17 december 2009

Huvudförhandling dagen före Julafton!

Jaaaa piss vilka tråkiga papper vi fick i postlådan i går!!! Var så arg så jag kunde faktiskt att kasta borta postlådan... vaaa Rättegång dagen före Julafton! I Falun dessutom är dom inte riktigt klok! Nääää det är dom inte tydligen!

Nu när någon av er läst första rader så tänker dom så här, ja ja Tingsrättegång igen. Sa ju det dom lyckas aldrig!
Men långnäsa på er för här kommer historian!

I slutet av Juni 2008, så lade vi ut en annons på Blocket. Till salu: Motorcykel 125:a av gammal års modell typ 80 tal.... kommer inte ihåg priset var det två, två o halvt tusen. Ja ja hur som helst.... Många ringde och någon ringde från Dalarna och var intresserad av denna och skulle komma upp.

Det gjorde dom också... ett par yngre grabbar (20-30 års åldern) motorcykel testades o.s.v och kollades igenom och köpet blev klart. En grabb tog motorcykel och bar i väg och den andre tog bilen. Klockan gick och en tid senare under dagen så ringer den här killen som köpte den och sa att den skurit ihop och står till gränsen här och dalarna. Ja menar vad skulle vi göra och frågan blev hur har han köpt. Min man sa det att vi kan ju inte ansvara för det.. han gick igenom den hos oss han testade den länge och väl och då ställer man sej frågan hur han kört??? Han ville komma tillbaka med den och ha pengarna tillbaka. Mmmm säkert skall vi betala tillbaka för något han haft sönder?? Näää verkligen inte!!!!!

Hotfulla mess började dyka upp från hans bror och hotfulla telefonsamtal o.s.v Dagen efter så satt vi tillsammans alla och åt mat. Alla barn hemma och höggravid som man var, så knacka det på dörren. Jag reste mej och gick och öppnade utanför stod killen som köpt den och hans kompis som var med upp då dom köpte den och som jag misstänkte hans bror då. Dom skulle prata med Mange. Han sitter och äter rev jag i... näää dom skulle prata nu så den här brodern gav sej inte och satte foten som ett stopp för dörren. Flytta på dej sa jag för nu skall jag stänga dörren och drog igen så kåken kunde gått i fyra delar och låste dörren.
Idioter!!!! sa jag åt Mange och ställde mej i fönstret och tittade på dom då dom hade bilen strax intill våran ytterdörr. Då sprang ena grabben fram till fönstret jag står vid och sliter tag i Emmas lilla knatte cross och bär den och jag skriker åt Mange nu tar dom lill crossen och vi ut som ett skott. Mange uppehåller den här äldre storbror och jag sliter med min tjocka mage ute Emmas cross och han som köpte den står bara och tittar på och jag kastar den på gräset, ja då drar bilen i väg och dom glömmer den här lillebror på plats och till slut upptäcker dom det och bakar tillbaka så dom höll på köra på både mej o Mange och den här lillebror och han hoppar in och så drar dom i väg.
Dagen innan ringde vi polisen om hotfulla sms och telefonsamtal och givet blev även nu när dom gjorde så här och dessutom höll på att åka där och spanna efter också. Polis på plats och man ser inte röken av grabbarna från dalarna...
Polisanmälan på allt upprättas och anmälan görs.

I går 1 1/2 år senare kommer en kallelse för Rättegång där min man då som utsatt blir målsägande och jag vittne till allt kallas vi till huvudförhandling den 23 december han halv tio på morgonen och jag halv två eftermiddagen!!!!!!
Min man försökte ändra på det hela i går men den här äldre brodern som nu är åtald för det här sitter nämligen häktad och man kan inte ändra på det hela och han är tydligen åtalad för mer och då läggs detta på det. Så tiden går ej att ändra, eller tiden dagen skulle ja vilja säga.

Så nu vet inte jag, Rättegång enda i Falun och dagen innan Julafton. Man har ingen bil o inget körkort dessutom heller! Alla barn hemma och ingen barnvakt ingen barnomsorg inget alls! Enda dagen man får pengar typ för att handla julmat så jag vet inte jag. Dom skickar hem tågbiljetter till alla, en taxi som tar oss klockan sex på morgonen till Bollnäs, hoppa på tåget byte till ett annat tåg sen någonstans och sen när tåget är framme i falun en taxi som tar oss till tingshuset. Men hur fan då med alla barn, syskonvagn och allt. Var man inte där när det börjar så skickar man polis för hämtning här... Så jag tror ja trotsar och säger att gö det da!!!!! Vi är två vuxna och sex barn med syskonvagn! Packning till dom små o.s.v

Är så jävla arg så det finns inte, så jävligt rent utsagt förbannad! Men man kan inte ändra för den äldre broder som är åtald sitter häktad OCH säger jag!!!!!

Vi skall inte kunna handla någon julmat vi då och kunna äta jul mat på Julafton bara för idioters skull!!!!

Säger då bara far och flyg vad jävligt!!!!! (Nu sitter ja och väntar på att Falun skall svara med det tutar bara upptaget och jag hinner trissa upp mej nå så vansinigt innan dom svarar)

Vad skall man göra?????????????????

8 kommentarer:

  1. ica stänger ju inte förrän 21 så handla mat lär ni väl hinna om det nu är det största problemet.

    SvaraRadera
  2. E väl den tiden man är hemma om man åker alla anslutningar som typ finns, sen är det inte bara heller med många barn och man inget körkort har... om man inte vill se Åklagarens min när alla kidds är med så... ja nej får se hur det blir kommer alltid till en lösning. Farbror blå hämtar ju också om det är så, så jag informerade tingsrätten att inte ta en personbil då utan en pikè buss så alla rymms så dom inte skall krångla med det när dom väl kommer.
    Ghaaaa vilken dag som helst nästan men dagen före jul och allt! Ghaa!

    SvaraRadera
  3. Skriv en handlingsnota till nån anhörig, så kan väl dom handla åt er?

    SvaraRadera
  4. hade det fungerat så hade man haft barnvakt också... så ja. Men det löser sej, ser ljusare ut nu så.

    SvaraRadera
  5. Än den vita bilen då...den som går hela nätterna...å ungar har ju Magnus skjutsat förr på flaket...så det ska nog ordna sej.

    SvaraRadera
  6. HAHA! Komiskt att DU kallar andra människor för nolla!! Du vet grannens snö på bron och det dära.

    SvaraRadera
  7. ja men somliga är ju inte riktigt riktig när dom skriver så, så vad förväntar man sej liksom.

    Vet inte vad du menar med "du vet grannens snö på bron och det dära" så du får nog vara lite tydligare vad du menar.

    SvaraRadera