16 juni 2010

Övervakare!


Har inte haft så mycket tid med bloggen förut att jag var in och ställde till det då, för det är ju nytt så man kan ändra design och det passar ju mej perfekt eftersom jag ändrar även design själv, alltså mitt liv. Går riktigt bra tycker jag fast det är då tufft mellan varven och man får höra lite allt möjligt, men i det stor hela. Helt underbart va med folk det finns!!! Trodde inte alla dom här fanns jag inte, känns otroligt skönt. Man behöver verkligen en massa toppen människor om man skall lyckas förändra situationen, så det känns toppen. Möten, möten och möten... en hel del kan jag lova är det inte det ena är det de tredje känns bra att kunna satsa till tusen på något man vill förändra faktiskt. Man sjunker väldigt snabbt till botten och man tror att det skall vara lika snabbt att ta sej ur. Men det är det inte, så känsolrna är mellan varven väldigt upp och ner, man växlar väldigt snabbt. Ååå ja ha då jag blir skit trött på soc mellan varven och jag är rätt säkert dom blir säkert lika less på mej. Men rätt vad det är så är man på samma nivå igen och då fungerar det, men det är väl klart dom har lärt känna mej och jag dom också. Så man vet ju liksom på vilket sätt man skall ta varandra och det kan vara på skratt och tårar, fel ordval o.s.v Men som sagt det reder sej alltid, så nu blir det lite träff med socialtjänsten denna vecka och frivården också. Eftersom jag fick skydstillsyn med särskilda föreskrifter och en skydstillsyn är ju i tre år och det första året är det ju även övervakning då. Jag har just nu frivården själv som övervakare, men det är alltid lättare om man har en egen s.k lekmanna övervakare. Så är det någon jag känner här ute som följer min blogg och skulle kunna tänkas vara övervakare så hör gärna av er till mej, lämna en kommentar i bloggen. Det är ju visa krav på en övervakare som t.ex man får ju inte finnas i "registeret" så att säga. Jag vet inte vem jag skulle kunna tänka mej, hade en på G men jag vet inte om frivården är så inne på det eftersom den kontakten endå är så pass stor, men jag önskar ju av hela mitt hjärta att det kunde vara hon och jag skall i morgon ta upp det och höra om det finns en möjlighet och hon har jag ett förtroende till som är hur stort som helst och hon är en jävel på att sparka en i arslet åt rätt håll och riktning, vill ju ha någon som har mål i munnen och som det är "go" i. Men beror på dom om dom tycker att det räcker med den kontakten som redan är, jag förstod det som så. Men ja vi får väl se... Hoppas i varje fall av hela mitt hjärta!!!

Dagarna rullar på fort som bara den och sommarlovet är ju också redan här! Bara det kunde bli lite mera sommar och sol, för det är fan inte varmt ute inte. Känns som höst typ!! Funderar om man skall försöka hitta på något i sommar, komma någonstans eller göra nå då. Men utan bil och körkort kommer man inte så där jätte långt, ser fram emot midsommar och fira det. Skall bli kul!!!

Nej måste väl tänka på refrängen, tänkte jag skulle bli bättre att blogga men jag rår om mitt eget bo och försöker förändra på allt negativt som finns så jag är väldigt ego, det är jag och min man och kiddsen som står liksom som nr ett!!! Älskar er ungar och jag älskar dej min man!!!

11 kommentarer:

  1. Bloggen är nu svårläst med vita bokstäver och svart bakgrund

    SvaraRadera
  2. Snygg bloggen är,med stjärnorna :)
    Hoppas det går vägen med övervakaren.Det är ju viktigt att det känns bra från båda hållen.

    Jag håller med dig med att denna sommar känns som höst..Ruggigt o kallt :(

    Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  3. Anonym: Ja jag vet, jag håller på att försöka fixa den men det var lättare sagt än gjort håll ut...
    Catta: Ja jag gillar dessa stjärnor också och dom kommer jag nog att behålla. Ja nog skall det lösa sej med övervakare, jag hoppas att jag får den jag vill ha.
    Önskar dej en bra dag också!

    SvaraRadera
  4. Stjärnorna! är det de svarta prickarna på tungan de?

    SvaraRadera
  5. Jaha det är där det brister. Har du i din uppfostran (från tre års ålder) inte blivet intrugad att ljuger du eller tar du något från en annan så får du en svart prick på tungan.
    (En som är född på 50talet.)

    SvaraRadera
  6. Ja du Linda, jag hoppas verkligen du menar allvar. Jag tror att kanske du kan fixar det, men mina förhoppningar när det gäller din man är mycket låga. Jag håller verkligen tummarna för att det går vägen, men jag tror tyvärr att din man kommer att locka dig på avvägar igen. Sorry men tyvärr tror jag det.

    SvaraRadera
  7. Anonym med svarta prickar på tungan, alltså du skriver så konstigt så jag vet inte vad jag skall skriva för nå tillbaka. Men ha det i varje fall.
    Jajamen, vi kämpar och vi kämpar för att nå dit vi vill och trodde att vi skulle nå. Även han gör samma sak, ber om hjälp och tar den hjälpen som finns och verkligen satsar på detta. Jag tror på mej själv och jag tror på honom, tillsammans kan vi!!! Vi älskar varandra och vi finns för varandra och ja. Vi skall lyckas!!!
    Men jag tycker att du har fel när du säger "lockar" han har inte lockat mej i något alls, som jag sa så har detta varit ett problem för mej hur länge som helst! Sedan barns ben! Han lockade inte mej -04 heller då jag var in på ett x antal ställen själv till och med och han var hemma. Därför att för mej finns inget som heter sluta, vara rädd o.s.v när man är ute på. Finns liksom inget som tar emot! Totalt beng i skallen blir man och det enda man tänker på är alla underbara kickar. För så är det när man är mitt upp i det där! För mej kommer det säkert att vara en evig kamp, en kämpan varje dag. Men det är det värt för jag skall lyckas och vi skall lyckas. Tillsammans han och jag! Samma sak denna gång, han drog inte väg mej på det. Att vara utan pengar och sakna dessa kickar gjorde att vi började om på nytt och jag skall nå tag här framöver berätta om en scen som kanske får folk att fatta att han inte drog med mej. Döm gärna, men gör det rättvist!!! För folk tror sej känna honom men det gör ni inte och inte mej heller tydligen. Var och en får ta på sej sitt och det är inte meningen att någon av oss skall ta på sej något som inte är. Så dom snälla rättvist om ni endå skall döma. Skall skriva om det här framöver!

    SvaraRadera
  8. Men snälla nån, man blir ju lagomt irriterad, vadå välja övervakare, bästa polarn eller.
    Nä det ska vara en person som har skinn på näsan och som vet vad det är för skillnad på rätt och fel. Inte nån jädrans mespropp som du kan manipulera hur som helst.

    SvaraRadera
  9. Ja men det är väl klart att man har rättigheter att själv gå in och välja en egen "lekmanna" övervakare, det är ju så det fungerar. Men alltså det skall ju vara en som är godkänd då, för man kollar ju i dennes register o.s.v . Så det går ju inte med vem som helst. Ja visst skulle bästa polaren kunna tänkas vara det också, efter att blivit utred då av frivården. Så är den lagen.

    Så skinn på näsan har ju den som väljer att ta åt sej uppdraget, för den personen har ju skyldighet att anmäla till frivården om man som t.ex inte hör av sej, kommer på träffar eller vad det nu en kan vara. Det är ju min skyldighet att ha kontakt med övervakaren och just nu är det Björn själv på Frivården jag har som övervakare då. Ååå frivården är ju i Hudiksvall :o)

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Jag funderar på att bli lekmannaövervakare.Jag undrar:Är det en fördel att en övervakare har egen personlig erfarenhet av livet på skuggsidan?Vad anser du och varför i så fall? Med vänlig hälsning M

    SvaraRadera