18 november 2009

Ska jag?

Ska jag be om förlåt för att andra har betet sej illa, näää aldrig. Jag orsaka inte detta och tänker inte be nr 1 och nr 2 om ursäkt! Aldrig över min döda kropp! Nr 1 borde inte satt sej i en sån sitution genom att ljuga ihop en massa och gå bakom ryggen och nr 2 kunde ha öppnat sin jävla käft. Så jag tycker inte synd om någon annan en mej själv och mina barn som får utstå sånt här!!!!

Kanske finns det nr 3 o.s.v också som är inblandad, sanningen kommer fram. Men i det stora hela blev alla där inblandad.

Men jag går då runt med rent mjöl i påsen och inget dåligt samvete!

Mycket har jag gjort i mitt liv och fått stå för det. Men sånt här tillhör ju ett väldigt omoget och sjukt sätt.

Så är det, livets spel. Sen vill jag bara säga återigen, ha det som du har det och vad jävla löjligt!! Men jag skulle också ha gjort som du gör om du hade varit jag, jag tvekar inte för nästa steg, för då kan man bli stående på ett ben resten av livet!

No pain, no game!!!

Tack alla ni som finns!

20 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag skulle så gärna vilja prata med dig. Förstår vad du går igenom. Maila mig på ifiwish@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Jag förstår ingenting. Hittade bloggen genom famlijeliv och blev nyfiken på hur man som småbarnsförälder lyckas vända sin tillvaro från att sitta inspärrad i fängelse till att få allt att fungera igen. Vilka starka och fantastiska människor tänkte jag. Men har nu läst genom bloggen och den är ju bara fylld av blogginlägg som visar på vredesutbrott, hot, fula ord, psykisk ohälsa, bortförklaringar, klagan och konstig osammanhängande text. Ni verkar vara en myckat destruktiv och olycklig familj.

    /Sara

    SvaraRadera
  3. Man följer bloggen om man vill eller inte
    /Linda

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Tack fru Holmsten, jo jag vet att ni känner Mange sen längre tillbaka och jag inte känner er på så sätt.
    Jag hör av mej till dej *kram*

    SvaraRadera
  6. Några ord till dig fru Holmsten!
    Man kan förstå din sympati för Linda o bloggen. Men om du skulle ta och fråga henne direkt om hoten hon faktiskt skriver om, och vilka som råkar ut för dom, kanske du skulle kunna hjälpa Linda mycket bättre! Det gäller att se hela bilden!
    Tack för ordet

    SvaraRadera
  7. Anonym: Tänk dej för, för inte ens du verkar ha hela bilden. Därav skulle du inte skrivit visa ord!

    SvaraRadera
  8. Fru Holmsten,

    Här har vi en vuxen kvinna som skriker, svär, hotar och skyller ifrån sig med hjälp av en blogg (gott föredömme för barnen?). Det är fel på HELA världen och nästan ALLA i den utom henne och hennes sambo. Det är alla andras fel att socialen kopplats in, att de mår dåligt och att barnen är utanför i skolan. Det finns ingen självkritik, mognad, självinsikt eller ödmjukhet inför de dåliga val hon och hennes sambo tagit. Jag känner ingen av dem och det enda jag vet är det jag läst i bloggen men det som genomsyrar allt är denna fantastiska förmåga att skylla ifrån sig. Som min son som är sju när han gjort fel.

    Visst får Linda använda sin blogg på vilket sätt hon vill och jag behöver inte läsa den, helt rätt, men jag måste få säga att jag blev besviken. Jag trodde jag skulle hitta ett gripande livsöde, en eldsjäl till mamma, en stark kvinna men här finns det bara en högljudd fjortis som skriker, bråkar och skyller ifrån sig.

    /Sara

    SvaraRadera
  9. Tack Sara, äntligen någon som fattat!

    SvaraRadera
  10. Måste bara tilläga att visa kommentarer här dom bry jag mej inte speciellt mycket i... men alla har ju olika uppfattningar och min och din verklighet är inte densamma. Men man brukar kunna förstå en annan människa också och kunna byta plats, men alla har nog inte kommit så långt skullle jag tro.

    Men kanske inte är så lätt när man inte kan och vet allt heller....

    SvaraRadera
  11. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  12. Visst fru Holmsten, det kan man respektera,eftersom det var du själv som började diskussionen över huvudet på Linda!
    Det är ju helt i sin ordning att du oxå tar ansvar för den!
    Vilket du nu gör när man läser din kommentar här ovanför!
    Hoppas du en dag förstår......?

    SvaraRadera
  13. Hoppa inte på Fru Holmsten som lämnar sina kommentarer öppet, men att vara anonym och lämna det är fegt det. Är man öppen står man ju för vad man tycker i varje fall och kan konfronteras med det.

    Är nog visa som inte borde lägga sej i helt enkelt!

    SvaraRadera
  14. Linda

    Jag tog bort mina inlägg så det inte förvärrar på något sätt för dig.Jag tar bort det här imorgon då du läst det. Eller kan du ta bort det här inlägget nu så gör det.
    Hoppas allt blir bra.

    SvaraRadera
  15. Det är ingen fara fru Holmsten, vet att du är en vänlig människa och bara vill väl.

    SvaraRadera
  16. Du tar inte tag i ditt liv och mående genom att blogga och annat på datorn...skärp upp dej och ta dig ur det du är i.
    All ilska är skrämmande! Dina barn då????? Tänk på dig så du mår bra så kommer hela familjen också att göra det!
    Nej jag känner dig inte väl..men det finns det som suttit i värre sittsar och det kan jag garantera! Och de har lyckats att bygga upp ett drägligt liv...där både föräldrar och barn mår bra. Ge inte upp! Ryck upp dig istället för att gräva din egna grav i allt negativt och dåligt mående. Hjälp finns om du bara ge dig tusan på att du vill få det bra!
    Hoppas du kan ta till dig av något utan att få ett utbrott..det finns hopp!!

    SvaraRadera
  17. Ghaaaaaaa!!!!! Utbrott!!!!!
    Närå det är ingen fara, men det är inte så bara att ta hjälp heller, det är något jag inte gör men önskar absolut att jag gjorde. Men det är inte så bara och det vet den som sitter i en sån sitution.
    Ja jag hoppas att det löser sej har inte så mycket mer att säga, tack för ditt inlägg

    SvaraRadera
  18. Men herregud vad alla som läser den här bloggen verkar vara guds bästa barn! Ni borde skämmas som dömer andra som ni gör. Tycker Linda och hennes familj utför stordåd som kämpar på som dom gör och orkar bo kvar i Edsbyn när det finns så mycket otrevliga illasinnade människor är så strongt!

    SvaraRadera
  19. Otroligt modigt att skriva ner om hela ditt liv här.Beundransvärt.
    Intressant läsning och visst är folk snabba att döma.
    Jag känner ingen av er och tycker du/ni är otroligt starka som bor kvar där och kämpar på =)
    Fortsätt kämpa och blogga tjejen och för er som inte vet så hjälper det faktiskt oerhört mycket att skriva av sig,kan kännas som en sten lossnat från bröstet.
    Man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad.Var inte så snabb att döma någon,det kunde lika gärna varit någon anhörig till dig.Stötta och ge råd istället!
    You Go Girl =D

    SvaraRadera