29 juni 2009

Hur det hela började? Del 7

Rättegångsdagen, blev väckt av personal på häktet i Gävle. Frukost och sen en stund fick man vara ute i rastgården innan transporten kom, så jag och darling satt där ute i ca en time. Var så skönt att få vara med honom.
Personal kom och vi fick hoppa in i en varsin bil för att resa till bollnäs för rättegång.
Väl framme vid rättegången väntade svärmor b.la och en som jag trodde var min vän och såg henne som det just då.
Förhandlingen i tingssalen kunde börja och vi fick sitta bredvid våran advokat Carl Lindström.
Rättegången innehåll 52 stycken åtalspunkter, grov stöld och grov missandel. Har för mej att vi började med den grova missahandeln av Johan som också satt på åklagarens sida. Han försökte förklara så gott han kunde om det hela och det var väl en del som inte stämde som inte åklagaren fick ihop och inte våran advokat heller. Minns inte så mycket om vad som sades heller nu känner jag.
Sen togs då resten av åtalspunkterna upp 51 åtalaspunkter, men vi gjorde även ett avbrott i det hela för att äta lunch på arresten i Bollnäs. Å samma cell fick vi dela, mat och kram kalas!
Sen åter tillbaka till förhandlingen om dessa grova stölder, jag kommer inte ihåg med det var någonstans mellan åtalspunkt 20-30 då höll åklagaren Ranka (kommer inte håg förnamnet just nu) på att somna han nickade till och tittade upp stor ögt på oss och åskådare med personal från häktet. Då blev det många leenden i salen.
Lika gjorde Ranka en annan grej, det var en jätte spricka i taket som dom fyra vi hade med oss från häktet tittade på, dom började stirra upp i taket och ni vet ju hur det är början en att stirra då kollar alla andra. Ååå då blev Ranka arg! Men vad är det ni tittar på sa han och kollade själv upp i taket, det är faktiskt en förhandling detta!!!!! U då var han arg!!!
Sista åtalspunkt lästets upp och sen skulle vi ta upp om att bli frisläppt från Häktet.
Dom kom direkt, jag blev satt på frifot och darling fickk stanna kvar i häkte till dom medelades om två veckor.
Fyyy fan jag var glad att komma ut men ledsen som fan över att lämna mitt liv, har vi fått dela cell och vara med varandra har jag stannat vid hans sida.
Vi kramades så mycket vi bara kunde och jag gav honom alla pengar jag ägde och hade för att han skulle överleva på insidan och tittade med tårar i ögonen och som rann ner på min kind när han följde med personalen till bilen och bilen styrde mot häktet i Gävle.

Älskar dej mitt liv mitt allt, min Magnus!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar