11 november 2009

Stök!

Lever man eller inte (?) är så trött så det går inte i ord att beskriva... sitter här med en kopp kaffe nr 5 och tittar på Emil o Liam som äter kex. Emil o Liam är inte så pigga, att dom alltid blir sjuk samtidigt. Fast den här gången började det redan om det var i Söndags med Emil. Han har sovit hos farmor o Inga i några dagar så nu blir man vilsen på dagarna. Men endå tycker jag Emil börjar piggna på och han är kanske redo för dagis i morgon och förhoppningsvis är dom båda pigga tills på Fredag då ja och KP skall på habiliteringen i Bollnäs angående Oskar. Så jag hoppas att dom är pigga tills dess, för det är så himla svårt med tider där och bokar man om så kan man få vänta i veckor på nästa tid. Så vi får väl se...

Så här sitter man halvt medvetslös, ha ha nää men nästan. Emil stökade natten tills i går så det blev bara någon time i sömn och natten tills i dag så började Emil o stöka och Liam tog sedan över innan vi ens hann lägga oss. Hostigt och tät i bröstet så det var nå hemskt. Men han somna till en vända och det gick max en halv time och Emil började då sova oroligt också när Liam bara hosta och grät. Så det blev ner i soffan och på med tv så där satt vi och låg om vart annat, gick inte många sekunder mellan varje host attack och lagomt när farfar kom med Kiara då somnade vi och efter en liten stund ringde klockan. Halv dö!!!

Så i dag blir det kaffe, kaffe och kaffe och hoppas dagen går super fort och att det blir en bra natt...

10 kommentarer:

  1. Har pojkarna ingen pappa som kan vara hemma med dom om dom är sjuka på fredag??????? Som andra familjer får göra liksom...

    SvaraRadera
  2. En dum fråga får ett dumt svar!

    På A svarar jag B och på B svarar jag C och på C svarar jag vet ej...

    Är väl så jävla klart att dom har (den bästa pappan som finns också dessutom) ha ha den här frågan måste ju ha slagit världs rekord riktigt, ha ha ja men du.

    SvaraRadera
  3. Vad föregående anonyma försökte säga var NOG: -OM pojkarna är sjuka kan du ju inte skicka dom till dagis, kommer Mange då att vara hemma med dom eller kommer du, trots väntetiden avboka habiliteringen???

    SvaraRadera
  4. Tror inte att det behövs två dumma frågor på rad...

    SvaraRadera
  5. varför inte ge ett riktigt svar???

    SvaraRadera
  6. Skall jag berätta om hela den dagen för hela världen tycker du, det här är väl för i helvete min blogg här berättar jag om det jag vill och inte vill. Får man inget svar så betyder ju det att såna som dej inte har med det att göra...

    SvaraRadera
  7. vaddå? undrar bara varför du inte kan svara på frågan. Om inte pappan kan va hemma med sjuka barn är det väl bara att svara ja eller nej.

    SvaraRadera
  8. På A svarar jag B och på B svarar jag C och på C svarar jag vet ej!

    SvaraRadera
  9. hur går det med "magen" på en av småkillarna? Har ni fått reda på vad det beror på, den lösa avföringen?

    SvaraRadera
  10. japp han är fortfarande dålig i magen, men proverna visar ingen allergi mot något födoämne och med tanke på bra vikt uppgång och lösavföring sedan 6 mån ålder på han så finns det en sjukdom som heter, något på P tror jag det var så typ X diarrè. Den är inte kännt vad som är orsaken till det men man skall i varje fall plocka bort mycket kolhydrater och tillsätta mera fett och endast mild välling och lite sånt där. Det här börjar i regel när barnet är 6 månader och dom kan få ha det tills dom är runt fyra fem års ålder.

    SvaraRadera