att det känns mer avslappnat med en lekmanna. Kul att du skrivit ett par inlägg. Må så gott, kram Ulis:)

    SvaraRadera
  2. Nja fin och fin det vette fan, men som sagt jag gillar stjärnorna faktiskt! Men som sagt inte riktigt nöjd och vette fan hur jag skall få det bättre för detta var jätte rörigt. Hade jag vetat det här hade jag aldrig klickat på design inställningar som är ny hos blogspot. Så kan du blogspot, hjälp mej ha ha.
    Att ha någon på frivården eller någon privat person kvittar för min del känner jag, jag har inget eget förslag heller på vem det kan vara. För det skall väl vara någon som inte är involverad i allt som händer och sker heller så och knyta nya kontakter är ju alltid bra. Men vi får se, det löser sej. Har Björn nu så, han är skoj han!!! Me like!!!!

    Ja jag tänkte försöka skärpa mej med bloggen och blogga lite mera!!!!

    SvaraRadera
  3. Oj oj, med tanke på hur mycket du ljugit för alla som läst din blogg, så är det ju ganska svårt att inte misstänka dig och din man för fler brott än just de som du blivit åtalad för. Säkerligen har ni gjort fler inbrott och stölder än vad åtalet visar.

    SvaraRadera
  4. Ja Edsbyn tror ju att man är skyldig till allt som händer, så till er stora besvikelse så är det inte så. Men spelar det någon roll, sanningen kommer ju endå alltid fram det är ju så. Denna gång var det bara detta, gången -04 så var det 51 åtalspunkter och det kan jag lägga till det har säkert varit 510 inbrott den gången. Så är det om sanningen endå skall komma fram. Kallas för nu tid och då tid...

    Edsbyn får tro vad fan dom vill dom! Skiter jag inte lite i, för jag tar inte på mej andras fel och inte min underbara man heller så.

    Önskar alla en underbar kväll, för det har jag med trevligt folk!!!!

    SvaraRadera