02 november 2009

Uppe med tuppen!

Ja nog var man det allt. För Liamkid vaknade halv sex då hade han gjort något mycket trevligt i blöjan så det var bara byta om på han i sängen och ner och fixa en falska välling och upp med den. Sen låg han snällt kvar till kvart i sju. Då hade han tröttnat. Men då somnade han vid sex i går kväll också så det gjorde han bra.

Har en dålig Oskar hemma i dag också som haft feber sen i går e.f ligger på strax över 40 grader, men blir någorlunda pigg med alvedon och tempen sjunker till strax över 38 grader. Vet inte om det här har att göra med vacinationen Sanna o Oskar fick i Torsdags mot svininflunsen (?) kan ju vara mycket möjligt. Då Oskar inte är förkyld och har inte ont någonstans heller. Så vi får väl se. Men han är överlycklig och tyckte åååå då kan jag spela xbox 360 hela dagen... trodde han ja. Han skulle kunna sitta där från det han vaknar tills han somnar han. Så man får gå in och bryta i bland.

Planer för dagen är inte så många inte vad jag vet, kan ju tänkas att andra har fler planer än vad jag vet. Livet är ju fyllt av överaskningar som lätt pluppar upp! Men nu får det vara goda sådana för jag tycker det är lite cirkus både här och där oavsett vem man pratar med så nog finns det bekymmer allt.

Så vi får väl se vad som händer och sker...

Något att tänka på i dag: Som du behandlar andra blir du själv behandlad!

10 kommentarer:

  1. Ja det sista du skrev, som du behandlar andra blir du själv behandlad, man kan vända på det och säga, så som Du vill bli behandlad ska Du också behandla andra....:o)
    Ingen vill bli dåligt eller illa bemött, så om man lever så gott man kan efter din tanke och min vändning finns det en chans :o)
    /Me

    SvaraRadera
  2. jajamänsan därför har jag inte ställt till nå skit heller så var det bra med det och somliga straffar gud meddetsamma och även i förväg...

    Jajamänsan självklart ingen vill bli dåligt eller illa bemött... men så blir det ibland oavsett om det har hänt något eller om det är påhitt. Är ju så i byn... därför kör jag inget på ryktet utan tar det när det är svart på vit och då är det racet ut och det bestämmer den motsatta hur länge det varar.

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du tänker på, när man känner hat mot någon eller vill hämnas, att allt du gör,och agerar på, påvekar de dina! Hur mår dina små av alla hatkänslor som du vekar bära på? Och hur tror du dom känner? Läste fler av dina inlägg, och kände hat och hämd lysa igenom i dom!
    Tänker på det du själv skrev idag! Sätt dina barn först, i allt du gör. Hat förgör...:(
    /Me

    SvaraRadera
  4. Självklart sätter jag min familj min man och våra sex barn först inge snack om saken därav detta agerande också.

    Ja dom tar då inte del av mina känslor i varje fall för det här vet dom inget om så är det. Dom skall inte blandas i något sånt, ååå aldrig över min döda kropp.

    SvaraRadera
  5. Små barn är som en jätteradar! Man behöver inte säga något, eller berätta något, dom känner av en som en öppen bok!
    När du säger att dom inte tar del av dina känslor är det precis vad dom instinktivt gör. Jag tror absolut inte du vill skada dina små, aldrig någonsin, men tyvärr kan vi människor inte kamoflera våra känslor och hur vi mår inför våra små!
    Därför, tänk på dina små, släpp hat och hämdkänslor mot vem det nu är, men din blogg andas rejält av något, du omedvetet för över till de dina! Älska dom mer, än att gräva ner dig i hat.......håll dom, krama dom finns för dom i varje andetag, släpp allt annat!
    /Me

    SvaraRadera
  6. Släpper inte dom som ställer till helvete mer och mer för varje dag som går och dessutom pluppar somliga upp fulare än gubben i lådan.


    Min familj och mina ungar är mitt allt och dom tänker jag rädda från sånt här sattyg som inte djävulen själv vill ha med att göra!

    SvaraRadera
  7. Det är precis de man måste göra för sina barns skull, släppa dom som du verkar tycka ställer till ett helvete! Det ska du göra för dina barn ska få må så bra dom kan! Alla barn har rätt att ha förlåtande föräldrar som hanterar motgångar på ett bra och vuxet sätt! Inte som du just nu skriver! Snälla, Låt hatet rinna av dig! Tänk på de dina!
    /Me

    SvaraRadera
  8. ME:Tänker på mina det gör jag annars har jag inte reagera när någon vill förstöra det mina.

    SvaraRadera
  9. Ingen kan förakta och känna kärlek på samma gång. Förakt och kärlek är två oförenliga känslor. Så länge Du väljer att förakta är också dina möjligheter att känna sann kärlek och lycka borta.

    Allt ditt förakt bottnar i något i dig själv - som är obearbetat.

    SvaraRadera